Adac nyárigumi teszt 2016

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 13 hozzászólás

2016-ban két méretben összesen 32 nyári gumit vetett alá intenzív tesztelésnek az ADAC. Az eredmények gyártóknak és felhasználóknak egyaránt okot adhatnak az elégedettségre: sok a jó abroncs.

Összességében 11 induló kapott "különösen ajánlott" minősítést. A szintén megbízható, "ajánlott" modellek népes csoportját is hozzájuk véve széles palettáról válogathatnak azok, akiknek aktuális a gumivásárlás.

Az alábbiakban röviden ismertetjük a két tesztelt méret eredményeit, és a konkrét pontszámokat tartalmazó összefoglaló táblázatokat is megtalálod. 

Adac nyárigumi teszt 2016

.

185/65 R15 nyári gumik

A 16 tesztalany közül 7 ért el "különösen ajánlott" értékelést: Vredestein Sportrac 5, Continental PremiumContact 5, Dunlop BlueResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, Hankook Kynergy Eco K425, Nokian Line, Kumho Ecowing. Az élboly minden tagja rendkívül kiegyensúlyozott, mindössze kopás terén fedezhető fel köztük némi különbség.

"Ajánlott" eredményt 7 modell kapott: Sava Intensa HP, Infinity Ecosis, Michelin Energy Saver +, Barum Brillantis 2, Bridgestone Turanza T001, Nexen N Blue HD Plus, Semperit Comfort-Life 2. 

A csoport tagjainak teljesítménye zömmel nedves úton maradt el valamelyest a legjobbakétól.
A két prémium termék, a Michelin Energy Saver + és a Bridgestone Turanza T001 legjobbak közé jutását tipikusnak mondható probléma hiúsította meg: az egyes tulajdonságok között fennálló célkonfliktus. (Az abroncsok bizonyos paraméterei egymás ellen hatnak, vagyis egyikük optimalizálása hátrányosan befolyásolja a másikat.) Ez az előbbinél a kopás és a vizes tapadás, utóbbinál a száraz és a vizes utakon való teljesítmény között mutatkozik meg.
.
A kisebbik tesztelt méretben mindössze két nyári gumi szereplése sikerült gyengére. A Nankang Green-Sport Eco-2+ vizes úton való viselkedése miatt gyűjtött be egy "feltételesen ajánlott" minősítést, míg ugyanebből az okból kifolyólag a GT Radial Champiro VP1 "nem ajánlott" lett.

Adac teszt 2016 nyári gumik

Példa nélküli eset: Kizárás a versenyből!

Bár ebben a méretben a Pirelli egy nyári gumija is részt vett a megmérettetésen, az eredményeit hiába keressük a tesztben, nem tették közzé.

Az ok: Az adott modellen belül egyes tesztabroncsok között túl nagy különbségek mutatkoztak, ezért a termék tényleges tulajdonságairól nem lehetett világos képet alkotni. Így a teszteredményeket nem hozták nyilvánosságra, mivel nem lehet biztosan tudni, hogy a vevő egy esetleges vásárlás során melyik változathoz jut hozzá. 

Az ADAC osztrák társklubja, az ÖAMTC szakértője, Friedrich Eppel a következőképpen fogalmaz: 

"A teszteken minden vizsgált modell több garnitúrával vesz részt. Normális esetben az egyes garnitúrák eredményei között tapasztalható eltérések mérési hibahatáron belül mozognak. A Pirelli Cinturato P1 Verde esetében viszont a két különböző helyszínen gyártott garnitúrák között vizes tapadás terén jelentős különbségek mutatkoztak.

Ellenőrzésképpen a tesztet megismételték, szintén újonnan vásárolt, különböző gyártási helyről származó szettekkel, de így is ugyanazt a képet mutatta. Mivel tehát a Pirelli Cinturato Verde P1 185/65 R15 méretben nyilvánvalóan két, különböző tulajdonságokkal rendelkező változatban kapható a piacon, az ÖAMTC ezt a modellt nem tudja értékelni."

Összefoglaló táblázat 

Az alábbi összefoglaló táblázatban szereplő eredmények a 185/65 R15 méreten kívül kisebb megszorításokkal a vele szomszédos méretekre is vonatkoznak, tehát 175/65 R 15-re és 195/65 R 15-re. 

A táblázatot külön is megnézheted, ha rákattintasz. (Új ablakban nyílik.)

Adac nyárigumi teszt 2016, 185/65 R15

.

225/45 R17 nyári gumik

Nagyobbik méretben 4 abroncs ért el "különösen ajánlott" minősítést. A Continental ContiSportContact 5 száraz és vizes úton egyaránt a legjobb eredményt hozta. Száraz útfelületen a Vredestein Ultrac Vorti, vizesen a PIrelli P Zero is kiemelkedőt nyújtott. A győztes csapatot az üzemanyag-takarékosságával kiemelkedő ESA-Tecar Spirit 5 UHP teszi teljessé.

Az "ajánlott" termékek skálája széles: Hankook Ventus S1 evo2 K117, Sava Intensa UHP, Nokian zLine, Yokohama Advan Sport V105, Uniroyal RainSport 3, Michelin Pilot Sport 3, Toyo Proxes T1 Sport, Firestone Firehawk SZ90, Fulda Sportcontrol, Semperit Speed-Life 2, GT RAdial Champiro HPY.

Néhány kivételtől eltekintve az alacsonyabb osztályba sorolás oka ebben a kategóriában is legjobbaktól valamivel elmaradó vizes teljesítmény volt. Mindenesetre érdemes átnézni a részeredményeiket, sok a kedvező ár-érték arányú lehetőség közöttük.

A "feltételesen ajánlott" csoportba mindössze egy induló csúszott le, a Maxxis Victra VS01, vizes úton mutatott gyengébb teljesítménye miatt. ("Nem ajánlott" gumi itt most nem volt.)

Összefoglaló táblázat

Az összefoglaló táblázatban található eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, vagyis 235/45 R17-re és 215/45 R17-re.

A táblázat kattintással külön ablakban nyílik meg! 

Adac nyárigumi teszt 2016, 225/45 R17

.

Mi alapján állnak sorrendben a gumik?

A sorrend a gumik összesített pontszáma alapján áll fel. Az összesített pontszám "jó" (különösen ajánlott) gumik esetén megegyezik a különböző területeken elért értékek súlyozott számtani átlagával, az összes többinél pedig az adott abroncs létező legrosszabb eredményével

A lista tehát nem klasszikus rangsor, érdemes megnézni a részeredményeket is! Az Adac jelenleg is alkalmazott értékelési rendszeréről, az eredmények helyes értelmezéséről a tavalyi téli és nyári gumiteszteknél részletesen írtunk. Ezeket az információkat az alábbi linkekre kattintva, a bejegyzések végén "Az Adac értékelési rendszere" ill. "Segítség az eredmények értelmezéséhez" címszó alatt megtalálod:

Adac nyárigumi teszt 2013 »

Adac téligumi teszt 2013 »

.

ADAC nyárigumi-tesztek a korábbi évekből

• Adac nyárigumi teszt 2015 »

Benne: 185/60 R14 (vonatkozik még: 195/60 R14 és 175/60 R14); 205/55 R16 (vonatkozik még: 195/55 R16 és 215/55 R16)

• Adac nyárigumi teszt 2014 »

Benne: 175/65 R14 (vonatkozik még: 165/65 R14, 185/65 R14); 195/65 R15 (vonatkozik még: 185/65 R15, 205/65 R15)

• Adac nyárigumi teszt 2013 »

Benne: 185/60 R15 (vonatkozik még: 175/60 R15, 195/60 R15); 225/45 R17 (vonatkozik még: 215/45 R17, 235/45 R17) 

.

.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!

Hozzászólások

Kelt: 2016. április 15. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
A felsoroltak közül bármelyiket nyugodtan veheted, megfelelő lesz, (Ha egyet kellene kiemelni, elsősorban a Hankookot javasolnám.)
Kelt: 2016. április 15. péntek Szerző: Varga Béla Vélemény linkje
Üdv!

Érdeklődnék, hogy az alábbi gumik közül melyiket javasolod megvételre?

Apollo Amazer 3G Maxx
General Tire Altimax Comfort
Falken SN832
Hankook K425
Barum Brillantis 2

Punto 1.2/16v-re lenne 175/65r14 méretben, főleg városi közlekedés max 10000km/év és évente 2-3 alkalommal 300km-es úttal.

Válaszodat előre is köszi!
Béla
Kelt: 2016. március 31. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Ellenőriztem az említett gumikat, és a következő a helyzet:
A 185/65 R15 88H Nokian Line címkéjén C/B/70 szerepel, ahogy a teszt is feltünteti. C/B/71 az általad keresett 195/60 R15 méretnél van. (Utóbbi található meg a mi a webshopunkban is.) Itt tehát más a méret, ezért az eltérés,)
A 185/65 R15 Hankook K425-re H sebességindex esetén E/A/69 vonatkozik (ez szerepel a tesztben), a C/B/69 értékek a T sebességindexű változatra vonatkoznak.
185/65 R15 Barum Brillantis 2: H sebességindexnél E/C/70, ez van a tesztben is. (Itt T sebességindexnél is ugyanezek a címke értékei, ezt a webshopban javítottuk, mert ott valamilyen hiba folytán 69 szerepelt.)
A 185/65 R15 88H-s Kumho KH27 tényleg érdekes, mert 3 különböző címkével is megtalálni. (Köztük a tesztben szereplővel is.) Nem tudom pontosan, mi ennek az oka. Lehet, hogy csak elírás, de előfordulhat, hogy több változat létezik.

A címkével kapcsolatban egyébként annyit, hogy persze ez is egy szempont a tájékozódásban, de túl nagy jelentőséget nem kell tulajdonítani neki.
Kelt: 2016. március 30. szerda Szerző: Molnár Levente Vélemény linkje
Szia!
Én a 195/60R15 méreteket kerestem a kocsimra, így a tesztből gondolom a 185/65R15 méret egyenértékű lehet. Kinéztem magamnak pár típust, amiből 4-5 a tesztben is szerepel. Ezekből az üzemanyag fogyasztás, vizes tapadás kategóriák és a zaj értékei több esetben eltérnek és néha elég nagy különbséggel. Pl: Nokian Line a tesztben CB70, az ismertetőkben (a webshopotokban is) CB71. A Hankook K425 a tesztben EA69, leírásokban CB69. Barum Brillantis 2 tesztben EC70, leírásokban EC69. Kumho KH27 tesztben EB70, leírásokban BB68 stb. Ezen különbségek okaira lennék kíváncsi.
Kelt: 2016. március 29. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Levi! Megnéztem gyorsan pár gumit ilyen szempontból, de azoknál nem láttam eltérést. Az lehet a gond esetleg, hogy nagyobbik méretnél 91Y gumikat néztél, a tesztben viszont 94Y gumik szerepelnek. (A súlyindexet sajnos, valóban nem tüntettük fel, de már pótolva.) Vagy másra gondoltál?
Kelt: 2016. március 29. kedd Szerző: Molnár Levente Vélemény linkje
Kedves Győző!
Az mitől van, hogy a táblázatban szereplő EU címke értékei szinte minden guminál eltérnek a kereskedelemben feltüntetett értékektől? Főleg az üzemanyag jelzéseknél van nagy eltérés.
Üdv: Levi
Kelt: 2016. március 15. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Mihály, a leírtak alapján legalább valamilyen középkategóriás abroncsra lenne szükséged (pl. Hankook, Uniroyal). Természetesen nyugodtan választhatsz prémium kategóriából is (pl. Continental, Bridgestone). Ezeket az abroncsokat nálunk is megtalálod. (Kattints a fejlécben a logóra, így a főoldalra jutsz, az ott lévő gumikeresőt használva tudod megnézni a javasolt gumikat.)
Kelt: 2016. március 12. szombat Szerző: Farkas Mihály Vélemény linkje
Szia,Győző! Az auto egy citroen xm 2.5td,erre szeretnék nyárigumit vásárolni.Kb 30ezret megyek évente,főleg pályán. A gyáriméret 205/65 R15.Fontos a jo tapadás.Mit ajánlanál?Előre is kőszi a válszt! Mihály
Kelt: 2016. március 5. szombat Szerző: Laci Vélemény linkje
Megnézve a teszteket és a fórumokon írtakat, én az Infinity Ecosis fogom nyáriguminak választani, föleg azért mert kevés km megyek, tehát nem elkopni, hanem rám öregedni fog a gumi és mert ár/tudásban egy jó komprumisszum az elkövetkezendő öt évre.
Kelt: 2016. március 2. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Szia Zoltán,
az említett Michelin teljesen jó gondolat volt az autódra, a tavalyi tesztben nagyon jó eredménnyel szerepelt. Ha pedig a kopásállóság is fontos, érdemes mellette maradni.
1 - 10 a(z) 13-ból/ből:

Szólj hozzá!