Adac nyárigumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 115 hozzászólás

A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a legújabb Adac teszt eredményei, melyeket szokásunkhoz híven gyorsan tolmácsolunk is neked. Következzenek a 2010-es nyárigumi teszt részletei képek, táblázatok, tanulságok...

 

Elúszott helyezések

2010-ben az Adac 2 méretben 36 nyári gumit vett nagyító alá. Mindkét gumiméret (185/65 R15 és 225/45 R17) széles körben elterjedt az alsó ill. alsó középkategóriás autók között.

Az Adac aktuális nyárigumi teszjéthez 888 gumit vásárolt meg. A guminyomást minden teszt előtt ellenőrizték. Forrás: Adac.de

Aktuális nyárigumi tesztjéhez az Adac 888 gumit vásárolt meg.

A guminyomás ellenőrzése egyetlen tesztelés előtt sem maradhatott el.

.

Próbák szárazon és vízen

Száraz próbák: Rómától 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya.

Vizes próbák: Continental tesztpálya, Hannover mellett. 

.

Összességében 10 abroncs "különösen ajánlott", 16 "ajánlott", 3 "feltételesen ajánlott",  7 pedig  "nem ajánlott" minősítést kapott.

Ami a részletes eredményeket illeti, első pillantásra feltűnik, hogy meglepően sok, főként a Távol-keletről származó abroncs gyengélkedett a nedves utakon. Ez a biztonságot jelentősen veszélyeztető hiányosság volt az elsődleges  oka a kérdéses abroncsok leminősített zónában való landolásának.

Az idei teszt legnagyobb tanulsága: aki - túlságosan is kímélni akarván pénztárcáját - ezek közül vásárol, a gumik mellé némi rizikót is kaphat... A vizes úton akár 70%-kal hosszabb fékút nyilvánvalóan megnöveli annak kockázatát, hogy egy kialakuló vészhelyzet ténylegesen balesetbe torkolljon.

Adac teszt 2010

Vizes úton több mint 20 méteres különbség a fékutak között.

A piros Audi már állt, mikor a fehér sebessége még kb. 50 km/h volt.

.

.

A "különösen ajánlott", valamint a szintén jó választást jelentő "ajánlott" abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.

Mint tudjuk, az Adac a gumik különböző területeken elért részeredményeit pontosan azért nem átlagolja, mert az úgy kapott végeredményből nem derülhetne fény esetleges komoly hiányosságokra, lévén az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást.

A kívánt kategóriába kerüléshez egy guminak minden szükséges téren el kell érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket, melyeket az alábbi táblázat mutat. Amennyiben ez akár csak egyetlen egyszer nem sikerül, az abroncs erősségei ellenére sem kaphatja meg a jobb besorolást. Sőt, a kritikus terület miatt akár több kategóriát is bukhat.

Adac teszt 2010, ponthatárok

Az Adac besorolásaihoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek.

(A kevesebb jobb.)

.

Az említett esetre a mostani mezőny talán legszemléletesebb példája az Interstate Touring IST-1, ami szárazon produkált eredményei alapján ajánlott kategóriába is kerülhetett volna, de végül vizes úton tanúsított viselkedésének köszönhetően egyenesen a "nem ajánlott" kategóriában kötött ki. Ez a gumi egyúttal arra is kitűnő példa, hogy a csúcsteljesítményre való törekvés az üzemanyag-fogyasztás és kopás terén könnyen a nedves úton tanúsított viselkedés rovására mehet. Hiába a kis gördülési ellenállás és a kiemelkedő tartósság, ha a vizes úton való katasztrofális teljesítményből csak egy "nem ajánlott"-ra futja.

Hasonlóan járt a Michelin Energy Saver is, de ez csak egy kategóriát csúszott le: szintén a vizes út miatt lett "különösen ajánlott" helyett "ajánlott"... A csúcshelyezés receptje tehát: minden téren a lehető legjobb eredmény, és egyik sem a szükséges határérték alatt!

Idén az a tényező, ami a legtöbb induló vesztét okozta, a nedves útfelület volt úgy is mondhatjuk,  sok jó helyezés - szó szerint - elúszott a vizes úton.

Köridők mérése

A köridők elárulják, melyik gumival kell lassítani az azonos pályán maradáshoz.

Ha nagyobb ívet kell venni, több lesz az út, hosszabb a köridő.

.

185/65 R15 (H)

A 19 tesztalanyból 5 különösen ajánlott,  9 ajánlott, 3 feltételesen ajánlott, és 2 nem ajánlott.

A tavalyi teszthez képest - a vizes út miatt - több elismert márka is  lejjebb csúszott az eredménylistán. Energy Saver a Michelintől, Carat Progresso  a Fuldától, Comfort Life a Semperittől: ezúttal be kellett érjék egy  "ajánlott"-tal.

Különösen ajánlott modellek - természetesen nem csak esőben: Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. (Az Uniroyal Rainexpert tavalyi és idei kiemelkedő szereplésének kifejezetten örülünk,  mert esetében a nagyszerű eredményhez elérhető ár is társul, ezáltal sokakat tudtunk, és tudunk ezután is megfizethető áron igazán jó gumihoz juttatni.)

2 ázsiai gyártmány, az Interstate Touring, és a Goodride SO6 gyalázatos vizes eredményei a legjobb indulattal is csak a "nem ajánlott" kategóriára bizonyultak elegendőnek. Ennek tükrében különösen merész az érthetetlen okból mindkettőjük oldalán egyaránt ékeskedő, téligumikon használatos  M+S  (mud&snow = sár&hó) felirat...

Következzen az összefoglaló táblázat, melyben a  feltüntetett eredmények - kis eltérésekkel - érvényesek a 175/65 R15 és a 195/65 R15 méretekre is.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17 (W, Y)

A 17 induló között kiosztott 5 "különösen ajánlott" és 7 "ajánlott" helyezés a jó nyári gumik bő választékát garantálja a szélesebb méretben.

Az élbolyban végzett az új Pirelli Cinturato P7, a továbbfejlesztett Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3.

Az "ajánlott" csoportból említésre méltó a Goodyear Eagle F1 Asymetric, amely a legjobb eredményt érte el vizes úton, és csak a magas üzemanyagfogyasztás miatt végzett az "ajánlott" csapatban. Kategóriájában mögötte következnek: Vredestein Ultra Cento, Hankook Ventus S1-evo, Kumho ECSTA LE Sport, Uniroyal RainSport 2, Firestone Firehawk SZ90, Maloya Futura Sport W.

"Feltételesen ajánlott" termék ebben a méretben most nincs. Van viszont, sajnos, mindjárt 5 "nem ajánlott" is: Nankang Noble Sport NS-20, Sava Intensa, Goodride Nesa200 M+S, Wanli S-1063, Sunny SN3800 M+S. Persze a Goodride és Sunny modelleken megint csak ott virít az  M+S téligumi szimbólum. Ha valóban "jó utat" szeretnénk (ahogy azt  a Goodride még a nevében is ígéri), ne tévesszük szem elől, hogy az előjelek sok mindent mutatnak mindkettőnél, csak jót nem...

Az alábbi összefoglaló táblázat eredményei kis megszorításokkal a 215/45 R17 és a 235/45 R17 méretekre is vonatkoztathatók.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2010. november 24. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Ebben az esetben jelentős különbségről nem lehet szó, de itt bővebben foglalkozunk a témával: www.gumibiznisz.hu/gumiabroncs-es-uzemanyagfogyasztas
Kelt: 2010. november 23. kedd Szerző: keny Vélemény linkje
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a különböző pontszámok kb milyen fogyasztást takarnak? Mekkora a különbség pl a Pirelli P6 Cinturato (2,9 pont) és a Michelin Energy Saver (2,1 pont) között?
Köszi
Kelt: 2010. szeptember 12. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Desperado, ami nincs a webshopban, arra itt tudsz tőlünk ajánlatot kérni: www.gumibiznisz.hu/ajanlatkeres/ . Csak a gumi méretét ne felejtsd el beírni, mert anélkül nem megy ;)
Kelt: 2010. szeptember 12. vasárnap Szerző: desperado Vélemény linkje
Kérnék kihagyhatatlan árat 2010 es Vredstein Snowtrac 3-ra és GY UG7+ ra....
köszönöm!
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: Energy78 Vélemény linkje
Stewie w!
Mivel ez egy gumis oldal és érdekel a téma,ezért kérdezek.
Ezt is írtad:
De őszintén szólva, ennek nincs is jelentősége: két gumi közötti különbség eltörpül ahhoz, amit két sofőr közötti különbség jelent, akármelyik tulajdonságot vizsgáljuk is.
Ha ezt elfogadom,vagy elfogadjuk,akkor teljesen feleslegesek a táblázatok,semmit nem érnek a tesztek és ezek számos költségei.
Az,hogy valaki jó sofőr és lehet olyan eset,hogy nyári gumival is képes biztonságosabban haladni,mint más télivel,ezt nem vitatom.De lényegében ennek a ténynek semmi köze ehhez a gumis oldalhoz.Itt az emberek elmondják a véleményüket az abroncsaikról,tapasztalataikról és esetenként kérdeznek.
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: stevie w Vélemény linkje
Energy,

szerintem kár EKKORA jelentőséget tulajdonítani a gumiteszteknek, még akkor is, ha a hozzáférhetőek közüól az ADAC-é a legfüggetlenebb. A gumigyárak folyamatosan fejlesztenek, változtatnak, szinte kizárt, hogy a 2008-as tesztehez használt P4 C (vagy akármilyen) gumi egy-az-egyben megegyezzen a 2010 közepén kapható változattal. (A pontosan identikus gumikat a gyári specifikáció jelzések, A0, M0 stb jelzik, de ez meg más okok miatt totál zsákutca.)

A méretek között ugyanígy csak erős jóindulattal lehet keresztbe értelmezni a teszteket, azaz a 175/65R14 méret eredményei csak igen korlátozottan érvényesek mondjuk a 195/65R15 méretre, és viszont.

De őszintén szólva, ennek nincs is jelentősége: két gumi közötti különbség eltörpül ahhoz, amit két sofőr közötti különbség jelent, akármelyik tulajdonságot vizsgáljuk is.

Nagy vonalakban elmondható, hogy a prémium gumik jobbak, mint a belépő szintűek, vagy pláne a kínai noname-ek. Ha van valamilyen preferenciád a prémiummárkák között, nyugodtan éld ki, ha nincs, akkor vedd azt, amelyik éppen akciós.

A P4 Cinturato igen jó gumi, a gyártó szándékai szerint a környezetvédelemre (ezen belül az alacsony gördülési ellenállásra) optimalizált, és a valós felhasználói visszajelzések igazolják is a Pirelli elgondolását.
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: Energy78 Vélemény linkje
Köszönöm!
175/65/70-es táblázatban,amit fentebb linkeltél,2010-es változat van?
Ha nincsen,akkor mi a legfrissebb?
És ez a téli gumira vonatkozóan is érdekelne.Előre is köszönöm!
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A Cinturato P4 2008-ban szintén tesztgyőztes volt, 175/65 R14 méretben: http://bit.ly/aul0R0
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: Energy78 Vélemény linkje
A Cinturato P4 a nyári abroncsok tesztjénél nincsen feltüntetve a listán,viszont a P6 az egyik legjobb eredményt érte el.De ez az eredmény akkor a P4-es esetében is fent áll.
Kelt: 2010. július 28. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A Cinturato P4 és P6 2008-tól kapható.
A P4 méretválasztéka a kis és alsó-középkategóriás autókat fedi le (T
sebességindex, 13-15), a P6 a középkategóriás autók abroncsa (T/H/V sebességindex, 14-16).
31 - 40 a(z) 115-ból/ből:

Hozzászólások lezárva