A termék sikeresen kosárba került
Jelenleg 0 termék található a kosárban. Jelenleg 1 termék található a kosárban.
A gumiabroncsok műszaki állapotára, üzemeltetésére vonatkozó törvényi rendelkezéseket a KRESZ és a 6/1990. KöHÉM rendelet tartalmazza.
• A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. (A gyártó által megadottnál alacsonyabb súly- vagy sebességindexű abroncsokat nem lehet felszerelni, magasabb súly- illetve sebesség-indexűeket viszont igen.)
• Téli gumiabroncsot fel lehet szerelni a járműre akkor is, ha annak sebességhatára alacsonyabb az eredetileg megadottnál. Ebben az esetben az utazási sebességet a kisebb értéknek megfelelően kell megválasztani, és a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
• Azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, melyeknek azonos:
- a mérete
- a szerkezete
- a teherbírása
- a mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep)
A szabály az átmenetileg üzemeltetett pótkerékre nem vonatkozik.
(6/1990. KöHÉM rendelet: II. fejezet 36. §)
• Személygépkocsinál a felszerelt abroncsok szerkezetének (radiál vagy diagonál) az összes tengelyen meg kell egyeznie. (Nem elég tengelyenként.)
• Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették. (Utánvágást egyébként teherabroncsoknál szoktak végezni, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezte, és ezt a gumiabroncson feltüntette.)
• Nem szabad szöges gumiabroncsot használni.
• Csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a mintázat mélysége a futófelület teljes kerületén eléri:
- 75 cm-t meg nem haladó átmérőjű gumiabroncs esetében az 1,6 mm-t ( ált. személygépkocsik és terepjárók)
- 75 cm-nél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t (ált. teherautók)
A kopás mértékének megállapításához segítséget nyújtanak az abroncs mintázatának árkaiban több helyen is megtalálható kis kiemelkedések, a kopásjelzők (felső kép), melyek magassága éppen 1,6 mm. Elhelyezkedésüket a gumiabroncs vállrészén feltüntetett háromszög alakú kis nyíl, illetve a TWI felirat (alsó képek) mutatja.
Javaslat:
Biztonságod érdekében nem érdemes megvárni, míg a gumik kopásjelzőig kopnak ( >>> megnövekedett fékút, fokozódó aquaplaning-veszély) A nyári gumikat 2,5-3 mm, a téli gumikat pedig 4 mm profilmélység elérésekor ajánlatos újakra cserélni.
• A vezető, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles (a kormány-, fék-, világító- és fényjelző berendezéseken kívül) a gumiabroncsok állapotát ellenőrizni.
Az első indulás előtt minden esetben - az autót körbejárva, mind a 4 keréken - meg kell vizsgálni a következőket:
- futófelület kopása
- sérülések (dudor, repedés, szakadás, idegen tárgy)
- guminyomás (Napi szinten szemrevételezéssel, hetente méréssel, mivel a szabályok szerint a gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.)