Adac téligumi teszt 2016

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 8 hozzászólás

Megérkezett november, az utolsó őszi hónap, beköszöntével pedig egyre barátságtalanabb arcát mutatja az időjárás. Óráinkat átállítottuk már a téli időszámításra, és - ha még nem történt volna meg - mostanra végképp itt az ideje, hogy autóinkkal is ezt tegyük. A járművek téli szezonra történő felkészítésének, a változó közlekedési feltételekhez való alkalmazkodásnak alapvető részét képezi az évszaknak megfelelő gumiabroncsok használata.

Az ADAC 2016-os téligumi tesztjének publikálásával segíteni szeretnénk a döntésben mindazoknak, akiknek épp aktuális a gumivásárlás.

(Ha autó- és gumiszervizünk vonzáskörzetében - Táton ill. környékén - laksz, akkor nemcsak az alábbi írással, hanem az átállás kapcsán felmerülő különböző munkálatok elvégzésével is szívesen hozzájárulunk autód téli felkészítéséhez. Bejelentkezés elérhetőségeinken >>)

.

Adac téligumi teszt 2016

.

Az ADAC 2016-os tesztjében 28 téli gumiabroncs szerepel: 185/65 R15 méretben 15, 225/45 R17 méretben 13 téli gumi kapott helyet a mezőnyben.

Idén több ismert márka (pl. Continental, Fulda, Sava) hiányzik az indulók közül, ők modellváltásból kifolyólag nem tudtak részt venni a megmérettetésen. Az említett gyártók ugyanis a 2016-os szezonra új termékeket jelentettek be, de a tesztalanyok beszerzésének időszakában ezek még nem kerültek kereskedelmi forgalomba. (Az új Continental TS 860 egyébként az Autobild, az Autozeitung és a szintén német GTÜ (Műszaki Ellenőrzési Társaság) tesztjén egyaránt az élen végzett, 205/55 R16 méretben.)

A 28 téli abroncson felül a vizsgálatok 205/55 R16 méretben 7 négyévszakos modellre is kiterjedtek; nekik nemcsak egymással, hanem a téli és nyári versenyzőkkel is össze kellett mérniük képességeiket... 

Következzenek a részletek és az eredményeket összefoglaló táblázatok!

185/65 R15 téli gumik

15 induló közül kettő szerzett jó (különösen ajánlott) osztályzatot: Goodyear Ultra Grip 9 és Michelin Alpin A4. Mindkét termék nagyon kiegyensúlyozott, emellett előbbi az üzemanyagtakarékosságával, utóbbi pedig a kopásállóságával emelkedik ki a többiek közül.

Megfelelő (ajánlott) minősítést 11 modell kapott, ezek a gumik egy vagy több kisebb kiegyensúlyozatlanság miatt végeztek a középmezőnyben: Nokian WR D4, Vredestein Snowtrac 5, Esa-Tecar Super Grip 9, Hankook i*cept RS2 W452, Bridgestone Blizzak LM001, Pirelli Cinturato Winter, Dunlop Winter Response 2, Nexen Winguard Snow'G WH2, Uniroyal MS plus 77, Barum Polaris 3, Viking SnowTech II.

A kategóriából két induló nem ütötte meg a szükséges mércét (Firestone Winterhawk 3, Kleber Krisalp HP2), az elégtelen (nem ajánlott) osztályzatot mindketten a vizes úton való szereplésükkel érdemelték ki.

.

Az alábbi összefoglaló táblázatban szereplő eredmények a 185/65 R15 méreten kívül kisebb megszorításokkal a vele szomszédos méretekre is vonatkoznak, tehát 175/65 R 15-re és 195/65 R 15-re. 

A táblázat kattintással nagyítható. (Új ablakban nyílik.)

adac-2016-teli-185-65-15.jpg


225/45 R17 téli gumik

A nagyobbik méretben 13 téli abroncs szerepelt, a következő eredménnyel:

1 jó (különösen ajánlott): Dunlop Winter Sport 5

10 megfelelő (ajánlott): Pirelli Winter Sottozero 3, Firetone Winterhawk 3, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, Hankook i*cept evo2 W320, Nokian WR D4 (XL), Uniroyal MS plus 77, Bridgestone Blizzak LM001, Viking SnowTech II, Vredestein Wintrac Extreme S, Yokohama W.drive V905

2 elégséges (feltételesen ajánlott): Matador MP92 Sibir Snow, BF Goodrich G-Force Winter

A tesztelők több tesztalany aquaplaning-ellenállását nem találták túl meggyőzőnek, ellenben az Uniroyal és a Bridgestone remekelt e téren. A legtöbb gumi tömör havon meglepően jól tapadt, különösen vonatkozik ez a Goodyear-ra, a Pirelli és a Bridgestone viszont ezen a területen gyengébbnek mutatkozott. Futásteljesítmény szempontjából a versenyzők között csak elhanyagolható különbségek adódtak. Legkopásállóbbnak a BF Goodrich modellje bizonyult, ami ugyanakkor vizes úton, sajnos, egyértelműen nehézségekkel küszködött.

.

Az összefoglaló táblázatban szereplő eredmények a 225/45 R17 méreten kívül kisebb megszorításokkal a vele szomszédos méretekre is vonatkoznak, tehát 215/45 R 17-re és 235/45 R 17-re. 

A táblázat kattintással nagyítható. (Új ablakban nyílik.)

Adac téligumi teszt 2016, 225/45 R17

.

205/55 R16 négyévszakos gumik

A négyévszakos gumik tesztelésekor az volt a cél, hogy a vizsgálatok a valós használatot tükrözzék. Ezért a négyévszakos tesztalanyokat nem csak egymással mérték össze. Értékelésük során téli útviszonyok között a téli gumikkal vetették össze őket, száraz úton való viselkedésük minősítése pedig magasabb hőmérsékleten, a nyári gumikhoz képest történt.

A 7 induló között 2 megfelelő (ajánlott), 3 elégséges (feltételesen  ajánlott) és 2 elégtelen (nem ajánlott) minősítést osztottak ki.

A nyári és téli követelményeknek együttesen leginkább a két megfelelő osztályzatot kiérdemlő abroncs, a Michelin CrossClimate és a Vredetein Quatrac 5 tudott megfelelni. A legkiegyensúlyozottabb teljesítménnyel a Michelin terméke büszkélkedhet - havas úton elért eredményétől eltekintve. Ezen a területen a Vredestein jobban szerepelt nála, száraz és vizes úton ellenben elmaradt mögötte.

A Nokian Weatherproof, a Goodyear Vector 4 Season és a Pirelli Cinturato All Season a száraz út miatt csak elégséges ítéletet kaptak, ezen túlmenően a Pirelli havon is gyengébbnek bizonyult.

A Bridgestone A001-nek a havas út, a Hankook Kinergy 4S H740-nek a vizes út miatt elégtelennél jobb osztályzatra nem futotta.

A 7 vizsgált abroncs közül száraz úton egyedül a Michelin CrossClimate ütötte meg a nyári gumik szintjét. A többi versenyző ugyanezen feltételek mellett az aktuális környezeti és üzemi hőmérséklettől függően kisebb-nagyobb mértékű gyengeségeket mutatott. (Hasonlóan a téli gumik nyári használatakor tapasztalhatóakhoz.) Ketten közülük (Nokian, Goodyear) ugyanakkor hóban valódi téli gumiként funkcionáltak. Vizes úton szintén csak két modell (Michelin, Goodyear) volt képes felvenni a a versenyt a téli ill. nyári abroncsokkal. 

Az ADAC szakemberei szerint a négyévszakos abroncsok továbbra is kompromisszumot jelentenek, mivel speciálisan téli ill. nyári körülmények között rosszabbul teljesítenek, mint a kifejezetten az adott szezonra készült gumik. A különböző területeken mutatkozó teljesítmény különbségekből világosan következik, hogy ha a nehezebb, szélsőségesebb útviszonyokat télen-nyáron ugyanúgy szeretnénk uralni, akkor a speciális téli és nyári abroncsok használatával járunk a legjobban.

.

Az összefoglaló táblázatban szereplő eredmények a 205/55 R16 méreten kívül kisebb megszorításokkal a vele szomszédos méretekre is vonatkoznak, tehát 195/55 R 16-ra és 215/55 R 16-ra. 

A táblázat kattintással nagyítható. (Új ablakban nyílik.)

Adac 205/55 R16 négyévszakos gumik tesztje, 2016

.

Az Adac korábbi téligumi tesztjei

• Adac téligumi teszt 2015 »

Benne: 165/70 R14 (vonatkozik még: 155/70 R14, 175/70 R14) 205/55 R16 (vonatkozik még: 195/55 R16, 215/55 R16

• Adac téligumi teszt 2014 »

Benne: 175/65 R14 (vonatkozik még: 165/65 R14, 185/65 R15) 195/65 R15 (vonatkozik még: 185/65 R15, 205/65 R15)

• Adac téligumi teszt 2013 »

Benne: 185/60 R15 (vonatkozik még: 175/60 R15, 195/60 R15) 225/45 R17 (vonatkozik még: 215/45 R17, 235/45 R17)

.

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

 

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2018. szeptember 22. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Igen, idén (más méretben tesztelve) valóban rosszabb besorolást kapott az említett abroncs, mégpedig a jó téli gumikhoz képest gyenge havas teljesítménye miatt. Kisebb mértékben ugyan, de azért itt is ez mutatkozott a leggyengébb pontjának, ebben tehát alapvetően nincs változás, az erősségek is maradtak: a száraz illetve a jeges út, és a kopásállóság, ami viszont kiemelkedően jó. Vásárlás esetén tehát a gyengébb havas teljesítményt mindenképp be kell kalkulálni. Hogy a Cargo Vector 2-vel jobban járnál-e, sajnos, nem tudom megmondani...
Kelt: 2018. szeptember 20. csütörtök Szerző: Zoltán Vélemény linkje
Üdvözlet!
A Michelin CrossClimate a 2018-as teszten már lényegesen rosszabbul szerepelt. Lehet tudni ennek az okát? Merjem ezt venni furgonra, ha a kopás nagyon fontos szempont, vagy jobban járok a Goodyear CARGO VECTOR 2-vel?
Kelt: 2016. november 24. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Legtöbbet Japánban gyártják, de máshol is vannak gyáraik (Thaiföld, Indonézia), úgyhogy van, ami ott készül, (De ennek nincs jelentősége.) A HS01 még új, így sajnos, semmilyen tapasztalatunk, visszajelzésünk nincs vele kapcsolatban, mindenesetre biztosan jó választás.
Kelt: 2016. november 23. szerda Szerző: Gábor Vélemény linkje
Köszönöm a választ. Mèg 1 kérdésem lenne, a Falken abroncsokat még mindig Japánban gyártják?Mi a vèlemenyetek az új HS01-ről?
Kelt: 2016. november 23. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Matricát nem szoktak nézni, de ahogy írtam, téli gumi esetén amúgy is teljesen szabályos az alacsonyabb sebességindex.
Kelt: 2016. november 22. kedd Szerző: Gábor Vélemény linkje
Értem, köszönöm!Én az autó ajtaján lévő gyári matricára gondoltam. Megnèzheti azt a rendőr ès ez alapján kukacoskodhat, mondjuk a szlovák vagy a német rendőr? Jelenleg 94H van az autón,Taurus, ès valami jobbra cserèlnèmcserèlnèm, de nem igazán találtam 91V-s gumit.
Kelt: 2016. november 22. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Téli guminál lehet a sebességindex a gyárilag feltüntetettnél alacsonyabb. Viszont ha a forgalmiban fel van tüntetve a V sebességindex (pl. német vagy szlovák forgalmi), akkor mindenképp annál kell maradni.
Kelt: 2016. november 22. kedd Szerző: Gábor Vélemény linkje
Üdvözlet! Az autómon csak 205/55 R16 91 V méret van felmatricázva. Az a kérdésem lenne, hogy van e bármi akadálya , ha egy ugyanilyen méretű gumit, de H vagy T sebesség indexel szereltetem fel?
1 - 8 a(z) 8-ból/ből:

Hozzászólások lezárva