Adac téligumi teszt 2014

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 46 hozzászólás

2014-ben is a téli szezon kezdete előtt hozta nyilvánosságra aktuális gumiabroncs tesztjét az Adac. Vizsgálatuk 28 téli gumira terjedt ki, két igen népszerű méretben (175/65 R14 és 195/65 R15), melyeken felül a nagyobbikban 4 négyévszakos modell is bekerült az értékelésbe. Következzen egy rövid összegzés, majd az összefoglaló táblázatok!

175/65 R14 és 195/65 R15 téli gumik

Az eredmények kisebb és nagyobb kategóriában egyaránt hasonló képet mutatnak:  4 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny, 2 bukás...

Adac-teli-2014-1.jpg

.

A "jó" (különösen ajánlott) osztályzatot elért abroncsok kiegyensúlyozott, egyenletesen magas színvonalat hoztak, sőt némelyek közülük egy-egy területen speciális erősségeket is villantottak.

175/65 R14 méretben a Continental TS850 vizes úton ill. kopásállóságban, a Dunlop SP Winter Response 2 üzemanyag-takarékosság szempontjából, a Michelin Alpin A4 pedig tartósságban nyújtott kimagaslót.

A 195/65 R15 csoportban a Continental TS850 hóban, valamint üzemanyag-takarékosság és tartósság tekintetében, míg a Bridgestone  LM-001 vizes úton emelkedett ki a csapatból.

Adac-teli-2014-2.jpg

.

A középmezőny összességében 15 modellből áll. Ezeket a téli gumikat egy vagy több kis mértékű hiányosság választja csak el a jobb minősítéstől. Bár némely tulajdonságukban némileg elmaradnak tehát az előző csoport tagjaitól, alapvetően megbízható, korrekt teljesítményt nyújtó abroncsokról van szó, melyet az Adac "megfelelő" (ajánlott) értékeléssel jutalmaz.

Adac téligumi teszt 2014

.

A vizsgálatsorozatban "elégséges" besorolásból (feltételesen ajánlott) csak egyet kellett kiosztani, a nagyobbik méretben, "elégtelen" ítéletből (nem ajánlott) viszont 2-2 is jutott mindkét kategóriára. Az összes esetben a vizes úton való teljesítménnyel akadtak komolyabb gondok.

195/65 R15 négyévszakos gumik

A négyévszakos gumiknak külön vizsgálatok keretében téli és nyári gumikkal egyaránt össze kellett mérniük képességeiket. Vizes, havas és jeges úton mutatott jellemzőiket, zajosságukat és üzemanyag-fogyasztásukat a téli gumikkal együtt határozták meg, száraz úton való megmérettetésük pedig a nyáriakkal együtt történt. Kopásuk mérését részben a nyári, részben a téli tesztek során végezték.

Adac-teli-2014-5.jpg

.

A német autóklub korábban (2011) már tesztelt 4 évszakos gumikat, ám az eredmények sem akkor, sem most nem győzték meg őket. A jelenlegi tesztben szereplő 4 abroncsból kettő "elégséges" (feltételesen ajánlott), kettő "elégtelen" (nem ajánlott) osztályzatot kapott. (Eredetileg további 2 abroncsot is szerettek volna bevonni a vizsgálatokba, de a gyártók ezek piaci bevezetését 2015-re halasztották.)

Adac téligumi teszt 2014

.

A jobbik besorolást elért 2 abroncs közül a Falken EuroAll Season AS200 hóban, a Vredestein Quatrac Lite száraz és havas úton mutatott komolyabb hiányosságokat. A többi területen tanúsított korrekt szereplés ellenére így mindkettőjüknek csak egy elégségesre futotta.

Adac téligumi teszt 2014

.

A Kumho Solus HA31 és az Uniroyal AllSeason Expert bukásának oka a száraz útfelület volt. Hiába teljesítettek tisztességesen minden más téren, ha a száraz úton végzett manőverek során még ESP használata mellett is többször álltak elő kritikus helyzetek...

Adac gumiteszt 2014 tél

.

Amint az eredményekből látszik, a fő gondot ezeknél az abroncsoknál teljesítményük kiegyensúlyozatlansága jelenti. Nem tudják minden télen és nyáron előforduló körülményre ugyanúgy optimalizálni őket; megvannak a gyenge pontjaik, amik miatt a kritikus területeken határozott hátrányba kerülnek a téli ill. nyári abroncsokkal szemben. (Ez is oka, hogy nem minden gyártó fejleszt és kínál ilyen gumikat.)

Mivel tapasztalataik alapján a 4 évszakos abroncsok sem télen, sem nyáron nem tudnak lépést tartani a kifejezetten az adott szezonra készült abroncsokkal, az Adac szakértői azt javasolják, hogy aki folyamatosan kompromisszumok nélkül akar autózni, az külön téli, külön nyári garnitúrát használjon.

Összefoglaló táblázatok

• 175/65 R14 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 165/65 R14-re és 185/65 R14-re.

adac-teli-2014-175-65-14.jpg

.

• 195/65 R15 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 185/65 R15-re és 205/65 R15-re.

adac-teli-2014-195-65-15.jpg

.

• A fenti két méret közös táblázatban, pontszámokkal

A kép kattintással nagyítható, új ablakban nyílik. 

 ADAC-TELI-2014-osszesitett.jpg.

.

• 195/65 R15 négyévszakos gumik

 adac-teli-2014-4-evszak.jpg

.

Az értékelésről

Itt röviden annyi, hogy az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt, és egy gumi összesített pontszámát "jó" besorolás esetén a különböző területeken elért pontszámainak súlyozott számtani átlaga adja, alsóbb besorolásoknál pedig a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszám.

Aki részletesebb információkat szeretne az eredmények értelmezéséhez, az alábbi linkeken "Segítség az eredmények értelmezéséhez" ill. "Az Adac értékelési rendszere" címszó alatt megtalálja.

- Adac téligumi teszt 2013 »    

- Adac nyárigumi teszt 2013 »

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2014. október 24. péntek Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Két érdekes interjút olvastam.
Az egyik a Good Year prominens képviselőjével készült.Mikor azt kérdezték tőle,hogy meddig szavatosak az abroncsok,amiket készít a gyár,azt felelte,hogy nincsen időkorlátja a gumiknak.Akár 15 évig is jók lehetnek,ha megfelelően vannak használva és nem kopnak el.
A másik interjút a Michelin emberével készítették,aki ugyanerre a kérdésre 10 évet mondott.Tehát 10 év után érdemes lecserélni az abroncsot,még ha nem is kopott el.
Az egyik autós oldalon a Continental képviselője pedig 8 évet mondott.
Most akkor mi az igazság?Ahány helyről olvasok infót,annyi féle választ kapok és természetesen mind más.Arról nem beszélve,hogy a legdurvább állítást egy magát vezetéstechnikai szakértőnek nevező ember mondta.Ő 5 év után már új abroncs vételét javasolja!-Kész vicc!
Kelt: 2014. október 12. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Tibor, használt gumikról lévén szó nem tudom, mennyire lennének zajosak. (Elvileg nem lehetne ezzel gond, de ha van esetleg rajtuk valamilyen rendellenes, egyenetlen kopás, az okozhat problémát ebből a szempontból.)

Az Uniroyalok újak, 2014-esek.
Kelt: 2014. október 12. vasárnap Szerző: Tibor Vélemény linkje
F Astrára Uniroyal MS plus 77 82T, 175/70 R13 gumikban gondolkodom.
Kérdezem, hogy a webshopban láthatók, mikori gyártásúak?
Kelt: 2014. október 12. vasárnap Szerző: Tibor Vélemény linkje
Tisztelt Gumibiznisz!

Ajánlottak, újszerű állapotú, DOT 2810 (7.8mm)175/70R13-as Kleber-Krisalphp téligumi garnitúrát 5.5Jx13-es,4X100-osztőkörű, 56.5-tehermentesítő,ET:46-os szép állapotú Opel lemezfelnire szerelten, centrírozva 40 ezerért.
Nem lesz nagyon zajos? Semperit Master Grip -et cserélném, ehez képest mire számítsak a Klébernél?
Kelt: 2014. október 10. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Lehet :)
A Nokianra inkább az vonatkozhat, hogy a tavalyi tesztben részt vett, azt a szereplését vehetjük aktuálisnak. (A szempontok között említik még, hogy minden árfekvés, prémiumtól a legolcsóbbig, képviseltesse magát, a fent említettek emiatt kerülhettek be.)
Kelt: 2014. október 9. csütörtök Szerző: Gatti Vélemény linkje
Ez a piaci erő magyarázat a részükről, ...hát érdekes.
Nincs Nokian, van viszont Achilles, Star Performer meg Gt Radial.
Ez a konzorciumi szavazás jobb lehet, mint egy showder klub.
Kelt: 2014. október 9. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Nem tudom. Ők a honlapjukon annyit írnak a termékek kiválasztásával kapcsolatban, hogy a tesztben szereplő méretekről és modellekről egy konzorcium dönt, többségi szavazatok alapján, és hogy a döntésben a piaci erő meg korábbi tesztek időszerűsége fontos szerepet játszanak. A tavalyi tesztben a WR D3 mindkét méretben szerepelt, itt találod: http://gumibiznisz.hu/adac-teligumi-teszt-2013/
Kelt: 2014. október 9. csütörtök Szerző: Gatti Vélemény linkje
Van arra valamilyen ésszerű magyarázat, hogy ezek az ADAC-os fiúk Nokian téli abroncsot nem tesztelnek?
Kelt: 2014. október 3. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Sum Qui Sum:
Itt olyan kis különbségről lehet csak szó, hogy sajnos, nem tudok számszerűsíteni, nyugodtan válaszd azt a méretet a kettő közül, amelyiket te valamilyen szempontból kedvezőbb megoldásnak tartasz.
Kelt: 2014. október 3. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
kesztió:
Így van, ha a gyártó nem XL-es gumit javasol az autóhoz, akkor csak a kátyúk miatt nincs értelme azt venni, tehát maradhatsz a Michelinnél.
31 - 40 a(z) 46-ból/ből:

Hozzászólások lezárva