Adac nyárigumi teszt 2012 SUV abroncsok

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 5 hozzászólás

kompakt utcai terepjárók növekvő népszerűsége miatt az Adac idén nemcsak személyautókra való abroncsokat tesztelt, hanem a SUV-ok leggyakoribb nyári gumiméretét, a 215/65 R16-ot is górcső alá vette. A SUV-kategória indulóit a személygumiknál szokásos gyakorlat szerint vizsgálták; a különbség csak annyi, hogy a teszt szempontjai közé - bár nem túl nagy súllyal - a füvön való tapadás is bekerült.

215/65 R16 SUV nyári gumik

A 215/65 R16 (H) SUV nyári gumi teszt eredménye: hét indulóból kettő "jó", négy "megfelelő", egy "gyenge".

Adac nyárigumi teszt 2012, SUV-abroncsok

A 215/65 R16 nemcsak a képen látható VW Tiguan gumimérete ezzel fut többek közt a Honda CR-V, Honda Jazz, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Land Rover Freelander, Mazda MPV, Volvo XC70, Daihatsu Terios, vagy a Suzuki Vitara is.

.

A két legjobb (Continental Cross Contact UHP, Pirelli Scorpion Verde) száraz és vizes úton egyaránt remek, minden biztonsági követelménynek maradéktalanul megfelelő teljesítményével szolgált rá a "jó" minősítésre.

A Vredestein Sportrac 3 kizárólag középszerű kopásállóságának köszönheti, hogy lecsúszott a csúcsról. Vizes úton való hiányosságok miatt maradt el a konkurenciától az egyébként kiemelkedő futásteljesítménnyel büszkélkedő Goodyear EfficientGrip SUV 4x4, a Bridgestone Dueler HP Sport, és bár csak minimálisan, de a Hankook Dynapro HP is utóbbinál a Vredesteinnel megegyező, nagyobb mértékű kopás is közrejátszott az alacsonyabb minősítésben.

A kategória egyetlen "gyenge" versenyzője a tartósságban amúgy jeleskedő Sava Intensa SUV, amely a Goodyearéhoz hasonló kopásállósággal rendelkezik, ám vizes útfelületen erősen alulteljesített.

Szabadidőautókról lévén szó, a tesztben szempontként szerepel a "vonóerő füvön", de az azért nyilvánvaló, hogy a vizsgált országúti nyári gumiabroncsok terepre csak korlátozottan alkalmasak. Nem meglepő tehát, hogy ezen a téren csak ketten, a Hankook és a Sava tudtak némi eredményt felmutatni.

Adac nyárigumi teszt 2012, SUV-abroncsok

Pontozás: minél kevesebb a pontszám, annál jobb.

.

Az Adac értékelési rendszere

Az egyes gumik eredményeit korábban egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”). Jelenleg az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan történik az értékelés, kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését szimbólumok segítik.

A szimbólumok jelentését, valamint a régi és új értékelési rendszer közti összefüggést az alábbi táblázat mutatja. A “kiváló” osztályzatot eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

Az Adac új értékelési rendszere

Az Adac értékelési rendszere

.

Amikor egy abroncsról csak egyetlen kifejezésben összefoglalt értékelést olvasol (jó, megfelelő, elégséges, elégtelen), akkor nagyon könnyű az adott gumit felületesen megítélni. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy emögött az összegzés mögött többféle területen mért eredmények állnak. (Száraz út, vizes út stb. és ezek is több részeredményből tevődnek össze.)

Mivel az Adacnál a minden téren kiegyensúlyozott teljesítményt tartják a legfontosabbnak, ezért a végső ítélethez a részeredményeket nem átlagolják, mert akkor az erősségek kiegyenlíthetnék a gyengeségeket. A különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak minden vizsgált területen el kell érniük egy meghatározott, minimális értéket. Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerül, az adott versenyző kiesik a többi eredményének megfelelő, jobb besorolásból, a legrosszabb eredményének megfelelő kategóriába csúszva le.  

A szigor oka: a gyakorlatban nem sok hasznát vennénk az olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, míg más területeken gyenge.

Ponthatárok

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken elérendő értékek a mostani teszteknél

.

• Javaslat gumiabroncs választáshoz:

Nézd meg alaposan a gumik különböző területeken elért eredményeit, és gondold át azt, hogy a te autózási szokásaidhoz, a használat körülményeihez, járműved teljesítményéhez, igényeidhez mely paraméterekkel rendelkező gumiabroncs illeszkedik a legjobban.

A "jó" (= "különösen ajánlott") és "megfelelő" (= "ajánlott") eredményt elért abroncsok közül nyugodtan válogathatsz, a gumikra szánt keretnek megfelelően.

Szólj hozzá! És ne felejts el nyomni egy Tetsziket és/vagy +1-et :)"

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2012. március 15. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Abszolút :) Köszi a megértést.
Kelt: 2012. március 15. csütörtök Szerző: Rezulteo Vélemény linkje
Rendben, remélem, így megfelel :)
Kelt: 2012. március 9. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Hogyne fordulhatna elő. De gondolom, ez esetben inkább csak költői kérdésről van szó:) (Annyi kérésem lenne, hogy más nicknévvel szólj hozzá, ha úgy adódik, mert így sajnos, nem maradhat a név linkesítve. Ha úgy hagynám, előbb-utóbb mások is jó ötletnek gondolnák az oldaluk linkesített kulcsszavainak használatával való kommentelést...)
Kelt: 2012. március 8. csütörtök Szerző: Gumi Vélemény linkje
Világos magyarázat... Vajon előfordul-e, hogy ugyanaz a gumi más eredményt ér el a különböző teszteken?
Kelt: 2012. február 29. szerda Szerző: Adac nyárigumi teszt 2012 | Gumibiznisz Vélemény linkje
Itt az Adac 2012-es nyári gumi tesztje, benne két népszerű, személyautóra való mérettel! Melyik nyári gumival jársz jól, és mi az, amitől jobb, ha óvakodsz?
1 - 5 a(z) 5-ból/ből:

Hozzászólások lezárva