Adac téligumi teszt 2012

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 56 hozzászólás

Az Adac ítélete 2012-ben újfent lesújtott a téli gumikra, és a kíméletlen nyúzás ezúttal is elválasztotta a búzát az ocsútól! :) Idén 3 méretben összesen 37 modell esett áldozatul a vasszigornak. Személygumi kategóriában a 165/70 R14 és 205/55 R16 méreteket tesztelték, emellett a 215/65 R16 SUV-abroncsok is terítékre kerültek. (Utóbbiak értékelését külön bejegyzésben olvashatod.)

Téli gumiabroncs vásárlás előtt állva igencsak érdemes vetni egy pillantást a részletes eredményekre! Annál is inkább, mert az Adac szerint 5 modell a 37-ből (4 személygumi és 1 SUV-abroncs) nem igazán alkalmas téli használatra. Ilyen irányú információkért pedig az új Európai Uniós abroncscímkét hiába is böngésznéd, hiszen az a havas, jeges úton való viselkedésről semmilyen tájékoztatást nem nyújt... 

Mit találsz az alábbiakban?

A 165/70 R14, majd a 205/55 R16 méretű téli gumik részletes eredményei, táblázatokban is összefoglalva

Az Adac értékelési rendszerének ismertetése, segítség az eredmények helyes értelmezéséhez (Nagyon fontos, feltétlenül olvasd el!)

Az Adac más abroncsméretekre vonatkozó téli gumi tesztjei a bejegyzés alatt

.

adac-2012-tel-1.jpg

3 méretben összesen 37 modellt vizsgáltak. Alap, hogy a tesztalanyok szép rendben, áttekinthetően legyenek csatasorba állítva... 

.

adac-2012-tel-2.jpg

A teljes kerékcsere 30-40 másodpercig tart. Egy átlagos tesztnapon ez úgy 120-szor zsinórban.

.

165/70 R14 téli gumik

Ebben a kisautókra (pl. Citroen C3, Fiat Panda, Volkswagen Polo, Toyota Yaris) való méretben az Adac 15 különböző téli gumiabroncsot vett górcső alá.

Az eredmények szép nagy szórást mutatnak: 3 jó ("különösen ajánlott"), 9 megfelelő ("ajánlott"), 1 elégséges ("feltételesen ajánlott"), és 2 elégtelen ("nem ajánlott").

A 3 éllovas egyaránt a prémium szegmensből került ki. Általánosságban mindannyian kiemelkedőt nyújtottak, a köztük lévő különbséget az képezi, hogy gyártóik más-más képességekre helyezték a fő hangsúlyt. A Michelin Alpin A4 száraz és vizes úton való teljesítményével, valamint kopásállóságával tűnik ki. A Continental ContiWinterContact TS 800 különösen havon lenyűgöző, vizes úton is kiemelkedő, és rendkívül üzemanyag takarékos a Pirelli W190 Snowcontrol meggyőzően kiegyensúlyozott.

adac-2012-tel-3.jpg

"Téligumi tesztek miatt az út lezárva. Fokozottan veszélyes síelőkre, szánkózókra, gyalogosokra." A téli tesztpálya különleges, lezárt terület, rengeteg emelkedővel és kanyarral.

.

A középmezőnyben 9 modell végzett. Ezek mind  megfelelően vizsgáztak, ezért az Adac ajánlja őket, elsősorban is azokat, melyek csak egyetlen területen mért gyengébb eredmény miatt csúsztak le az élről. (Goodyear Ultra Grip 8, Barum Polaris 3, Semperit Master-Grip, Sava Eskimo S3 +, Marshal IZEN MW 15, Vredestein Snowtrac 3)

A Goodyear Ultragrip 8 egyébként vizes úton az összes induló közül a legkiválóbb volt, egyedül havon tanúsított némileg rosszabb teljesítményt. A többi felsorolt modell szárazon mutatott kisebb hiányosságokat, kivéve a Semperit Master-Gripet, amelynek a kopásállóságot leszámítva minden szempontból helye lett volna a legjobbak között.

A középmezőny további szereplőinél (Dunlop SP Winter Response, Firestone Winterhawk 2 EVO, Hankook W442) több olyan terület is akadt, ahol nem tudták hozni a legjobbakhoz illő formát. A Dunlop SP Winter Response például sem száraz, sem havas úton nem volt elég meggyőző, emellett viszonylag alacsony kopásállósága sem tette lehetővé, hogy az élbolyban végezzen.

adac-2012-tel-4.jpg

A pálya állapotát folyamatosan fenn kell tartani, hogy az indulók azonos körülmények között mérethessenek meg.

.

Egy abroncs volt (GT Radial Champiro WinterPro), amelynek havas produkciója csak "elégséges" minősítésre volt elég, e téren mutatott jelentős hiányosságait nem ellensúlyozhatta az, hogy üzemanyag-takarékosságban az egész mezőnyt lekörözte.

A kisebb méret képviselői közül az Adac 2012-es téligumi tesztjén ketten buktak meg: a kínai Effiplus Epluto I és az Ukrajnából származó Premiorri ViaMaggiore. Ezeknek vizes úton óriási problémáik akadtak, emiatt használatuk nem ajánlott. 

Adac téligumi teszt 2012, vizes út

A vizes út kockázatait sokan alábecsülik. Pedig különösen fontos, hogy a gumiabroncsok ilyen körülmények között megfelelően helytálljanak.

.

A következő összefoglaló táblázat kisebb megszorításokkal a 165/70 R14 méreten kívül a szomszédos méretekre is érvényes, azaz a 155/70 R 14-re és a 175/70 R 14-re . 

adac-teli-2012-1.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

Mit javasol az Adac a gumiabroncsok más-más tulajdonságait előnyben részesítő vásárlóknak?

• Kiemelkedő tulajdonságok havas úton: Continental TS 800, Vredestein Snowtrac Semperit Master-Grip

• Kiemelkedő tulajdonságok vizes úton: Goodyear Ultra Grip 8, Michelin Alpin A4, Continental TS 800

Alacsony üzemanyag-fogyasztás: Continental TS 800, Goodyear Ultra Grip 8

• Kiemelkedő kopásállóság: Michelin Alpin A4

Minden téren nagyfokú  kiegyensúlyozottság: Continental TS 800, Michelin Alpin A4, Pirelli Winter 190 Snowcontrol

• Alacsony zajszint: Firestone Winterhawk 2 EVO

205/55 R16 téli gumik

A középkategóriás autók (pl. Audi A3, Mercedes C-osztály, az Opel Astra, VW Golf) jellemző méretében 16 modellt teszteltek.

A beható vizsgálat eredményeként 5 jó ("különösen ajánlott"), 10 megfelelő ("ajánlott"), és mindössze 1 elégtelen ("nem ajánlott") értékelés született nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy ebben a szegmensben a jóféle téli gumik választéka viszonylag széles.

adac-2012-tel-8.jpg

A megbízható kezelhetőséget a tesztalanyoknak száraz és vizes úton egyaránt bizonyítaniuk kell.

.

A "jó" minősítést elért, és ezért különösen ajánlott 5 téli gumiabroncs egytől-egyig dicséretesen kiegyensúlyozott, sőt, némelyek közülük még valamilyen kimagasló részteljesítménnyel is büszkélkedhetnek.

Míg a Continental Winter Contact TS 850 és a Michelin Alpin A4 kiváltképp havon és jégen csillogtatta meg képességeit , addig a Goodyear Ultragrip 8 különleges erőssége a vizes út. A Continental TS 850 más szempontból is kiemelkedik a mezőnyből: alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően szembetűnően üzemanyag-takarékos és kopásálló. A Dunlop SP Winter Sport 4D-t és a Nokian WR D3-at  egyenletesen színvonalas teljesítményük repítette a csúcsra.

adac-2012-tel-9.jpg

Éjszakánként csak úgy röpködnek a kétszámjegyű mínuszok! Sok vizsgálat az alacsony hőmérsékletek állandósága miatt ilyenkor zajlik.

.

A "megfelelő" minősítésű, tehát Adac által ajánlott téli gumik között 10 versenyző végzett. A népes csapatot a halknak amúgy nem nevezhető Bridgestone LM32 vezeti, amely vizes úton mindössze egyetlen tizeddel maradt el a "jó" értékelés eléréséhez szükséges ponthatártól. A csoport további tagjai közül ki több, ki kevesebb területen szerepelt némileg gyengébben, így landolva végül a középmezőnyben.

Részeredményeikért feltétlenül érdemes átbogarászni a táblázatot! Enélkül nem kapsz teljes képet az egyes gumikról, és könnyen abba a félreértésbe is eshetsz, hogy az összesítő táblázatot a szó szoros értelmében vett rangsornak tekinted, holott nem kifejezetten az. Egyik abroncs ebben erősebb kicsit, másik abban...

Az Adac kiegyensúlyozottság szempontjából, igen szigorú módszer alkalmazásával - amiről lentebb olvashatsz - alakítja ki az osztályokat és a végső sorrendet, de ez egyáltalán nem szent és sérthetetlen. A részeredmények közlésével lehetőséget adnak arra, hogy segítségükkel preferenciáid és lehetőségeid figyelembe vételével felállítsd magadnak a saját rangsorodat.

A teszt egyértelműen csupán abban foglal állást, hogy mi az, amit semmiképpen nem érdemes megvenni. (elégtelen besorolású abroncsok)

adac-2012-tel-7.jpg

Aki tükörjégre merészkedik, jobb, ha óvatos...

.

Nagyobb méretben egyetlen abroncs hullott ki a rostán, a Syron Everest 1, amit vizes úton való súlyos gondjai miatt az Adac szakemberei senkinek nem ajánlanak. (Syron: németországi központú cég, 2005 óta van jelen az európai piacon, a gumikat Koreában gyártatják.)

Adac téli teszt 2012

Rossz oldalvezető képességű gumival havon még a fronthajtású autók is könnyen túlkormányzottá válhatnak. (kifarolás)

.

Az alábbi összefoglaló táblázat a 205/55 R16 méreten kívül a szomszédos méretekre is vonatkozik, azaz a 195/55 R 16-ra  és a 215/55 R 16-ra.

adac-teli-2012-2.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

Mit javasol az Adac a gumiabroncsok más-más tulajdonságait előnyben részesítő vásárlóknak?

• Minden téren nagyfokú  kiegyensúlyozottság: Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8, Nokian WR D3

• Kiemelkedő tulajdonságok havas úton: Continental Conti Winter Contact TS 850, Michelin Alpin A4

• Kiemelkedő tulajdonságok vizes úton: Goodyear Ultra Grip 8

• Alacsony üzemanyag-fogyasztás: Continental TS 850

• Kiemelkedő kopásállóság: Continental TS 850, Michelin Alpin A4

Az Adac értékelési rendszeréről: osztályzatok és ami mögöttük van

• A gumiabroncsok osztályozása

A tesztekben szereplő gumiabroncsok osztályozása - akárcsak az iskolában - elégtelentől a kiválóig történhet, a szemléletesebb megjelenítéshez szimbólumokat is használnak.

Korábban ez nem így volt, az eredményeket a 2010-es téli teszt előtt nem osztályzatokkal fejezték ki, hanem egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”).

Az alábbi kis táblázat az osztályzatok, szimbólumok, valamint a régi, ajánlásként megfogalmazott  értékelések közti összefüggést mutatja.

Az Adac értékelési rendszere

.

Az idei ill. elmúlt évek tesztjeit átfutva biztosan feltűnik, hogy "kiváló" besorolású abroncs egyikben sem szerepel. Sokan - tévesen - úgy hiszik, hogy biztosan "gyenge a felhozatal", de ez egyáltalán nem igaz. Az Adacnál azért hozták létre a "kiváló" kategóriát, mert az értékelési rendszer megalkotásakor már a jövőre is gondoltak.

Bár egy-egy kimagasló részeredmény már most is akad, összességében eddig még soha, egyetlen téli vagy nyári gumi sem érte el a "kiváló" besorolást. Ám nem marad ez örökké így a gumiabroncsok teljesítőképessége a szüntelen fejlesztések eredményeképpen folyamatosan növekszik...

• Az osztályokba sorolás módja és a végső sorrend alakulása

Az Adac a gumiabroncsoknál a minden téren színvonalas, kiegyensúlyozott teljesítményt tartja elsődlegesnek. Ezt az abroncsok besorolásának módja is hűen tükrözi, hiszen adott minősítést egy gumi csak akkor kaphat meg, ha az összes fontos területen (száraz út, vizes út, hó, jég, üzemanyag-takarékosság, kopás) elérte az ehhez szükséges ponthatárt.

Így nem fordulhat elő, hogy az abroncsok erősségei ellensúlyozzák a gyengeségeiket. Hiába üti meg egy gumi majdnem minden tekintetben a "kiváló" mércét, elég, ha csak egyetlen szempontból nem felel meg annak, és máris lejjebb csúszott a gyengébb pontszámnak megfelelő kategóriába...

A végső sorrend a gumik súlyozott számtani átlaga alapján áll fel, ahol az átlagolandó értékek súlyszámai a következők: száraz út 15%, vizes út 30%, hó 20%, jég 10%, zaj 5%, üzemanyag-fogyasztás 10%, kopás 10%.

Idén azonban bevezettek ezen a téren némi szigorítást is: az egy vagy több  főbb területen mutatott elégtelenség miatt alsóbb osztályba csúszott gumik összesített pontszámként nem a súlyozott átlagukat, hanem a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszámukat kapják, vagyis végső helyüket a sorban ez fogja meghatározni.

Az új gyakorlattal azt szeretnék elérni, hogy - a korábbiaktól eltérően - egy alacsonyabb osztályzattal rendelkező gumi összesített pontszáma semmiképp se lehessen jobb nála magasabb osztályba sorolt abroncsokénál.

Pl. Dunlop SP Winter Response a 165/70 R14 táblázatból: száraz út (2,8), havas út (2,7) és kopás (3,0) miatt csúszott le a "jók" közül a "megfelelő" osztályba. Az említett területek közül kopás terén érte el a legrosszabb pontszámot (3,0) , ami így az összesített pontszámává vált. Ezzel a 11. helyre került, pedig súlyozott átlaga 2,4, aminek alapján jóval feljebb lehetne a helye a sorban.

Az Adac tehát  a gumiabroncsok besorolását illetően nagyon szigorú nemcsak a fent leírtak miatt, hanem mert a különböző osztályzatok eléréséhez szükséges  ponthatárokat is - melyeket a következő táblázat tartalmaz - igen szigorúan határozzák meg. (Ahogy látszik, az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt.)

Az egyes osztályzatokhoz tartozó ponthatárok

.

Hogyan értelmezd helyesen a gumiabroncsok eredményeit?

Az összesítő táblázatot ne tekintsd a szó hagyományos értelmében vett rangsornak, azaz egy olyan listának, melynek szereplői felülről lefelé haladva minden szempontból fokról-fokra egyre gyengébbek!

Ahogy már olvashattad, az Adac a legkisebb kiegyensúlyozatlanságot is keményen bünteti a "jó" osztályzatot elnyert abroncsok kivételével az összes többi gumi osztályzatát és sorban elfoglalt helyét a főbb területeken elért legrosszabb eredménye határozza meg, akkor is, ha minden egyéb téren sokkal jobbak.

Ezért ne csak a gumiabroncsok végső besorolását nézd meg, mert akkor könnyen előfordulhat, hogy felületesen ítéled meg őket! A teljes kép a részeredményekből derül ki nem véletlenül szerepelnek a táblázatban, érdemes őket áttanulmányozni!

A részeredmények alapján felállíthatod a saját listádat. Kiderítheted, hogy az egyes abroncsok mely tulajdonságai hangsúlyosabbak, miben kiemelkedők eldöntheted, hogy a használat körülményei, az általad előnyben részesített tulajdonságok, és persze a gumikra szánt keret alapján nálad melyik lesz a befutó...

Aki tehát azt gondolja, hogy a sor elején lévő egy-két abroncson kívül a többivel egyáltalán nem is érdemes foglalkozni, számos olyan lehetőséget ejt ki a rostán, amely pedig jó ár-érték arányánál fogva mindenképp érdemes lenne a megfontolásra.

Összességében, a "megfelelő" és "jó" abroncsok között nyugodtan válogathatsz, ezek a téli gumik egyáltalán nem gyengék őket az Adac - nagyon szigorú megmérettetés után - a mi, közép-európai téli útviszonyaink közé mind ajánlja, ill. kiemelten ajánlja.

Nézzünk meg egy konkrét példát!

Uniroyal MS plus 66: középkategóriás abroncs (az Uniroyal a Continental másodmárkája), 205/55 R16 méretben tesztelték, és a "megfelelő" (=ajánlott) csoportba sorolták be. A részeredményeit is átnézve viszont látható, hogy a havas úton kívül minden téren ennek felette teljesített. Egyetlen kivételtől eltekintve tehát az összes kritériumnak olyan szinten megfelelt, hogy ezek alapján a legjobbak között lenne a helye.

Sajnos, a havas út (3,3) miatt lecsúszott az élmezőnyből, jó helyett a megfelelő osztályba került. Súlyozott átlaga 2,5, ám végső pontszámát az Adac - hiába a többi jó eredmény -  a legrosszabb pontszámával, 3,3-mal tette egyenlővé, így került jelenlegi helyére a táblázatban. (A legrosszabbnak számító pontszám persze jelen esetben még mindig az "ajánlott" szintet jelenti.)

Különös erőssége a vizes út, itt az egyik legjobb eredménnyel büszkélkedhet. Összességében kategóriájának bőven megfelelő teljesítményű, az Adac által ajánlott abroncsról van szó aki középkategóriában gondolkodik, igen jó ár-érték arányú téli gumihoz juthat vele. 

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2013. szeptember 29. vasárnap Szerző: K. Vélemény linkje
Szia Győző!

185/60 R14 téli gumit szeretnék,kinéztem a Conti TS850-et.Mivel eddig nagy méretben tesztelték,nem tudom,h viselkedne nálam egy polo classic-on..
Tavaly és az idei teszteken is tesztgyőztes volt minden méretben,de már jártam úgy,h azonos márka és típus különböző méretben másképp viselkedett!
Vagy szerinted prémium márkával nem tudok mellé lőni??
Köszönettel: K.
Kelt: 2013. január 26. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Hát igen, nem te vagy a baj forrása :) 2006-os 5mm-es Polaris 2, ez így együtt :) Itt tényleg csak a csere segít. Szerencsére sok jó megoldás van, amik közül bátran választhatsz, nem fognak csalódást okozni. Addig viszont legyél óvatos, a mostani abroncsok alkalmatlanok a biztonságos használatra.
Kelt: 2013. január 26. szombat Szerző: vicodin Vélemény linkje
Nos... Polaris2 gumim DOT száma 3006 tehát nem túl öreg..mivel 2007 januárban adták az új cordobához. Megmértem a profilmélységet 5mm,ez sem túl kopott...Maradtam Én,DE 10 éve vezetek,télen-nyáron,150000km után csak rendelkezem némi tapasztalattal..Régi Swiftem 155/70 R13 kiváló volt ugyanezzel a típusú gumival,de a 185/60 R14 nem tetszik Nekem!Ahogy Győző is írta (mert,szerencsére Én most nem találom) A Polaris 2 amúgy sem volt túl fényes, nedves úton, és téli körülmények között a régi tesztek szerint is gyengébb volt, nem olyan, mint az utódja. Mindenkinek más jön be,mint mindenből. Én úgy érzem a gumik gyengék,ezért télre veszek vmi mást. Eddig a Conti-t nyugtázták és a Polaris 3-at említették,majd meglátom mi lesz. Üdv
Kelt: 2013. január 26. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Nem tudom, mi lehet az oka, több gépről megnéztük, nekünk jól látszik, a kommentek is mind olvashatók. Így most nem tudunk a problémával mit csinálni, viszont előbb-utóbb úgyis átalakítjuk az egész weboldalt, talán akkor megoldódik. (Igazság szerint már rég tervezzük a megújulást, csak közbejöttek más dolgok.)
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: Specialized7 Vélemény linkje
Kedves Győző,más téma!
A 4 évszakos kontra téli-nyári blog nekem jó ideje rosszul jön be.A fele kommenteket nem lehet olvasni,feketén jönnek be számomra.Lehetséges,hogy frissíteni kellene,vagy nem tudom.Mi lehet a gond szerinted?Esetleg nem lehetne előrébb hozni az oldalatokon,mert igen népszerű blog volt/még a mai napig is ott van a legtöbb hozzászólás/.Válaszodat előre is köszönöm!
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: Specialized7 Vélemény linkje
Tisztelt Győző!
Senkit nem szerettem volna megsérteni.Örülök annak,hogy vannak emberek,akik veszik a fáradtságot és megnéznek gumis teszteket,utána olvasnak a véleményeknek.Viszont te sem ismerhetsz minden abroncsot,minden autótípust és hogy ezek kombinációjában melyik hogy teljesít.És erre nincsen abszolút megoldás.Mindenki olvassa el figyelmesen a teszteket.Mérlegeljen,majd nyissa ki a pénztárcáját és döntse el,hogy mit engedhet meg magának.Hála istennek nagyon sokféle autót vezettem már téli körülmények között is.Ford Focuson pl a Pirelli abroncsával csak csúszkáltam a havas,jeges úton.Opel Astra J kombin pedig csak Kormoran volt fent,még is jól működött rajta...
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Specialized7, Örülünk, hogy szereted az oldalt :) De nincs azzal baj, ha valaki kérdez, azért is van az oldal, hogy ezt nyugodtan megtehesse. Biztos elolvassák a teszteket azok is, akik megkérdezik, hogy milyen gumit vegyenek, csak ők esetleg szeretnének még további véleményt hallani, megerősítést kapni, jól van ez így.

Nem feltételezem, hogy Vicodin ne tudna vezetni, nyilván tud. Az lehet inkább, hogy a gumik már nem olyan fiatalok, kopottabbak is már, ezért nem igazán működnek hatékonyan. (A Polaris 2 amúgy sem volt túl fényes, nedves úton, és téli körülmények között a régi tesztek szerint is gyengébb volt, nem olyan, mint az utódja.)
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: Specialized7 Vélemény linkje
Nagyon szeretem ezt az oldalt,de azt azért had jegyezzem meg,hogy néha jókat mosolygok egyes emberek kérdésein.Hogy milyen gumit vegyenek...elolvassák ők vajon a teszteket?Szerintem a teszteknél pontosabbat senki nem fog tudni mondani.Aztán megnézem az árakat és amire lehetőségem van,azt veszem.Ennyi!
Az oldal szerkesztője sem mindenható,hogy minden egyes autómárka minden modelljére kapásból tudja,hogy mi kelljen.Nyilván a prémiumot fogja javasolni,mert azzal nem nagyon lehet mellé lőni.De sajnos sok esetben a sofőrök a legnagyobb hibások a balesetekben.És nem azért fog valaki elindulni,vagy nem azért nem fog tudni megállni,mert Barum van a kerekén!Ez ostobaság!De sajnos vezetni is kellene tudni,ha már valakinek jogosítványt adtak.
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: Specialized7 Vélemény linkje
Nem nagyon értem,hogyan lehet annyira rossz a Polaris 2 egy seat cordobán,hogy ne induljon el és ne álljon meg.ilyen szinten biztosan nem rossz a gumi,már ha nem túl öreg,vagy nem túl kopott.Én egy jóval nagyobb autón is használtam jóval gyengébb teljesítményű Kormoran Snowpro-t,az nem okozott olyat,hogy ne állna meg vele az autó.Tehát vagy a gumik kopottak,vagy öregek,esetleg te nem tudsz vezetni...Azon a Continental sem fog segíteni.
Kelt: 2013. január 24. csütörtök Szerző: Pistol Pisti Vélemény linkje
Az én 110 LE-s Focusomon elől van Polaris 2 van, hátul SemperitSpeed Grip. Méret: 205/55 R16. Használtan, de nagyon jó állapotban vettem mind a négyet tavaly novemberben (5-6 mm profillal). Látszott a gumikon, hogy nagyon jó állapotban vannak. Különösebb problémám nincs is velük. A Polaris 2-esek anyira jók voltak, hogy azokat rakták előre, noha - papíron - a Semperit jobbnak számít.

Szóval szerintem az is sokat számít, hogy milyen állapotú az adott márkájú gumi, nemcsak maga a márka. Nyilván egy 4-5 éves gumit le kell cserélni, akárki is a gyártója, míg egy belépő kategóriába sorolt gumi (Polaris2) is nyújthat megfelelő színvonalat, ha az megkímélt, jó állapotban van.
11 - 20 a(z) 56-ból/ből:

Hozzászólások lezárva