Adac nyárigumi teszt 2012

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 87 hozzászólás

Itt az Adac 2012-es nyári gumi tesztje, benne két népszerű, személyautóra való abroncsmérettel: egy (165/70 R14)  a kisautókra, egy meg (205/55 R16) az alsó közép- ill. középkategória számára. (Idén kivételesen SUV abroncsokat is vizsgáltak, értékelésüket másik bejegyzésben olvashatod.) 

Bár ránézésre az összes tesztalany kerek és fekete, a száraz és nedves úton való intenzív igénybevétel ezúttal is kíméletlenül felfedte a köztük lévő különbségeket. Nézzük, hogy az Adac szerint melyik nyári gumival jársz jól, és mi az, amitől jobb, ha óvakodsz!

Mit találsz az alábbiakban?

 A 165/70 R14, majd a 205/55 R16 méret részletes eredményei, táblázatokban is összefoglalva

 Segítség az értelmezésben, az Adac értékelési rendszerének ismertetésével

Az Adac korábbi, más abroncsméretekre vonatkozó nyári gumi tesztjei a bejegyzés alatt

165/70 R14 nyári gumik

A kisautók körében igen elterjedt méretről van szó: CitroenC3, Fiat Panda, Fiat Punto, LanciaYpsilon, Nissan Micra, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Skoda Fabia, Subaru G3X , Subaru Justy, Suzuki Swift, Toyota Yaris, VW Fox, VW Polo... És akkor korántsem említettünk meg mindent.

A gumipiac rengeteg lehetőséget kínál ebben a szegmensben, elkél hát a segítség az eligazodásban. Bár a kínálat természetesen jóval szélesebb, az Adac a maga részéről 15 gumiabroncs megvizsgálásával igyekszik hozzájárulni a helyes választáshoz.  

Az indulók többsége "megfelelő" eredményt ért el, ami egyenértékű a korábban használt "ajánlott" minősítéssel emellett született öt "jó" (korábban: "különösen ajánlott"),  és egy "gyenge" (azaz "nem ajánlott") eredmény is.

adac2012-1.jpg

Nincs megállás, megy a csere zsinórban. Csak kis méretben 15 féle gumit kell alávetni a próbáknak. Ehhez jön ugyanennyi a nagyobb személyautó-méretből, plusz még a 7 különböző SUV-abroncs. 3 méretben összesen 37 modell.

.

Nagy meglepetésre, az élbolyban a már megszokott prémium márkák mellett két kakukktojás is akad. Az egyik a vizes úton különösen kiemelkedőt nyújtó, nálunk nem kapható Apollo Amazer 3G Maxx, az indiai Apollo Tyres terméke. (Emlékeztek, akik 2008-ban Gyöngyösön akarták felépíteni első európai gyárukat, aztán a terv meghiúsulása után 2009-ben megvették a Vredesteint, Hollandiából látva el azóta az európai és észak-amerikai piacot.) A másik a Barumtól (Continental harmadmárkája) a Brillantis 2, amely általánosan kiegyensúlyozott teljesítménye által verekedte fel magát a legjobbak közé.

De lássuk a top 3-at! Kategóriagyőztes a Continental EcoContact 5, második helyen a Michelin Energy  Saver áll. A két nagy rivális idén csupán korábbi erősségeit cserélte fel egymás közt: üzemanyagtakarékosság és kopásállóság tekintetében ezúttal a Continental remekelt, míg vizes úton a Michelin tett ki magáért. A harmadik helyet minden téren korrekt viselkedése jól megérdemelt jutalmaként a Pirelli Cinturato P1 foglalja el.

adac2012-2.jpg

Vizes úton könnyen elúszhatnak a jó helyezések!

.

A kilenctagú középmezőny tagjai zömmel vizes úton való kisebb-nagyobb hiányosságaik miatt maradtak le a dobogóról, kivéve a Yokohama BluEarth, a Kumho Solus KH17, és a Semperit  Comfort-Life 2, melyeket a fokozottabb kopás vetett vissza.

A csapat sereghajtója a kínai Infinity INF-030, az egyedüli "gyenge" minősítéssel. Ezt elsősorban vizes útfelületen produkált hosszú fékútjával érdemelte ki, mely 100 km/h-ról állóra fékezéskor csaknem 20 m-rel bizonyult többnek, mint a legkiválóbb konkurenseké. Mikor pl. egy Pirelli gumikkal felszerelt jármű már megáll, akkor az Infinity abroncsokon guruló még vígan repeszt 47 km/h-val. (De legalább sokáig és hangosan élvezhető az általa biztosított "élményautózás", mert az eredményeket elnézve nem kopik el egyhamar, és zajkeltésben is igen faintos.)

Az alábbi teszt - kisebb megszorításokkal - a 165/70 R14 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is vonatkozik, mégpedig: 155/70 R 14 és 175/70 R 14.

adac-2012-nyar-1.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

205/55  R16 nyári gumik

Az alsó közép- és középkategóriás autókon ennek a méretnek van a legnagyobb piaci részesedése. Rengeteg márka megannyi típusa gurul rajta itt inkább meg sem próbáljuk felsorolni őket...

A mezőnyben található abroncsok között valóban rossznak nevezhető nem akadt, de a legjobb minősítést a 15 versenyzőből csak 5-en kaphatták meg.

adac2012-4.jpg

Kopásjelzők. Ne várj addig, míg a kopás mértéke eléri a szintjüket, vagyis 1,6 mm-t! A nyári gumikat 2,5-3 mm-es profilmélységnél ajánlatos lecserélni. Kopott gumikkal nő a fékút, fokozódik a vízenfutás veszélye.

.

A kategória győztese a Continental Conti PremiumContact 5 az összes, biztonság szempontjából fontos tulajdonságával kiemelkedik a csapatból. A második helyezett Goodyear OptiGrip sem mutatott gyengeségeket, és rendkívül kopásállónak is bizonyult. A meggyőző futásteljesítménnyel bíró Dunlop SP Sport Fastresponse képességei főként száraz úton nyilvánulnak meg.

Komoly biztonsági tartalékokkal rendelkezik az  üzemanyag takarékosság tekintetében is kedvező választást jelentő Bridgestone Turanza T001, és a különböző feltételek között egyenletesen jól teljesítő Semperit Speed-Life sem okoz majd csalódást leendő gazdájának.

adac2012-3.jpg

Fékmérések: a nagyobb pontosság érdekében sín mellett vezetett járművel.

.

Azért a további 10 jelöltnek sincs oka szégyenkezni az elnyert "megfelelő" (korábban "ajánlott") minősítéssel, ráadásul sokakat közülük csak egyetlen kritériumtól való minimális mértékű elmaradás akadályozott meg a csúcstámadásban.

A kiegyensúlyozatlanság a legtöbbször vizes úton, ritkábban kopás terén mutatkozott meg, a Kumho ECSTA KH31 esetében pedig mindkettőnél. A csoportban a legjelentősebb kopást és üzemanyag fogyasztást a dél-koreai Nexen N8000 produkálta, magasabb gördülési ellenállása miatt.

A teszt a 205/55 R16 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is érvényes, azaz: 195/55 R 16-ra  és 215/55 R 16 -ra.

adac-2012-nyar-2.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

Az Adac értékelési rendszere

Az egyes gumik eredményeit korábban egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”). Jelenleg az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan történik az értékelés, kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését szimbólumok segítik.

A szimbólumok jelentését, valamint a régi és új értékelési rendszer közti összefüggést az alábbi táblázat mutatja. A “kiváló” osztályzatot eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

ertekeles-2012-nyar.jpg

Az Adac értékelési rendszere

.

Amikor egy abroncsról csak egyetlen kifejezésben összefoglalt értékelést olvasol (jó, megfelelő, elégséges, elégtelen), akkor nagyon könnyű az adott gumit felületesen megítélni. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy emögött az összegzés mögött többféle területen mért eredmények állnak. (Száraz út, vizes út stb. és ezek is több részeredményből tevődnek össze.)

Mivel az Adacnál a minden téren kiegyensúlyozott teljesítményt tartják a legfontosabbnak, ezért a végső ítélethez a részeredményeket nem átlagolják, mert akkor az erősségek kiegyenlíthetnék a gyengeségeket. A különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak minden vizsgált területen el kell érniük egy meghatározott, minimális értéket.

Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerül, az adott versenyző kiesik a többi eredményének megfelelő, jobb besorolásból, a legrosszabb eredményének megfelelő kategóriába csúszva le.  A szigor oka: a gyakorlatban nem sok hasznát vennénk az olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, míg más területeken gyenge.

ponthatarok-2012-nyar.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken elérendő értékek a mostani teszteknél

.

• Javaslat gumiabroncs választáshoz: Nézd meg alaposan a gumik különböző területeken elért eredményeit, és gondold át azt, hogy a te autózási szokásaidhoz, a használat körülményeihez, járműved teljesítményéhez, igényeidhez mely paraméterekkel rendelkező gumiabroncs illeszkedik a legjobban.

A "jó" (= "különösen ajánlott") és "megfelelő" (= "ajánlott") eredményt elért abroncsok közül nyugodtan válogathatsz, a gumikra szánt keretnek megfelelően.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy "Tetszik"-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2012. április 2. hétfő Szerző: tacsy Vélemény linkje
Köszönöm az infot.
Akkor a Uniroyal Rainexpert helyett inkább a Hankook ajánlottabb?
Kelt: 2012. március 29. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A tavalyi és idei tesztek a 155/70 R13 méretre nem vonatkoznak. (Nagyjából azért lehet belőlük tájékozódni.) Ezt a méretet 2007-ben tesztelték, az akkori tesztben szereplők közül természetesen már nem minden kapható, de amiket tapasztalataink alapján ajánlunk neked, azok már ott is nagyon jól szerepeltek:

Prémium kategória:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-ecocontact-31--155-70-13--75T/

Középkategória:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/hankook-k715--155-70-13--75T/
Kelt: 2012. március 29. csütörtök Szerző: tacsy Vélemény linkje
Kedves Gumibiznisz!

Suzuki swiftre keresek gumit 155/70 R13-as méretben.
Melyik típus ajánlható?
Ehhez a mérethez az idei, vagy a tavalyi ADAC tesztek figyelembe vehetőek?

Köszi!
Kelt: 2012. március 29. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Lemezfelnit sajnos, most nem tudunk ehhez az autóhoz beszerezni.

Gumiból elsősorban ezeket ajánljuk, megbízható, kiegyensúlyozott középkategória:

Téli:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-ms-plus-61--175-70-13--82T/ (jelenleg csak 4 db)

Nyári:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-rainexpert1--175-70-13--82T/
Kelt: 2012. március 28. szerda Szerző: Kristóf Vélemény linkje
Most vásároltam egy Mitsubishi Lancer 1600 GLXi kombi autót, 2000-es évjárat. Évi 15.000 km-t megyek vele, 175/70 R13 a gumimérete.

Milyen nyári és téli gumiabroncsot javasolnál hozzá?
(illetve mennyibe kerülne 4 db lemezfelni erre az autóra?)

Köszönöm,
Kristóf
Kelt: 2012. március 27. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A különbség annyi, hogy a peremvédős védi a felni peremét pl. parkoláskor a járdaszegélyhez dörzsölődéstől. Alufelni esetén érdemes ilyen abroncsot választani. (Egyébként 205/55 R16-ban ez is peremvédős: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/hankook-k4251--205-55-16--91H/ ), pont ma került a kezembe.
Kelt: 2012. március 27. kedd Szerző: Khairo Vélemény linkje
Köszönöm :)

Ezek alapján lassan felmerül egyébként a kérdés, hogy érdemes-e peremvédős gumit venni, erről mi a véleményed?

Mekkora különbség van a kettő között? Illetve függ a felnitől, hogy rátehető-e / szükséges-e rá a peremvédős gumi, vagy ez teljesen mindegy?

Köszönöm!
Kelt: 2012. március 26. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Az EcoContact 5 és a PremiumContact 2E egyaránt jó gumik. A különbség annyi, hogy az EcoContact 5 egy eco gumi, tehát környezetbarát, alacsony gördülési ellenállású abroncs, aminél az üzemanyagtakarékosságon, az alacsony CO-kibocsátáson van a hangsúly, ugyanakkor biztonságos is, a PremiumContact 2-nél pedig kifejezetten a tapadáson, a kiemelkedő fékteljesítményen és menetstabilitáson.

Amiket kinéztél, mind prémium kategóriás abroncsok, ennek megfelelő a teljesítményük is. Közülük is ajánljuk a már bevált Bridgestone ER300-at (http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/bridgestone-er3001--205-55-16--91V/ ), ami valóban nagyon jó teljesítményű abroncs, de legelsősorban a Continental PremiumContact 2E-t (az 5-öt még nem lehet kapni): http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-2-e1--205-55-16--91V/ ), nem fogsz benne csalódni.
Kelt: 2012. március 26. hétfő Szerző: Calogero Vélemény linkje
Most akartam felrakatni a nyári gumit, de sajnos csere érett lettek, hossz iránti repedések jelentek meg a bordázat között :(
Jövőre lett volna tervbe a csere, de úgy néz ki előrébb kell hozni a dolgot, első a biztonság.

Nem vagyok versenyző típus , nyugodt haladást kedvelem. Esőben és szárazon egyaránt fontos a biztonság, a fogyasztás és a kopás, illetve hogy ne legyen hangos a gumi.

Az autó városban és országúton van használva. Eddig évente 9000-10000 km volt a futásteljesítmény, de ez későbben csak nőhet :)

Első neki indulásból ezeket néztem ki:

BRIDGESTONE TURANZA ER 300
(ez volt a gyárilag felszerelve, problémám nem volt vele, de ha már újat kell venni hátha van jobb, frissebb)

CONTINENTAL ECOCONTACT 5 MO
CONTINENTAL PREMIUMCONTACT 2E vagy 5 (utóbbit nem sok helyen láttam)
MICHELIN PRIMACY HP GRNX
GOODYEAR OPTIGRIP

Az autó: Opel Astra H 1,4 Easytronic
A méret : 205/55 R16

A CONTINENTAL gumiknál mi a különbség a ECOCONTACT és a PREMIUMCONTACT gumik között?

Melyik jobb gumi a ECOCONTACT 5 vagy a PREMIUMCONTACT 2E ?

Válaszát és segítségét előre is köszönöm.
Kelt: 2012. március 25. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Egyik sem rossz választás. Mi a gumikra szánt kerettől függően az Uniroyalt (középkategória) vagy a Continentalt (prémium kategória) tudjuk ajánlani. Ezeket megtalálod a webshopban, a méretre rákeresve. Ha peremvédős abroncsot szeretnél, ahogy korábban írtad, akkor ezt javasoljuk: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-2-fr--205-55-16--91V/ , tapasztalataink alapján panaszod nem lesz rá :)
41 - 50 a(z) 87-ból/ből:

Hozzászólások lezárva