Adac téligumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 158 hozzászólás

2010-es Adac téligumi teszt két méretben 28 gumiabroncs számára hozott kőkemény megpróbáltatást, szárazon és vízen, hóban és jégen. A végeredmény: 6 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny 19 versenyzővel,  és 3 kínai kieső. De nézzük a részleteket, képekkel, táblázatokkal!

Ami első pillantásra feltűnik: idén meglepően kevés  a tesztalany. A tavalyelőtti 40, és a tavalyi 34 indulóval szemben most mindössze 28-an mérettettek meg neves márkák (pl. Pirelli, Bridgestone, Michelin, Hankook) képviselői is hiányoznak az egyik, vagy mindkét méret mezőnyéből.

A magyarázat persze egyszerű. Az Adac a tesztelésre szánt gumikat a hétköznapi kereskedelmi forgalomban szerzi be, vagyis ezek megegyeznek a már sorozatgyártásba került, a kereskedésekben a vásárlók által beszerezhető darabokkal. (Az előszériás példányok ugyanis - melyeket egyéb tesztek  gyakran használnak, majd eredményeiket publikálják - különbözhetnek a szériagyártott abroncsoktól.)

Ebben az évben úgy alakult, hogy sok gyártó nem tudott időben, a tesztelés kezdetére szériagumikkal szolgálni, ezért a leszűkült létszám.

Havas teszt a Svájci Alpokban

A havas tesztet a Svájci Alpok egyik legszebb részén, Wallisban végezték.

(Képek forrása: adac.de)

.

Gumitesztek jégen

A jeges teszteknek, szokás szerint, a Wolfsburg Jégaréna adott otthont.

.

Kezelhetőségi vizsgálatok

Kezelhetőségi vizsgálat száraz úton. Mennyire pontosan reagálnak a tesztgumik

a kormánymozdulatokra? És mekkora a kanyarsebesség?

.

Kanyarodás vizes úton

Kanyarban vizes úton. Melyik gumival kell lassabban menni a pályán maradáshoz? 

.

Újdonságok az idei Adac tesztben

Új szempont a tesztelésben

A tesztprogram során idén először a gumik hókásában, latyakban való viselkedését is vizsgálták, így az elért vizes eredmények ezentúl ezt is tükrözik. A kísérletek eredményei egyébként egyértelműen azt mutatták, hogy az aquaplaning fellépésének veszélye hólé esetén ugyanúgy fennáll, mint nyári esőzéskor.

Hogy viselkednek a gumik latyakban?

Ilyen mély latyakban a gumik már 30-40 km/h-nál elveszíthetik az úttal való kapcsolatot.

Hát még, ha kopottak!

.

• Változás az eredmények szemléltetésében

Az egyes gumik által elért eredmények kifejezése, a korábbiaktól eltérően, többé nem ajánlásként (azaz "különösen ajánlott", "ajánlott" stb.) fog megjelenni, hanem az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan - kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését a táblázatokban szimbólumok is segíteni fogják.

A változtatás az Adac szerint két okból vált szükségessé. Egyrészt szerették volna terméktesztjeiket egységesíteni, így ezentúl a gumiabroncsok értékelése is az összes többihez hasonló formában történhet. Másrészt az új rendszer bevezetésével már a továbbiakra készülnek...

Az alábbi táblázatban is látható "kiváló" osztályzatot ugyanis eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

Az Adac új értékelési rendszere

.

Ponthatárok

A gumiabroncsok végső besorolásának alapvető szempontja, ahogy már megszokhattuk, a minden téren megfelelő, kiegyensúlyozott teljesítmény volt. Nem sok hasznát vennénk egy olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, más területeken viszont harmatgyenge!

Ezért a különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak ezúttal is minden vizsgált területen el kellett érniük egy meghatározott, minimális értéket. Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerült, az adott versenyző nem kaphatta meg a többi eredményének megfelelő, jobb besorolást.

ponthatarok-tel-2010.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek

(a kevesebb jobb)

.

185/65 R15

Ebben a méretben - mely olyan népszerű modelleken gyári szerelés, mint Opel Astra, Mercedes A-osztály, Dacia Logan - összesen 15 gumiabroncsot vizsgáltak meg. A 13 téli gumi mellett, a télies időjárást nélkülöző régiókban élők kedvéért, 2 négyévszakos is bekerült a repertoárba. (Az elért eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek, mint pl. a sok VW-modellen futó 185/60 R15-re.)

A "jó" osztályzaton (régebben "különösen ajánlott") végül 3 jelölt osztozhat:  a Dunlop Wintersport 3D MO, a Goodyear Ultra Grip 7+, és az ESA Tecar Super Grip 7. 9 jelölt végzett a "megfelelő" ("ajánlott") kategóriában, köztük ezúttal a Kumho Izen KW 23 is, amivel  a koreai gyártó megmutatta, hogy a távol-keleten is lehet rendes gumit gyártani.

A Continental ContiWinterContact TS 830 hóban legjobb, valamint jégen, üzemanyag-fogyasztás, és kopásállóság szempontjából egyaránt kiemelkedő teljesítménye ellenére szintén ebbe a kategóriába került. A száraz úton elért eredményéből hiányzó, mindössze 0,1 pont miatt csúszott le a legjobb helyezésről! (Összesített pontszáma ugyanúgy 2,4 , mint a kategóriagyőztesnek, csak éppen életbe lépett számára a fentiekben, "Ponthatárok" alcím alatt olvasható játékszabály.)

Éppen az ilyen esetek miatt a végső értékeléseken túl érdemes alaposan áttanulmányozni az összefoglaló táblázat részeredményeit is, mivel csak azok alapján fogsz tudni valóban reális képet alkotni egy adott gumi teljesítményéről, és ténylegesen az általad preferált tulajdonságok szerint dönteni.

Két termék ért el "elégséges" ("feltételesen ajánlott") eredményt. A Yokohama W.drive V903 vizes úton mutatott súlyos hiányosságai miatt került ebbe a csoporba. A négyévszakos Vredestein Quatrac 3 havas úton való megfelelő tapadás híján landolt itt felé irányuló vásárlási szándék esetén mindenképpen a majdani üzemi körülményeket kell mérlegelni.

A legnagyobb bukást a kínai Star Performer Winter szenvedte el, melynek jól csengő neve, és sokat ígérő jelölései nem takartak olyan valós teljesítményt, ami megmenthette volna az "elégtelen" ("nem ajánlott") ítélettől.

A részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 185/65 R15 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17

A szélesebb abroncsok csoportjában 13, köztük több új fejlesztésű téli gumi vizsgálatára került sor. Ez a tesztelt méret is elterjedt, ilyen kerekeken gurul többek közt az Audi A3, az Opel Astra, Fiat Stilo, vagy VW Golf.

Míg száraz úton csaknem minden versenyző egyöntetűen jól szerepelt, addig a vizes útfelület, a hó, és a jég már megtette a magáét világosan előjöttek a különbségek.

A "jó" ( "különösen ajánlott") kategóriában 3 versenyző (Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact 830P, és Dunlop Sp Wintersport 3D) között folyt elszánt küzdelem a kategóriagyőztes címért. Végül az újonnan fejlesztett Michelin Alpin A4 vitte el a pálmát, vizes ill. jeges úton, és főleg kopásállóság terén elért szép eredményei révén.

7 gumiabroncs kapott "megfelelő" ("ajánlott") besorolást. Az itt tanyázók - az elmúlt években tapasztaltakhoz hasonlóan - jellemzően a vizes vagy havas úton való gyengébb teljesítményük miatt csúsztak le a felsőbb kategóriáról.

Kiosztottak  még egy "elégségest" ("feltételesen ajánlott") a Yokohama W.drive V902A-nak, valamint egy-egy "elégtelent"  ("nem ajánlott") a 2 kínai sereghajtónak.

Az összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 225/45 R17 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2011. szeptember 22. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Ez egy új modell (a korábbi UG 7+-t váltja le), ezért visszajelzéseink csak jövőre
lesznek róla. Minden valószínűség szerint az elődjéhez hasonlóan jól fog teljesíteni.
Kelt: 2011. szeptember 22. csütörtök Szerző: Robi Vélemény linkje
Szia!
Érdekelne a véleményed Goodyear UG8-as gumiról!
Szuzuki swift-re tenném,185/60 R15 méretben.
Kelt: 2011. szeptember 8. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Viktor!

LM30 és LM32: más-más mintázat, az LM30 aszimmetrikus, az LM32 - ami az újabb - V-mintás, kötött forgásirányú. Az LM 30-at viszont most nem tudjuk ajánlani, mert nincs belőle.

Amiket ajánlunk, azok a webshopban szerepelnek. A 195/65 R15 méretet már frissítettük, rákeresve az aktuális kínálatot és árakat találod. Alsó (Matador, Barum), közép (Hankook, Uniroyal) és prémium kategóriából (Michelin, Bridgestone, Continental) egyaránt tudsz választani, a gumikra szánt kerettől ill. elvárásoktól függően.
Kelt: 2011. szeptember 8. csütörtök Szerző: Viktor Vélemény linkje
Szia,

egy tavaly októberi hozzászólás során 195/65 R15 méretben javasoltad a Bridgestone LM30-at.
Nekem most Golf V-re lenne szükségem téligumira ugyanezen méretben. Az lenne a kérdésem, hogy mi a külömbség a Bridgestone LM30 és Bridgestone LM32 között?
Valamit a korábbi javaslatod még mindíg áll vagy a már eltelt közel egy év alatt változott s másik gumit javasolnál ebben a méretben?

Előre is köszönöm
üdv
Viktor
Kelt: 2011. szeptember 7. szerda Szerző: Jani Vélemény linkje
Köszönöm a gyors választ.
Kelt: 2011. szeptember 7. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Zsolt!
A prémium ill. középkategóriás abroncsokból nyugodtan választhatsz, a gumikra szánt kerettől függően.

A webshopot most fogjuk frissíteni, pár napon belül a helyes árak fognak szerepelni. Ezek már a legkedvezőbbek lesznek, és amíg tartanak a készletek, nem fognak változni. Nálunk prémium kategóriában Continentalt, középben Uniroyalt és Hankookot lesz érdemes nézni.
Kelt: 2011. szeptember 7. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Jani!
A jelenlegi méret teljesen megfelelő, de ha mindenképp váltani akarsz, akkor
185/60 R15-re kellene, mert a 185/65 R15 nem jó váltóméret. Conti TS 830 és Dunlop WinterSport 3D egyik méretben sincs, ezekben a méretekben TS 800-at ill. SP Winter Responset keress. Ezek prémium kategóriás abroncsok, ennek megfelelő teljesítménnyel, a Fulda pedig közép, de azt is nyugodtan választhatod, elégedett leszel vele.

Mi a következőket tudjuk kedvezően ajánlani (185/65 R14, 86T):
Continental TS800: 17900,-
Uniroyal MS plus 6: 14300,-
Hankook W442: 13200,-
Kelt: 2011. szeptember 7. szerda Szerző: Zsolt Vélemény linkje
Szia!
Érdeklődnék téli gumival kapcsolatban VW Borára 195/65 r15 méretben.
Melyik lenne a javasolt? Valamint azt szeretném megtudni, hogy az oldalon feltüntetett árak már az akciósak, avagy a szezon elején lehet kedvezőbb árakra számitani?
Köszönöm előre is.
Kelt: 2011. szeptember 6. kedd Szerző: Jani Vélemény linkje
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. Ford focus 1 1.6 sedanra szeretnék téli gumit. Eddig Fulda Montero volt rajta de 7 tél alatt elfogyott, teljesen elégedett voltam vele. Rövidebb volt a fékutam mint sok drágább autónak. 3 modellben gondolkodom. Conti 830-as, Dunlop 3D, Fulda Montero 3-ban.
Jelenleg 185/65/R14 es a mérete a téli guminak érdemes-e 185/65 R15-re cserélnem. A felni csere nem számít mert mindenképpen cserélem őket.
Kelt: 2011. augusztus 29. hétfő Szerző: Adac téligumi teszt 2011 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] • Adac téligumi teszt 2010 » • Adac téligumi teszt 2009 » • Adac nyárigumi teszt 2011 » • Adac nyárigumi teszt 2010 » • Rendhagyó nyárigumi teszt: nem márkák, hanem méretek » [...]
31 - 40 a(z) 158-ból/ből:

Hozzászólások lezárva