Adac téligumi teszt 2014

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 46 hozzászólás

2014-ben is a téli szezon kezdete előtt hozta nyilvánosságra aktuális gumiabroncs tesztjét az Adac. Vizsgálatuk 28 téli gumira terjedt ki, két igen népszerű méretben (175/65 R14 és 195/65 R15), melyeken felül a nagyobbikban 4 négyévszakos modell is bekerült az értékelésbe. Következzen egy rövid összegzés, majd az összefoglaló táblázatok!

175/65 R14 és 195/65 R15 téli gumik

Az eredmények kisebb és nagyobb kategóriában egyaránt hasonló képet mutatnak:  4 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny, 2 bukás...

Adac-teli-2014-1.jpg

.

A "jó" (különösen ajánlott) osztályzatot elért abroncsok kiegyensúlyozott, egyenletesen magas színvonalat hoztak, sőt némelyek közülük egy-egy területen speciális erősségeket is villantottak.

175/65 R14 méretben a Continental TS850 vizes úton ill. kopásállóságban, a Dunlop SP Winter Response 2 üzemanyag-takarékosság szempontjából, a Michelin Alpin A4 pedig tartósságban nyújtott kimagaslót.

A 195/65 R15 csoportban a Continental TS850 hóban, valamint üzemanyag-takarékosság és tartósság tekintetében, míg a Bridgestone  LM-001 vizes úton emelkedett ki a csapatból.

Adac-teli-2014-2.jpg

.

A középmezőny összességében 15 modellből áll. Ezeket a téli gumikat egy vagy több kis mértékű hiányosság választja csak el a jobb minősítéstől. Bár némely tulajdonságukban némileg elmaradnak tehát az előző csoport tagjaitól, alapvetően megbízható, korrekt teljesítményt nyújtó abroncsokról van szó, melyet az Adac "megfelelő" (ajánlott) értékeléssel jutalmaz.

Adac téligumi teszt 2014

.

A vizsgálatsorozatban "elégséges" besorolásból (feltételesen ajánlott) csak egyet kellett kiosztani, a nagyobbik méretben, "elégtelen" ítéletből (nem ajánlott) viszont 2-2 is jutott mindkét kategóriára. Az összes esetben a vizes úton való teljesítménnyel akadtak komolyabb gondok.

195/65 R15 négyévszakos gumik

A négyévszakos gumiknak külön vizsgálatok keretében téli és nyári gumikkal egyaránt össze kellett mérniük képességeiket. Vizes, havas és jeges úton mutatott jellemzőiket, zajosságukat és üzemanyag-fogyasztásukat a téli gumikkal együtt határozták meg, száraz úton való megmérettetésük pedig a nyáriakkal együtt történt. Kopásuk mérését részben a nyári, részben a téli tesztek során végezték.

Adac-teli-2014-5.jpg

.

A német autóklub korábban (2011) már tesztelt 4 évszakos gumikat, ám az eredmények sem akkor, sem most nem győzték meg őket. A jelenlegi tesztben szereplő 4 abroncsból kettő "elégséges" (feltételesen ajánlott), kettő "elégtelen" (nem ajánlott) osztályzatot kapott. (Eredetileg további 2 abroncsot is szerettek volna bevonni a vizsgálatokba, de a gyártók ezek piaci bevezetését 2015-re halasztották.)

Adac téligumi teszt 2014

.

A jobbik besorolást elért 2 abroncs közül a Falken EuroAll Season AS200 hóban, a Vredestein Quatrac Lite száraz és havas úton mutatott komolyabb hiányosságokat. A többi területen tanúsított korrekt szereplés ellenére így mindkettőjüknek csak egy elégségesre futotta.

Adac téligumi teszt 2014

.

A Kumho Solus HA31 és az Uniroyal AllSeason Expert bukásának oka a száraz útfelület volt. Hiába teljesítettek tisztességesen minden más téren, ha a száraz úton végzett manőverek során még ESP használata mellett is többször álltak elő kritikus helyzetek...

Adac gumiteszt 2014 tél

.

Amint az eredményekből látszik, a fő gondot ezeknél az abroncsoknál teljesítményük kiegyensúlyozatlansága jelenti. Nem tudják minden télen és nyáron előforduló körülményre ugyanúgy optimalizálni őket; megvannak a gyenge pontjaik, amik miatt a kritikus területeken határozott hátrányba kerülnek a téli ill. nyári abroncsokkal szemben. (Ez is oka, hogy nem minden gyártó fejleszt és kínál ilyen gumikat.)

Mivel tapasztalataik alapján a 4 évszakos abroncsok sem télen, sem nyáron nem tudnak lépést tartani a kifejezetten az adott szezonra készült abroncsokkal, az Adac szakértői azt javasolják, hogy aki folyamatosan kompromisszumok nélkül akar autózni, az külön téli, külön nyári garnitúrát használjon.

Összefoglaló táblázatok

• 175/65 R14 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 165/65 R14-re és 185/65 R14-re.

adac-teli-2014-175-65-14.jpg

.

• 195/65 R15 téli gumik Az eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 185/65 R15-re és 205/65 R15-re.

adac-teli-2014-195-65-15.jpg

.

• A fenti két méret közös táblázatban, pontszámokkal

A kép kattintással nagyítható, új ablakban nyílik. 

 ADAC-TELI-2014-osszesitett.jpg.

.

• 195/65 R15 négyévszakos gumik

 adac-teli-2014-4-evszak.jpg

.

Az értékelésről

Itt röviden annyi, hogy az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt, és egy gumi összesített pontszámát "jó" besorolás esetén a különböző területeken elért pontszámainak súlyozott számtani átlaga adja, alsóbb besorolásoknál pedig a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszám.

Aki részletesebb információkat szeretne az eredmények értelmezéséhez, az alábbi linkeken "Segítség az eredmények értelmezéséhez" ill. "Az Adac értékelési rendszere" címszó alatt megtalálja.

- Adac téligumi teszt 2013 »    

- Adac nyárigumi teszt 2013 »

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2014. november 21. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
4Seasons, sokat kérdeztél, menjünk sorban:

1. „Miért van az, h minden autós portálon folyton a nyári gumikat akarják télire cseréltetni?” - Más lehetőség nemigen van, télire cserélni jellemzően a nyári gumikat szokták :) Emellett az autósok körében a külön téli/nyári garnitúra használata jóval elterjedtebb, mint a négyévszakos megoldás.

2. „Ki mondta, h mindenkinek nyári papucsa van?” - Senki.

3. „És akinek – mint nekem – négy évszakos?” - Akkor te – értelemszerűen – ne vonatkoztasd magadra az üzenetet!

4. „Ha olyan életmentő a téli gumi, miért csúsznak azzal is árokba?”
- Mert a téli gumi nem valamiféle minden bajtól megvédő talizmán. Úgyhogy persze, használatuk mellett sem lehet teljesen kizárni, hogy ilyesmi előforduljon. (Lehet oka pl. az abroncs nem megfelelő állapota vagy minősége, az autó műszaki állapota, emberi hiba, rutin hiánya, szerencsétlen körülmények…) De ez nyilván nem jelenti azt, hogy ne lennének nagyon is hasznosak, adott esetben életmentők, és ne tennék jelentősen könnyebbé és biztonságosabbá a közlekedést az év hidegebb szakában.

Amúgy, mikor hirtelen lecsap a tél, jellemzően nem a téli , hanem a nyári gumis autók kezdenek el csúszkálni, káoszt okozva ezzel az utakon.

5. Miért nem hangsúlyozza senki, hogy…?”
- Hangsúlyozzák. Az elmúlt hónapokban rengeteg olyan cikkel, felhívással találkozhattunk, ami a megváltozott út- és látási viszonyoknak megfelelő közlekedés fontosságára hívja fel a figyelmet.

6. „Miért nincsen a BKV buszain sem téli gumi?” - Vélhetően anyagi okok miatt.

7. „Bp-n indokolt a téli gumi használata, tekintettel arra, h kb 2-3 hétig van igazán komoly hó?”

- Téli gumit nem csak a hó miatt használunk, a többi télies jellemző (pl. hideg, csúszós, nyálkás útfelület, latyak, hókása, páralefagyás, hirtelen változó útviszonyok) bárhol előfordulhat, ezeknek a kihívásoknak pedig legjobban a téli gumik tudnak megfelelni, emiatt szerintem indokolt. (Ettől függetlenül lehet a négyévszakos is megfelelő megoldás .)
Kelt: 2014. november 19. szerda Szerző: 4Seasons Vélemény linkje
Gumibiznisz!

Áruld már el kérlek, miért van az, h minden autós portálon folyton a nyári gumikat akarják télire cseréltetni? Ki mondta, h mindenkinek nyári papucsa van?

És akinek - mint nekem - négy évszakos?

Azt sem értem 100%-ban, ha olyan életmentő a téli gumi, miért csúsznak azzal is árokba? Miért nem hangsúlyozza senki: a téli gumi nem olyan, mint a villamos a sínen; nem fordulsz be vele úgy, nem fogsz úgy megállni, hanem azzal is az árokba csúszhatsz, mert elbíztad megad. A téli gumi segítség, de a hülyeség ellen nem tehet semmit - gyorshajtás, követési távolság be nem tartása, stb.

Miért nincsen a BKV buszain sem téli gumi? Ott nem fontos a biztonság?

Szerinted Bp-n indokolt a téli gumi használata, tekintettel arra, h kb 2-3 hétig van igazán komoly hó? Szerintem egy jó négyévszakos megfelelő lehet... és hangsúlyozni: lassabban járj, nincs nyár!
Kelt: 2014. november 12. szerda Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Elnézést kérek,igazad van.Figyelmetlen voltam...
Kelt: 2014. november 12. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Van pontszámos táblázat is, a harmadik: A fenti két méret közös táblázatban, pontszámokkal címszó alatt.
Kelt: 2014. november 12. szerda Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Tisztelt Gumibiznisz!
Most láttam egy tesztet,ami szintúgy ez az Adac teszt.Csak annyiban más,hogy ott számokkal minősítik az eredményeket,nem ezekkel a plusz,mínusz,karika jelekkel.Az sokkal pontosabb és érthetőbb,mint ezek a piktogramok.A jövőben nem lehetne a számokkal rendelkező változatot megjeleníteni?
Üdv!
Kelt: 2014. november 10. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Tapasztalataink szerint hasznos a kezelés, de persze a kereskedelemben kapható gumiápolók különböző minőségűek... Érdemes valami jobb minőségűt venni, és ha lehet, ne szilikonost. A megvásárolt gumiápoló szer használati utasításában szerepel, hogy használható-e futófelületen (a legtöbb nem), ezt fontos betartani.
Kelt: 2014. november 10. hétfő Szerző: Sum Qui Sum Vélemény linkje
Tibor!
Hány éves koráig akarod a gumikat használni?
Mert,ha sokat mész és 7-8 évig használod,esetleg rövidebb ideig,akkor teljesen felesleges lekezelni,mert nem fog repedezni.Persze,ha nagyon keveset mész és meglesznek még 12 éves korukra is az abroncsok,akkor lehet értelme,de ebben sem vagyok biztos.Olyat is olvastam már,hogy semmit nem ér a gumiápoló szer,sőt,még ront is az abroncson.De ha van,aki nálam okosabb e témában,akkor nyilatkozzon.Üdv!
Kelt: 2014. november 10. hétfő Szerző: Tibor Vélemény linkje
Lecserélt nyári gumikat kezelném eltárolás előtt gumiápolóval.
Ismerősöm javasolta, hogy a futófelületet is alaposan fújassam be, telibe a mintázatot, hogy ott se repedezzen, ne aggódjak, nem fog csúszni, majd az első métereken lekopik.
Mit javasolnak?
Kelt: 2014. november 4. kedd Szerző: 4Seasons Vélemény linkje
Nekem a Vredestein Quatrac 3 nagyon is megfelel. Nem tudom, hogyan tesztelnek, de ha havas, latyakos, jeges, ki az, aki padlóig nyomott gázpedállal közlekedik?
Teljesen felesleges neki a téli gumi is, mert az sem védi meg attól, hogy lecsússzon az útról, vagy balesetet okozzon.

Az útviszonyoknak megfelelően megválasztott sebességgel, követési távolsággal(!) - nem a másik s.ggében autózva - közlekednének egyesek, valamint egy előzésnél le tudnának arról mondani, h megelőzzék a másikat, vagy uram bocsá, a megelőzendő csak levegye a lábát a gázról, bizonyára sok baleset és veszélyhelyzet elkerülhető lenne.

Tehát azt mondom, aki 100%-ig a gumiban bízik, az nagyon nagyot téved.
Kelt: 2014. október 27. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Általánosságban hozzávetőleg 10 évről beszélhetünk. Pontosabbat mondani konkrét esetekben lehet, amik között viszont az adott gumik minőségétől, a tárolástól, vagy a használat körülményeitől függően akár jelentősebb különbségek is adódhatnak... A lényeg, hogy a korosabb abroncsokat mindenképp érdemes rendszeresen átnézetni szakszervizben.
21 - 30 a(z) 46-ból/ből:

Hozzászólások lezárva