Adac téligumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 158 hozzászólás

2010-es Adac téligumi teszt két méretben 28 gumiabroncs számára hozott kőkemény megpróbáltatást, szárazon és vízen, hóban és jégen. A végeredmény: 6 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny 19 versenyzővel,  és 3 kínai kieső. De nézzük a részleteket, képekkel, táblázatokkal!

Ami első pillantásra feltűnik: idén meglepően kevés  a tesztalany. A tavalyelőtti 40, és a tavalyi 34 indulóval szemben most mindössze 28-an mérettettek meg neves márkák (pl. Pirelli, Bridgestone, Michelin, Hankook) képviselői is hiányoznak az egyik, vagy mindkét méret mezőnyéből.

A magyarázat persze egyszerű. Az Adac a tesztelésre szánt gumikat a hétköznapi kereskedelmi forgalomban szerzi be, vagyis ezek megegyeznek a már sorozatgyártásba került, a kereskedésekben a vásárlók által beszerezhető darabokkal. (Az előszériás példányok ugyanis - melyeket egyéb tesztek  gyakran használnak, majd eredményeiket publikálják - különbözhetnek a szériagyártott abroncsoktól.)

Ebben az évben úgy alakult, hogy sok gyártó nem tudott időben, a tesztelés kezdetére szériagumikkal szolgálni, ezért a leszűkült létszám.

Havas teszt a Svájci Alpokban

A havas tesztet a Svájci Alpok egyik legszebb részén, Wallisban végezték.

(Képek forrása: adac.de)

.

Gumitesztek jégen

A jeges teszteknek, szokás szerint, a Wolfsburg Jégaréna adott otthont.

.

Kezelhetőségi vizsgálatok

Kezelhetőségi vizsgálat száraz úton. Mennyire pontosan reagálnak a tesztgumik

a kormánymozdulatokra? És mekkora a kanyarsebesség?

.

Kanyarodás vizes úton

Kanyarban vizes úton. Melyik gumival kell lassabban menni a pályán maradáshoz? 

.

Újdonságok az idei Adac tesztben

Új szempont a tesztelésben

A tesztprogram során idén először a gumik hókásában, latyakban való viselkedését is vizsgálták, így az elért vizes eredmények ezentúl ezt is tükrözik. A kísérletek eredményei egyébként egyértelműen azt mutatták, hogy az aquaplaning fellépésének veszélye hólé esetén ugyanúgy fennáll, mint nyári esőzéskor.

Hogy viselkednek a gumik latyakban?

Ilyen mély latyakban a gumik már 30-40 km/h-nál elveszíthetik az úttal való kapcsolatot.

Hát még, ha kopottak!

.

• Változás az eredmények szemléltetésében

Az egyes gumik által elért eredmények kifejezése, a korábbiaktól eltérően, többé nem ajánlásként (azaz "különösen ajánlott", "ajánlott" stb.) fog megjelenni, hanem az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan - kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését a táblázatokban szimbólumok is segíteni fogják.

A változtatás az Adac szerint két okból vált szükségessé. Egyrészt szerették volna terméktesztjeiket egységesíteni, így ezentúl a gumiabroncsok értékelése is az összes többihez hasonló formában történhet. Másrészt az új rendszer bevezetésével már a továbbiakra készülnek...

Az alábbi táblázatban is látható "kiváló" osztályzatot ugyanis eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

Az Adac új értékelési rendszere

.

Ponthatárok

A gumiabroncsok végső besorolásának alapvető szempontja, ahogy már megszokhattuk, a minden téren megfelelő, kiegyensúlyozott teljesítmény volt. Nem sok hasznát vennénk egy olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, más területeken viszont harmatgyenge!

Ezért a különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak ezúttal is minden vizsgált területen el kellett érniük egy meghatározott, minimális értéket. Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerült, az adott versenyző nem kaphatta meg a többi eredményének megfelelő, jobb besorolást.

ponthatarok-tel-2010.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek

(a kevesebb jobb)

.

185/65 R15

Ebben a méretben - mely olyan népszerű modelleken gyári szerelés, mint Opel Astra, Mercedes A-osztály, Dacia Logan - összesen 15 gumiabroncsot vizsgáltak meg. A 13 téli gumi mellett, a télies időjárást nélkülöző régiókban élők kedvéért, 2 négyévszakos is bekerült a repertoárba. (Az elért eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek, mint pl. a sok VW-modellen futó 185/60 R15-re.)

A "jó" osztályzaton (régebben "különösen ajánlott") végül 3 jelölt osztozhat:  a Dunlop Wintersport 3D MO, a Goodyear Ultra Grip 7+, és az ESA Tecar Super Grip 7. 9 jelölt végzett a "megfelelő" ("ajánlott") kategóriában, köztük ezúttal a Kumho Izen KW 23 is, amivel  a koreai gyártó megmutatta, hogy a távol-keleten is lehet rendes gumit gyártani.

A Continental ContiWinterContact TS 830 hóban legjobb, valamint jégen, üzemanyag-fogyasztás, és kopásállóság szempontjából egyaránt kiemelkedő teljesítménye ellenére szintén ebbe a kategóriába került. A száraz úton elért eredményéből hiányzó, mindössze 0,1 pont miatt csúszott le a legjobb helyezésről! (Összesített pontszáma ugyanúgy 2,4 , mint a kategóriagyőztesnek, csak éppen életbe lépett számára a fentiekben, "Ponthatárok" alcím alatt olvasható játékszabály.)

Éppen az ilyen esetek miatt a végső értékeléseken túl érdemes alaposan áttanulmányozni az összefoglaló táblázat részeredményeit is, mivel csak azok alapján fogsz tudni valóban reális képet alkotni egy adott gumi teljesítményéről, és ténylegesen az általad preferált tulajdonságok szerint dönteni.

Két termék ért el "elégséges" ("feltételesen ajánlott") eredményt. A Yokohama W.drive V903 vizes úton mutatott súlyos hiányosságai miatt került ebbe a csoporba. A négyévszakos Vredestein Quatrac 3 havas úton való megfelelő tapadás híján landolt itt felé irányuló vásárlási szándék esetén mindenképpen a majdani üzemi körülményeket kell mérlegelni.

A legnagyobb bukást a kínai Star Performer Winter szenvedte el, melynek jól csengő neve, és sokat ígérő jelölései nem takartak olyan valós teljesítményt, ami megmenthette volna az "elégtelen" ("nem ajánlott") ítélettől.

A részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 185/65 R15 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17

A szélesebb abroncsok csoportjában 13, köztük több új fejlesztésű téli gumi vizsgálatára került sor. Ez a tesztelt méret is elterjedt, ilyen kerekeken gurul többek közt az Audi A3, az Opel Astra, Fiat Stilo, vagy VW Golf.

Míg száraz úton csaknem minden versenyző egyöntetűen jól szerepelt, addig a vizes útfelület, a hó, és a jég már megtette a magáét világosan előjöttek a különbségek.

A "jó" ( "különösen ajánlott") kategóriában 3 versenyző (Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact 830P, és Dunlop Sp Wintersport 3D) között folyt elszánt küzdelem a kategóriagyőztes címért. Végül az újonnan fejlesztett Michelin Alpin A4 vitte el a pálmát, vizes ill. jeges úton, és főleg kopásállóság terén elért szép eredményei révén.

7 gumiabroncs kapott "megfelelő" ("ajánlott") besorolást. Az itt tanyázók - az elmúlt években tapasztaltakhoz hasonlóan - jellemzően a vizes vagy havas úton való gyengébb teljesítményük miatt csúsztak le a felsőbb kategóriáról.

Kiosztottak  még egy "elégségest" ("feltételesen ajánlott") a Yokohama W.drive V902A-nak, valamint egy-egy "elégtelent"  ("nem ajánlott") a 2 kínai sereghajtónak.

Az összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 225/45 R17 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2011. október 20. csütörtök Szerző: Lövei Tibor Vélemény linkje
Dacia Duster 4x4 benzinesre melyik téli gumit ajánlod. Nehéz útviszonyok, dombos téli utak, kijegesedett emelkedők stb. A gumi mérete: 215/65 R16
Több fajta gumit kinéztem pl. Conti Cross Contact TS830, Dunlop Grand Trek
Amit keresek az lehet prémium vagy egy jó közép katagóriás is.
Előre is köszönöm
Tibor
Kelt: 2011. október 16. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A felsoroltak közül: Barum Polaris 3.
Kelt: 2011. október 15. szombat Szerző: Ukraan Vélemény linkje
Sziasztok!
1.4-es Renault Thalia-ra keresek valamilyen költséghatékony téligumi típust(175/65 R14). A kocsit 80%-ban városban, 20%-ban országúton használjuk. Jelöltjeim: Kormoran Snowpro B2, Barum Polaris 3, Ceat FormulaWinter, Dayton DW510.
Köszönöm a segítséget!
Kelt: 2011. október 12. szerda Szerző: Geri Vélemény linkje
Nagyon köszönöm az információt!!!Tehát nyugodtan lecserélhetem a nyári alufelnis 195/60 R15-ös kerekemet egy 185/65 R15-ös télire acélfelnivel. Ugye? Az autó típusa egyébként Ford Focus I. kombi 1.8-as benzines. Ezt csak azért bátorkodtam megjegyezni, mert halvány lila elképzelésem sincs, milyen, mekkora acélfelnit vegyek hozzá...Pláne, hogy milyen gumit! Guminál nagyon fontos számomra a biztonság és megbízhatóság, valamint az időtállóság. Ha ezekben még tudnál segíteni, nagyon megköszönném!!! Köszönöm!
Kelt: 2011. október 11. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Köszi a gratulációt.

A 195/60 R15 méretet általában az ára miatt szokták leváltani. Ilyen szempontból a 185/70 R14-gyel sem lennénk előrébb, mert az sem olcsó, sőt akkor még új, 14-es felnikre is szükség lenne. De ami a fontosabb: csak elviekben jó méret, mert ebben az esetben a magasabb oldalfal érezhetően instabillá tenné az autót.

A 185/65 R15 azért ideális, mert szélesebb a választék belőle, az ára az említett méretek közül a legkedvezőbb, és új felnik sem kell kellenek hozzá. (A webshopban rákeresve a méretre meg tudod nézni az aktuális kínálatot belőle.)

Váltóméreteknél egyébként 2%-nál nagyobb átmérőkülönbség nem ajánlott,
az 1,1% tehát bőven jó, ez még nem befolyásolja negatívan az autó viselkedését.
Kelt: 2011. október 11. kedd Szerző: Geri Vélemény linkje
Szia!

Fentebb egy 2010-es hozzászólásodban említetted, hogy az eredeti 195/60 R15-ös gumi váltómérete 185/65 R15. Én nézegettem méretváltókat, és az eredeti gumi legoptimálisabb váltómérete 185/70 R14. Itt csak 0,1% az eltérés, míg a másiknál 1,1%. A kérdésem az lenne, hogy ez az eltérés mennyiben befolyásolja az autó viselkedését (úttartás, kanyarodás, fékezés, stb.) menet közben? (Téli gumiról van szó). Árban van különbség, ha valamelyik méretben téli gumit akarok venni? Válaszodat velőre is köszönöm! és nagyon gratulálok az oldalhoz!!! Tetszik! :)
Kelt: 2011. szeptember 30. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
165/70 R14-ben a kerettől függően a következőket tudjuk ajánlani:

Gazdaságos kategória:
- Matador MP52: 10900,-

Középkategória:
- Uniroyal MS plus 6: 12300,-
- Hankook W442: 12700,-

Prémium kategória:
- Continental TS800: 15100,-

Ezeket gumikat a webshopban megtalálod (a nevükre kattintva is odajutsz), érdemes minél hamarabb dönteni, mert sajnos, okt. 1-től a legtöbb márkát érintő áremelés várható a gyártók részéről, ezért ezek az árak nem sokáig lesznek aktuálisak.
Kelt: 2011. szeptember 30. péntek Szerző: Karaya1 Vélemény linkje
2000-es Skoda Fabiára 165/70 R14-es méretben milyen téli gumit tudnátok ajánlani elfogadható árban. Válaszotok előre is köszönöm.
Kelt: 2011. szeptember 23. péntek Szerző: Adac téligumi teszt 2011 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] Adac téligumi teszt 2010 » • Adac téligumi teszt 2009 [...]
Kelt: 2011. szeptember 22. csütörtök Szerző: Robi Vélemény linkje
Köszönöm a gyors választ.
21 - 30 a(z) 158-ból/ből:

Hozzászólások lezárva