A gumiabroncs, ha kigyullad...

Kategória:: Gumiabroncs Publikálás dátuma: 2 hozzászólás

Történt egyszer - jó pár évvel ezelőtt -, hogy egy barátom másodmagával autóval indult útnak. Kölcsönautóval. Hiába nyomta azonban a gázpedált, a szerencsétlen Kispolszki csak vánszorgott.

"Miért nem akar menni?"- tette fel a kérdést. "Háát, ez csak ennyit tud!"- hangzott az útitárs válasza. Szóval a csigatempót ráfogták a járműre, ám az egyre intenzívebben terjengő égett szagot nem tudták mivel magyarázni. Igaz, meg sem próbálták. Végül is... oly sok titokzatos, megmagyarázhatatlan jelenség van ezen a világon.

Így aztán beletelt egy kis időbe, mire elérték úticéljukat. Az autóból kiszállva döbbenten vették észre, hogy a fékdobok izzásig hevültek és a gumiabroncsokat szinte csak egy hajszál választja el az öngyulladástól. A 20 km-es utat végig behúzott kézifékkel tették meg.

A fenti sztori jutott eszembe...

...mikor a napokban egy nagyon hasonlóval találkoztam. A végeredményt lefotóztam, a mellékelt képeken láthatod.

Kigyulladt gumiabroncs Kigyulladt gumiabroncs

Hogyan került a gumiabroncs ilyen leharcolt állapotba? Az úgy történt, hogy a Gerecsei Íjászok kölcsön-utánfutóval egy kölcsön-lovat akartak visszaszállítani gazdájához a Tokodi Római Napokról. ( Lehet, hogy a kölcsön-cuccok veszélyesek? ;) )

Egy fékezés után az utánfutó egyik kerekének fékrendszere beragadt. Mivel nem engedett vissza, az erőteljes súrlódás miatt keletkező hő hatására az abroncs lángra kapott. A többi autó villogására és dudálására felfigyelő sofőr szerencsére nem vesztette el lélekjelenlétét: a ló megmenekült :) , a gumi - bár sikerült eloltani - nem élte túl.

Végül térjünk a lényegre:

A gumiabroncsok "nem szeretik" a behúzott vagy beragadt fékkel való közlekedést. Az így fejlődő hő kifejezetten árt nekik. (A gumi igen gyúlékony!)

Komoly anyagi károkat és balesetveszélyes helyzeteket kerülhetsz el azáltal, ha időnként ellenőrizteted a fékrendszer állapotát. Gyanúra adhat okot, ha észreveszed, hogy az autód félrehúz vagy megállás után olyan forrók a felnik, hogy kézzel meg sem tudod őket megérinteni. A hiba kiderítése céljából feltétlenül keress fel szakembert! Ja, és induláskor a kéziféket soha ne felejtsd el kiengedni! :)

Véleményed, hozzáfűznivalód, hasonló történeted van? Oszd meg velünk! 

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2009. október 29. csütörtök Szerző: Estéli Győző Vélemény linkje
Elvileg károsodhattak a hátsó gumik vagy a fékrendszer.

A gumikat egyszerűen ellenőrizheted: szemrevételezve és kézzel végigsimítva a felületüket észlelhető, ha valahol rendellenes kopás alakult ki. Ha így van, akkor sajnos, csere. A fékeket viszont mindenképp érdemes lenne szakemberrel ellenőriztetned, a biztonság kedvéért.
Kelt: 2009. október 29. csütörtök Szerző: Molnár Antalné Vélemény linkje
Pár nappal ezelőtt kb 4 km-et mentem behúzott kézifékkel. Mikor kiszálltam enyhén büdös volt,azóta félek, károsodhatott-e valami annyira, hogy veszélyezteti a menet biztonságot?Vigyem szervízbe? Köszi a válaszokat.
1 - 2 a(z) 2-ból/ből:

Hozzászólások lezárva