Kopott gumiabroncs: Vajon miért látni sok autón?

Kategória:: Gumiabroncs Publikálás dátuma: 4 hozzászólás

Talán szakmai ártalom, de jártamban-keltemben mindig vetek egy pillantást a parkoló autók gumiabroncsaira. A napokban, egy nagyáruház parkolójában is így történt. Hogy mi lett a villámfelmérés eredménye? 10 autóból 2-3 kopott gumikon gurul.

kopott-gumi.jpg

Kopott gumiabroncs: potenciális veszélyforrás

Pedig a legtöbben tisztában vagyunk vele: a lekopott abroncsok potenciális veszélyforrást jelentenek. Ha az autó nedves úton a kopott gumik miatt "felfut" a vízre (aquaplaning), irányíthatatlanná válik a következmény akár halálos is lehet. Az sem kevésbé kellemetlen, ha szükség esetén nem tudunk hatékonyan fékezni...

Vajon mi lehet az oka, hogy sok autós kopott gumikkal jár?

- Tájékozatlanság? ( "Nem tudtam, hogy baj lehet belőle.")

- Naivitás? ( "Velem nem történhet baleset.")

- Hanyagság? ( "Most nem érek rá ezzel foglalkozni, jó lesz az még. ")

- Felelőtlenség? ( "Nem érdekel.")

- Pénztelenség? ( "Túl sokba kerül az új gumi." - bár ennek ellentmondani látszik, hogy drága autókon is láttam rossz abroncsokat.)

Lehet, hogy a valódi ok nem is ilyen egyszerű és mélyen az emberi természetben gyökeredzik: hiszen mi, emberek sokszor hajlamosak vagyunk nem törődni azokkal a problémákkal (nemcsak gumiabroncs-ügyben), amiknek a következményeivel nem azonnal szembesülünk. Végül is, az autó kopott gumikkal is elindul...

Te mit gondolsz? Szólj hozzá! 

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2008. június 11. szerda Szerző: Estéli Győző Vélemény linkje
Köszönöm a kérdést.
A négyévszakos gumik összetétele és mintázata lehetővé teszi, hogy egész évben használhatók legyenek. Gazdaságos megoldást jelentenek tehát, DE…ez bizonyos mértékig a teljesítmény rovására megy. Télen nem érnek fel egy téli, nyáron egy nyári abronccsal. (Sajnos, nincs olyan gumiabroncs, ami minden körülmények között képes egyformán jól teljesíteni. :( )
Nem mondanám, hogy kizárólag üzleti fogás, inkább egyfajta kompromisszumos megoldás: olcsóbb, mert nem kell két garnitúra + átszereltetés; cserébe viszont szélsőséges körülmények között (havas, jeges, csúszós utak) tanácsos lemondani az autózásról.
Aki ilyenkor sem tudja járművét nélkülözni, annak inkább külön nyári és téli garnitúrát javaslok, a biztonsága érdekében.
Kelt: 2008. június 11. szerda Szerző: Tatijozsi Vélemény linkje
Szia Győző!
Azt hiszem azon kívül, hogy mennyire kopottak a gumik legalább olyan fontos lehet, hogy az évszaknak megfelelő gumikkal közlekedjünk. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy mi a véleményed az ugynevezett téli-nyári gumikról. Valóban jók ezek mind a négy évszakban, vagy csak üzleti fogás a megnevezés? Én mindíg ilyet vásárolok az anyagi lehetőségem miatt így nincs összehasonlítási alapom.
Üdv.: Tatijozsi
Kelt: 2008. április 26. szombat Szerző: Kaló Vélemény linkje
Igen elindul, de ki tudja, hogy alkalom adtán meg tud-e állni!!! Sokunk időnként elfelejtünk fontos fogalmakat, mint például: BIZTONSÁG; FELELŐSSÉG; stb. A közlekedés fokozottan veszélyes üzemmé vált, a résztvevőknek be kell tartani a szabályokat a BIZTONSÁG érdekében. A mi FELELŐSSÉGÜNK, hogy megbízható járművel közlekedjünk. A megfelelő méretű és minőségű gumiabroncs valóban életet menthet, tehát ez nem lehet pénzkérdés.

Kaló
Kelt: 2008. április 26. szombat Szerző: bigatti Vélemény linkje
Miért?
Én sokáig használt, külföldről behozott “olcsó” gumikkal jártam költségtakarékosságból. Ennek az lett a vége, hogy minden szezonban új garnitúrát kellett vennem és végül sosem volt rendes gumi az autómon.Azóta beruháztam egy garnitúra téli, és egy garnitúra nyári gumira és évekre le van a gondom róla. A beruházás gyorsan megtérül és legalább ellenőrzött cucc van a gépen.
Ez az én személyes tapasztalatom.

Bigatti
1 - 4 a(z) 4-ból/ből:

Hozzászólások lezárva