Adac téligumi teszt 2010

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 158 hozzászólás

2010-es Adac téligumi teszt két méretben 28 gumiabroncs számára hozott kőkemény megpróbáltatást, szárazon és vízen, hóban és jégen. A végeredmény: 6 tagú élboly, meglehetősen széles középmezőny 19 versenyzővel,  és 3 kínai kieső. De nézzük a részleteket, képekkel, táblázatokkal!

Ami első pillantásra feltűnik: idén meglepően kevés  a tesztalany. A tavalyelőtti 40, és a tavalyi 34 indulóval szemben most mindössze 28-an mérettettek meg neves márkák (pl. Pirelli, Bridgestone, Michelin, Hankook) képviselői is hiányoznak az egyik, vagy mindkét méret mezőnyéből.

A magyarázat persze egyszerű. Az Adac a tesztelésre szánt gumikat a hétköznapi kereskedelmi forgalomban szerzi be, vagyis ezek megegyeznek a már sorozatgyártásba került, a kereskedésekben a vásárlók által beszerezhető darabokkal. (Az előszériás példányok ugyanis - melyeket egyéb tesztek  gyakran használnak, majd eredményeiket publikálják - különbözhetnek a szériagyártott abroncsoktól.)

Ebben az évben úgy alakult, hogy sok gyártó nem tudott időben, a tesztelés kezdetére szériagumikkal szolgálni, ezért a leszűkült létszám.

Havas teszt a Svájci Alpokban

A havas tesztet a Svájci Alpok egyik legszebb részén, Wallisban végezték.

(Képek forrása: adac.de)

.

Gumitesztek jégen

A jeges teszteknek, szokás szerint, a Wolfsburg Jégaréna adott otthont.

.

Kezelhetőségi vizsgálatok

Kezelhetőségi vizsgálat száraz úton. Mennyire pontosan reagálnak a tesztgumik

a kormánymozdulatokra? És mekkora a kanyarsebesség?

.

Kanyarodás vizes úton

Kanyarban vizes úton. Melyik gumival kell lassabban menni a pályán maradáshoz? 

.

Újdonságok az idei Adac tesztben

Új szempont a tesztelésben

A tesztprogram során idén először a gumik hókásában, latyakban való viselkedését is vizsgálták, így az elért vizes eredmények ezentúl ezt is tükrözik. A kísérletek eredményei egyébként egyértelműen azt mutatták, hogy az aquaplaning fellépésének veszélye hólé esetén ugyanúgy fennáll, mint nyári esőzéskor.

Hogy viselkednek a gumik latyakban?

Ilyen mély latyakban a gumik már 30-40 km/h-nál elveszíthetik az úttal való kapcsolatot.

Hát még, ha kopottak!

.

• Változás az eredmények szemléltetésében

Az egyes gumik által elért eredmények kifejezése, a korábbiaktól eltérően, többé nem ajánlásként (azaz "különösen ajánlott", "ajánlott" stb.) fog megjelenni, hanem az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan - kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését a táblázatokban szimbólumok is segíteni fogják.

A változtatás az Adac szerint két okból vált szükségessé. Egyrészt szerették volna terméktesztjeiket egységesíteni, így ezentúl a gumiabroncsok értékelése is az összes többihez hasonló formában történhet. Másrészt az új rendszer bevezetésével már a továbbiakra készülnek...

Az alábbi táblázatban is látható "kiváló" osztályzatot ugyanis eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

Az Adac új értékelési rendszere

.

Ponthatárok

A gumiabroncsok végső besorolásának alapvető szempontja, ahogy már megszokhattuk, a minden téren megfelelő, kiegyensúlyozott teljesítmény volt. Nem sok hasznát vennénk egy olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, más területeken viszont harmatgyenge!

Ezért a különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak ezúttal is minden vizsgált területen el kellett érniük egy meghatározott, minimális értéket. Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerült, az adott versenyző nem kaphatta meg a többi eredményének megfelelő, jobb besorolást.

ponthatarok-tel-2010.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek

(a kevesebb jobb)

.

185/65 R15

Ebben a méretben - mely olyan népszerű modelleken gyári szerelés, mint Opel Astra, Mercedes A-osztály, Dacia Logan - összesen 15 gumiabroncsot vizsgáltak meg. A 13 téli gumi mellett, a télies időjárást nélkülöző régiókban élők kedvéért, 2 négyévszakos is bekerült a repertoárba. (Az elért eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek, mint pl. a sok VW-modellen futó 185/60 R15-re.)

A "jó" osztályzaton (régebben "különösen ajánlott") végül 3 jelölt osztozhat:  a Dunlop Wintersport 3D MO, a Goodyear Ultra Grip 7+, és az ESA Tecar Super Grip 7. 9 jelölt végzett a "megfelelő" ("ajánlott") kategóriában, köztük ezúttal a Kumho Izen KW 23 is, amivel  a koreai gyártó megmutatta, hogy a távol-keleten is lehet rendes gumit gyártani.

A Continental ContiWinterContact TS 830 hóban legjobb, valamint jégen, üzemanyag-fogyasztás, és kopásállóság szempontjából egyaránt kiemelkedő teljesítménye ellenére szintén ebbe a kategóriába került. A száraz úton elért eredményéből hiányzó, mindössze 0,1 pont miatt csúszott le a legjobb helyezésről! (Összesített pontszáma ugyanúgy 2,4 , mint a kategóriagyőztesnek, csak éppen életbe lépett számára a fentiekben, "Ponthatárok" alcím alatt olvasható játékszabály.)

Éppen az ilyen esetek miatt a végső értékeléseken túl érdemes alaposan áttanulmányozni az összefoglaló táblázat részeredményeit is, mivel csak azok alapján fogsz tudni valóban reális képet alkotni egy adott gumi teljesítményéről, és ténylegesen az általad preferált tulajdonságok szerint dönteni.

Két termék ért el "elégséges" ("feltételesen ajánlott") eredményt. A Yokohama W.drive V903 vizes úton mutatott súlyos hiányosságai miatt került ebbe a csoporba. A négyévszakos Vredestein Quatrac 3 havas úton való megfelelő tapadás híján landolt itt felé irányuló vásárlási szándék esetén mindenképpen a majdani üzemi körülményeket kell mérlegelni.

A legnagyobb bukást a kínai Star Performer Winter szenvedte el, melynek jól csengő neve, és sokat ígérő jelölései nem takartak olyan valós teljesítményt, ami megmenthette volna az "elégtelen" ("nem ajánlott") ítélettől.

A részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 185/65 R15 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

225/45 R17

A szélesebb abroncsok csoportjában 13, köztük több új fejlesztésű téli gumi vizsgálatára került sor. Ez a tesztelt méret is elterjedt, ilyen kerekeken gurul többek közt az Audi A3, az Opel Astra, Fiat Stilo, vagy VW Golf.

Míg száraz úton csaknem minden versenyző egyöntetűen jól szerepelt, addig a vizes útfelület, a hó, és a jég már megtette a magáét világosan előjöttek a különbségek.

A "jó" ( "különösen ajánlott") kategóriában 3 versenyző (Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact 830P, és Dunlop Sp Wintersport 3D) között folyt elszánt küzdelem a kategóriagyőztes címért. Végül az újonnan fejlesztett Michelin Alpin A4 vitte el a pálmát, vizes ill. jeges úton, és főleg kopásállóság terén elért szép eredményei révén.

7 gumiabroncs kapott "megfelelő" ("ajánlott") besorolást. Az itt tanyázók - az elmúlt években tapasztaltakhoz hasonlóan - jellemzően a vizes vagy havas úton való gyengébb teljesítményük miatt csúsztak le a felsőbb kategóriáról.

Kiosztottak  még egy "elégségest" ("feltételesen ajánlott") a Yokohama W.drive V902A-nak, valamint egy-egy "elégtelent"  ("nem ajánlott") a 2 kínai sereghajtónak.

Az összefoglaló táblázat:

összefoglaló táblázat - 225/45 R17 téli gumik

Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

Szólj hozzá!

Címkék: Adac-teszt téligumi

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2014. szeptember 28. vasárnap Szerző: Adac téligumi teszt 2014 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] • Adac téligumi teszt 2010 » [...]
Kelt: 2013. október 1. kedd Szerző: Adac téligumi teszt 2013 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] • Adac téligumi teszt 2010 » [...]
Kelt: 2012. szeptember 27. csütörtök Szerző: Adac téligumi teszt 2012 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] • Adac téligumi teszt 2010 » [...]
Kelt: 2012. január 27. péntek Szerző: Adac nyárigumi teszt 2012 | Gumibiznisz Vélemény linkje
[...] téligumi teszt 2011 » • Adac téligumi teszt 2010 » • Adac téligumi teszt 2009 » • Adac nyárigumi teszt 2011 » • Adac nyárigumi teszt [...]
Kelt: 2011. december 20. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Mindkettő középkategóriás abroncs, ennek megfelelő teljesítménnyel, úgyhogy nyugodtan veheted, amelyik szimpatikusabb. (A Fulda talán kicsit jobb havon, a másik meg valamivel tartósabb.)

Mindkét gumit megtalálod és meg tudod vásárolni itt:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/fulda-kristall-montero-31--185-65-15--88T/

http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/bfgoodrich-g-force-winter1--185-65-15--88T/

Ezeken kívül van még egy jó javaslatunk, érdemes megfontolni; szintén középkategória, az új Hankook W442:

http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/hankook-w4421--185-65-15--88T/
Kelt: 2011. december 20. kedd Szerző: mcgolyo Vélemény linkje
SZIASZTOK

Segittseget szeretnek kerni,nem tudok donteni a ket gumi valasztasaban.
a jelenlevok a BF GOODRICH G FORCE WINTER 185/65R15 , es a FULDA KRISTAL MONTERO 3 185/65R15 , 1.6-0s opel astrara kellene.
Elore is kossz a valaszt
Kelt: 2011. december 12. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Dani!

Sajnos, ez a méret tényleg nem a legolcsóbb. Ami a nagyobb baj, hogy már nem is nagyon kapható. (A neten látható kínálat nem feltétlenül takar valós készleteket.)

Az alsó és középkategória között természetesen van különbség, ennek az írásnak a végén találsz egy összehasonlító táblázatot:
http://gumibiznisz.hu/hogyan-valasszak-autogumit/

Ha alsó kategóriánál maradnál, legyen inkább Barum, már ha tényleg kapni még; ha már nem, nálunk elérhető még Matador:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/matador-mp591--215-60-16--99H/

Amennyiben viszont a középkategória mellett döntesz, akkor itt egy jó,
megbízható lehetőség; elsősorban ezt javasoljuk, ha van rá mód:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/nokian-wr-d3--215-60-16--99H/

Utolsó 4 db szerepel egy nagykernél, ezért ha megfelel, gyorsan jelezz vissza az info@gumibiznisz.hu-ra, vagy a webshopban is megrendelheted.
Kelt: 2011. december 12. hétfő Szerző: NagyDani Vélemény linkje
Sziasztok !

215/60/R16-os kerekű autót vettünk. Nexen gunik vannak rajta. Soha nem hallottam róla, nem tűnik egy életbiztosításnak. Sajnos alig maradt pénzünk téli gumira, pedig kellene.
Ma voltam a használtgumi.com -nál, ahol 4 gumit kinéztem, de mindegyik eltérő borda mélységet mutatott, mind kisebbet, mint amit ígértek, s nem az ígért szélességű volt... :-(
Most nézelődök, de nem találok használt téli gumit 4db-ot. Két pártól idegenkedem.
Talán valami olcsóbb új beleférhet, de akkor hol húzzam meg a határt ?
Barum 28e /db ? Sava 21e/db ? A 30 felettiek már soknak tűnnek, de ha az nagy minőségbeli ugrás, akkor talán...
Mit tanácsoltok ?

Köszi !

Dani
Kelt: 2011. december 11. vasárnap Szerző: cubepeti Vélemény linkje
Köszönöm a segítséget!
Kelt: 2011. december 11. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A választás szempontjainak végiggondolásában itt is segít az előző válaszban linkelt, autógumi választást segítő írás.

Mi - a rászánt kerettől függően - a következőket ajánljuk 195/65 R15 méretben:

Téli:
- http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-ms-plus-661--195-65-15--91T/ (középkategória)

- http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/hankook-w4421--195-65-15--91T/ (középkategória)

- http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-ts-8101--195-65-15--91T/ (Prémium kategória, ez most nagyon kedvező.)

Nyári:
- http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-2-e--195-65-15--91H/ (Prémium kategória, ezen az áron utolsó elérhető garnitúra.)

Nyári gumiból ezen kívül most nincs olyan, amit ajánlanánk is, és ugyanakkor kedvezően elérhető; majd csak tavasszal.
1 - 10 a(z) 158-ból/ből:

Hozzászólások lezárva