Adac nyárigumi teszt 2009
2009-ben is az átszerelési szezon kezdetére időzítette aktuális nyárigumi tesztjének megjelenését az Adac. Az idei termés: 2 méretben összesen 35 modell. A tesztelés a vizsgált gumiabroncsok több, mint harmadánál derített fényt jelentős hiányosságokra, melyeket a német autóklub "nem ajánlott" ill. "feltételesen ajánlott" besorolással honorált.
Az utóbbi napokban egyre többen keresnek rá az Adac legfrissebb nyárigumi tesztjére. Legalábbis ez derül ki a statisztikáinkból. (Bár a mai napig nem igazán jelentettünk releváns találatot az ügyben - a blogra érkezők csak a tavalyi téligumi teszt kapcsán született bejegyzéssel találhatták szembe magukat.) Nem úgy ezután. Mivel nem szeretnék csalódást okozni az ide látogatóknak, pótoljuk a mulasztást!
Annál is inkább, mert egy kis nyomozás után nyilvánvalóvá vált, hogy - a téligumi szezonnal ellentétben - idén tavasszal senki nem foglalkozott a témával. (Legalábbis én mostanáig nem találtam róla semmit magyarul, 1-2 táblázaton kívül.) Vagyis ezen a helyen találkozhatsz elsőként az Adac honlapján fellelhető, legújabb tesztjük alapján készült rövid összefoglalóval, magyarítva.
Ez következik - csak itt, csak most, csak Neked, a Gumibiznisz Blog Olvasójának! :) (+ teszteredmények a bejegyzés végén)
Jól járunk az olcsó távol-keleti gumival vagy kifizetődőbb a minőség?
A tesztben 35 abroncs szerepel 2 méretben: 185/60 R14 és 205/55 R16. Jól látszik, hogy a neves márkák gumijai minden téren megfelelően teljesítettek. Aki viszont olcsón vásárol, később a magasabb üzemanyag-szükséglet és az erősebb kopás miatt pénzt veszít.
205/55 R16 W:
Az olcsó gumi nem feltétlenül jelent megtakarítást. Ez a legfontosabb tanulsága a legfrissebb Adac tesztnek - a világ talán legszigorúbb gumitesztjének -, amelyben 17 db, 205/55 R16 méretű gumiabroncs mérte össze erejét.
A fenti megállapítás legékesebb bizonyítéka a "különösen ajánlott" Michelin Primacy. A francia abroncs a vizsgálat legrosszabb eredményt elért tesztgumijához képest dupla élettartamú, és 100 km-en csaknem fél liter üzemanyag megtakarítását teszi lehetővé. A helyes gumiválasztás tehát nemcsak a pénztárcának, hanem a környezetnek is hasznos.
A jó guminak természetesen nemcsak takarékosnak, hanem biztonságosnak is kell lennie. A Michelin eredménye ezen a téren is kiemelkedő: nedves úton, 100-as tempónál 77 m a fékútja, míg a Syron Race 1 ugyanilyen körülmények között valamivel több, mint 86 m után áll meg.
185/60 R 14 H:
A koppintás nem mindig sikeres. A mintázatok és a karkaszok könnyen másolhatók ugyan, de a gumikeverékek receptjeit a gyártók hétpecsétes titokként őrzik. Ezért a nagy múltú márkák még mindig határozott előnnyel bírnak az olcsó versenytársakkal szemben. Következésképp: jó tapadás, hosszú élettartam, kis gördülési ellenállás nem társul a szuperalacsony árakhoz.
Ráadásul nem kell mindent elhinni, ami a gumikra rá van írva: a Wanli oldalfalán hivalkodó M&S szimbólum valójában egy "nem ajánlott" nyári gumit takar. Ez a kínai abroncs nedves útfelületen magasabb hőmérsékletnél is csúfos kudarcot vall.
Forrás: www.adac.de
Összefoglaló táblázatok
A képeken az összesített eredményeket is tanulmányozhatod. Minél alacsonyabb a pontszám, annál jobb a gumi teljesítménye az adott területen.
.
.
Egy kis segítség a táblázatokhoz: Trocken = száraz út, Nass = nedves út, Geräusch = zaj, Kraftstoffverbrauch = üzemanyag- fogyasztás, Verschleiss = kopás.
Az értékelések: Besonders empfehlenswert = különösen ajánlott, Empfehlenswert = ajánlott, Bedingt empfehlenswert = feltételesen ajánlott, Nicht empfehlenswert = nem ajánlott.
Ha az olvasgatáson túl hozzá is szólnál, csak bátran!
További cikkek a kategóriából:
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Viszont szerintem, ha valaki egy ilyen teszt hatására egyáltalán elkezd gondolkodni azon, hogy neki milyen gumi felelne meg legjobban, és miért, akkor már hasznos volt.
Ez a téma kb. kéthetente visszatér, és komoly viták vannak.
Én abban hiszek, hogy ÁLTALÁNOSSÁGBAN, a teszten jól szereplő gumik TALÁN jobb minőségűek, de más autókon máshogy működnek.
Plusz mindenki súlyozzon a saját szempontjai szerint gumiválasztáskor.
Bárrrmit el tudunk képzelni… meg az ellenkezőjét is. :)
Nyilván nem voltam ott jegyzetelni, mikor a tesztet végezték. Elolvasni azért mindenképp érdemes, aztán úgyis mindenki maga dönti el, milyen mértékig tartja hitelesnek, és hogy mit szűr le belőle magának.
Ettől függetlenül tény, hogy az abroncsok nem egyformák…
Részrehajlást el tuccc /tutttok/ képzelni ?