Adac nyárigumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 115 hozzászólás

A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a legújabb Adac teszt eredményei, melyeket szokásunkhoz híven gyorsan tolmácsolunk is neked. Következzenek a 2010-es nyárigumi teszt részletei képek, táblázatok, tanulságok...

 

Elúszott helyezések

2010-ben az Adac 2 méretben 36 nyári gumit vett nagyító alá. Mindkét gumiméret (185/65 R15 és 225/45 R17) széles körben elterjedt az alsó ill. alsó középkategóriás autók között.

Az Adac aktuális nyárigumi teszjéthez 888 gumit vásárolt meg. A guminyomást minden teszt előtt ellenőrizték. Forrás: Adac.de

Aktuális nyárigumi tesztjéhez az Adac 888 gumit vásárolt meg.

A guminyomás ellenőrzése egyetlen tesztelés előtt sem maradhatott el.

.

Próbák szárazon és vízen

Száraz próbák: Rómától 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya.

Vizes próbák: Continental tesztpálya, Hannover mellett. 

.

Összességében 10 abroncs "különösen ajánlott", 16 "ajánlott", 3 "feltételesen ajánlott",  7 pedig  "nem ajánlott" minősítést kapott.

Ami a részletes eredményeket illeti, első pillantásra feltűnik, hogy meglepően sok, főként a Távol-keletről származó abroncs gyengélkedett a nedves utakon. Ez a biztonságot jelentősen veszélyeztető hiányosság volt az elsődleges  oka a kérdéses abroncsok leminősített zónában való landolásának.

Az idei teszt legnagyobb tanulsága: aki - túlságosan is kímélni akarván pénztárcáját - ezek közül vásárol, a gumik mellé némi rizikót is kaphat... A vizes úton akár 70%-kal hosszabb fékút nyilvánvalóan megnöveli annak kockázatát, hogy egy kialakuló vészhelyzet ténylegesen balesetbe torkolljon.

Adac teszt 2010

Vizes úton több mint 20 méteres különbség a fékutak között.

A piros Audi már állt, mikor a fehér sebessége még kb. 50 km/h volt.

.

.

A "különösen ajánlott", valamint a szintén jó választást jelentő "ajánlott" abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.

Mint tudjuk, az Adac a gumik különböző területeken elért részeredményeit pontosan azért nem átlagolja, mert az úgy kapott végeredményből nem derülhetne fény esetleges komoly hiányosságokra, lévén az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást.

A kívánt kategóriába kerüléshez egy guminak minden szükséges téren el kell érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket, melyeket az alábbi táblázat mutat. Amennyiben ez akár csak egyetlen egyszer nem sikerül, az abroncs erősségei ellenére sem kaphatja meg a jobb besorolást. Sőt, a kritikus terület miatt akár több kategóriát is bukhat.

Adac teszt 2010, ponthatárok

Az Adac besorolásaihoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek.

(A kevesebb jobb.)

.

Az említett esetre a mostani mezőny talán legszemléletesebb példája az Interstate Touring IST-1, ami szárazon produkált eredményei alapján ajánlott kategóriába is kerülhetett volna, de végül vizes úton tanúsított viselkedésének köszönhetően egyenesen a "nem ajánlott" kategóriában kötött ki. Ez a gumi egyúttal arra is kitűnő példa, hogy a csúcsteljesítményre való törekvés az üzemanyag-fogyasztás és kopás terén könnyen a nedves úton tanúsított viselkedés rovására mehet. Hiába a kis gördülési ellenállás és a kiemelkedő tartósság, ha a vizes úton való katasztrofális teljesítményből csak egy "nem ajánlott"-ra futja.

Hasonlóan járt a Michelin Energy Saver is, de ez csak egy kategóriát csúszott le: szintén a vizes út miatt lett "különösen ajánlott" helyett "ajánlott"... A csúcshelyezés receptje tehát: minden téren a lehető legjobb eredmény, és egyik sem a szükséges határérték alatt!

Idén az a tényező, ami a legtöbb induló vesztét okozta, a nedves útfelület volt úgy is mondhatjuk,  sok jó helyezés - szó szerint - elúszott a vizes úton.

Köridők mérése

A köridők elárulják, melyik gumival kell lassítani az azonos pályán maradáshoz.

Ha nagyobb ívet kell venni, több lesz az út, hosszabb a köridő.

.

185/65 R15 (H)

A 19 tesztalanyból 5 különösen ajánlott,  9 ajánlott, 3 feltételesen ajánlott, és 2 nem ajánlott.

A tavalyi teszthez képest - a vizes út miatt - több elismert márka is  lejjebb csúszott az eredménylistán. Energy Saver a Michelintől, Carat Progresso  a Fuldától, Comfort Life a Semperittől: ezúttal be kellett érjék egy  "ajánlott"-tal.

Különösen ajánlott modellek - természetesen nem csak esőben: Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. (Az Uniroyal Rainexpert tavalyi és idei kiemelkedő szereplésének kifejezetten örülünk,  mert esetében a nagyszerű eredményhez elérhető ár is társul, ezáltal sokakat tudtunk, és tudunk ezután is megfizethető áron igazán jó gumihoz juttatni.)

2 ázsiai gyártmány, az Interstate Touring, és a Goodride SO6 gyalázatos vizes eredményei a legjobb indulattal is csak a "nem ajánlott" kategóriára bizonyultak elegendőnek. Ennek tükrében különösen merész az érthetetlen okból mindkettőjük oldalán egyaránt ékeskedő, téligumikon használatos  M+S  (mud&snow = sár&hó) felirat...

Következzen az összefoglaló táblázat, melyben a  feltüntetett eredmények - kis eltérésekkel - érvényesek a 175/65 R15 és a 195/65 R15 méretekre is.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17 (W, Y)

A 17 induló között kiosztott 5 "különösen ajánlott" és 7 "ajánlott" helyezés a jó nyári gumik bő választékát garantálja a szélesebb méretben.

Az élbolyban végzett az új Pirelli Cinturato P7, a továbbfejlesztett Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin  Pilot Sport PS3.

Az "ajánlott" csoportból említésre méltó a Goodyear Eagle F1 Asymetric, amely a legjobb eredményt érte el vizes úton, és csak a magas üzemanyagfogyasztás miatt végzett az "ajánlott" csapatban. Kategóriájában mögötte következnek: Vredestein Ultra Cento, Hankook Ventus S1-evo, Kumho ECSTA LE Sport, Uniroyal RainSport 2, Firestone Firehawk SZ90, Maloya Futura Sport W.

"Feltételesen ajánlott" termék ebben a méretben most nincs. Van viszont, sajnos, mindjárt 5 "nem ajánlott" is: Nankang Noble Sport NS-20, Sava Intensa, Goodride Nesa200 M+S, Wanli S-1063, Sunny SN3800 M+S. Persze a Goodride és Sunny modelleken megint csak ott virít az  M+S téligumi szimbólum. Ha valóban "jó utat" szeretnénk (ahogy azt  a Goodride még a nevében is ígéri), ne tévesszük szem elől, hogy az előjelek sok mindent mutatnak mindkettőnél, csak jót nem...

Az alábbi összefoglaló táblázat eredményei kis megszorításokkal a 215/45 R17 és a 235/45 R17 méretekre is vonatkoztathatók.

Adac nyárigumi teszt 2010

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2010. március 11. csütörtök Szerző: Vidéki fiú Vélemény linkje
A 185/60 R15-ös méret (Megane Break 1.6) a teszteredményekben
185/65 R15-höz, vagy inkább a 185/60 R14-hez áll közelebb ?
(Ősszel aktuális lesz egy garnitúra téli gumi.)
Köszönettel!
Kelt: 2010. március 8. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Nem tudnám megmondani, mi okból változtak a ponthatárok, de az biztos, hogy a különböző években voltak eltérések.

Viszont a mi szempontunkból úgyis az a lényeg, hogy végignézve a listát, az ajánlottként ill. különösen ajánlottként megjelölt gumik esetében, függetlenül a ponthatár változásoktól,a tapasztalatok és visszajelzések alapján is valóban megfelelő, jó minőségű abroncsokról van szó.
Kelt: 2010. március 8. hétfő Szerző: Bravo Vélemény linkje
Köszi az infót. Akkor úgy néz ki, hogy lejebb kellett tenni a színvonalat, mert 2006-ban kevés volt a különösen ajánlott 225-ös méretben? :)
Kelt: 2010. március 8. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Ezek szerint akkor Te nem a végső értékelésre, hanem a részeredményekre
gondoltál. Tegnap este a 2006-os táblázatnak már csak az összegzését futottam át, ahol ajánlottnak hozták ki :) Jól tetted, hogy megosztottad az észrevételed, tényleg érdekes.

Most jobban ránéztem a dologra, a következő a helyzet:

2006-ban a Continál többségében tényleg valamivel jobb részeredmények
vannak feltüntetve, mégis ajánlott lett, míg most különösen ajánlott. Az ok? Úgy tűnik, a 2006-os határértékek (amik a bejegyzésben a kis táblázatban
szerepelnek)a mostanihoz képest szigorúbbak voltak: http://bit.ly/c7Qx8S

A Bridgestone más eset: itt a különbség abból adódik, hogy a korábbi
években a Potenza ER300-at tesztelték, most meg az ER300 Ecopia-t.
(Az Ecopia az újabb változat, ezzel az elnevezéssel a gyártó az új keverékből készült, gazdaságos, környezetbarát abroncsait illeti. Olyasmi, mint a Pirellinél a Cinturato elnevezés.)
Kelt: 2010. március 7. vasárnap Szerző: Bravo Vélemény linkje
Azt olvastam, de ez végülis ugyanaz a gumi/méret elvileg. Ha csak pontokat nézem akkor rontott sztem. A continál pl. elég sokat rontott a kopás kategóriában, valamint egy kicsit szárazon. A Bridgestone meg majdnem mindenben rontott, egyedül a fogyasztás kategóriában javított egy kicsit. Sztem (mondjuk én annyira nem értek hozzá, csak a számok alapján) többet rontott, mint javított.

Na mindegy számomra érdekes volt, gondoltam megosztom Veletek! :)
Kelt: 2010. március 7. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Bravo, a Conti most szerepelt jobban, ami természetes is, azóta eltelt 4 év. (2006: empfehlenswert (=ajánlott); 2010: besonders empfehlenswert (=különösen ajánlott)

A Bridgestone-t az előtted szólókkal (tibcsisan, oszika) már megbeszéltük, azt érdemes visszaolvasni :)
Kelt: 2010. március 7. vasárnap Szerző: Bravo Vélemény linkje
Elvileg a Bridgestone is ugyanaz nem? Ott is romlottak az eredmények...
Kelt: 2010. március 7. vasárnap Szerző: Bravo Vélemény linkje
Ez mitől lehet? :)
Kelt: 2010. március 7. vasárnap Szerző: Bravo Vélemény linkje
Érdekes, hogy pl. ugyanaz a Conti SportContact3 2006-ban jobban szerepelt, mint idén.

2006:Sommerreifen 225/45 R17 W/Y
http://bit.ly/a406Eb

2010: Sommerreifen 225/45 R17 W,Y
http://bit.ly/cd3m3I
Kelt: 2010. március 4. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A fent tárgyalt esetben éppen arról volt szó, hogy nem teljesen ugyanaz a gumi: az elmúlt években a Bridgestone ER300-at tesztelték, most meg az újabb változatot, a Bridgestone ER300 ecopia-t.

Ha megfigyeled, azért nemigen jellemző, hogy egy adott gumi máskor, más méretben nagyon másképp szerepelne. Ha mégis, annak általában az az oka, hogy vmilyen tulajdonság javítása érdekében változtattak a korábbi gumikeveréken. (Tavaly ősszel a Firestone Winterhawk pont emiatt bukott az előző évekhez képest, mert bár futásteljesítményén sikerült javítani, havas úton viszont romlott.)

Szóval, nyugodtan tájékozódj ezeknek a teszteknek az alapján, ill. nézd meg a tavalyit, mert abban pont a te méreted szerepel.

Nyárigumi teszt 2009 >>
205/55 R16 nyárigumi teszt, összefoglaló táblázat >>
91 - 100 a(z) 115-ból/ből:

Hozzászólások lezárva