Megtörtént esetek-3. A defektes gumiabroncs
A következő történet főszereplője egy defektes gumiabroncs. Gazdája hiába javíttatta meg, állapota csak súlyosbodott. (Persze, az ilyesmiről sosem az abroncs tehet. :) ) Végül hozzám keveredett...
A hiba okát keresgélve elképesztő látvány tárult a szemem elé: friss "javítás" nyomait véltem felfedezni. De milyen javításét?
A légzáró réteg szétköszörülve, a tapasz nem egyszerűen lóg, hanem rossz irányban is van beépítve, a javító gomba nincs rendesen rögzítve és az egész össze-vissza kenve vulkanizáló oldattal!
Mintha csak egy öt két éves gyerek randalírozott volna bekötött szemmel egy gumiszervizben... Mintha valaki az összes javítóanyagot zacskóba téve és alaposan összerázva, az egészet beömlesztette volna a jobb sorsra érdemes abroncs belsejébe, nagy adag ragasztóval nyakon öntve...És ezért a munkáért pénzt fizettek, nem is keveset.
Ezek után nem tehettem mást, azt javasoltam, hogy vigyék vissza a gumit az "elkövetőhöz", és - mivel a pénzük ellenében nem kaptak semmit - nyugodtan reklamáljanak, kérve a javítás megfelelő elvégzését. Azért azt még hozzátenném, hogy itt, sajnos, nem csak pénzről van szó: egy hanyagul kivitelezett gumijavítás következménye akár súlyos baleset is lehet.
Ha defektes abroncsodat szervizbe viszed, általában egyedül a gumis belátásán, szaktudásán, tapasztalatán, körültekintésén és gondosságán múlik, hogy az adott sérülés helyrehozása érdekében milyen megoldás mellett dönt és mennyire alapos munkát végez. Remélhetőleg tudja, mit csinál. Innentől kezdve pedig az egész javíttatás-ügy bizalmi kérdéssé válik...
Te mit gondolsz? Szólj hozzá!
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Pedig nem véletlen, hogy gumisműhely üzemeltetéséhez vállalkozói engedélyt a tanfolyam elvégzésén túl minimum 2 év szakmai gyakorlat igazolása után adnak csak ki. De persze ezt számtalan módon ki lehet kerülni. Így fordulhat elő olyan műhely, ahol pl. a javítás eszközeként csak a kukacot(!) ismerik.
Remélhetőleg majd a piac szelektál.
Ma voltam nálad,hogy a most vásárolt használt automon megnézd a gumikat. A gumik ellenörzése közben mondtad, hogy az egyik kererékcsapágy kopog,vigyem szerelelőhöz. Elmentem, és ő nem is engedett tovább mivel annyira rossz volt a csapágy, hogy azt mondta: csoda, hogy nem esett ki a kerék…Végül még más problémái is kiderültek az autónak.Nem kifejezett “gumis” történet, de az hogy első utam a gumi szervízbe vezetett megelőzött néhány kínos órát. Főleg azért, mert ezzel az autóval indultunk volna nyaralni…
Nem új dolog. Ahogy műszakira elviszem az autómat, úgy újra meg foglak keresni, hogy tudjam mire számíthatok.
hogy műszaki vizsga előtt megnézettem a fékeket reggel egy szerelővel, aztán műszaki közben a vizsgabiztos megkérdezte tőlem, hogy micélból van a dugókulcs a kerékcsavaron. Azt hittem, hogy hanyatt vágom magam.
Én megbíztam a szerelőben, hogy alapos munkát végez. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire figyelmetlen volt. Aztán mikor vissza vittem neki a szerszámot, hogy ne hiányozzon a készletéből, csak röhögött! Szerintem nem lett volna ilyen vidám ha menet közben valakit kupánvágott volna a szerszám. Vakon megbízni senkiben sem szabad, mert nem csak trehányságból fordulhat elő baj hanem figyelmetlenségből is. Nem árt körül nézni, több szem többet lát!
Kíváncsi lennék, hogy elismerte-e a gumis a hibáját mert ez nem nagyon divat kis hazánkban.