Adac téligumi teszt 2014

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 46 hozzászólás

2014-ben is a téli szezon kezdete előtt hozta nyilvánosságra aktuális gumiabroncs tesztjét az Adac. Vizsgálatuk 28 téli gumira terjedt ki, két igen népszerű méretben (175/65 R14 és 195/65 R15), melyeken felül a nagyobbikban 4 négyévszakos modell is bekerült az értékelésbe. Következzen egy rövid összegzés, majd az összefoglaló táblázatok!

175/65 R14 és 195/65 R15 téli gumik

Az eredmények kisebb és nagyobb kategóriában egyaránt hasonló képet mutatnak:  4 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny, 2 bukás...

Adac-teli-2014-1.jpg

.

A "jó" (különösen ajánlott) osztályzatot elért abroncsok kiegyensúlyozott, egyenletesen magas színvonalat hoztak, sőt némelyek közülük egy-egy területen speciális erősségeket is villantottak.

175/65 R14 méretben a Continental TS850 vizes úton ill. kopásállóságban, a Dunlop SP Winter Response 2 üzemanyag-takarékosság szempontjából, a Michelin Alpin A4 pedig tartósságban nyújtott kimagaslót.

A 195/65 R15 csoportban a Continental TS850 hóban, valamint üzemanyag-takarékosság és tartósság tekintetében, míg a Bridgestone  LM-001 vizes úton emelkedett ki a csapatból.

Adac-teli-2014-2.jpg

.

A középmezőny összességében 15 modellből áll. Ezeket a téli gumikat egy vagy több kis mértékű hiányosság választja csak el a jobb minősítéstől. Bár némely tulajdonságukban némileg elmaradnak tehát az előző csoport tagjaitól, alapvetően megbízható, korrekt teljesítményt nyújtó abroncsokról van szó, melyet az Adac "megfelelő" (ajánlott) értékeléssel jutalmaz.

Adac téligumi teszt 2014

.

A vizsgálatsorozatban "elégséges" besorolásból (feltételesen ajánlott) csak egyet kellett kiosztani, a nagyobbik méretben, "elégtelen" ítéletből (nem ajánlott) viszont 2-2 is jutott mindkét kategóriára. Az összes esetben a vizes úton való teljesítménnyel akadtak komolyabb gondok.

195/65 R15 négyévszakos gumik

A négyévszakos gumiknak külön vizsgálatok keretében téli és nyári gumikkal egyaránt össze kellett mérniük képességeiket. Vizes, havas és jeges úton mutatott jellemzőiket, zajosságukat és üzemanyag-fogyasztásukat a téli gumikkal együtt határozták meg, száraz úton való megmérettetésük pedig a nyáriakkal együtt történt. Kopásuk mérését részben a nyári, részben a téli tesztek során végezték.

Adac-teli-2014-5.jpg

.

A német autóklub korábban (2011) már tesztelt 4 évszakos gumikat, ám az eredmények sem akkor, sem most nem győzték meg őket. A jelenlegi tesztben szereplő 4 abroncsból kettő "elégséges" (feltételesen ajánlott), kettő "elégtelen" (nem ajánlott) osztályzatot kapott. (Eredetileg további 2 abroncsot is szerettek volna bevonni a vizsgálatokba, de a gyártók ezek piaci bevezetését 2015-re halasztották.)

Adac téligumi teszt 2014

.

A jobbik besorolást elért 2 abroncs közül a Falken EuroAll Season AS200 hóban, a Vredestein Quatrac Lite száraz és havas úton mutatott komolyabb hiányosságokat. A többi területen tanúsított korrekt szereplés ellenére így mindkettőjüknek csak egy elégségesre futotta.

Adac téligumi teszt 2014

.

A Kumho Solus HA31 és az Uniroyal AllSeason Expert bukásának oka a száraz útfelület volt. Hiába teljesítettek tisztességesen minden más téren, ha a száraz úton végzett manőverek során még ESP használata mellett is többször álltak elő kritikus helyzetek...

Adac gumiteszt 2014 tél

.

Amint az eredményekből látszik, a fő gondot ezeknél az abroncsoknál teljesítményük kiegyensúlyozatlansága jelenti. Nem tudják minden télen és nyáron előforduló körülményre ugyanúgy optimalizálni őket; megvannak a gyenge pontjaik, amik miatt a kritikus területeken határozott hátrányba kerülnek a téli ill. nyári abroncsokkal szemben. (Ez is oka, hogy nem minden gyártó fejleszt és kínál ilyen gumikat.)

Mivel tapasztalataik alapján a 4 évszakos abroncsok sem télen, sem nyáron nem tudnak lépést tartani a kifejezetten az adott szezonra készült abroncsokkal, az Adac szakértői azt javasolják, hogy aki folyamatosan kompromisszumok nélkül akar autózni, az külön téli, külön nyári garnitúrát használjon.

Összefoglaló táblázatok

• 175/65 R14 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 165/65 R14-re és 185/65 R14-re.

adac-teli-2014-175-65-14.jpg

.

• 195/65 R15 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 185/65 R15-re és 205/65 R15-re.

adac-teli-2014-195-65-15.jpg

.

• A fenti két méret közös táblázatban, pontszámokkal

A kép kattintással nagyítható, új ablakban nyílik. 

 ADAC-TELI-2014-osszesitett.jpg.

.

• 195/65 R15 négyévszakos gumik

 adac-teli-2014-4-evszak.jpg

.

Az értékelésről

Itt röviden annyi, hogy az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt, és egy gumi összesített pontszámát "jó" besorolás esetén a különböző területeken elért pontszámainak súlyozott számtani átlaga adja, alsóbb besorolásoknál pedig a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszám.

Aki részletesebb információkat szeretne az eredmények értelmezéséhez, az alábbi linkeken "Segítség az eredmények értelmezéséhez" ill. "Az Adac értékelési rendszere" címszó alatt megtalálja.

- Adac téligumi teszt 2013 »    

- Adac nyárigumi teszt 2013 »

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2014. október 2. csütörtök Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Kedves Győző!
Tudom,hogy egyszer már adtál nekem tanácsot a most ismét felmerülő kérdésemről,de szeretném,ha esetleg számszerű választ is kapnék rá,amennyiben van rá mód.
Tehát van-e számszerűsíthető különbség fogyasztásban a 175/70R14-es abroncs és a 185/65R14-es abroncs között?Van-e valamiféle statisztika erre vonatkozóan?
4db gumi esetén átlagban 6.000Ft-ot lehet spórolni a 185-ös abroncson a 175-ös abronccsal összehasonlítva.A dilemmám az,hogy 6-8 év alatt évi 12.000Km esetén megtérül-e az a 6.000Ft,vagy kimutathatatlan előnye van a picit keskenyebb guminak?Tehát fogyasztás szempontjából melyik érné meg az életciklust figyelembe véve?Válaszod előre is köszönöm!
Kelt: 2014. október 2. csütörtök Szerző: kesztió Vélemény linkje
Látom, már válaszoltál is egy másik thread-ben:

„Sima személyautóra indokolatlan XL-es gumit venni, mert az erősített kivitel főként a terhelhetőségére van hatással (azáltal, hogy nagyobb lehet benne a nyomás), de biztonság/ütésállóság szempontjából számottevő változást nem jelent. Ezen túl a gyártó sem javasolja rá.

Az XL-es gumikat egyébként olyan járműveken használják, amelyeknél kifejezetten ez az előírás, a nagyobb terhelés miatt. (pl. pickup autók)”

Akkor egyértelműen a Michelin, nem?
Kelt: 2014. október 2. csütörtök Szerző: kesztió Vélemény linkje
Kedves Gumibiznisz,
225/50R17 méretben két 2013-as győztes között vacillálok, a Michelin Alpin 4 és a Continental TS850 között.
Előbbit darabonként kb. 10 euróval olcsóbban tudom megszerezni és valami fantasztikusan kicsi a kopási együtthatója (legalábbis 225/45R17-re), viszont az utóbbi az erősített oldalfalú.

Nem tudom, okos dolog-e a lényegesen kisebb kopás miatt lemondani az erősített oldalfalról, mert volt már találkozásom padkákkal és gödrökkel Barum gumikkal és egyik-másik ilyen találkozás végzetesnek bizonyult a gumi számára.

Szóval, akkor a kérdés: számít olyan sokat az erősített oldalfal, hogy érdemes a kedvezőbb árról és a zseniálisan kicsi kopásról lemondani a kedvéért (a többi paraméter nagyjából egyezik), vagy ha padkázom vagy kátyúba futok, úgyis annyi, és akkor inkább figyeljek jobban oda, hogy vezetek? Előre is köszi a válaszod.
Kelt: 2014. szeptember 30. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Van, ami azért nem került a tesztbe, mert még nem volt sorozatgyártásban, amikor a tesztek zajlottak.
Kelt: 2014. szeptember 30. kedd Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Amit hiányoltam az a Semperit Master-Grip 2-es tesztje.Ez is új abroncs,nem értem,miért maradt ki.Még egy észrevétel.A Michelin Alpine 5-ös abroncs is vadonat új fejlesztés.Csodálkozom,hogy nem ért el jobb eredményt.Főleg a kopás terén.Pedig ebben a Michelin-ek mindig is a legjobbak voltak.
Kelt: 2014. szeptember 29. hétfő Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Köszönjük a magyar nyelvű változatot!
Részletesen vizsgálva a gumikat megállapítható,hogy az Új Firestone Winterhawk 3 abroncs igen jó választás lehet bárkinek.Talán a legjobb ár-érték arányú abroncs és mint ahogy a teszt is mutatja,kiváló képességekkel rendelkezik.
41 - 46 a(z) 46-ból/ből:

Hozzászólások lezárva