Jó ez nekünk vagy sem?
Egyes EU-szabályozások indokoltságáról megoszlanak a vélemények. De hogy vág ez a gumiabroncs témába? Az EU 2012-től szeretné bevezetni a kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat, azért, hogy csökkenjen az üzemanyag-fogyasztás, a széndioxid-kibocsátás és a zajterhelés.
Hatástanulmányok szerint ez környezetvédelmi és gazdasági szempontból olyan változásokat eredményezne, mintha 0,5-1,3 millió személyautót eltávolítanánk az EU útjairól.
A vásárlók megfelelő tájékoztatása érdekében pedig minden gumiabroncson lenne egy matrica vagy címke, amin szerepelne az adott abroncs üzemanyag hatékonysági osztálya, nedvestapadási osztálya, és a külső gördülési zaj értéke.
Te mit gondolsz?
Mennyire hatékony ez a megoldás?
Milyen változást látnál szívesen az utakon?
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Azt hiszem alap igazságot írsz. A többi meg akár Uniós akár más okosság, csak blabla.
Magyarul, műszakilag MINDEN adott ahhoz, hogy az összes belsőégésű autót kikukázzuk a fenébe, és tisztán elektromos (NEM HIBRID) autókkal közlekedjünk.
Na most akkor mégis miért szórakoznak a gyártók a benzines meg dízel cuccokkal? Azért, mert a világ valódi urainak marha nagy érdeke, hogy amíg olaj van a föld alatt, addig SEMMI MÁS energiaforrás ne rúghasson labdába. Hiszen ha mindenki villanyautóba ülne, kapásból éhendöglene egy csomó milliárdos, akiknek annyi pénzük van, hogy bármilyen világméretű hivatalt simán megkennek - és ugye ha megszűnik az olajfüggés, a pénzüket és a hatalmukat is elvesztik.
Ennyi asszem…egyelőre.
A jó tapadás, kis fogyasztással és jó kopásállósággal megoldható dolog, de melyik gyártónak érdeke, 20-40 ekm helyett 60-100 ekm után kelljen gumit cserélni?
Illusztrálás képpen a sajátom: szines labdákat a vágóhídi sertésnek…
A fenti kérdésre had reagáljak kérdéssekkel:
- eddig nem létezett az az eljárás amivel ez kivitelezhető lett volna?
- ingyen ebédek márpedig nincsenek, mi a hátránya?
- drágább, nem annyira biztonságos,
- jól sejtem ezt velünk fizettetné ki?
- a hatástanulmányok biztos függetlenek?
- 0,5-1,3 millió az amúgy hányból? (a 6,7ből voau, a 258ből vicc)
Mondjuk engem is érdekel hogy mit tud az amit meg akarok venni, és igaz hogy már már profi módon tudom kikérdezni az ismerőseimet hogy ki mit használ és mik a tapasztalatok, de néha fárasztó miniszakemberré válni egy egy témában…
Tehát az értékek feltüntetését támogytnám, de azt azért túlzásnak tartom hogy “bevezetjük ezt és ezt. Elvtársak, bevezetjük.” És jön a taps.
Amúgy ha ennek a beterjesztőit tényleg ama nemes cél vezérelné mint amit harsognak, szivesen megkérdezném tőlük mikor adnak 50% támogatást mondjuk a http://www.mdi.lu/english/ vásárolható városi járműre. ( némely designtól hányni lehet de elviselhető 0,5 euro/100km költséggel)
Vagy tudják e azt mi is az a Joe féle cella?
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert17/VizKAut5.html
Ja hogy itt “big problem” a jövedéki adó kiesése és nem tetszik a szaudi uraságoknak sem?
Na szóval a sok más mellett azt hiszem kihámozható a véleményem is a kérdéssel kapcsolatban.
Mégtömörebben 6-7% igen jó, 93-94% nem, nem jó.
A légiközlekedést is baszogatják a környezetterheléssel, vagy az erősebb lobbycsoport a közútinál ?
ON
Az EU-nak 2012-ben pont annyi hatalma lesz, hogy mindenki leszarja.
Ha hamarosan nem megy fel az üzemanyagár, ami ezt a problémát megoldja, mint ahogy Gumi Zolee írta, akkor teljes összeomlás lesz, és a használt autógumiból készült csukákat fogják a Gumis Urak sallerozni.
Én be vagyok szarva, de remélem, pár év múlva, ugyanitt, a Győző oldalán fogtok lehülyézni a hsz-om miatt.
Bocs Győző, meg Mindenki, de azt kérdezted mit gondolok.
De talán még mindig jobb, mint a génmódosított kukorica vagy az egyenes uborka.
Kíváncsi vagyok a véleményekre!
A nedvestapadási osztályt például mi alapján fogják meghatározni? ADAC? Végül majd megmondják hogy az únióban melyik gyártó termékét lehet, és meliyket nem lehet használni.
A motorizáció problémját nyilvánvalóan nem ilyen dolgokkal lehet megoldani, ez csak egy látszat intézkedés-tervezet, ami biztosan valakinek nagyon jó eredményeket hozhat. Ha zajterhelést kell csökkenteni nem hinném, hogy személyautókkal kell foglalkozni, és ugyanakkor a legújabb személykocsik gyári papucsait brutál széles gumikkal ellátni!
Vajon miért nem a valódi lehetőségek kivitelezése a terv, mondjuk 2012-re, mint például a hybrid-technika és a teljesen ártalmatlan üzemanyag-cellás konstrukciók támogatása, amellyel nemcsak a légszennyezést, de a zajterhelést is lehetne nagyon komoly mértékben csökkenteni?
Széndioxid-kibocsátás… Melyik teherautó fog kis gördülési ellenállással közlekedni ettől? Ja, meg halkan…? De akkor már a zaj miatt konkrétan a diesel autókat is szabályozhanák.
Győző, szerinted?