Adac nyárigumi teszt 2011
Itt az Adac 2011-es nyárigumi tesztje! Két méretben 33 nyári gumi; csúcsok és csalódások, vizes úton több mint 22 m különbség győztes és sereghajtó fékútja között... Következzenek a részletek, képekkel és összefoglaló táblázatokkal!
175/65 R14 T
A kisebb méretben 18 nyárigumi képviseltette magát, többségében jó, vagy megfelelő eredménnyel.
• 5 tagú élboly: Continental ContiPremiumContact 2, Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715, Semperit Comfort-Life 2.
• 8 megfelelő: Apollo Amazer 3G Maxx, Pirelli Cinturato P1, Firestone Multihawk, Kumho Solus KH17, Barum Brillantis 2, Fulda EcoControl, Goodyear Dura Grip, Dunlop SP Street Response.
• 3 elégséges: Sava Perfecta, Kleber Dynaxer HP 3, Debica Passio 2.
• 1 elégtelen: Dayton D110
A kategória győztese a Continental: száraz és vizes úton egyaránt kiemelkedőt nyújtott.
Az Uniroyal RainExpert - tavalyi és tavalyelőtti szerepléséhez hasonlóan - 2011-ben immár harmadszor végzett a legjobbak között. (Uniroyal: Conti másodmárkája.) Mivel esetében a prémium teljesítmény mellé közepes árfekvés társul, idén is sokan tudnak majd igazán jó abroncshoz jutni.
JÓ HÍR: Alaposan bekészítettünk nektek ebből a gumiból, és május 1-ig (ill. a készlet erejéig) tartjuk is a tavalyi árainkat! (Nem, nem vesztegettük meg az Adacot), csak számítottunk erre az eredményre.) Keresd a szükséges méretet a webshopban, ha véletlenül nincs ott, telefonálj, vagy küldj üzenetet!
Igazi meglepetés, hogy idén először tudott egy olcsó távol-keleti importgumi viszonylag előkelő helyen, a megfelelő kategória tetején végezni. Az Indiában gyártott Apollo Amazer száraz úton a legjobbak közé küzdötte fel magát, és vizes úton sincs oka szégyenkezni. Igaz ugyan, hogy kissé kopósnak bizonyult (ez volt a leminősítés oka), viszont bebizonyította, hogy az alacsony árfekvés és az elégtelen minőség nem minden esetben jár kéz a kézben.
Vizes úton egyértelmű hiányosságokat mutattak, ezért nem tudták az elégséges fölött végezni a Sava, a Kleber, és a Debica modelljei. A legnagyobb csalódást a Dayton vizes teljesítménye okozta, ami ezáltal az egyedüli elégtelen érdemjegy begyűjtésével a sor végére csúszott le.
Szárazon végzett tesztek: Rómától alig 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya. Esőszünetre nemigen volt szükség. (Képek: Adac.de)
.
Vizes tesztek: Continental tesztpálya, Hannover mellett.
.
Kormánymozdulatokra való reagálás, eltérések a kormányzási szögek között, kormánykorrekció szükségessége - egy tesztguminál mind-mind érdekes.
.
Ponthatárok (mindkét tesztelt méretre vonatkoznak), és a részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:
Az egyes osztályzatokhoz tartozó minimum értékek. (Kiváló osztályzat: még soha nem ítélték oda folyamatos fejlesztésekkel számolva a jövő számára tartogatják.)
.
Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)
.
A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, mégpedig: 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14, 175/70 R14.
195/65 R15 V
Közép- és alsó középkategóriás autók tömegei koptatják ezt a méretet - Auditól Volvóig.
A 16 tesztelt nyárigumi közül 7 termék szerzett jó, további 6 pedig megfelelő minősítést, a választék tehát széles.
• A legmagasabb szinten teljesítők hetes csoportja: Vredestein Sportrac 3V, Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V, Maloya Lugano, Continental ContiPremiumContact 2, Dunlop Sp Sport Fastresponse, Semperit Speed-Life.
• A 6 megfelelő versenyző: Michelin Energy Saver, Firestone TZ300, Pirelli Cinturato P1, Hankook KinERGY Eco K425, Goodyear EfficientGrip, Falken ZIEX ZE912. • Gyenge vizes eredményeik miatt a Sava Intensa HP-nek és a Point S Summerstar 2-nek mindössze egy - a piaci esélyeiket jelentősen rontó - elégségesre futotta.
• A sereghajtó Chengsan CSR66 meg is bukott - a tesztelő szerint vizes úton talán csak a Kínai Nagy Fal tudná megállítani.
Hol kezdődnek a határai, és vajon mekkorák a biztonsági tartalékok?
.
Fékmérések: speciális, sínnél vezetett járművel. Az azonos nyomon történő fékezések miatt magasabb a mérési pontosság. Aszfalton és betonon, 3 napon át a végére a tesztvezetőnek kb. 2000-szer kell a fékpedálra taposnia.
.
Részletes eredmények:
Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)
.
A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek: 185/65 R15, 205/65 R15. .
Szólj hozzá, és persze tetszikelj/lájkolj! :)
További cikkek a kategóriából:
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Az említett szempontból érdemes még ezt is megfontolni: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/hankook-k715--155-70-13--75T/
Az említett abroncsokat egyébként a fent az első táblázatban megtalálod, igaz más méretben, de azért nagyjából így kapsz támpontokat.
Suzuki Swiftre 155/70/R 13 méretben melyik nyári gumi lenne a legjobb választás kopás alapján ? ( melyik a legtartósabb ? )
Fulda Ecocontrol HP,
Hankook K 425 Kinergy vagy
Kumho Solus KH 17 ?
Köszönettel :
Tóth Gábor
Érdemes megnézned az Adac legújabb nyárigumi tesztjét is, abban is biztosan találsz a szempontjaidnak megfelelő abroncsokat: http://gumibiznisz.hu/20130224/adac-nyarigumi-teszt-2013/
(Rendellenes kopást okozhat: helytelen guminyomás, hibás kiegyensúlyozás, rossz lengéscsillapító, futóműprobléma, rossz fékek. Ezekre oda kell figyelni.)
Nyári gumi vásárlás előtt állok 185/65 R15-ös méretben. Kinéztem néhány árban megfelelő gumit, de nem tudom melyik lenne a jó választás. Fontos szempont, hogy ne kopjon gyorsan és rendellenesen, de azért a tapadása is megfelelő legyen. Az oldaltartása is fontos szempont számomra.
-Dunlop Ps StreetRespons
-Dunlop Sp Sport01
-Hankook K425
-Hankook K415
-Uniroyal Rain Expert
- Bf Goodrich G-Grip
Melyiket ajánlaná és miért? Esetleg más lehetőség?
Válaszát előre is köszönöm.
No meg ugye a guminyomás...
Pl: 306ra 2,4 et ir. 175/70 13 és 185/60 14 re is. akkor 195/50 15 re is ezt kellene?
A 40-50000 km tartható. Nálunk készleten most nincsenek még nyári abroncsok, tavaly mind elfogyott, és ahogy írtam, az új készleteink márciusra érkeznek. De igény esetén beszállítónk raktárából 1 nap alatt be tudjuk szerezni, amiből még van nekik. Ezek a gumik semmiképp nem idősebbek 2011-es gyártásnál, inkább 2012-esek. (Ha mégis most szeretnél rendelni valamit, mielőtt meghozatnánk, úgyis érdeklődnénk a gyártási idő uán, és tájékoztatnánk téged róla.)
Amikből jelenleg lehetne szerezni:
205/55 R16-ban: Hankook K115 és K425, Uniroyal RainExpert, Continental PremiumContact 2, utóbbiból peremvédős (FR), ill. E jelzésű(csökkentett görd. ellenállású) is.
195/50 R15-ből: Hankook K110 és K425, Uniroyal RainExpert.
A felsoroltak fent vannak a webshopban, a most aktuális árakon.
Szóval a 40-50000km normális használat mellett tartható...? Abroncsaik nem idősebbek 2011es gyártásnál ugye..?
Prémium kategóriában elsősorban a Continentalt ajánljuk. (A Goodyear
is jó, de az Excellence már kifutó minta.) Nyugodtan megveheted az említett Hankookot vagy a Semperitet, illetve nagyon jó ár-érték arányú választás még az Uniroyal RainExpert is.
A vásárlással egyébként legjobb megvárni a márciust, akkorra érkeznek meg az új, előrendelt készletek. Addig is érdemes feliratkozni az email-tanfolyamra és blogértesítőre ( http://gumibiznisz.hu/tulelotanfolyam/ ), úgy időben értesülhetsz a legújabb Adac teszt megjelenéséről, amit a döntés előtt még át tudsz olvasgatni.
Segítséget szeretnék kérni az ügyében, hogy 1.4 pdtdi polomra(2008) 195/50 R 15 vagy 185/55 R15 méretben milyen nyári gumit tudnának jó szívvel ajánlani nekem. Évente 10-12000km menne a nyári gumiba.
40-50000km körül szeretném, hogy kibírják normális kisvárosi vidéki használat során.
SEMPERIT speedlife
GOODYEAR exc.
HANKOOK K115
BARUM bravuris
CONTINENTAl PremCont.2
Köszönöm!