Adac nyárigumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 115 hozzászólás

A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a legújabb Adac teszt eredményei, melyeket szokásunkhoz híven gyorsan tolmácsolunk is neked. Következzenek a 2010-es nyárigumi teszt részletei képek, táblázatok, tanulságok...

 

Elúszott helyezések

2010-ben az Adac 2 méretben 36 nyári gumit vett nagyító alá. Mindkét gumiméret (185/65 R15 és 225/45 R17) széles körben elterjedt az alsó ill. alsó középkategóriás autók között.

Az Adac aktuális nyárigumi teszjéthez 888 gumit vásárolt meg. A guminyomást minden teszt előtt ellenőrizték. Forrás: Adac.de

Aktuális nyárigumi tesztjéhez az Adac 888 gumit vásárolt meg.

A guminyomás ellenőrzése egyetlen tesztelés előtt sem maradhatott el.

.

Próbák szárazon és vízen

Száraz próbák: Rómától 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya.

Vizes próbák: Continental tesztpálya, Hannover mellett. 

.

Összességében 10 abroncs "különösen ajánlott", 16 "ajánlott", 3 "feltételesen ajánlott",  7 pedig  "nem ajánlott" minősítést kapott.

Ami a részletes eredményeket illeti, első pillantásra feltűnik, hogy meglepően sok, főként a Távol-keletről származó abroncs gyengélkedett a nedves utakon. Ez a biztonságot jelentősen veszélyeztető hiányosság volt az elsődleges  oka a kérdéses abroncsok leminősített zónában való landolásának.

Az idei teszt legnagyobb tanulsága: aki - túlságosan is kímélni akarván pénztárcáját - ezek közül vásárol, a gumik mellé némi rizikót is kaphat... A vizes úton akár 70%-kal hosszabb fékút nyilvánvalóan megnöveli annak kockázatát, hogy egy kialakuló vészhelyzet ténylegesen balesetbe torkolljon.

Adac teszt 2010

Vizes úton több mint 20 méteres különbség a fékutak között.

A piros Audi már állt, mikor a fehér sebessége még kb. 50 km/h volt.

.

.

A "különösen ajánlott", valamint a szintén jó választást jelentő "ajánlott" abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.

Mint tudjuk, az Adac a gumik különböző területeken elért részeredményeit pontosan azért nem átlagolja, mert az úgy kapott végeredményből nem derülhetne fény esetleges komoly hiányosságokra, lévén az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást.

A kívánt kategóriába kerüléshez egy guminak minden szükséges téren el kell érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket, melyeket az alábbi táblázat mutat. Amennyiben ez akár csak egyetlen egyszer nem sikerül, az abroncs erősségei ellenére sem kaphatja meg a jobb besorolást. Sőt, a kritikus terület miatt akár több kategóriát is bukhat.

Adac teszt 2010, ponthatárok

Az Adac besorolásaihoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek.

(A kevesebb jobb.)

.

Az említett esetre a mostani mezőny talán legszemléletesebb példája az Interstate Touring IST-1, ami szárazon produkált eredményei alapján ajánlott kategóriába is kerülhetett volna, de végül vizes úton tanúsított viselkedésének köszönhetően egyenesen a "nem ajánlott" kategóriában kötött ki. Ez a gumi egyúttal arra is kitűnő példa, hogy a csúcsteljesítményre való törekvés az üzemanyag-fogyasztás és kopás terén könnyen a nedves úton tanúsított viselkedés rovására mehet. Hiába a kis gördülési ellenállás és a kiemelkedő tartósság, ha a vizes úton való katasztrofális teljesítményből csak egy "nem ajánlott"-ra futja.

Hasonlóan járt a Michelin Energy Saver is, de ez csak egy kategóriát csúszott le: szintén a vizes út miatt lett "különösen ajánlott" helyett "ajánlott"... A csúcshelyezés receptje tehát: minden téren a lehető legjobb eredmény, és egyik sem a szükséges határérték alatt!

Idén az a tényező, ami a legtöbb induló vesztét okozta, a nedves útfelület volt úgy is mondhatjuk,  sok jó helyezés - szó szerint - elúszott a vizes úton.

Köridők mérése

A köridők elárulják, melyik gumival kell lassítani az azonos pályán maradáshoz.

Ha nagyobb ívet kell venni, több lesz az út, hosszabb a köridő.

.

185/65 R15 (H)

A 19 tesztalanyból 5 különösen ajánlott,  9 ajánlott, 3 feltételesen ajánlott, és 2 nem ajánlott.

A tavalyi teszthez képest - a vizes út miatt - több elismert márka is  lejjebb csúszott az eredménylistán. Energy Saver a Michelintől, Carat Progresso  a Fuldától, Comfort Life a Semperittől: ezúttal be kellett érjék egy  "ajánlott"-tal.

Különösen ajánlott modellek - természetesen nem csak esőben: Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. (Az Uniroyal Rainexpert tavalyi és idei kiemelkedő szereplésének kifejezetten örülünk,  mert esetében a nagyszerű eredményhez elérhető ár is társul, ezáltal sokakat tudtunk, és tudunk ezután is megfizethető áron igazán jó gumihoz juttatni.)

2 ázsiai gyártmány, az Interstate Touring, és a Goodride SO6 gyalázatos vizes eredményei a legjobb indulattal is csak a "nem ajánlott" kategóriára bizonyultak elegendőnek. Ennek tükrében különösen merész az érthetetlen okból mindkettőjük oldalán egyaránt ékeskedő, téligumikon használatos  M+S  (mud&snow = sár&hó) felirat...

Következzen az összefoglaló táblázat, melyben a  feltüntetett eredmények - kis eltérésekkel - érvényesek a 175/65 R15 és a 195/65 R15 méretekre is.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17 (W, Y)

A 17 induló között kiosztott 5 "különösen ajánlott" és 7 "ajánlott" helyezés a jó nyári gumik bő választékát garantálja a szélesebb méretben.

Az élbolyban végzett az új Pirelli Cinturato P7, a továbbfejlesztett Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3.

Az "ajánlott" csoportból említésre méltó a Goodyear Eagle F1 Asymetric, amely a legjobb eredményt érte el vizes úton, és csak a magas üzemanyagfogyasztás miatt végzett az "ajánlott" csapatban. Kategóriájában mögötte következnek: Vredestein Ultra Cento, Hankook Ventus S1-evo, Kumho ECSTA LE Sport, Uniroyal RainSport 2, Firestone Firehawk SZ90, Maloya Futura Sport W.

"Feltételesen ajánlott" termék ebben a méretben most nincs. Van viszont, sajnos, mindjárt 5 "nem ajánlott" is: Nankang Noble Sport NS-20, Sava Intensa, Goodride Nesa200 M+S, Wanli S-1063, Sunny SN3800 M+S. Persze a Goodride és Sunny modelleken megint csak ott virít az  M+S téligumi szimbólum. Ha valóban "jó utat" szeretnénk (ahogy azt  a Goodride még a nevében is ígéri), ne tévesszük szem elől, hogy az előjelek sok mindent mutatnak mindkettőnél, csak jót nem...

Az alábbi összefoglaló táblázat eredményei kis megszorításokkal a 215/45 R17 és a 235/45 R17 méretekre is vonatkoztathatók.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2010. július 27. kedd Szerző: Energy78 Vélemény linkje
A Pirelli Cinturato P4 mikori abroncs?
A P6-al összevetve ?
Megállja még a helyét most is?
Kelt: 2010. június 19. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Bár a tesztet kifejezetten a megjelölt sebességindexű gumikkal végezték, de egy más sebességindex nem jelent lényegi különbséget. Az eredményeket nyugodtan tekintheted irányadónak az ilyen gumikra is.
Kelt: 2010. június 19. szombat Szerző: alfer Vélemény linkje
Sziasztok! A tesztben szereplő sebesség indexektől eltérő gumikra is vonatkoztatható az eredmény? Például egy H-s P7-es is annyira jó, mint a W-s?
Kelt: 2010. június 10. csütörtök Szerző: stevie w Vélemény linkje
Mint a Pirellinél helyesen tájékoztattak, az Aquamile az amerikai piacra szánt abroncs. NEM négyévszakos, hanem sima NYÁRI gumi. Lásd a nevét, aqua = víz, ha még emlékszel a Picasso-s filmből :-) Amerikában minden gumin rajta van az M+S jelölés, ez ne tévesszen meg.
Kelt: 2010. június 10. csütörtök Szerző: SumQuiSum78 Vélemény linkje
A Pirelli P400 Aquamile abroncsról van-e valakinek tapasztalata?
A neten böngészve csak annyit találok,hogy fórumokon bizonyos gumidoktorokajánlják,mint az egyik legjobb négy évszakost.Tudom,hogy csakM+S-es,nincsen rajta hópihe.De ezzel együtt azt is jelentheti,hogy száraz körülmények között jobban teljesíthet,mint azok a gumik,amiken van hópihe is.
Egyik portálon lehet kapni,de nem tudom,mikori fejlesztés és a jellemzőit sem.A Pirelli Magyarország azt mondja,hogy hivatalosan hazánkban nem forgalmazzák,de hogy folyamatosan gyártásban van.Az a logikám megállja-e a helyét,hogy ha nincs rajta hópihe,azon esetben nyáron kevésbé kopik és jobb tulajdonságai lehetnek,mint a hópihés gumiknak?Ellenben télen pont fordítva,ott kevésbé jók?Előre is köszi.
Kelt: 2010. június 1. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Az jó...bár a fordítóprogramok produkálnak néha cifrákat ;)

De addig is, amíg nem tudunk nekiállni (tervezési szakaszban egy új webáruház ide a mostani helyett, és ez elviszi az időt) , keresd meg a tesztben a gördülési ellenállás (= rollwiderstand) pontszámait. Ez összefüggésben áll az üzemanyag fogyasztással és a kopásállósággal. A témáról bővebben még itt: www.gumibiznisz.hu/gumiabroncs-es-uzemanyagfogyasztas
Kelt: 2010. június 1. kedd Szerző: SumQuiSum78 Vélemény linkje
Lefordítottam,a Google fordító segítségével.
Viszont itt nincsenek olyan részek,mint pl üzemanyag fogyasztás,vagy kopás.
Ez a két szempont érdekelne leginkább.
Kelt: 2010. május 31. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Semmi vész, mi örülünk, ha érdekel a gumikérdés :)

Amit belinkeltél, az pont a tavalyi Autobild teszt, aminek a lefordítását már fentebb ígérgettük, és úgy is lesz. Hogy pontosan mikor, az persze kérdés, de azért a nyár folyamán sor kerül erre is.


A pontozásról:
Az Autobildnél is úgy van, hogy minél kisebb szám, annál jobb. Tehát az 1 a legjobb, az 5 a legrosszabb. Csak itt még az egyes osztályzatokon belül is különbséget tesznek: pl. az 1-es mind nagyon jót jelent, de ezen belül is az 1 plusz a legjobb, és az 1 mínusz a legkevésbé jó.

(Vagyis például a 2+ rosszabb, mint az 1-, de jobb, mint a sima 2, és így tovább...)
Kelt: 2010. május 31. hétfő Szerző: SumQuiSum78 Vélemény linkje
Győző!
Találtam valamit,ami nagy segítség lenne,ha le lenne fordítva.És mivel ezt megtettétek a Nyári abroncsokkal is,hasznos információt jelenthetne sokak számára a 4 évszakos esetében is.Remélem nem vagyok sok senki számára...:)
http://bit.ly/cYfmP2
Kelt: 2010. május 31. hétfő Szerző: SumQuiSum78 Vélemény linkje
Ezekben a tesztekben a következőképp pontoztak, a legjobbtól haladva a gyengébb felé: 1+, 1, 1-, 2+, 2, 2-, 3+, 3, 3-, 4+, 4, 4-, 5+, 5, 5-.
Valószínűleg én vagyok gyengébb matekból,de ezt nem igazán értem,hogy hogyan kell értelmezni.
Amilyen pontozási rendszer volt az Adac Nyári tesztjeinél,azok teljesen világosak.Minél kisebb szám,annál jobb érték.
De itt,ha pl plusz egy a legjobb és a mínusz 1 a leggyengébb,akkor miért kell ezt a sorozatot eljátszani a 2-es,3-as,4-es és 5-ös számokkal is?
41 - 50 a(z) 115-ból/ből:

Hozzászólások lezárva