Adac téligumi teszt 2014

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 46 hozzászólás

2014-ben is a téli szezon kezdete előtt hozta nyilvánosságra aktuális gumiabroncs tesztjét az Adac. Vizsgálatuk 28 téli gumira terjedt ki, két igen népszerű méretben (175/65 R14 és 195/65 R15), melyeken felül a nagyobbikban 4 négyévszakos modell is bekerült az értékelésbe. Következzen egy rövid összegzés, majd az összefoglaló táblázatok!

175/65 R14 és 195/65 R15 téli gumik

Az eredmények kisebb és nagyobb kategóriában egyaránt hasonló képet mutatnak:  4 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny, 2 bukás...

Adac-teli-2014-1.jpg

.

A "jó" (különösen ajánlott) osztályzatot elért abroncsok kiegyensúlyozott, egyenletesen magas színvonalat hoztak, sőt némelyek közülük egy-egy területen speciális erősségeket is villantottak.

175/65 R14 méretben a Continental TS850 vizes úton ill. kopásállóságban, a Dunlop SP Winter Response 2 üzemanyag-takarékosság szempontjából, a Michelin Alpin A4 pedig tartósságban nyújtott kimagaslót.

A 195/65 R15 csoportban a Continental TS850 hóban, valamint üzemanyag-takarékosság és tartósság tekintetében, míg a Bridgestone  LM-001 vizes úton emelkedett ki a csapatból.

Adac-teli-2014-2.jpg

.

A középmezőny összességében 15 modellből áll. Ezeket a téli gumikat egy vagy több kis mértékű hiányosság választja csak el a jobb minősítéstől. Bár némely tulajdonságukban némileg elmaradnak tehát az előző csoport tagjaitól, alapvetően megbízható, korrekt teljesítményt nyújtó abroncsokról van szó, melyet az Adac "megfelelő" (ajánlott) értékeléssel jutalmaz.

Adac téligumi teszt 2014

.

A vizsgálatsorozatban "elégséges" besorolásból (feltételesen ajánlott) csak egyet kellett kiosztani, a nagyobbik méretben, "elégtelen" ítéletből (nem ajánlott) viszont 2-2 is jutott mindkét kategóriára. Az összes esetben a vizes úton való teljesítménnyel akadtak komolyabb gondok.

195/65 R15 négyévszakos gumik

A négyévszakos gumiknak külön vizsgálatok keretében téli és nyári gumikkal egyaránt össze kellett mérniük képességeiket. Vizes, havas és jeges úton mutatott jellemzőiket, zajosságukat és üzemanyag-fogyasztásukat a téli gumikkal együtt határozták meg, száraz úton való megmérettetésük pedig a nyáriakkal együtt történt. Kopásuk mérését részben a nyári, részben a téli tesztek során végezték.

Adac-teli-2014-5.jpg

.

A német autóklub korábban (2011) már tesztelt 4 évszakos gumikat, ám az eredmények sem akkor, sem most nem győzték meg őket. A jelenlegi tesztben szereplő 4 abroncsból kettő "elégséges" (feltételesen ajánlott), kettő "elégtelen" (nem ajánlott) osztályzatot kapott. (Eredetileg további 2 abroncsot is szerettek volna bevonni a vizsgálatokba, de a gyártók ezek piaci bevezetését 2015-re halasztották.)

Adac téligumi teszt 2014

.

A jobbik besorolást elért 2 abroncs közül a Falken EuroAll Season AS200 hóban, a Vredestein Quatrac Lite száraz és havas úton mutatott komolyabb hiányosságokat. A többi területen tanúsított korrekt szereplés ellenére így mindkettőjüknek csak egy elégségesre futotta.

Adac téligumi teszt 2014

.

A Kumho Solus HA31 és az Uniroyal AllSeason Expert bukásának oka a száraz útfelület volt. Hiába teljesítettek tisztességesen minden más téren, ha a száraz úton végzett manőverek során még ESP használata mellett is többször álltak elő kritikus helyzetek...

Adac gumiteszt 2014 tél

.

Amint az eredményekből látszik, a fő gondot ezeknél az abroncsoknál teljesítményük kiegyensúlyozatlansága jelenti. Nem tudják minden télen és nyáron előforduló körülményre ugyanúgy optimalizálni őket; megvannak a gyenge pontjaik, amik miatt a kritikus területeken határozott hátrányba kerülnek a téli ill. nyári abroncsokkal szemben. (Ez is oka, hogy nem minden gyártó fejleszt és kínál ilyen gumikat.)

Mivel tapasztalataik alapján a 4 évszakos abroncsok sem télen, sem nyáron nem tudnak lépést tartani a kifejezetten az adott szezonra készült abroncsokkal, az Adac szakértői azt javasolják, hogy aki folyamatosan kompromisszumok nélkül akar autózni, az külön téli, külön nyári garnitúrát használjon.

Összefoglaló táblázatok

• 175/65 R14 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 165/65 R14-re és 185/65 R14-re.

adac-teli-2014-175-65-14.jpg

.

• 195/65 R15 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 185/65 R15-re és 205/65 R15-re.

adac-teli-2014-195-65-15.jpg

.

• A fenti két méret közös táblázatban, pontszámokkal

A kép kattintással nagyítható, új ablakban nyílik. 

 ADAC-TELI-2014-osszesitett.jpg.

.

• 195/65 R15 négyévszakos gumik

 adac-teli-2014-4-evszak.jpg

.

Az értékelésről

Itt röviden annyi, hogy az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt, és egy gumi összesített pontszámát "jó" besorolás esetén a különböző területeken elért pontszámainak súlyozott számtani átlaga adja, alsóbb besorolásoknál pedig a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszám.

Aki részletesebb információkat szeretne az eredmények értelmezéséhez, az alábbi linkeken "Segítség az eredmények értelmezéséhez" ill. "Az Adac értékelési rendszere" címszó alatt megtalálja.

- Adac téligumi teszt 2013 »    

- Adac nyárigumi teszt 2013 »

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2015. február 28. szombat Szerző: Leslie67 Vélemény linkje
6. „Miért nincsen a BKV buszain sem téli gumi?” – Vélhetően anyagi okok miatt.
Van más magyarázat is. A buszok kerekeinek talajnyomása olyan nagy, hogy a gumik nem is olyan könyen csúsznak meg. Ha a busz tele van utasokkal ez a jellemző csak javul. Természetesen egy téli gumi nagyobb mozgásképességet/biztonságot ad(na), de itthon azok a buszok amik nem járnak külföldre, a havas hegyekbe vagy meredek útszakaszokra, azokon jellemzően maradni szokott a nyári gumi ...
Kelt: 2015. január 26. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Látatlanban biztosat mondani nem lehet, mindenesetre ha a nyáriakkal nem jelentkezik a probléma, akkor valószínűsíthető, hogy a gumikkal van gond. Ennek kiderítésére érdemes lehet felkeresni egy szervizt.
Kelt: 2015. január 23. péntek Szerző: Dark00 Vélemény linkje
Egyébként a nyári az fulda progresso és azokkal nincs baj még nedves úton sem
Kelt: 2015. január 23. péntek Szerző: Dark00 Vélemény linkje
2éves gumik szinte nincs bennük 10000 km,lehet hogy óvatosan vezetek de az a bajom hogy ha hirtelen kell megállnom és még az út is nedves akkor csúszok rendesen!csak jó lenne tudni hogy a gumikkal van baj vagy másfele nézelődjek pl felfüggesztés
Kelt: 2015. január 22. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A felsorolt okok mind hozzájárulhatnak a problémához, de ha nyári gumikkal nem tapasztaltál hasonlót, akkor a mostani gumik biztos szerepet játszanak benne. Lehet, hogy már nem fiatalok, illetve kopottak. Ha így van, érdemes cserélni, és addig is óvatosabban, a leírt problémát figyelembe véve vezetni.
Kelt: 2015. január 21. szerda Szerző: Dark00 Vélemény linkje
Kedves gumibiznisz!
Nekem van egy f-astra kombim elöl 2cm-es ültetéssel hátul keményebb teleszkópok vannak bent,Abs nincs bent .Gumik 185/60 r14 Nokian W+ és az lenne a gondom vele hogy hóban fognak,de vizes úton nagyon csúszik,mind hirtelen fékezésnél mind körforgalomból kigyorsításnál,van hogy érzem hogy csúszik oldalra a kocsi eleje,szeretek kicsit sportosan vezetni de ezekkel a gumikkal félek . Kérdésem az lenne hogy ez a gumik hibája lehet,vagy a keményebb felfüggesztés vagy az Abs hiánya, vagy pedig minden így együtt!? Gondoltam már arra is hogy gumit cserélek,continental ts850 néztem,vagy fuldát,vagy pedig toyot,ezekről mi a véleménye?köszönöm előre is válaszát!
Kelt: 2015. január 8. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
205/60 R16 méretben a TS 830P abroncsot gyártják, TS850 ebben a méretben nem kapható. Nyugodtan meg lehet venni a TS 830P-t is, szintén be fog válni. Gondolom, ezt akartad írni, nem csak TS 830-at, mivel az már kifutó, de 205/60 R16-ban amúgy sincs.

(Annyi még, hogy a 205/60 R16 és a 195/65 R15 nem váltóméretek, tehát ugyanarra az autóra csak az egyik méret jó.)
Kelt: 2015. január 7. szerda Szerző: Péter Vélemény linkje
Üdv,
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e lényegi különbség a Continental ContiWinterContact Ts 830 205 60 R16-os méretre és a Conti Ts 850 195 65 R15-ös között?

Ha utóbbi bevált, számítani lehet rá, hogy a 830-as is hasonlóan jó lesz?


Köszi szépen
Peti
Kelt: 2015. január 5. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A jobb gumikat hátra álláspontot azzal indokolják, amit te is írtál, mégpedig, hogy a hátsó kerekek megcsúszása nehezebben korrigálható, így veszélyesebb. Ezen persze lehet vitatkozni...

Ami a lényeg, hogy ha egy gumi már rossz, kopott, akkor azt sehová ne tegyük, se előre, se hátra. Egyébként meg ha el akarjuk kerülni a nagyobb különbségek kialakulását ill. a rendellenes kopásokat, akkor úgyis időről-időre cserélgetni kell az abroncsokat a tengelyek között (az oldalt megtartva), így pedig általában a valamivel kevésbé kopottak kerülnek előre, és egy így van rendjén.

Ha nem így tennénk, akkor nem nagyjából egyszerre kopna el a garnitúránk, hanem folyamatosan két jó és két sokkal kopottabb gumival kellene autózni, ami egyáltalán nem lenne optimális. Szóval nyugodtan tedd csak azt, amit az autód kézikönyve javasol.
Kelt: 2014. december 30. kedd Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Tisztelt Gumibiznisz!
Szeretném,ha egy kérdésben segítenél nekem,nekünk olvasóknak.Számos cikkben azt olvasni,hogy a jobb állapotú abroncs a hátsó tengelyen legyen,ne az elsőn,mert ha a kocsi hátulja csúszik meg,az veszélyesebb.
Én pont ellenkezőleg látom.Sajnos tapasztalat volt,hogy amikor 2 évvel ezelőtt márciusban leesett a hó,már nekem is a nyári gumik voltak fent és kis hóban kellett vezetnem.Jobbra kis ívben kanyarodtam ki a kereszteződésből és az autó eleje kezdett a szembejövő sávba csúszni.És jött egy kamion.A kamionosnak köszönhetem,hogy élek,mert jobbra le tudott húzódni,és így nem lett csatt.Egy autó hátulját ellenkormányzással lehet korrigálni,ha megcsúszik,de az elejét nem.Szóval szerintem fontosabb,hogy elöl legyenek a jobb abroncsok és ne hátul.És végezetül.Az én álláspontomat támasztják alá az Opel Vectra A-m műszaki kezelőkönyve is.Szó szerint ezt írja.:Kikerestem.Szó szerint ezt írja a műszaki kézikönyvem:
Rendszeresen ellenőrizzük a profilmélységet.Ha a kopás elöl nagyobb,mint hátul,cseréljük ki egymással az első és hátsó kerekeket.A jobb állapotban lévő gumit rakjuk előre.De ha ez tényleg így van,akkor miért téveszti meg a média az embereket és mondják ennek az ellenkezőjét?!
1 - 10 a(z) 46-ból/ből:

Hozzászólások lezárva