Adac nyárigumi teszt 2012

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 87 hozzászólás

Itt az Adac 2012-es nyári gumi tesztje, benne két népszerű, személyautóra való abroncsmérettel: egy (165/70 R14)  a kisautókra, egy meg (205/55 R16) az alsó közép- ill. középkategória számára. (Idén kivételesen SUV abroncsokat is vizsgáltak, értékelésüket másik bejegyzésben olvashatod.) 

Bár ránézésre az összes tesztalany kerek és fekete, a száraz és nedves úton való intenzív igénybevétel ezúttal is kíméletlenül felfedte a köztük lévő különbségeket. Nézzük, hogy az Adac szerint melyik nyári gumival jársz jól, és mi az, amitől jobb, ha óvakodsz!

Mit találsz az alábbiakban?

 A 165/70 R14, majd a 205/55 R16 méret részletes eredményei, táblázatokban is összefoglalva

 Segítség az értelmezésben, az Adac értékelési rendszerének ismertetésével

Az Adac korábbi, más abroncsméretekre vonatkozó nyári gumi tesztjei a bejegyzés alatt

165/70 R14 nyári gumik

A kisautók körében igen elterjedt méretről van szó: CitroenC3, Fiat Panda, Fiat Punto, LanciaYpsilon, Nissan Micra, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Seat Ibiza, Seat Cordoba, Skoda Fabia, Subaru G3X , Subaru Justy, Suzuki Swift, Toyota Yaris, VW Fox, VW Polo... És akkor korántsem említettünk meg mindent.

A gumipiac rengeteg lehetőséget kínál ebben a szegmensben, elkél hát a segítség az eligazodásban. Bár a kínálat természetesen jóval szélesebb, az Adac a maga részéről 15 gumiabroncs megvizsgálásával igyekszik hozzájárulni a helyes választáshoz.  

Az indulók többsége "megfelelő" eredményt ért el, ami egyenértékű a korábban használt "ajánlott" minősítéssel emellett született öt "jó" (korábban: "különösen ajánlott"),  és egy "gyenge" (azaz "nem ajánlott") eredmény is.

adac2012-1.jpg

Nincs megállás, megy a csere zsinórban. Csak kis méretben 15 féle gumit kell alávetni a próbáknak. Ehhez jön ugyanennyi a nagyobb személyautó-méretből, plusz még a 7 különböző SUV-abroncs. 3 méretben összesen 37 modell.

.

Nagy meglepetésre, az élbolyban a már megszokott prémium márkák mellett két kakukktojás is akad. Az egyik a vizes úton különösen kiemelkedőt nyújtó, nálunk nem kapható Apollo Amazer 3G Maxx, az indiai Apollo Tyres terméke. (Emlékeztek, akik 2008-ban Gyöngyösön akarták felépíteni első európai gyárukat, aztán a terv meghiúsulása után 2009-ben megvették a Vredesteint, Hollandiából látva el azóta az európai és észak-amerikai piacot.) A másik a Barumtól (Continental harmadmárkája) a Brillantis 2, amely általánosan kiegyensúlyozott teljesítménye által verekedte fel magát a legjobbak közé.

De lássuk a top 3-at! Kategóriagyőztes a Continental EcoContact 5, második helyen a Michelin Energy  Saver áll. A két nagy rivális idén csupán korábbi erősségeit cserélte fel egymás közt: üzemanyagtakarékosság és kopásállóság tekintetében ezúttal a Continental remekelt, míg vizes úton a Michelin tett ki magáért. A harmadik helyet minden téren korrekt viselkedése jól megérdemelt jutalmaként a Pirelli Cinturato P1 foglalja el.

adac2012-2.jpg

Vizes úton könnyen elúszhatnak a jó helyezések!

.

A kilenctagú középmezőny tagjai zömmel vizes úton való kisebb-nagyobb hiányosságaik miatt maradtak le a dobogóról, kivéve a Yokohama BluEarth, a Kumho Solus KH17, és a Semperit  Comfort-Life 2, melyeket a fokozottabb kopás vetett vissza.

A csapat sereghajtója a kínai Infinity INF-030, az egyedüli "gyenge" minősítéssel. Ezt elsősorban vizes útfelületen produkált hosszú fékútjával érdemelte ki, mely 100 km/h-ról állóra fékezéskor csaknem 20 m-rel bizonyult többnek, mint a legkiválóbb konkurenseké. Mikor pl. egy Pirelli gumikkal felszerelt jármű már megáll, akkor az Infinity abroncsokon guruló még vígan repeszt 47 km/h-val. (De legalább sokáig és hangosan élvezhető az általa biztosított "élményautózás", mert az eredményeket elnézve nem kopik el egyhamar, és zajkeltésben is igen faintos.)

Az alábbi teszt - kisebb megszorításokkal - a 165/70 R14 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is vonatkozik, mégpedig: 155/70 R 14 és 175/70 R 14.

adac-2012-nyar-1.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

205/55  R16 nyári gumik

Az alsó közép- és középkategóriás autókon ennek a méretnek van a legnagyobb piaci részesedése. Rengeteg márka megannyi típusa gurul rajta itt inkább meg sem próbáljuk felsorolni őket...

A mezőnyben található abroncsok között valóban rossznak nevezhető nem akadt, de a legjobb minősítést a 15 versenyzőből csak 5-en kaphatták meg.

adac2012-4.jpg

Kopásjelzők. Ne várj addig, míg a kopás mértéke eléri a szintjüket, vagyis 1,6 mm-t! A nyári gumikat 2,5-3 mm-es profilmélységnél ajánlatos lecserélni. Kopott gumikkal nő a fékút, fokozódik a vízenfutás veszélye.

.

A kategória győztese a Continental Conti PremiumContact 5 az összes, biztonság szempontjából fontos tulajdonságával kiemelkedik a csapatból. A második helyezett Goodyear OptiGrip sem mutatott gyengeségeket, és rendkívül kopásállónak is bizonyult. A meggyőző futásteljesítménnyel bíró Dunlop SP Sport Fastresponse képességei főként száraz úton nyilvánulnak meg.

Komoly biztonsági tartalékokkal rendelkezik az  üzemanyag takarékosság tekintetében is kedvező választást jelentő Bridgestone Turanza T001, és a különböző feltételek között egyenletesen jól teljesítő Semperit Speed-Life sem okoz majd csalódást leendő gazdájának.

adac2012-3.jpg

Fékmérések: a nagyobb pontosság érdekében sín mellett vezetett járművel.

.

Azért a további 10 jelöltnek sincs oka szégyenkezni az elnyert "megfelelő" (korábban "ajánlott") minősítéssel, ráadásul sokakat közülük csak egyetlen kritériumtól való minimális mértékű elmaradás akadályozott meg a csúcstámadásban.

A kiegyensúlyozatlanság a legtöbbször vizes úton, ritkábban kopás terén mutatkozott meg, a Kumho ECSTA KH31 esetében pedig mindkettőnél. A csoportban a legjelentősebb kopást és üzemanyag fogyasztást a dél-koreai Nexen N8000 produkálta, magasabb gördülési ellenállása miatt.

A teszt a 205/55 R16 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is érvényes, azaz: 195/55 R 16-ra  és 215/55 R 16 -ra.

adac-2012-nyar-2.jpg

Pontozás: minél kisebb a pontszám, annál jobb.

.

Az Adac értékelési rendszere

Az egyes gumik eredményeit korábban egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”). Jelenleg az iskolai osztályzatokhoz hasonlóan történik az értékelés, kiválótól az elégtelenig. Az osztályzatok megjelenítését szimbólumok segítik.

A szimbólumok jelentését, valamint a régi és új értékelési rendszer közti összefüggést az alábbi táblázat mutatja. A “kiváló” osztályzatot eddig még soha, egyetlen guminak sem ítélték oda. Bízva abban, hogy a gumiabroncsok teljesítőképessége a folyamatos fejlesztések eredményeképpen növekedni fog, ezt az érdemjegyet a jövő számára tartogatják.

ertekeles-2012-nyar.jpg

Az Adac értékelési rendszere

.

Amikor egy abroncsról csak egyetlen kifejezésben összefoglalt értékelést olvasol (jó, megfelelő, elégséges, elégtelen), akkor nagyon könnyű az adott gumit felületesen megítélni. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy emögött az összegzés mögött többféle területen mért eredmények állnak. (Száraz út, vizes út stb. és ezek is több részeredményből tevődnek össze.)

Mivel az Adacnál a minden téren kiegyensúlyozott teljesítményt tartják a legfontosabbnak, ezért a végső ítélethez a részeredményeket nem átlagolják, mert akkor az erősségek kiegyenlíthetnék a gyengeségeket. A különböző osztályzatok elnyeréséhez az abroncsoknak minden vizsgált területen el kell érniük egy meghatározott, minimális értéket.

Amennyiben ez akár csak egyetlen területen nem sikerül, az adott versenyző kiesik a többi eredményének megfelelő, jobb besorolásból, a legrosszabb eredményének megfelelő kategóriába csúszva le.  A szigor oka: a gyakorlatban nem sok hasznát vennénk az olyan guminak, melynek bizonyos tulajdonságai kimagaslóan jók, míg más területeken gyenge.

ponthatarok-2012-nyar.jpg

Az egyes osztályzatokhoz tartozó, különböző területeken elérendő értékek a mostani teszteknél

.

• Javaslat gumiabroncs választáshoz: Nézd meg alaposan a gumik különböző területeken elért eredményeit, és gondold át azt, hogy a te autózási szokásaidhoz, a használat körülményeihez, járműved teljesítményéhez, igényeidhez mely paraméterekkel rendelkező gumiabroncs illeszkedik a legjobban.

A "jó" (= "különösen ajánlott") és "megfelelő" (= "ajánlott") eredményt elért abroncsok közül nyugodtan válogathatsz, a gumikra szánt keretnek megfelelően.

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!

• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy "Tetszik"-et!

• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2013. február 28. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Nem olyan nagy visszalépés, nyugodtan megveheted.
( http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/hankook-k4251--205-55-16--91V/ )

De érdemes akkor ezt is megfontolni:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1--205-55-16--91V/ Közepes árfekvésű, viszont nagyon jól teljesít, főleg vizes úton.
Kelt: 2013. február 28. csütörtök Szerző: Frici Vélemény linkje
Tisztelt Gumibiznisz !

Eddig Goodyear abroncsot használtam télen ,nyáron, 5.-ik garnitúrát koptatom 205/55 R16 méretben.
A nyáriakat sajnos cserélnem kell. A Hankook K425 gumit szeretnék gazdasági okok miatt. Nagy visszalépés lenne a Goodyear után? A Hankook vizes úton nem egészen jól produkált.
Előre is köszönöm a választ.
Üdv:Frici
Kelt: 2013. február 27. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Nem kell foglalkozni a sok eltérő véleménnyel, mindhárom kinézett gumi nagyon jó választást jelent, egyik sem okozna csalódást. Ezek prémium kategóriás termékek, és ennek megfelelő a teljesítményük, tapasztalataink szerint is.

Érdemes amúgy átnézned az Adac legújabb nyári gumi tesztjét itt:
http://gumibiznisz.hu/20130224/adac-nyarigumi-teszt-2013/
Mindhárom abroncs szerepel benne, és a tesztelt 185/60 R15 méret eredményei vonatkoznak a tiédre is.

Ezzel együtt ezt javasolnánk:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-51--195-60-15--88H/

És még egy, ami megfontolandó lehet, közepes árfekvésben:
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1--195-60-15--88H/
(Korábbi tesztekben többször is nagyon jól szerepelt, vizes úton különösen jó.)
Kelt: 2013. február 26. kedd Szerző: Gábor Vélemény linkje
Tisztelt Gumibiznisz!

Opel Astra G 1.4 16V-hoz keresek új nyári gumit (195/60/R15 H).
Éves szinten kb. 10-15e km járok, jórészt nyári gumin. Nem vezetek gyorsan, a legfontosabb szempont ezért is a biztonság - aztán kopás, fogyasztás.

A következőket néztem ki így elsőre:
- Continental PremiumContact 5
- Michelin Energy Saver+
- Goodyear EfficientGrip Performance

Több helyen is érdeklődtem már, de nagyon megoszlanak a vélemények. Negatívumként a Continentalra a nagyobb kopást,a Michelinre meg a kevésbé jó tapadást vízen mondják...
Nektek mi a véleményetek róluk? Esetleg másik pályázó? :-)

Előre is köszi!
Üdv:
Gábor
Kelt: 2013. február 3. vasárnap Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Egyformán jó megoldások, én azt venném, amelyik olcsóbb.
Kelt: 2013. február 3. vasárnap Szerző: Adam Vélemény linkje
Szia Győző,

a véleményed szeretném kérni 225/55 r18 mérettel kapcsolatban. Az ADAC suv tesztméretének eredménye mennyiben feleltethető meg ebben a méretben? A Continental és a Prelli között a tesztben lényegében nincs különbség, ennek ellenére a Conti mindenhol olcsóbb, szerinted a Pirelli tudhat valamivel többet?

Előre is köszönöm!

Ádám
Kelt: 2012. december 30. vasárnap Szerző: Atesz Vélemény linkje
Köszi ismét!

/65-nél már elég olcsóak az abroncsok, megfontolandó, hogy Energy Saver lesz belőle, nagyon sok jót írnak róla, és alig drágább a Hankooknál.
Kelt: 2012. december 26. szerda Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Katalógusaink szerint 8 éves 1.4-es Opel Astrát nemcsak 195/60 R15 mérettel, hanem 195/65 R15-tel is felszerelhettek gyárilag. Ha eddig nem volt problémád ezzel a mérettel, nem értek bele a gumik a sárvédőbe, akkor a tiéd biztosan ez a változat, így maradni kellene ennél a méretnél.

A Hankook K425 tapasztalataink szerint egyáltalán nem rossz választás, kategóriájának teljesen megfelelő. Hosszmintáinak is köszönhetően nem zajos, nem kopik nagyon, amit fontosnak jelöltél meg, ezért javasoltam ezt középkategóriában.
Kelt: 2012. december 23. vasárnap Szerző: Atesz Vélemény linkje
Köszi!
Kicsit mélyebben belemerültem a dolgokba. Elég sokan mondják a Hankookra, hogy nem jó, mondjuk tesztek alapján nem is rossz, ahogy olvastam.
Viszont megnéztem a régi nyári gumit, az 195/65 volt, az azelőtti is, pedig azt így vettük felnistől a szalonból 0-km-el a kocsival együtt. Gépkönyvben viszont /60-at ír. A kocsi most lesz 8 éves, eddig nyáron ilyennel futott, vegyünk /65-öt ismét, vagy váltani kéne /60-ra? Okozhat ez valamilyen problémát?
Kelt: 2012. december 22. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Jó választás lenne prémium kategóriában a Michelin Energy Saver, vagy ha középkategóriában gondolkodsz, akkor pl. a Hankook K425.
1 - 10 a(z) 87-ból/ből:

Hozzászólások lezárva