Adac nyárigumi teszt 2012

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 87 hozzászólás

Itt az Adac 2012-es nyári gumi tesztje, benne két népszerű, személyautóra való abroncsmérettel: egy (165/70 R14)  a kisautókra, egy meg (205/55 R16) az alsó közép- ill. középkategória számára. (Idén kivételesen SUV abroncsokat is vizsgáltak, értékelésüket másik bejegyzésben olvashatod.) 

Bár ránézésre az összes tesztalany kerek és fekete, a száraz és nedves úton való intenzív igénybevétel ezúttal is kíméletlenül felfedte a köztük lévő különbségeket. Nézzük, hogy az Adac szerint melyik nyári gumival jársz jól, és mi az, amitől jobb, ha óvakodsz!

Mit találsz az alábbiakban?

 A 165/70 R14, majd a 205/55 R16 méret részletes eredményei, táblázatokban is összefoglalva

 Segítség az értelmezésben, az Adac értékelési rendszerének ismertetésével

Az Adac korábbi, más abroncsméretekre vonatkozó nyári gumi tesztjei a bejegyzés alatt

165/70 R14 nyári gumik

A kisautók körében igen elterjedt méretről van szó: CitroenC3, Fiat Panda, Fiat Punto, LanciaYpsilon, Nissan Micra, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Skoda Fabia, Subaru G3X , Subaru Justy, Suzuki Swift, Toyota Yaris, VW Fox, VW Polo... És akkor korántsem említettünk meg mindent.

A gumipiac rengeteg lehetőséget kínál ebben a szegmensben, elkél hát a segítség az eligazodásban. Bár a kínálat természetesen jóval szélesebb, az Adac a maga részéről 15 gumiabroncs megvizsgálásával igyekszik hozzájárulni a helyes választáshoz.  

Az indulók többsége "megfelelő" eredményt ért el, ami egyenértékű a korábban használt "ajánlott" minősítéssel emellett született öt "jó" (korábban: "különösen ajánlott"),  és egy "gyenge" (azaz "nem ajánlott") eredmény is.

adac2012-1.jpg

Nincs megállás, megy a csere zsinórban. Csak kis méretben 15 féle gumit kell alávetni a próbáknak. Ehhez jön ugyanennyi a nagyobb személyautó-méretből, plusz még a 7 különböző SUV-abroncs. 3 méretben összesen 37 modell.

.

Nagy meglepetésre, az élbolyban a már megszokott prémium márkák mellett két kakukktojás is akad. Az egyik a vizes úton különösen kiemelkedőt nyújtó, nálunk nem kapható Apollo Amazer 3G Maxx, az indiai Apollo Tyres terméke. (Emlékeztek, akik 2008-ban Gyöngyösön akarták felépíteni első európai gyárukat, aztán a terv meghiúsulása után 2009-ben megvették a Vredesteint, Hollandiából látva el azóta az európai és észak-amerikai piacot.) A másik a Barumtól (Continental harmadmárkája) a Brillantis 2, amely általánosan kiegyensúlyozott teljesítménye által verekedte fel magát a legjobbak közé.

De lássuk a top 3-at! Kategóriagyőztes a Continental EcoContact 5, második helyen a Michelin Energy  Saver áll. A két nagy rivális idén csupán korábbi erősségeit cserélte fel egymás közt: üzemanyagtakarékosság és kopásállóság tekintetében ezúttal a Continental remekelt, míg vizes úton a Michelin tett ki magáért. A harmadik helyet minden téren korrekt viselkedése jól megérdemelt jutalmaként a Pirelli Cinturato P1 foglalja el.

adac2012-2.jpg

Vizes úton könnyen elúszhatnak a jó helyezések!

.

A kilenctagú középmezőny tagjai zömmel vizes úton való kisebb-nagyobb hiányosságaik miatt maradtak le a dobogóról, kivéve a Yokohama BluEarth, a Kumho Solus KH17, és a Semperit  Comfort-Life 2, melyeket a fokozottabb kopás vetett vissza.

A csapat sereghajtója a kínai Infinity INF-030, az egyedüli "gyenge" minősítéssel. Ezt elsősorban vizes útfelületen produkált hosszú fékútjával érdemelte ki, mely 100 km/h-ról állóra fékezéskor csaknem 20 m-rel bizonyult többnek, mint a legkiválóbb konkurenseké. Mikor pl. egy Pirelli gumikkal felszerelt jármű már megáll, akkor az Infinity abroncsokon guruló még vígan repeszt 47 km/h-val. (De legalább sokáig és hangosan élvezhető az általa biztosított "élményautózás", mert az eredményeket elnézve nem kopik el egyhamar, és zajkeltésben is igen faintos.)

Az alábbi teszt - kisebb megszorításokkal - a 165/70 R14 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is vonatkozik, mégpedig: 155/70 R 14 és 175/70 R 14.

adac-2012-nyar-1.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

205/55  R16 nyári gumik

Az alsó közép- és középkategóriás autókon ennek a méretnek van a legnagyobb piaci részesedése. Rengeteg márka megannyi típusa gurul rajta itt inkább meg sem próbáljuk felsorolni őket...

A mezőnyben található abroncsok között valóban rossznak nevezhető nem akadt, de a legjobb minősítést a 15 versenyzőből csak 5-en kaphatták meg.

adac2012-4.jpg

Kopásjelzők. Ne várj addig, míg a kopás mértéke eléri a szintjüket, vagyis 1,6 mm-t! A nyári gumikat 2,5-3 mm-es profilmélységnél ajánlatos lecserélni. Kopott gumikkal nő a fékút, fokozódik a vízenfutás veszélye.

.

A kategória győztese a Continental Conti PremiumContact 5 az összes, biztonság szempontjából fontos tulajdonságával kiemelkedik a csapatból. A második helyezett Goodyear OptiGrip sem mutatott gyengeségeket, és rendkívül kopásállónak is bizonyult. A meggyőző futásteljesítménnyel bíró Dunlop SP Sport Fastresponse képességei főként száraz úton nyilvánulnak meg.

Komoly biztonsági tartalékokkal rendelkezik az  üzemanyag takarékosság tekintetében is kedvező választást jelentő Bridgestone Turanza T001, és a különböző feltételek között egyenletesen jól teljesítő Semperit Speed-Life sem okoz majd csalódást leendő gazdájának.

adac2012-3.jpg

Fékmérések: a nagyobb pontosság érdekében sín mellett vezetett járművel.

.

Azért a további 10 jelöltnek sincs oka szégyenkezni az elnyert "megfelelő" (korábban "ajánlott") minősítéssel, ráadásul sokakat közülük csak egyetlen kritériumtól való minimális mértékű elmaradás akadályozott meg a csúcstámadásban.

A kiegyensúlyozatlanság a legtöbbször vizes úton, ritkábban kopás terén mutatkozott meg, a Kumho ECSTA KH31 esetében pedig mindkettőnél. A csoportban a legjelentősebb kopást és üzemanyag fogyasztást a dél-koreai Nexen N8000 produkálta, magasabb gördülési ellenállása miatt.

A teszt a 205/55 R16 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is érvényes, azaz: 195/55 R 16-ra  és 215/55 R 16 -ra.

adac-2012-nyar-2.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

Az Adac értékelési rendszere

Az egyes gumik eredményeit korábban egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”). Jelenleg az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan történik az értékelés, kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését szimbólumok segítik.

A szimbólumok jelentését, valamint a régi és új értékelési rendszer közti összefüggést az alábbi táblázat mutatja. A “kiváló” osztályzatot eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

ertekeles-2012-nyar.jpg

Az Adac értékelési rendszere

.

Amikor egy abroncsról csak egyetlen kifejezésben összefoglalt értékelést olvasol (jó, megfelelő, elégséges, elégtelen), akkor nagyon könnyű az adott gumit felületesen megítélni. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy emögött az összegzés mögött többféle területen mért eredmények állnak. (Száraz út, vizes út stb. és ezek is több részeredményből tevődnek össze.)

Mivel az Adacnál a minden téren kiegyensúlyozott teljesítményt tartják a legfontosabbnak, ezért a végső ítélethez a részeredményeket nem átlagolják, mert akkor az erősségek kiegyenlíthetnék a gyengeségeket. A különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak minden vizsgált területen el kell érniük egy meghatározott, minimális értéket.

Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerül, az adott versenyző kiesik a többi eredményének megfelelő, jobb besorolásból, a legrosszabb eredményének megfelelő kategóriába csúszva le.  A szigor oka: a gyakorlatban nem sok hasznát vennénk az olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, míg más területeken gyenge.

ponthatarok-2012-nyar.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken elérendő értékek a mostani teszteknél

.

• Javaslat gumiabroncs választáshoz: Nézd meg alaposan a gumik különböző területeken elért eredményeit, és gondold át azt, hogy a te autózási szokásaidhoz, a használat körülményeihez, járműved teljesítményéhez, igényeidhez mely paraméterekkel rendelkező gumiabroncs illeszkedik a legjobban.

A "jó" (= "különösen ajánlott") és "megfelelő" (= "ajánlott") eredményt elért abroncsok közül nyugodtan válogathatsz, a gumikra szánt keretnek megfelelően.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy "Tetszik"-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2012. március 20. kedd Szerző: Rapax Vélemény linkje
Kedves Gumibiznisz!
A Continental PremiumContact2 felé hajlok magam is, csak több helyen azt olvastam,hogy elég gyorsan kopik (összehasonlítva egyéb prémium gumikkal) Ezzel kapcsolatosan van tapasztalatod,hogy kb hány km-re számíthatok? Nyilván erősen autó és használat függő is a dolog, ezt értem,de egy tól,-ig értéket tudnál tippelni? Az autó egyébként 2002-es Ford Mondeo, 2.0 benzines. Kíméletesen vezetem, legtöbbször városi/elővárosi körülmények között, szóval elég alacsony tempóval haladok
Köszönettel
Rapax
Kelt: 2012. március 11. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Jó, hogy erre rákérdeztél, a képét megnézve az Adac honlapján, rögtön látszik a Pirellis beütés:). Szóval egészen pontosan a Ceat Formula nevű abroncsról van szó. (Az Adac honlapján lévő táblázatban csak rövidítve szerepelt a neve, ezért ide is így került fel, de most átírtuk, hogy egyértelmű legyen, mit is takar az elnevezés.)

A Ceat a Pirelli olcsó árfekvésű márkája, általában a régebbi Pirelli mintázatokat kapja, nálunk nem igazán elterjedt. A teszt szerint ez az abroncs kifejezetten alacsony gördülési ellenállású, ami üzemanyag-fogyasztás és kopás szempontjából kedvező, de a vizes (2,8) és száraz (2,0) teljesítményen valamennyire azért ront. Személyes tapasztalat nincs róla, még nem került a kezeink közé, nem is forgalmazzuk.
Kelt: 2012. március 11. vasárnap Szerző: kesztió Vélemény linkje
Kedves Gumibiznisz,

Látok egy teljesen titokzatos, eddig sohasem hallott márkanevű típust a 205/55R16-osok között: Formula C.
Az eredményei nem rosszak, sőt – és az elképesztően jó kopásállósághoz képest (ez ragadta meg a figyelmemet) egyenesen zseniálsak.

Tudnál erről a márkáról/típusról mesélni valami konkrétabbat?
Kelt: 2012. március 10. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Mindkét gumi prémium kategóriás, és teljesítményük meg is felel ennek, kiegyensúlyozott abroncsok. A Continál azért ki kell emelni a vizes úton való viselkedést, de mindkettő jó választás.

(A PremiumContact 5-öt viszont egyelőre nem kapni, ettől függetlenül érdemes megnézned a webshopban a szükséges méretet, a PremiumContact 2 nagyon kedvező.)
Kelt: 2012. március 10. szombat Szerző: MrBez Vélemény linkje
T. Gumibiznisz!

205/55 16-os méretben mi a véleményetek a Dunlop SP Sport Fast Response-ról?
Szinte semmivel nem látom rosszabbnak, mint a Contit.
Kelt: 2012. március 10. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Ha benézel a webshopba, van fent PremiumContact 2 és 2E is (mindkettő raktáron, azonnal szállítható, ahogy egyébként az EcoContact is). Azért is ajánlottam a 2E-t, mert azzal elenyésző a különbség: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-2-e--195-65-15--91H/
Kelt: 2012. március 10. szombat Szerző: rookie Vélemény linkje
Köszönöm a tippet.
Még annyi,hogy kopásban,fogyasztásban meg zajban mennyi a difi az eco javára?
Mert ha sok,akkor maradok az econál,de ha elenyésző,akkor inkább premium.
Köszönöm
Kelt: 2012. március 9. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Legyen akkor a legjobb :) Az a helyzet, hogy nálunk évről évre rengeteg felhasználói tapasztalat csapódik le, ezek alapján szerintünk egyértelműen a Continentallal jársz jobban. (A vizes úton való tapadás, kezelhetőség, fékezési jellemzők a legnagyobb súlyúak egy guminál, és a Contira még soha senki nem panaszkodott...)

Itt az EcoContact 3:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-ecocontact-31--195-65-15--91H/

És ami még szóba jöhet neked:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-2-e--195-65-15--91H/ (csökkentett görd. ellenállású)
Kelt: 2012. március 9. péntek Szerző: rookie Vélemény linkje
Végülis 10k ft van az uniroyal meg a conti vagy michelin gumi között,akkor már nem számít az a 10es,inkább megveszem a legjobbat.
Energy saver vagy ecocontact?
Elvileg a ES sokkal tovább bírja kopás szempontjából,legalábbis a tesztek alapján.
Esőbe kicsit lepontozták,de nem hiszem,hogy annyira kataszrófa.
Vagy conti?
Köszi
Kelt: 2012. március 9. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Az Uniroyal nagyon jó ár-érték arányú abroncs, ha nem szeretnél a prémium kategóriánál maradni, nyugodtan megveheted, be fog válni. Itt találod: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-rainexpert1--195-65-15--91H/
61 - 70 a(z) 87-ból/ből:

Hozzászólások lezárva