Adac nyárigumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 115 hozzászólás

A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a legújabb Adac teszt eredményei, melyeket szokásunkhoz híven gyorsan tolmácsolunk is neked. Következzenek a 2010-es nyárigumi teszt részletei képek, táblázatok, tanulságok...

 

Elúszott helyezések

2010-ben az Adac 2 méretben 36 nyári gumit vett nagyító alá. Mindkét gumiméret (185/65 R15 és 225/45 R17) széles körben elterjedt az alsó ill. alsó középkategóriás autók között.

Az Adac aktuális nyárigumi teszjéthez 888 gumit vásárolt meg. A guminyomást minden teszt előtt ellenőrizték. Forrás: Adac.de

Aktuális nyárigumi tesztjéhez az Adac 888 gumit vásárolt meg.

A guminyomás ellenőrzése egyetlen tesztelés előtt sem maradhatott el.

.

Próbák szárazon és vízen

Száraz próbák: Rómától 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya.

Vizes próbák: Continental tesztpálya, Hannover mellett. 

.

Összességében 10 abroncs "különösen ajánlott", 16 "ajánlott", 3 "feltételesen ajánlott",  7 pedig  "nem ajánlott" minősítést kapott.

Ami a részletes eredményeket illeti, első pillantásra feltűnik, hogy meglepően sok, főként a Távol-keletről származó abroncs gyengélkedett a nedves utakon. Ez a biztonságot jelentősen veszélyeztető hiányosság volt az elsődleges  oka a kérdéses abroncsok leminősített zónában való landolásának.

Az idei teszt legnagyobb tanulsága: aki - túlságosan is kímélni akarván pénztárcáját - ezek közül vásárol, a gumik mellé némi rizikót is kaphat... A vizes úton akár 70%-kal hosszabb fékút nyilvánvalóan megnöveli annak kockázatát, hogy egy kialakuló vészhelyzet ténylegesen balesetbe torkolljon.

Adac teszt 2010

Vizes úton több mint 20 méteres különbség a fékutak között.

A piros Audi már állt, mikor a fehér sebessége még kb. 50 km/h volt.

.

.

A "különösen ajánlott", valamint a szintén jó választást jelentő "ajánlott" abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.

Mint tudjuk, az Adac a gumik különböző területeken elért részeredményeit pontosan azért nem átlagolja, mert az úgy kapott végeredményből nem derülhetne fény esetleges komoly hiányosságokra, lévén az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást.

A kívánt kategóriába kerüléshez egy guminak minden szükséges téren el kell érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket, melyeket az alábbi táblázat mutat. Amennyiben ez akár csak egyetlen egyszer nem sikerül, az abroncs erősségei ellenére sem kaphatja meg a jobb besorolást. Sőt, a kritikus terület miatt akár több kategóriát is bukhat.

Adac teszt 2010, ponthatárok

Az Adac besorolásaihoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek.

(A kevesebb jobb.)

.

Az említett esetre a mostani mezőny talán legszemléletesebb példája az Interstate Touring IST-1, ami szárazon produkált eredményei alapján ajánlott kategóriába is kerülhetett volna, de végül vizes úton tanúsított viselkedésének köszönhetően egyenesen a "nem ajánlott" kategóriában kötött ki. Ez a gumi egyúttal arra is kitűnő példa, hogy a csúcsteljesítményre való törekvés az üzemanyag-fogyasztás és kopás terén könnyen a nedves úton tanúsított viselkedés rovására mehet. Hiába a kis gördülési ellenállás és a kiemelkedő tartósság, ha a vizes úton való katasztrofális teljesítményből csak egy "nem ajánlott"-ra futja.

Hasonlóan járt a Michelin Energy Saver is, de ez csak egy kategóriát csúszott le: szintén a vizes út miatt lett "különösen ajánlott" helyett "ajánlott"... A csúcshelyezés receptje tehát: minden téren a lehető legjobb eredmény, és egyik sem a szükséges határérték alatt!

Idén az a tényező, ami a legtöbb induló vesztét okozta, a nedves útfelület volt úgy is mondhatjuk,  sok jó helyezés - szó szerint - elúszott a vizes úton.

Köridők mérése

A köridők elárulják, melyik gumival kell lassítani az azonos pályán maradáshoz.

Ha nagyobb ívet kell venni, több lesz az út, hosszabb a köridő.

.

185/65 R15 (H)

A 19 tesztalanyból 5 különösen ajánlott,  9 ajánlott, 3 feltételesen ajánlott, és 2 nem ajánlott.

A tavalyi teszthez képest - a vizes út miatt - több elismert márka is  lejjebb csúszott az eredménylistán. Energy Saver a Michelintől, Carat Progresso  a Fuldától, Comfort Life a Semperittől: ezúttal be kellett érjék egy  "ajánlott"-tal.

Különösen ajánlott modellek - természetesen nem csak esőben: Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. (Az Uniroyal Rainexpert tavalyi és idei kiemelkedő szereplésének kifejezetten örülünk,  mert esetében a nagyszerű eredményhez elérhető ár is társul, ezáltal sokakat tudtunk, és tudunk ezután is megfizethető áron igazán jó gumihoz juttatni.)

2 ázsiai gyártmány, az Interstate Touring, és a Goodride SO6 gyalázatos vizes eredményei a legjobb indulattal is csak a "nem ajánlott" kategóriára bizonyultak elegendőnek. Ennek tükrében különösen merész az érthetetlen okból mindkettőjük oldalán egyaránt ékeskedő, téligumikon használatos  M+S  (mud&snow = sár&hó) felirat...

Következzen az összefoglaló táblázat, melyben a  feltüntetett eredmények - kis eltérésekkel - érvényesek a 175/65 R15 és a 195/65 R15 méretekre is.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17 (W, Y)

A 17 induló között kiosztott 5 "különösen ajánlott" és 7 "ajánlott" helyezés a jó nyári gumik bő választékát garantálja a szélesebb méretben.

Az élbolyban végzett az új Pirelli Cinturato P7, a továbbfejlesztett Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3.

Az "ajánlott" csoportból említésre méltó a Goodyear Eagle F1 Asymetric, amely a legjobb eredményt érte el vizes úton, és csak a magas üzemanyagfogyasztás miatt végzett az "ajánlott" csapatban. Kategóriájában mögötte következnek: Vredestein Ultra Cento, Hankook Ventus S1-evo, Kumho ECSTA LE Sport, Uniroyal RainSport 2, Firestone Firehawk SZ90, Maloya Futura Sport W.

"Feltételesen ajánlott" termék ebben a méretben most nincs. Van viszont, sajnos, mindjárt 5 "nem ajánlott" is: Nankang Noble Sport NS-20, Sava Intensa, Goodride Nesa200 M+S, Wanli S-1063, Sunny SN3800 M+S. Persze a Goodride és Sunny modelleken megint csak ott virít az  M+S téligumi szimbólum. Ha valóban "jó utat" szeretnénk (ahogy azt  a Goodride még a nevében is ígéri), ne tévesszük szem elől, hogy az előjelek sok mindent mutatnak mindkettőnél, csak jót nem...

Az alábbi összefoglaló táblázat eredményei kis megszorításokkal a 215/45 R17 és a 235/45 R17 méretekre is vonatkoztathatók.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2011. március 18. péntek Szerző: stevie w Vélemény linkje
A mostani gumid egy ultra sportos gumi. Kiválóan tapad, különösen szárazon, ellenben meglehetősen gyorsan kopik -- ezt hamarosan tapasztalni fogod.

A Yokohama és a Falken mintái rendszeresen szerepelnek az ADAC tesztekben.

A Falken gumik nem rosszak, ugyanakkor nem érik el a valódi prémium gumik minőségét. A gumipiac sajátossága ugyanakkor, hogy a prémium gumik igazából nem sokkal drágábbak a Falken-féle második vonalnál, így hosszútávon akár gazdaságosabb is lehet a jobb gumikon autózni.
Kelt: 2011. március 17. csütörtök Szerző: Ivoke Vélemény linkje
Yokohama és Falken gumikról nincs ilyen teszt?
Az ADAC ezeket a márkákat nem is teszteli?

Nekem Yokoham Parada Spec 2 van most az autón, (így vettem), és érdekelne mit írnak róla. Ugyan eddig bejött és a mintája is tetszik, de ha van jobb nála azért az elgondolkoztatna. Esetleg valami hasonló teszt a Falken ZE912 vagy FK 452-ről, vagy nem is érdemes foglalkozni velük?
Kelt: 2011. február 9. szerda Szerző: Adac nyárigumi teszt 2011 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] téligumi teszt 2010 » - Adac nyárigumi teszt 2010 » - Adac téligumi teszt 2009 » - Adac nyárigumi teszt 2009 [...]
Kelt: 2010. december 7. kedd Szerző: vwibrahim Vélemény linkje
Hali!
Sajnos nem támadt mérési zavar! :) Tolómérővel mértem és valóban 5mm. A felületen még ott vannak a pontok is.
Kelt: 2010. december 7. kedd Szerző: stevie w Vélemény linkje
Szia Ibrahim, az 5 mm-es mérés gyanús. Az iparági norma 8 mm, +/- 1 mm. A kisebb méretű gumiknál előfordulhat a 7 mm, a nagy malomkerekeknél a 9, de alapvetően a 8 mm a standard. A szokásosnál 2-3 millivel kevesebb mintával gyártani a gumit abszolút elhanyagolható megtakarítást jelent csak a gyártói oldalon (guminként néhány gramm nyersanyag), viszont súlyos imidzsvesztési kockázattal jár, pl. viszonteladó nem rendel többet az adott márkából, vagy nem ajánlja ki az ügyfeleinek. Tehát szerintem vagy mérési zavar támadt, vagy egy valamilyen okból selejtes (használt?) abroncsot sikerült kifognod.
Kelt: 2010. december 6. hétfő Szerző: vwibrahim Vélemény linkje
Köszi a választ!

De nyári gumiknál is van hatalmas különbség: Kleber Viaxer 145/70R13 gyárilag 5mm, Kumho Solus KH 15 165/65R13 7mm. Nem tudom miért kifizetődő a gyártónak 5mm-es új gumit gyártani. Még ha többezerrel olcsóbb is mint egy 8milis. Előbb kell cserélni mint egy magasabb mintamélységűt. A kerékcserének is ára van, méghozzá nem is kevés. Ha egy nagyobb mintamélységű 2szer annyit elmegy akkor a szerelést is 2X kell kifizetni a következő 2. gumi garnitúráról nem is beszélve. És akkor még a biztonságról nem is esett szó! Ugyebár egy 5 milis nem ugy viselkedik a vizes úton mint egy 7-8 milis. Nálam már az 5mili körüli éppen dobásérettnek számít!
Kelt: 2010. december 5. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A különbség leginkább abból adódik, hogy a nyári és téli abroncsok gyári profilmélysége nem azonos. Nyárigumik esetén általában 8 mm körüli, télieknél több, inkább 9 mm körül. (A téli gumik 4 mm mintamélység alatt már nem funkcionálnak megfelelően, ilyenkor le kell cserélni őket!)

A gyártó határozza meg, adott abroncsnál mennyi a gyári mintamélység. Ez még ugyanazon márka ugyanazon mintázata esetén is eltérhet méretenként. És vannak olyan gumik is (prémium márkák között is előfordul), amiknek meglepően kicsi a mintamélysége gyárilag.
Kelt: 2010. december 5. vasárnap Szerző: vwibrahim Vélemény linkje
Helló Győző!

Erre a kérdésre várnék egy kielégítő választ:

Vettem nyáron a Suzukimra 4db új nem egy éves Kumho nyárigumit 165/65R13as nyárigumikat. A gumikat egy illetőtől vettem utánvétellel. Mikor megjöttek a gumik nagyon örülem hogy végre megjötek! (Jó áron jutotttam hozzájuk) De mikor kicsomagoltam őket már nem voltam annyira boldog! Hogy miért is? Mert kapásból láttam a gumikon hogy ezeken nics meg a szokásos 8-8,5 mm minta. Tolómérővel megnéztem 7mm volt rajtuk! Mondom olcsó húsnak híg a leve! Innentől döntöttem el, hogy Dél-Kóreai csodát soha többet, se olcsót! Csakis Prémium márkás terméket! (Bridgestone, Michelin, Continental, Dunlop, Goodyear esetleg Pirelli, Firestone) Mikor télre megvettem a Bridgestone Blizzakokat első dolgom volt tolómérőt ragadni! :D Az eredmény: Megdöbbentő! !!!9mm!!! Többször is megmértem, de ezt a szélén is középen is mindenhol 9mm volt! Na hát én ezt nevezem a pénzedért kapott minőségnek! Igaz nem 25,000,- volt a 4db hanem 48,000,- de a pénzemért kaptam még +2mm futófelületet plussz jobb tulajdonságokat: Futásteljesítmény, tapadás, üzemanyagtakarékosság, gördülési ellenállás presztizs stb.. Szoval Azt a kérdést kellenéd megválaszolnod, hogy miből ered a gyártók közti különbség mm-ben mérve.
A választ előre is köszönöm!
Egy gumibiznisz fan! :D
Kelt: 2010. december 4. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Azért nem, mert mert az 2007-es teszt volt, és az Adac oldaláról egy ideje levették a régi teszteket (akkori gumik közül van már, ami kifutott), úgyhogy az a link már nem él. Nézd meg itt: http://bit.ly/g2phSg
Kelt: 2010. december 4. szombat Szerző: vwibrahim Vélemény linkje
Sziasztok!
155/70R13as nyárigumi tesztet keresek, de nem találtam!
Sajnos nem nyitja meg a hivatkozást amit feljebb beillesztettél 155/70R13as nyárigumi teszt!
Köszi előre is!
21 - 30 a(z) 115-ból/ből:

Hozzászólások lezárva