Gumiabroncs Megoldások. Vásárlás, szakértői tanácsok, hasznos olvasnivalók egy helyen.

Adac nyárigumi teszt 2013

Jön a tavasz, megy a tél – lassan itt a nyári gumik szezonja! Az Adac 2013-ban is segíti a döntésben azokat, akik nyári gumi vásárlás előtt állnak. Idén két gyakori méretben (185/60 R15 és 225/45 R17) összesen 38 abroncsot vetettek alá alapos vizsgálatnak.

Európa legnagyobb autóklubja immár 40 éve tesztel gumiabroncsokat, de azt mondják, még soha nem volt ilyen jó a felhozatal: 38 gumiból 16 ért el jó (különösen ajánlott), 14 pedig megfelelő (ajánlott) besorolást.

A teszteredmények tanúsága szerint a mostani indulók főleg vizes úton jobbak elődeiknél, esetenként jelentősen. Úgy tűnik, ezen a téren a tavaly ősztől kötelező gumiabroncscímke egyértelműen érezteti hatását. A törekvés, hogy a címkén minél jobb eredményt tüntethessenek fel, sok gyártót ösztönzött arra, hogy termékeik vizes úton való tapadási képességeit tovább fejlesszék…

De következzenek a részletek!

Ide kattintva már az Adac legújabb, 2014-es téligumi tesztje is olvasható »

Mit találsz az alábbiakban?

A 185/60 R15, majd a 225/45 R17 méretű nyári gumik részletes eredményeinek ismertetése, táblázatokban is összefoglalva.

Az Adac értékelési rendszerének ismertetése, hogy helyesen értelmezhesd az eredményeket.

Az Adac korábbi, más abroncsméretekre vonatkozó nyári gumi tesztjei.

185/60 R15 nyári gumik

Ebben  a kisautók (pl. Audi A1, Mini, Fiat Punto, Renault Clio, VW Polo) körében népszerű méretben 19 modellt vizsgáltak meg.

A jó nyári gumik választéka szokatlanul széles: 9 abroncs kapott jó (különösen ajánlott), további 4 pedig megfelelő (ajánlott) minősítést. Nem árt azonban odafigyelni vásárláskor, mert a fényes oldal mellett az árnyasabb is jelen van, 2 elégséges (feltételekkel ajánlott) és 4 elégtelen (nem ajánlott) osztályzattal képviseltetve magát a listán.

A tesztjármű: VW Polo. Sávváltás akár 150 km/h-val.

.

A jó (különösen ajánlott) eredményt elért csoportból a Michelin Energy Saver+ magas futásteljesítményével emelkedik ki. A Continental PremiumContact 5 száraz és vizes úton egyaránt remekel, emellett kopásálló is. Két nagyon hasonló, kiegyensúlyozott modell a Dunlop Sport BlueResponse és a Goodyear Efficient Grip Performance; vizes úton a mezőny legjobb pontszámát produkálták, előbbi száraz úton is nagyon kitett magáért.

A csapat további tagjai: Vredestein Sportrac 5, Bridgestone Turanza T001, Nokian Line, Fulda EcoControl HP, és Semperit Comfort-Life 2; a minőséget egyenletesen színvonalas teljesítményük jelenti.

Megfelelő (ajánlott) besorolású abroncsok: Pirelli Cinturato P1, Barum Brillantis 2,  Hankook Kinergy Eco K425, Firestone TZ300a. A Barum száraz, a másik 3 pedig vizes úton mutatott enyhe hiányosságok miatt nem jutott be a legjobbak közé, a Pirellit ezen belül is csak igen minimális, mindössze 0,1 pont választotta el az élbolyba jutástól.

Aquaplaning-vizsgálatok: itt egy körpálya több mint 20 m hosszan vízzel elárasztott szakaszán.

.

Az elégséges (feltételekkel ajánlott) csoportba két modell került. A Nexen N Blue HD az erős kopás, a GT Radial Champiro 228  pedig elsősorban vizes úton mutatott gyengébb jellemzői miatt csúszott le ide.

A teszten 4 abroncs bukott meg, azaz kapott elégtelen (nem ajánlott) osztályzatot: Kleber Dynaxer HP3 (ez azért meglepetés), Marangoni Verso, Rotalia Radial F108, Sailun Atrezzo SH402. Vizes úton az összes határozottan rossznak bizonyult.

Az alábbi összefoglaló táblázatban szereplő eredmények a 185/60 R15 méreten kívül kisebb megszorításokkal a vele szomszédos méretekre is vonatkoznak, tehát a  175/60 R 15-re és a 195/60 R 15-re.

.

.

Ha az egyes abroncsok által elért konkrét pontszámokra is kíváncsi vagy, az alábbi táblázatban azokat is megnézheted. A kép rákattintással nagyítható!

225/45 R17 nyári gumik

A 225/45 R17 számos középkategóriás autón gyári szerelés (pl. Audi A3, Mercedes C-osztály, 3-as BMW, Opel Astra, Skoda Octavia), sokan pedig nyárra veszik ezt a méretet. A tesztelés során a 19 induló közül 7-en szereztek jó (különösen ajánlott) osztályzatot, 10-en megfelelőt (ajánlott), ketten elégségest (feltételekkel ajánlott). Bukás itt nem volt.

Tesztjármű: Skoda Octavia. Száraz úton 100 km/h-ról vészfékezve a fékút körülbelül 38 m.

.

A 7 jó besorolású abroncs közül kiemelkedik a Continental SportContact 5, amely igen kiegyensúlyozott, vizes úton a legkiválóbb, és különösen üzemanyag-takarékos nyári gumi. Elismerésre méltó teljesítményt nyújtott a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 és a Dunlop Sport Maxx RT; mindkettő viszonylag kopásálló, előbbi nagy erőssége a száraz út.

Méltán birtokolja a jó ítéletet a Michelin Pilot Sport 3, a Vredestein Ultrac Vorti, a Hankook Ventus S1 Evo 2 K117, és a Semperit Speed-Life is; egyöntetűen magas színvonalon teljesítettek. Száraz úton, valamint kopásállóság tekintetében kiemelendő a Vredestein. Tartósság terén nem marad el mögötte a Semperit sem, amely emellett a mezőny leginkább üzemanyag-takarékos abroncsának is bizonyult.

A középmezőny 10, megfelelő (ajánlott) osztályzatot elnyert képviselője: Apollo Aspire 4G, Bridgestone Potenza S001, Kumho ECSTA LE Sport KU39, Pirelli Cinturato P7, Yokohama C.drive 2, Falken AZENIS FK453, Uniroyal RainSport 2, Esa-Tecar Spirit UHP, Toyo Proxes T1 Sport, Nexen N8000. Legtöbbjük vizes úton mutatott viselkedésében maradt el némileg az első csoportban lévők mögött, kivéve az Uniroyalt és a Nexent. Előbbi a száraz út és a valamivel alacsonyabb futásteljesítmény, utóbbi kizárólag az erős kopás miatt került ebbe a csoportba.

A két elégséges (feltételesen ajánlott) minősítésű abroncs – High Performer Sport HS-2 és Syron Race 1 Plus – vizes úton tanúsított nyilvánvaló hiányosságaik miatt kaptak rosszabb besorolást.

Syron Race 1 Plus gumiabroncs. Egyértelmű nyomot hagy maga után.

.

Végül az összefoglaló táblázatok: a következő eredmények a 225/45 R17 méreten kívül a vele szomszédos méretekre is érvényesek, azaz: 215/45 R 17-re és 235/45 R 17 -re.

.

.

A következő táblázatban pontszámokkal együtt is megtalálod a fenti eredményeket. Nagyításért kattints a képre!


Az Adac értékelési rendszere

.

• A gumiabroncsok osztályozása

A tesztekben szereplő gumiabroncsok osztályozása elégtelentől a kiválóig történhet, akárcsak az iskolában. A szemléletesebb megjelenítéshez szimbólumokat is használnak. Korábban ez nem így volt, az eredményeket a 2010-es téli teszt előtt nem osztályzatokkal fejezték ki, hanem egy ajánlásban foglalták össze (“különösen ajánlott”, “ajánlott”, “feltételesen ajánlott”, “nem ajánlott”).

Az osztályzatokszimbólumok, valamint a régi, ajánlásként megfogalmazott  értékelések közti összefüggést a fenti összefoglaló táblázatok végén találod feltüntetve.

Az idei ill. elmúlt évek tesztjeit átfutva biztosan feltűnik, hogy kiváló besorolású abroncs egyikben sem szerepel, ám ez nem azért van, mert gyenge a mezőny. Az Adacnál azért hozták létre a kiváló kategóriát, mert az értékelési rendszer megalkotásakor már a jövőre is gondoltak. Bár egy-egy kimagasló részeredmény már most is akad, összességében eddig még soha, egyetlen téli vagy nyári gumi sem kapott kiváló besorolást. De nem marad ez örökké így; a gumiabroncsok teljesítőképessége a szüntelen fejlesztések eredményeképpen folyamatosan növekszik

.

• Az osztályokba sorolás módja és a végső sorrend alakulása

Az Adac a gumiknál a minden téren színvonalas, kiegyensúlyozott teljesítményt tartja elsődlegesnek. Ezt az abroncsok besorolásának módja is hűen tükrözi, hiszen adott minősítést egy gumi csak akkor kaphat meg, ha az összes fontos területen (száraz út, vizes út, üzemanyag-takarékosság, kopás) elérte az ehhez szükséges ponthatárt. Így nem fordulhat elő, hogy az abroncsok erősségei ellensúlyozzák a gyengeségeiket. Hiába üti meg egy gumi majdnem minden tekintetben a kiváló mércét, elég, ha csak egyetlen szempontból nem felel meg annak, és máris lejjebb csúszott a gyengébb pontszámnak megfelelő kategóriába.

végső sorrend a gumik súlyozott számtani átlaga alapján áll fel, ahol az átlagolandó értékek súlyszámai a mostani tesztben a következők: száraz út 20%, vizes út 40%, zaj 10%, üzemanyag-fogyasztás 10%, kopás 20%.

Azok a gumik viszont, melyek egy vagy több  főbb területen mutatott elégtelenség miatt alsóbb osztályba csúsztak, összesített pontszámként nem a súlyozott átlagukat, hanem a fontos kritériumok terén elért legrosszabb pontszámukat kapják, vagyis végső helyüket a sorban ez fogja meghatározni. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy alacsonyabb osztályzattal rendelkező gumi összesített pontszáma semmiképp se lehessen jobb nála magasabb osztályba sorolt abroncsokénál.

Pl. A Nexen N Blue HD a 185/60 R15 táblázatból a legrosszabb pontszámot kopás terén érte el  (3,8), így ez lett az összesített pontszáma. Ezzel a 14. helyre került, holott súlyozott átlaga 2,7, aminek alapján jóval feljebb lehetne a helye a sorban, nem az elégséges, hanem a megfelelő kategóriában.

Az Adac tehát  a gumiabroncsok besorolását illetően nagyon szigorú; nemcsak a fent leírtak miatt, hanem mert a különböző osztályzatok eléréséhez szükséges  ponthatárokat is  igen szigorúan határozzák meg. (A ponthatárokat is az összefoglaló táblázatok végén tüntettük fel. Ahogy látszik, az Adacnál a kevesebb pontszám jelenti a jobb eredményt.)

.

• Hogyan értelmezd helyesen a gumiabroncsok eredményeit?

Az összesítő táblázatot ne tekintsd a szó hagyományos értelmében vett rangsornak, azaz egy olyan listának, melynek szereplői felülről lefelé haladva minden szempontból fokról-fokra egyre gyengébbek!

Ahogy már olvashattad, az Adac a legkisebb kiegyensúlyozatlanságot is keményen bünteti; a “jó” osztályzatot elnyert abroncsok kivételével az összes többi gumi osztályzatát és sorban elfoglalt helyét a főbb területeken elért legrosszabb eredményük határozza meg, akkor is, ha minden egyéb téren sokkal jobbak.

Ezért ne csak a gumiabroncsok végső besorolását nézd meg, mert akkor könnyen előfordulhat, hogy felületesen ítéled meg őket! A teljes kép a részeredményekből derül ki. Ezek nem véletlenül szerepelnek a táblázatban, érdemes őket áttanulmányozni. A részeredmények alapján felállíthatod a saját listádat, az általad előnyben részesített tulajdonságok, és persze a gumikra szánt keret szerint.

Aki tehát azt gondolja, hogy a sor elején lévő egy-két abroncson kívül a többivel egyáltalán nem is érdemes foglalkozni, számos olyan lehetőséget ejt ki a rostán, amely pedig jó ár-érték arányánál fogva mindenképp érdemes lenne a megfontolásra.

Összességében, a “megfelelő” és ”jó” abroncsok között nyugodtan válogathatsz, ezeket a nyári gumikat az Adac – nagyon szigorú megmérettetés után – mind ajánlja, ill. kiemelten ajánlja.

Az Adac korábbi nyári gumi tesztjei

• Adac nyárigumi teszt 2012 »

Benne:
165/70 R14 (vonatkozik még: 155/70 R14, 175/70 R14)
205/55 R16 (vonatkozik még: 195/55 R16, 215/55 R16)

• Adac nyárigumi teszt 2011 »

Benne:
175/65 R14 (vonatkozik még: 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14, 175/70 R14)
195/65 R15 (vonatkozik még: 185/65 R15, 205/65 R15)

• Adac nyárigumi teszt 2010 »

Benne:
185/65 R15 (vonatkozik még: 175/65 R15, 195/65 R15)
225/45 R17 (vonatkozik még: 215/45 R17, 235/45 R17)

—————————————————————————————————————

• Kérdésed, észrevételed, hozzáfűznivalód van? Szólj hozzá!
• Tetszett a bejegyzés? Nyomj lent egy “Tetszik”-et!
• Szeretnéd, hogy a Google is tudjon róla ? Nyomj egy +1 -et!

—————————————————————————————————————

Címkék: , , , ,

82 hozzászólás a “Adac nyárigumi teszt 2013” bejegyzéshez

  1. Hankovszki Dániel:

    Tiszteletem!

    Épp gumivásárlás előtt állok, astra f caravanom van és 175/65R14 a gyári váltóméretem. Ebben a méretben is a legjobb választás volna a Continental PremiumContact 5?
    Amennyiben a fékutak, fogyasztás és kopás a számomra fontossági sorrendek?

    (Téliként most második szezonra került fel a Continental TS800-as azonos fent említett méretben. Amivel nagyon meg vagyok elégedve!)

    Válaszukat köszönöm,
    üdvözlettel Hankovszki Dániel

  2. gumibiznisz:

    Igen, ez az abroncs ebben a méretben is nagyon jó választás, biztos, hogy elégedett lennél vele. (Ugye, nem baj, ha tegeződünk, ez itt így egyszerűbb :) )

    Érdemes a webshopban is megnézned:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-51–175-65-14–82T/

    Ebben a pillanatban még nincs raktáron, de 2-3 hét múlva megérkeznek az előrendelt készleteink, és a jelzett áron lesz belőle, ha gondolod, nézz vissza érte.

  3. Hankovszki Dániel:

    Szia,

    köszönöm a közvetlenséget, és az ajánlatot. Amire reagálok is!
    Ha az árat garantálni tudjátok hogy nem változik, illetve bruttó fizetendő ár. Továbbá ami számomra fontos, a Teljes garancia kártya, ha még ezt is tudtok hozzá adni. (Gondolom így friss, idén gyártott abroncsok?)
    Abban az esetben én lefoglalok egy szettet fixre, futárral szállítva!

    Üdvözlettel Dániel

  4. gumibiznisz:

    Az ár természetesen bruttó ár, amit az előrendelt készleteink erejéig garantálni tudunk. Ahogy írtam, ezek március közepéig biztosan megérkeznek, és azért egy darabig ki szoktak tartani. Az abroncsok nyilván frissek, tehát vagy ideiek, vagy – mivel a gumikat ellentétes szezonban gyártják – múlt év végiek, amikortól elkezdődött a mostani gyártás.

    Teljes garancia kártya: sajnos, nem tudunk adni, mert nem vagyunk tagjai annak a hálózatnak, ami ezt biztosítja. A kártyát csak az ő franchise-partnereiknél tudod igényelni, 1000 Ft-ért. A pontos részletekért érdemes amúgy alaposan átolvasni a következő linken található tájékoztatót, ami tartalmazza a kizárt károkokat, a javítás ill. csere feltételeit, a javításhoz kapcsolódó költségeket: http://www.gumigarancia.hu/userfiles/files/TG_uzlszab_2011_tomor.pdf

    Így azt tudom csak mondani, hogy gondold át, és ha úgy döntesz, hogy a mi ajánlatunkkal szeretnél élni, akkor március folyamán, április elején szinte biztos, hogy a jelzett áron megveheted még a gumikat a webshopban.

  5. Hankovszki Dániel:

    Szia,

    átolvastam a linket, sajnos módosult némiképp amióta olvastam két éve téli guminál. De számomra azért még így is mérv adó, mert inkább nyelje le azt a pénzt a “biztosító” mintsem kihagyva bármi probléma esetén saját zsebből kelljen finanszírozni egy új abroncsot.
    (Még akkor is, ha kevesebb is mint 4 éve van autóm, de eddig csak egy defektem volt, szerencsére a ~60 ekm alatt.)
    Remélem nem gond!

    Üdvözlettel Dániel

  6. Fekete László:

    Üdvözlöm!
    Nem találok a teszt eredmények között 265/50 R19 méretű abroncsra vonatkozót. Tudnának ajánlani nekem erre a méretre?
    Köszönettel, FL

  7. gumibiznisz:

    Amit ajánlanánk: Michelin Latitude Tour HP, Continental CrossContact UHP (Nekünk nincsenek raktáron ezekből, ha gondolod, írj az info@gumibiznisz.hu-ra, és akkor tudunk tájékoztatni a beszerezhetőségükről.)

  8. Fekete László:

    Szia, köszönöm, megfogadom a tanácsot,Üdvözlettel, FL

  9. Nagy Zoltán:

    Érdeklődnék..Mi a különbség a Dunlop Sport BlueResponse és a Goodyear Efficient Grip között… Elvileg egy cég.

    Jobban megérné a Conti5?

  10. gumibiznisz:

    Különbség nem sok: Dunlop Sport BlueResponse sportos vezetéshez fejlesztve, de azért üzemanyagtakarékos kivitel, Goodyear EfficientGrip Performance a fogyasztás csökkentésére optimalizálva, ugyanakkor megnövelt nedvestapadással.

    Jól járnál mindkettővel, ahogy a Contival is, ami egy különösen kiegyensúlyozott teljesítményű abroncs. Mindhárom prémium kategóriás, nagyon jó minőségű termék, tehát ebben az esetben nyugodtan választhatod, amelyik szimpatikusabb. (Contit jó áron tudunk adni, ha amellett döntesz, kérdezz rá az árára emailben, mert a webshop most még nem minden méretnél a friss, alacsonyabb árakat mutatja, vagy nézz be a webshopba jövő héten, addigra aktualizáljuk a készleteket és árakat.)

  11. sz.j.:

    jo napot!
    olyan kérdésem lenne,.hé két márka kozúl választhatok gumit a kocsimra. mindkét gumi 2 éves és nagyon szép állapotabn van.
    1): pirelli cinturatto p6 195/50/R15 , a másik pedig egy Hankokk k425 kinergy eco 186/60/R15.
    kérdéseim: mennyivel komfortosabb a kinergy,a /60-assal, mint a másik a /50-essel?
    2) mennyivel fogyaszt többet a Pirelli a 195-el,mint a kinergy a 185-el? mérhető ez 100-km-re vagy egy tank-ra levetítve?
    3) Mitől van,h. a Pirelli F-es energiatakarékosságból,(ami tesztgyőztes volt 2010-ben) a kinergy pedig(ami 14. lett most) jobb és C-s vagy E-s, Ennyit fejlődött volna technika? a súlyindex is befolyásolja ezt a tényezőt?
    ön melyiket választaná a helyemben összességében?
    köszönöm segítségét!

  12. gumibiznisz:

    A legnagyobb gond itt, hogy a 195/50 R15 és a 185/60 R15 nem váltóméretei egymásnak, vagyis nem választhatsz a két méret közül, vagy az egyik való az autódra, vagy a másik. A helyes méretet kellene tehát először kideríteni. Milyen autóról van szó?

  13. Specialized7:

    Kedves Gumibiznisz/Győző/!
    Az autóm kerékmérete gyárilag 175/70R14.
    Gumiméret kalkulátor szerint feltehető a kocsimra a 175/65R14-es gumi is.
    Viszont ez utóbbi a 84T helyett “csak” 82T-s.Tehát kisebb súlyt képes elbírni.Azt szeretném kérdezni,hogy ettől függetlenül a gyári méretet lecserélhetem-e a /65-ös gumira?Tehát a guminak nem lesz-e gond az autó súlya,esetleg terhelten is? Azért is lenne jobb,ha lecserélném,mert a gumik darabját 2-3.000Ft-al olcsóbban adják a kocsihoz a “peresebb”méretben.

  14. gumibiznisz:

    A súllyal nem lenne gond, és a 175/65 R14 tényleg olcsóbb, de ezt a váltást sajnos, semmiképp nem javasolhatom, mert a 175/70 R14-nek a 175/65 R14 nem váltómérete. Az átmérőkülönbség a kettő között túl sok, 3%, csalna vele a kilométerórád, romlanának a menettulajdonságok, nem jó a futóműnek, és szabálytalan is.

  15. Specialized7:

    Kedves gumibiznisz!
    Megint beírtam a váltóméret kalkulátorba az adott méreteket és nekem azt írta ki,hogy nem léptem át a szabályos mértéket.Azt írja,hogy 2.5%-nál kisebb a különbség átmérőben.Kérlek néz meg te is a linken.
    Egyébként most 185/65R14 gumikat használok.
    http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret

  16. gumibiznisz:

    Nem tudom, miért mutatja zölden, holott a különbség több mint 2,5%.
    Nézd meg például itt: http://www.etyres.co.uk/tyre-size-calculator.htm
    De kiszámolva egész pontosan: 175/70 R14 átmérője kijön 600,6 mm-re, 175/65 R14 átmérője 583,1 mm-re; különbség 17,5 mm, ami a gyári méret átmérőjének 2,91%-a.

    A mostani 185/65 R14 megfelelő méret.

  17. sz.j.:

    jó napot!
    egy suzuki swift 2005-ről lenne szó!
    rászerelhető a 185/60/R15 erre a típusra?
    az egyik kalkulátor szerint meghaladom a 2,5%-ot,. másik szerint nem.
    de GS sport swift-en is ez a fajta összeállítás van ráadásul, úgy tudom.
    várom válaszát,köszönöm!

  18. gumibiznisz:

    2005-ös Swift gyári mérete 165/70 R14, ennek a 185/60 R15 nem váltómérete, ezért nem javaslom. A Sport Swiften tényleg 185/60 R15 van, de ez a méret a te autódra nem való.

    (Egyébként a szaktanácskérő emailedre, amiben emellett még több kérdést is feltettél, küldtünk választ, de most átküldöm azt még egyszer, hátha nem érkezett meg valamiért. Nézd majd meg a kéretlen levelek mappát is, sajnos lehet, hogy ott landolnak a válaszok. Ha így sem találod, írj nyugodtan, megoldjuk.)

  19. sz.j.:

    rendben, köszönöm erre a választ és a másikra is várom akkor a postaládámba akkor

  20. gumibiznisz:

    Átküldtük az emailt, elvileg már ott kell lennie. Megérkezett?

  21. Zsuzsanna:

    Kedves Gumibiznisz,

    kis méretben (155/70R13), könnyű autóra mit ajánlanál? Ez a méret már eléggé eltér a tesztelttől. A vizes úton való jó tapadás a fő szempont, de az sem baj, ha nem kopik el 2 szezon alatt :) .

  22. gumibiznisz:

    Elsősorban ezt javaslom, kis méretben is nagyon jók a visszajelzéseink róla:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert–155-70-13–75T/

  23. sz.j.:

    sajnos nem jött át, de írtam egy másik emil címet.
    köszönöm előre is!

  24. gumibiznisz:

    Nem kaptunk másik email címet. Próbáld meg itt elküldeni, az oldal alján üzenetküldő lapon: http://gumibiznisz.hu/elerhetosegek/

  25. Specialized7:

    Kedves gumibiznisz/Győző!/
    Azt szeretném kérdezni,hogy szerinted fel lehet-e tenni a gyári méretnél keskenyebb abroncsot?Konkrétan: 175/70R14 a gyári.És 165/70R14 elvileg jó váltóméret.Kérdésem tehát az,hogy a menetbiztonságot/pl kanyarban/ és a súlyt nem befolyásolja-e hátrányosan,ha kisebb szélességű kereket teszek fel.Több okból is kérdezem ezt.Az egyik,mert olcsóbb ez az alternatíva,a másik pedig,hogy a keskenyebb abroncs vélhetően kedvezőbb hatással is lehet a fogyasztásra.
    Azért is érdekel ez a kérdés,mert erről még nem olvastam sehol,érdekelne a véleményed.

  26. gumibiznisz:

    Igaz, hogy az átmérőkülönbség a két méret között a sok váltóméret-kalkulátor által megengedett 2,5%-on még éppen belül van, de a 165/70 R14 azért nem a legtökéletesebb váltóméret. Én biztos maradnék a gyári méretnél, főleg nyárra nem tenném a keskenyebbet. A súlyindexekben is van különbség, a gyári méreté 84 (500 kg-ig), a keskenyebbé 81 (462 kg-ig). Nem tudom, mennyi az autód megengedett összsúlya, de lehet, hogy ez kevés lenne. Persze a döntés a tiéd.

  27. Ákos:

    Hello!

    Volvo S60-ra szeretnék gyári gumit, Michelin Energy Saver+, Goodyear Efficient Grip Performance és Continental Conti-PremiumContact 5 között gondolkodom. 195/65 R15 a gyári méretem. Milyen sebesség és súly index-szel kell vennem a gumit?

    Köszönettel,

    Ákos

  28. gumibiznisz:

    Úgy tudom 91V, de ezt le tudod ellenőrizni az autó gépkönyvében. A gyártó ajánlását kellene betartani.

  29. sz.j.:

    jó napot, olyan kérdésem lenne,h. egy szélesebb gumi hogyan befolyásolja a gyorsulást? mert minél szélesebb,annál gyorsabban tudok vele megállni. és mi a helyzet a gyorsulással ezen a téren?
    köszönöm

  30. Péter:

    Sziasztok!
    Tegnap vettem egy 2010-es évjáratú vw golf plus típusú autót, melyen lemezfelnin téli gumi van 205/60 R15-ös méretben. Nyári gumit keresek rá, a continental premium 5-ös érdekelne leginkább. Ebben a gumiméretben nálatok kb. 22e Ft, viszont a gumiméret váltó a 195/60 R15-öt is ajánlja hozzá, ebben a méretben azonban már “csak” 16500,- Ft. Kérdésem az lenne, hogy vásárolhatom e ezt a kisebb méretűt, milyen hátrányokkal kellene számolnom.
    Illetve ebben a méretben Ti melyiket javasoljátok még?
    Válaszotokat előre is köszönöm! Péter

  31. gumibiznisz:

    195/65 R15-öt akartál írni biztos, az valóban jó, gyári méret, nyugodtan használhatod. A PremiumContact 5 nagyon jó választás, ha középkategóriában is gondolkodsz, akkor ajánlom még az Uniroyal RainExpertet, ez szintén ott van a webshopban. (Ha tőlünk szeretnél rendelni, érdemes ápr. 8-ig megtenni, mert akkortól emelkednek az árak, a raktárkészleteink fogytán vannak, és ha után kell rendelnünk, 8-tól már csak magasabb áron tudunk.)

  32. ádám:

    jó napot, a kérdésem az lenne,h. ha alufelnire cserélem az acélfelnimet, akkor ez hogyan befolyásolja az autó rugalmasságát az úton? Melyikkel keményebb az autó? Mert hallottam olyat,h. az alufelnitől kicsit keményebb lesz az autó érzetre, igaz ez?

  33. gumibiznisz:

    sz.j.:
    Szélesebb gumi nagyobb felületen tud kapaszkodni, így önmagában segíti a gyorsulást (lásd széles gumik gyorsulási versenyeken), de ezt számos más tényező is befolyásolja még: autó, útfelület, gumikeverék, mintázat, nyomás…
    A gyakorlatban egy gyenge autót inkább visszafognak a szélesebb gumik.

    ádám:
    Ennek nem önmagában az alufelni az oka, hanem az, hogy használata általában peresebb, alacsonyabb oldalfalú gumiabronccsal jár. Minél peresebb egy abroncs, annál kevésbé komfortos. (Ha ugyanaz az abroncs alufelnire kerül, mint ami korábban acélfelnin volt, szerintem érzékelni nem fogod.)

  34. peter:

    Bocsánat, de a biztonság kedvéért megnéztem a könyvében, és annak ellenére, hogy nem pontos váltóméret a Swift gumii 185/60 R15 vagy 165/70 R14 méretűek. A GS-t gyárilag ezzel adták.

  35. gumibiznisz:

    Peter, nagyon jó, hogy megnézted, és megírtad. Az általunk használt katalógus a Sport változatra hozza a 185/60 R15-öt, egyébként 165/70 R14-et, és én is erre emlékeztem. De most alaposabban utána néztem, és tényleg így van. Mindenesetre érdekes, hogy a gyártó olyan méreteket javasol, amik nem váltóméretei egymásnak…

  36. István:

    Kedves gumibiznisz!

    H Astrara szeretnék 205/55/R16-os méretben nyári gumit, közép és prémium kategóriában keresek – árban már nincs nagy eltérés -, viszont mindamellett hogy a tapadás, a fogyasztás és a kopás is nagyon fontos – tehát egy élmezőnybeli gumiban gondolkodom – peremvédős kivitelt szeretnék alufelni miatt, tudnál ebben segíteni? Illetve tapasztalatok szerint érdemes beruházni peremvédős gumira? Fogyasztásban egy B ill E besorolású gumi között ez mennyit jelenthet %-osan?
    Nagyon szépen köszönöm előre is!

  37. gumibiznisz:

    A peremvédő védi a felni peremét a járdaszegélyhez dörzsölődéstől pl. parkolásnál, tehát mindenképp hasznos. (A peremvédős kivitelt egyébként MFS vagy FR felirat jelzi a gumi neve mellett.) Nálunk jelenleg a Continental PremiumContact 2 ami élvonalbeli, és peremvédős kivitelben is elérhető: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-2-fr–205-55-16–91V/

    Fogyasztásban az egyes kategóriák közti különbségek elméletileg 0,1-0,15 l/100 km között vannak, de ez járműfüggő is, emellett a fogyasztást még sok tényező befolyásolja. Az osztályokba sorolást egyébként maguk a gyártók végzik. A pontosabb kép érdekében érdemes a címkén túl a teszteredményekből is tájékozódni, és elsősorban a biztonsággal összefüggő tulajdonságok alapján választani.

  38. Csaba:

    sziasztok!

    VW Passat 1.9TDI autómra szeretnék közép vagy prémium kategóriás nyári gumit 205/55/R16 méretben. Sokat közlekedek a Budapesti “rossz” utakon így erősebb felépítésű gumit szeretnék. Az autón gyári alu felni van így gondolom érdemes lenne peremvédős gumit vásárolnom.? milyen típusokat tudnátok ajánlani?

    előre is köszönöm!
    üdv
    Csaba

  39. gumibiznisz:

    A kátyús utakon sajnos, bármilyen gumi kárt szenvedhet. A peremvédő, ahogy az előtted kérdezőnek is írtam, valóban hasznos, leginkább parkolásnál jelenthet védelmet a felninek. Amit a keresett méretben peremvédős kivitelben tudunk ajánlani: Continental PremiumContact 2, ami peremvédős és anélküli kivitelben is van. (A webshopban a méretre rákeresve az FR jelzésű a peremvédős.) Ezen kívül a Hankook K425 is az.

  40. Specialized7:

    Kedves gumibiznisz!
    Megütötte a szememet ez a “peremvédős”abroncs téma.Az én méretemben 175/70R14,vagy 185/65R14 még egyáltalán nem találkoztam ilyennel.XL jelzésűvel már találkoztam.Az,ha jól tudom,erősített kivitelt jelent.De pontosan mit jelöl az XL?Válaszodat előre is köszönöm.

  41. gumibiznisz:

    XL = extra load, vagyis megnövelt teherbírású abroncs. (RF-fel is jelölik: reinforced = erősített) Ezeknek a gumiknak magasabb a súlyindexük, mint normál kivitelű társaiknak. A nagyobb teherbírás a magasabb belső nyomás eredménye, amely elviseléséhez megerősítik az oldalfalat azáltal, hogy a benne lévő szövetszálak sűrűségét növelik.

  42. Pistol Pisti:

    Sziasztok!
    A Continental SportContact 2….. 5mm profillal. Ajánljátok?
    Vagy Inkább Pirelli P7, szintén 5mm?
    Esetleg Yokohama C-drive2, 4.5-5 mm?

    Egy 109LE-s Focust vezetek, Bp-n dinamikusan közlekedem, autópályán nem száguldok, betartom a 130-at. (2db Barusm Bravurisom van tavaly nyárról, szinte vadi újak, a másik két kerékre tenném)

    Előre is nagyon köszönöm: PP

  43. Molnár Tamás:

    Kedves Gumibiznisz,

    érdeklődöm, mi a véleményetek a Hankook Kinergy Eco K425 típusú gumiról. 205/55R16-os méretben kellene egy Renault Megane II (2004) autóra. Éves szinten kb. 8-10 eKm megyek vele. Esetleg mit javasolnátok helyette?
    Előre is köszönöm válaszotok.

  44. gumibiznisz:

    Pistol Pisti:
    Annyit tudok segíteni, hogy a SportContact 2, ahogy a neve is mutatja, egy sportgumi, tehát a hangsúly a tapadáson van, ugyanakkor viszonylag gyorsan kopik. A másik kettő ecogumi, vagyis magasabb futásteljesítmény, de kompromisszum a tapadás terén, főleg vizes úton.

    Mivel itt használt abroncsokról van szó, az állapot is fontos, ezt viszont reálisan megítélni nem tudhatom, nem látom őket, nem az én kezemben vannak. Az eladótól kell tájékozódni, és ezt is figyelembe véve dönteni.

  45. gumibiznisz:

    Molnár Tamás:
    Jó ár-érték arányú megoldás, bátran választhatod, nem melléfogás. (Nekünk már elfogyott.) Amit még javasolni tudunk, jók a tapasztalataink vele, ebből még van:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-55-16–91V/

  46. Specialized7:

    Kedves Gumibiznisz!
    Olyan kérdésem lenne,hogy a Good Year márkán belül az Efficient Grip az újabb abroncs,mint a Duragrip?Sőt,van olyan is,hogy Efficient Grip Compact.Erről az abroncsról mit lehet tudni?A három közül vajon melyik a legjobb?Erre vonatkozóan nem találtam tesztet.Ha esetleg méret is számít,akkor 185/65 R14.

  47. Specialized7:

    Azóta utánanéztem.Újabb abroncsok igen.Az Effic.Compact pedig energiatakarékos is.

  48. gumibiznisz:

    Így van, pont most akartam válaszolni :) A Duragrip a legrégebbi (túl jó teszteredményei nem voltak), az EfficientGrip Compact a legújabb fejlesztés kis- és közepes autókra, amivel a EfficientGrip sorozatot váltják fel fokozatosan. Amúgy mind üzemanyag-takarékos.

  49. Specialized7:

    A Duragrip eredményeit nézegettem az imént.A 2012-es teszt alapján csak vizes úton volt gyengébb,minden más szempontból az élen volt.Kifejezetten energiatakarékos gumi volt.

  50. stevenaltmayer:

    Kedves Gumibiznisz,
    2011-es Grand Scenicem van, jelenleg 205/55R17-es peremvédős Premium Contact 2-vel. Lassan cserélnem kell és az alábbiakban kérem segítségedet:
    - mi a különbség a PremiumCOntact2 és az 5 között? Az 5 az újabb, de árban viszont az 5 az olcsóbb.
    - mit ajánlanál: PC2-t, PC5-öt, vagy Dunlop SPT Fastresponse-t? Az autó elsősorban autópályán fut, a kopásállóság és a zajszint különösen fontosak.

    Előre is köszönöm

  51. gumibiznisz:

    Bár mind jó választás, elsősorban a PremiumContact 5-öt ajánlom. Ez az újabb, továbbfejlesztett változat; pontos technikai információkat, összehasonlítást a PC2-vel itt találsz:
    http://www.continental.hu/www/download/abroncsok_hu_hu/themes/car-tyres/summer/img_img_channel_img_channel_img_channel/cpc5-factsheet-hu.pdf

  52. Majer István:

    Tisztelt Címzett!

    Opel Signum 2004- es gyártmány 3.0 cdti gépkocsimra szeretnék nyári gumit vásárolni. Ami fontos: 2 kisgyermekem van úgy hogy minden helyzetben lehessen rá számítani, évente kb 30- 50 ezer km megyek.
    Mit ajánlana rá?

  53. gumibiznisz:

    Prémium kategóriából javasolnék elsősorban, nagyon jó választás például a Continental PremiumContact 5. (Ha a gumikra szánt keret kisebb, akkor pedig egy megbízható középkategóriás megoldás: Uniroyal RainExpert.)

  54. Majer István:

    Ja és ami még fontos hogy a felni 16-os

  55. gumibiznisz:

    Igen, gondolom, 215/55 R16 a méret.

  56. Majer István:

    Ehhez a típushoz azaz a Signum-hoz gyári méret a 205/55r16-is igaz az más köbcentis motorhoz.
    A 3.0 cdti-hez nem jó?

  57. gumibiznisz:

    Úgy látom, a Signumot ezzel a motorral csak 215/55 R16 mérettel szerelték gyárilag, annak pedig a 205/55 R16 nem igazán jó váltómérete. Ebben az esetben szerencsésebb az eredeti méretnél maradni.

  58. Specialized7:

    Kedves Gumibiznisz!
    Lenne egy kérdésem.
    Adott a gyári gumiméretem.175/70R14 És adott a helyes váltóméret,ami 185/65R14.Sajnos a gyári méretemben nem lehet kapni a kedvenc gumiabroncsomat,ami történetesen 4 évszakos./Vredestein Quatrac Lite/,viszont a váltóméretemben igen.Kérdésem az lenne,hogy a 185-ös méret kimutathatóan többet fogyaszt-e,mint a 175 az adott autón?Tehát,kb 50.000Km-re kivetítve érezhető-e a 185-ös méretű gumin a többletfogyasztás?Mert ha igen,akkor maradok majd a gyári méretnél.Ha a válasz az,hogy elhanyagolható,akkor viszont a váltóméretet választom,mert mivel írtam,ebben a méretben lehet a kocsimhoz csak kapni ezt a gumit.Válaszod előre is köszönöm.

  59. gumibiznisz:

    Elhanyagolható lenne a többletfogyasztás.

  60. Specialized7:

    Üdv!
    Mikor fogjátok közölni az új téligumi teszteket?

  61. gumibiznisz:

    Még a képek hiányoznak, de mindjárt kész minden, szóval még ma :)

  62. Adac téligumi teszt 2013 | Gumibiznisz:

    [...] Ide kattintva (a bejegyzés vége felé, “Az Adac értékelési rendszere” címszó alatt) kicsit bővebben is olvashatsz arról, hogyan értékeli az Adac a gumikat: http://gumibiznisz.hu/adac-nyarigumi-teszt-2013/ [...]

  63. vicodin:

    Szia Győző!

    2007-es 1.4 Cordoba.2006-os Barum téli gumit cseréltem Conti TS850-re.185/60 R14 méretben,mert akkor így adták a kocsihoz ajándékként.Mivel most nézem,h lassan a nyári Pirelli P6 is cserés lesz és a gyári méret 195/55 R15 .Szóval a váltóméret szerint nem is 60/14-hanem 65/14 kellett volna,nem??A szalon miért nem azzal a mérettel adta ki??
    De főként az a kérdésem,hogy a nyári méret igen drága,nem lehetne 60/15-re,de inkább 50/15-re cserélni?Mert mégis mutatósabb lenne a vékonyabb gumi.
    Vélemény?Km óra csaláson kívül más elvileg nem lenne?

    Köszönettel:K.

  64. gumibiznisz:

    A gyári 195/55 R15-nek tényleg a 185/65 R14 a megfelelő váltómérete. A szalon, gondolom, azért adta a 185/60 R14 téli gumikat, mert ezt az autót azzal a mérettel is szerelték gyárilag… 195/50 R15-tel szintén szerelték (ezzel persze kevésbé komfortos), a 195/60 R15 viszont nem jó, azt semmiképp nem javaslom.

  65. Ádám:

    Kedves Gumibiznisz!

    195/50 R15-ös méretbe vennék nyárigumit. 2 jelöltem van:
    – Pirelli P1 Cinturato
    vagy
    – Vredstein Sportrac 5
    Melyikre tenné le a voksát?

  66. gumibiznisz:

    Mind a kettő jó választás, de talán a másodikra. (Amúgy én biztos Continental PremiumContact 5-öt vennék.)

  67. vicodin:

    Szia Győző!

    Egy Citroen Xsara-ra szeretnék 195/55 R15-ös gumit.Igen kedvező áron lenne Kleber Dynaxer HP3 vagy Nokian Line. A Nokian-t nem igazán ismerem és teszteket sem találok róla.Az ADAC teszt alapján viszont a Kleber nem az igazi….Érdekelne a véleményed vagy esetleg az itt nézelődők tapasztalata..??

    Köszönettel: K.

  68. gumibiznisz:

    A kettő közül inkább a Nokiant javaslom. Emellett ezeket is érdemes még megnézned hasonló árfekvésben, jó választást jelentenek:

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-rainsport-31–195-55-15–85H/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/hankook-k4251–195-55-15–85H/

  69. Bálint:

    Üdv!

    205/55 r16-os méretben van Continental SportContact 5 gumiabroncs? Mert sehol nem találok.
    Ha igen legyen kedves linkeljen valaki ide.
    Köszi

    Bálint

  70. gumibiznisz:

    Bálint, ne keresd, 205/55 R16-ban a SportContact 5-öt jelenleg nem gyártják, SportContact 2-t fogsz találni.

  71. Tamás:

    Tizstelt gumibiznisz!

    Éppen gumivásárlás előtt állok és szeretném tudni, hogy melyik lenne a legjobb választás 195/50 r15 méretben?

    Előre is köszönöm: Tamás

  72. gumibiznisz:

    Tamás, egyedüli legjobb választást nem igazán lehet megnevezni. Több nagyon jó megoldás is van, amik közül a gumikra szánt kerettől függően bátran választhatsz. A következőket emelném ki:

    - Prémium kategóriában:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-51–195-50-15–82V/

    - Nagyon jó ár-érték arányú, új fejlesztésű abroncs középkategóriában ez:

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-rainsport-31–195-50-15–82V/

    - Alacsony árfekvésben korrekt megoldás a következő kettő:

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/barum-bravuris-3hm1–195-50-15–82V/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/matador-mp-441–195-50-15–82H/

  73. Zagyvai Olivér:

    Kedves Gumibiznisz szakértő !

    Az szeretném megkérdezni, hogy 175/65/R14-es méretben keresek peremvédős, jó vizes tapadású nyári gumiabroncsot. Ilyen méretben vagy a váltójában létezik egyáltalán peremvédős kivitel ?(könnyűfémfelnihez kellene).

    Válaszát előre is köszönöm,

    Olivér

  74. grobi78:

    Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni tőletek. G-s astra-m van a gumiméretem:195/60 R15. Milyen nyári gumit ajánlotok,most lenne időszerű a csere.
    Válaszotokat előre is köszönöm!

  75. gumibiznisz:

    Olivér, peremvédős ezekből sajnos, nincsen. Sőt, peremvédőset már nagyobb méretekben is egyre nehezebb találni, mivel a gyártók ennek elhagyásával is csökkenteni szeretnék a gumik súlyát, ezáltal a gördülési ellenállását. (EU-matrica hatása: cél az energiahatékonyság, a jobb üzemanyag-fogyasztási besorolás.)

    Jó vizes tapadású gumiabroncsként egyébként az Uniroyal RainExpertet tudom ajánlani, vagy prémium kategóriában a Continental PremiumContact 5-öt. (Ezeket itt is megtalálod a webshopban, a méretre rákeresve.)

  76. gumibiznisz:

    Grobi78, középkategóriában nagyon jó választást jelentenek ezek:

    - http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/hankook-k4251–195-60-15–88H/

    - http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/uniroyal-rainexpert1–195-60-15–88H/

    Ha prémium kategóriából szeretnél, akkor pedig ezt javaslom:

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto/continental-premiumcontact-51–195-60-15–88H/

  77. Kris Jäger:

    Volvo v40 1.9D 2001-es evjárat. Érdekelne Hankoko 195×60x15 aránylg jó áron kapnán, merjem-e felrakarni az autómra kb 15-25e km autózom évente. Köszönet minden infóért. MfG Kris

  78. gumibiznisz:

    Minden további nélkül felrakhatod.

  79. Szakács Sanyi:

    Szépnapot van egy vw pssatom 130 lovas 195/65/15 gumik vannak rajta, kérdésem hogy fel tehetem e Continental – 185/65R15 T EcoContact 5 gumikat.köszönöm választ várom

  80. gumibiznisz:

    Mindenképp maradni kellene a 195/65 R15-nél. A 185/65 R15 nem jó váltóméretnek, és amúgy is kicsi lenne erre az autóra.

  81. Timar István:

    Üdvözlöm!
    Citroen xsara HDI autómon a gyári méret 195/55R15. 4 db abroncsot kell vásárolnom rá, és ahogy az árakat nézem, jelentősen olcsóbb a váltómérete: 185/60R15
    Érdeklődnék, hogy az autó viselkedésében fogok változást észre venni? Lesz előnye az áron kívül, vagy lesz valami érezhető hátránya a váltásnak?

  82. gumibiznisz:

    Némi változás biztos tapasztalható lesz. A témáról bővebben itt:
    http://gumibiznisz.hu/20100415/rendhagyo-nyarigumi-teszt-nem-markak-hanem-meretek/

Itt lehet hozzászólni !