Adac nyárigumi teszt 2009
2009-ben is az átszerelési szezon kezdetére időzítette aktuális nyárigumi tesztjének megjelenését az Adac. Az idei termés: 2 méretben összesen 35 modell. A tesztelés a vizsgált gumiabroncsok több, mint harmadánál derített fényt jelentős hiányosságokra, melyeket a német autóklub "nem ajánlott" ill. "feltételesen ajánlott" besorolással honorált.
Az utóbbi napokban egyre többen keresnek rá az Adac legfrissebb nyárigumi tesztjére. Legalábbis ez derül ki a statisztikáinkból. (Bár a mai napig nem igazán jelentettünk releváns találatot az ügyben - a blogra érkezők csak a tavalyi téligumi teszt kapcsán született bejegyzéssel találhatták szembe magukat.) Nem úgy ezután. Mivel nem szeretnék csalódást okozni az ide látogatóknak, pótoljuk a mulasztást!
Annál is inkább, mert egy kis nyomozás után nyilvánvalóvá vált, hogy - a téligumi szezonnal ellentétben - idén tavasszal senki nem foglalkozott a témával. (Legalábbis én mostanáig nem találtam róla semmit magyarul, 1-2 táblázaton kívül.) Vagyis ezen a helyen találkozhatsz elsőként az Adac honlapján fellelhető, legújabb tesztjük alapján készült rövid összefoglalóval, magyarítva.
Ez következik - csak itt, csak most, csak Neked, a Gumibiznisz Blog Olvasójának! :) (+ teszteredmények a bejegyzés végén)
Jól járunk az olcsó távol-keleti gumival vagy kifizetődőbb a minőség?
A tesztben 35 abroncs szerepel 2 méretben: 185/60 R14 és 205/55 R16. Jól látszik, hogy a neves márkák gumijai minden téren megfelelően teljesítettek. Aki viszont olcsón vásárol, később a magasabb üzemanyag-szükséglet és az erősebb kopás miatt pénzt veszít.
205/55 R16 W:
Az olcsó gumi nem feltétlenül jelent megtakarítást. Ez a legfontosabb tanulsága a legfrissebb Adac tesztnek - a világ talán legszigorúbb gumitesztjének -, amelyben 17 db, 205/55 R16 méretű gumiabroncs mérte össze erejét.
A fenti megállapítás legékesebb bizonyítéka a "különösen ajánlott" Michelin Primacy. A francia abroncs a vizsgálat legrosszabb eredményt elért tesztgumijához képest dupla élettartamú, és 100 km-en csaknem fél liter üzemanyag megtakarítását teszi lehetővé. A helyes gumiválasztás tehát nemcsak a pénztárcának, hanem a környezetnek is hasznos.
A jó guminak természetesen nemcsak takarékosnak, hanem biztonságosnak is kell lennie. A Michelin eredménye ezen a téren is kiemelkedő: nedves úton, 100-as tempónál 77 m a fékútja, míg a Syron Race 1 ugyanilyen körülmények között valamivel több, mint 86 m után áll meg.
185/60 R 14 H:
A koppintás nem mindig sikeres. A mintázatok és a karkaszok könnyen másolhatók ugyan, de a gumikeverékek receptjeit a gyártók hétpecsétes titokként őrzik. Ezért a nagy múltú márkák még mindig határozott előnnyel bírnak az olcsó versenytársakkal szemben. Következésképp: jó tapadás, hosszú élettartam, kis gördülési ellenállás nem társul a szuperalacsony árakhoz.
Ráadásul nem kell mindent elhinni, ami a gumikra rá van írva: a Wanli oldalfalán hivalkodó M&S szimbólum valójában egy "nem ajánlott" nyári gumit takar. Ez a kínai abroncs nedves útfelületen magasabb hőmérsékletnél is csúfos kudarcot vall.
Forrás: www.adac.de
Összefoglaló táblázatok
A képeken az összesített eredményeket is tanulmányozhatod. Minél alacsonyabb a pontszám, annál jobb a gumi teljesítménye az adott területen.
.
.
Egy kis segítség a táblázatokhoz: Trocken = száraz út, Nass = nedves út, Geräusch = zaj, Kraftstoffverbrauch = üzemanyag- fogyasztás, Verschleiss = kopás.
Az értékelések: Besonders empfehlenswert = különösen ajánlott, Empfehlenswert = ajánlott, Bedingt empfehlenswert = feltételesen ajánlott, Nicht empfehlenswert = nem ajánlott.
Ha az olvasgatáson túl hozzá is szólnál, csak bátran!
További cikkek a kategóriából:
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Akkor meg ott van a Michelin Energie Saver. :)
A napokban voltam több autógumiboltban,ahol különböző márkák ki vannak pakolgatva egymás mellé és különös következtetésre jutottam.
Végigtaperoltam vagy 15-20 különböző márkát és hihetetlen,hogy a Michelin energy saver mennyivel másabb társainál.
Tapasztalatok:-Érezhetően lágyabb mint a többi(elvileg ez kopik a legkevésbé),-ahogy húztam végig rajta az ujjaim jobban tapadt mint egy Locktite ragasztó,-sokkal simább a felülete mint a többinek!!!! Mi ez ha nem a minőség jele!!!!!!!!!!!!
Ui:Nekem megéri az a + 5000 Ft guminként ezt a minőségkülönbséget!!!!
Üdv:Gábor
A mai napon nézegettem a nyári gumi kínálatot és utána is néztem az Adac tesztnek.Vékonyabb és kisebb gumik esetén a legjobbnak a Fulda Eco Control jött ki,illetve a Kumho Solus KH17.Ez utóbbi igen pozitív,már csak annak fényében is,hogy az előző gumija még a nem ajánlottminősítést kapta.Ami miatt írtam ezt,mert mind a két gumi igen kedvező áron kapható most,sokkal olcsóbban,mint riválisaik.És mint említettem,az ADAC szerint ők ketten a legjobbak.Hátha tudtam segíteni valakinek...