Gumiabroncs Megoldások. Vásárlás, szakértői tanácsok, hasznos olvasnivalók egy helyen.

Adac nyárigumi teszt 2011

Itt az Adac 2011-es nyárigumi tesztje! Két méretben 33 nyári gumi; csúcsok és csalódások, vizes úton több, mint 22 m különbség győztes és sereghajtó fékútja között…

Következzenek a részletek, képekkel és összefoglaló táblázatokkal!

Ide kattintva már az Adac legújabb, 2014-es téligumi tesztje is olvasható »

175/65 R14 T

A kisebb méretben 18 nyárigumi képviseltette magát, többségében jó, vagy megfelelő eredménnyel.

• 5 tagú élboly: Continental ContiPremiumContact 2,  Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715, Semperit Comfort-Life 2.

• 8 megfelelő: Apollo Amazer 3G Maxx, Pirelli Cinturato P1, Firestone Multihawk, Kumho Solus KH17, Barum Brillantis 2, Fulda EcoControl, Goodyear Dura Grip, Dunlop SP Street Response.

• 3 elégséges: Sava Perfecta,  Kleber Dynaxer HP 3, Debica Passio 2.

• 1 elégtelen: Dayton D110

A kategória győztese a Continental: száraz és vizes úton egyaránt kiemelkedőt nyújtott.

Az Uniroyal RainExpert - tavalyi és tavalyelőtti szerepléséhez hasonlóan – 2011-ben immár harmadszor végzett a legjobbak között. (Uniroyal: Conti másodmárkája.) Mivel esetében a prémium teljesítmény mellé közepes árfekvés társul, idén is sokan tudnak majd igazán jó abroncshoz jutni.

JÓ HÍR: alaposan bekészítettünk nektek ebből a gumiból, és május 1-ig (ill. a készlet erejéig) tartjuk is a tavalyi árainkat! (Nem, nem vesztegettük meg az Adacot ;) , csak számítottunk erre az eredményre.) Keresd a szükséges méretet a webshopban, ha véletlenül nincs ott, telefonálj, vagy küldj üzenetet!

Igazi meglepetés, hogy idén először tudott egy olcsó távolkeleti importgumi viszonylag előkelő helyen, a megfelelő kategória tetején végezni. Az Indiában gyártott Apollo Amazer száraz úton a legjobbak közé küzdötte fel magát, és vizes úton sincs oka szégyenkezni.  Igaz ugyan, hogy kissé kopósnak bizonyult (ez volt a leminősítés oka), viszont bebizonyította, hogy az alacsony árfekvés és az elégtelen  minőség nem minden esetben jár kéz a kézben.

Vizes úton egyértelmű hiányosságokat mutattak, ezért nem tudták az elégséges fölött végezni a Sava, a Kleber,  és a Debica modelljei. A legnagyobb csalódást a Dayton vizes teljesítménye okozta, ami ezáltal az egyedüli elégtelen érdemjegy begyűjtésével a sor végére csúszott le.

Szárazon végzett tesztek: Rómától alig 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya. Esőszünetre nemigen volt szükség. (Kép: Adac.de)

Vizes tesztek: Continental tesztpálya, Hannover mellett. (Kép: Adac.de)

Kormánymozdulatokra való reagálás, eltérések a kormányzási szögek között, kormánykorrekció szükségessége - egy tesztguminál mind-mind érdekes. (Kép: Adac.de)

.

Ponthatárok (mindkét tesztelt méretre vonatkoznak), és a részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

Az egyes osztályzatokhoz tartozó minimum értékek. (Kiváló osztályzat: még soha nem ítélték oda; folyamatos fejlesztésekkel számolva a jövő számára tartogatják.)

.

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, mégpedig: 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14, 175/70 R14.

195/65 R15 V

Közép- és alsó középkategóriás autók tömegei koptatják ezt a méretet – Auditól Volvóig.  A 16 tesztelt nyárigumi közül 7 termék szerzett jó, további 6 pedig megfelelő minősítést, a választék tehát széles.

A legmagasabb szinten teljesítők hetes csoportja: Vredestein Sportrac 3V, Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V, Maloya Lugano, Continental ContiPremiumContact 2, Dunlop Sp Sport Fastresponse, Semperit Speed-Life.

A 6 megfelelő versenyző: Michelin Energy Saver, Firestone TZ300, Pirelli Cinturato P1, Hankook KinERGY Eco K425, Goodyear EfficientGrip, Falken ZIEX ZE912.

Gyenge vizes eredményeik miatt a Sava Intensa HP-nek és a Point S Summerstar 2-nek mindössze egy – a piaci esélyeiket jelentősen rontó – elégségesre futotta.

A sereghajtó Chengsan CSR66 meg is bukott – a tesztelő szerint vizes úton talán csak a Kínai Nagy Fal tudná megállítani.

Hol kezdődnek a határai, és vajon mekkorák a biztonsági tartalékok? (Kép:Adac.de)

Fékmérések: speciális, sínnél vezetett járművel. Az azonos nyomon történő fékezések miatt magasabb a mérési pontosság. Aszfalton és betonon, 3 napon át; a végére a tesztvezetőnek kb. 2000-szer kell a fékpedálra taposnia. (Kép:Adac.de)

.

Részletes eredmények:

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek: 185/65 R15, 205/65 R15.

.

Szólj hozzá, és persze tetszikelj/lájkolj balra lent! :)

—————————————————————————————————————

Korábbi Adac nyári gumi tesztek:

Adac nyárigumi teszt 2010 »
Adac nyárigumi teszt 2009 »

—————————————————————————————————————

Címkék: , , , ,

141 hozzászólás a “Adac nyárigumi teszt 2011” bejegyzéshez

  1. Kombany:

    Kicsit fura a teszt végeredménye.
    a Dayton gumik eddig mindíg a középmezőnyben voltak, most meg hírtelen elégtelen?: Ez elég fura így.. szinte már hihetetlen..

    Fura hogy mindkét méretben egyetlen egy gumi kapott elégtelent, és mindkettőnél kimagaslóan rossz lett a “vizes út” teszt. Ez inkább utal mérési hibára mint valós teszteredményre..

  2. NTonee:

    Nekem a Michelin Energy Saver furcsa. Tavaly is volt már aqua planning teszt, és pont amiatt esett ki a különösen ajánlott kategóriából. Erre most 3. hely (175/65R14). :S
    A Fulda meg nagyon lent végzett, amit megint nem nagyon értek.

  3. gumibiznisz:

    Az a helyzet, hogy a gumigyárak általában kisebb mértékben folyamatosan, szezonról-szezonra változtatnak az abroncsaikon, ezt nem szokták külön tudatni a vásárlókkal. (Sőt ellenkezőleg: inkább azt jelzik, ha egy gumin semmit sem változtatnak. Pl. M0 jelzés az abroncson azt jelenti, hogy az Mercedesre optimalizált, egyben garancia arra, hogy ezen a sorozaton a későbbiekben még a legapróbb változtatás sem történhet a gyártás folyamán.)

    A Daytont amúgy tényleg jobb helyre vártuk. Első blikkre úgy tűnik, hogy az alacsony gördülési ellenállást nem sikerült összhangba hozni a vizes tapadással, ami jellemző probléma. (A “vizes” eredmény egyébként több dologból áll össze: fékezhetőség, aquaplaning ellenállás egyenesben ill. kanyarban, kezelhetőség, oldalvezetés.)

  4. Bally:

    Azt hiszem, hogy a kopás + eco mérce nagyon elviszi az egészet egy nagyon rossz irányba….

  5. peter:

    Sziasztok!
    Az létezik – az ADAC képek alapján – hogy a nyári gumikat vizes tesztjeit valóban Hannoverben végezték?

    Nem lehetett túl meleg az idő, most is 0 fok van…

    Mennyire lett reális a teszt eredménye?

  6. gumibiznisz:

    Honlapjukon azt írják, Hannover mellett végezték a vizes teszteket.

    Itt tudod végignézni az eredeti képeket. Képaláírásokért a kis képernyőt fel kell nagyítani, és a képeket (Bilder) választani: http://bit.ly/dIHNnX

    A képek alapján a tesztek elvégzésekor fagyos biztos nem volt az idő. Ha mondjuk egy 6-8 fok volt, az már jó a teszt szempontjából.

  7. peter:

    Talán a száraz teszt még elmenne, de a vizes?
    Érdekes, el tudtak menni Rómától délebbre, de egy részét a Continental! pályáján végezték :)
    Biztos, amikor a Conti volt soron, beindították az aszfalt alatti fűtőszálakat :)

    Köszönöm a választ!

  8. Zolee:

    Nagyon vártam a 2011-es nyárigumi tesztet, mert idén muszáj lesz lecseréltetnem a gyári szerelésű 6 éves 54 ezret futott Bridgestonokat, de nem hiszem hogy ez alapján fogok dönteni. Évről évre egyre jobban az az érzésem, hogy sántít ez az egész.
    Egyébként szerintem érdekes lenne lefuttatni ugyanezt a tesztet átlagosan használt gumikkal. Úgy értem, hogy 25-40 ezret futott 3-4 éves abroncsokkal, amivel még elvileg biztonsággal autózhatunk. Elképzelhető, hogy a pl a Michelin fele akkora féktáv alatt megáll mint egy tesztgyőztes, ami ez alatt már nagyon elkopott.

    Azt nem lehet tudni, hogy melyiknél milyen hosszú volt a féktáv?

  9. gumibiznisz:

    Konkrét féktávokról sajnos nem találtunk információt.

    Amúgy mi semmi megrázót nem látunk ebben az idei tesztben sem, akármennyire is nézzük. Bőven lehet választani a jó ill. megfelelő csoportból, amelyik szimpatikus. ( + jópár, amit most nem teszteltek) Ha csak abban segít, mit ne vegyél, már hasznos volt.

  10. Ferenc:

    Üdv. A continental premiumcontact létezik175/65méretben? Eddig csak 195-től felfelé láttam, alatta pedig az EcoContactot. Nem elírás?

  11. F.Balázs:

    Hát nem tudom az biztos, hogy akik ott ülnek azért értenek hozzá. A 2010-es téligumi tesztjük alapján vettem meg szeptemberben a téligumikat (Fulda Kristall Montero 3 185/60/14 méretben) Az előző gumit is újonnan vettem de a Fulda az minden várakozást felül múlt, teljesen megvagyok elégedve vele és még az ára se volt sok. Szal az idén esedékes nyári gumi vételt is ez alapján fogom eldönteni azért sokat segítenek ezek az adatok.

  12. gumibiznisz:

    Ferenc: Nem elírás, van belőle ez a méret.

  13. G76:

    Pirelli C. P6-ot néztem ki még a teszt előtt, de megvártam a vásárlással az idei tesztet, erre nincs benne a tesztelt gumik között… Tavaly megnyerte a 185/65 kategóriát, gondolom 195/60 -on is hasonlóképp teljesíthet ugye? Az ára kedvezőbb, mint pl a Continentalnak.

  14. gumibiznisz:

    Persze, megfelelő választás a Pirelli. (Bár a mi megítélésünk szerint a Conti elsőbbséget élvezne, amit amúgy nem adunk drágábban, mint ahogy a Pirelli megy: 195/60 R15-ben 18600 Ft. )

  15. gyuszter:

    195/60/r15-re milyen választás lenne az Uniroyal RainExper? Ebben a méretben ez a típus ha jól látom nem volt tesztelve, de árban azért kedvezőbb lenne. G Astrárhoz kell a nyári ez a típus.

  16. gumibiznisz:

    Nagyon jó választás lenne.
    Egyébként ebből a méretből holnap kapunk, igaz, nagy részének már van gazdája. Ha téged is most érdekel, jelezz vissza, vagy rendeld meg itt: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–195-60-15–88H/ (16000 Ft), mert hamar elfogy, és akkor meg kell várni a következő szállítmányt.

  17. keny:

    Nagyon vártam már a legújabb tesztet, mivel a nyári abroncsaim megértek a cserére. Egyértelműen a Michelin Energy Saver felé hajlok, viszont a méretet illetően még bizonytalan vagyok. Egy 75 lóerős autóra belefér-e a 195/50 r15-ös méret, vagy az már túl széles lenne és nagyon visszafogná a teljesítményét, valamint megdobná a fogyasztását? Ha igen, maradok a 185/60 R14-nél, bár kétségtelen, hogy a nagyobb, peresebb gumi sokkal jobban nézne ki…

  18. Gaben:

    Sziasztok H astrára mit tudnátok ajánlani 205/55R16 méretben
    én a continentált néztem de elég húzós árban van:-(

  19. gumibiznisz:

    Keny: ha akarod, felteheted a 15-ös gumikat, túl drasztikus változás nem lesz, kicsit több lesz a fogyasztás.

    Gaben: az Uniroyal RainExpertet (Continental gyártmány) ajánljuk, most még van belőle készleten, azonnal tudjuk szállítani. Itt találod: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-55-16–91H/

  20. keny:

    Azt tudom, hogy kicsit több lesz a fogyasztás, de mennyivel? 1-2 deci? Fél liter? Liter? Tudom, hogy nem lehet előre megmondani, de kb?
    Mostani mérete: 165/70 R14 (Semperit Wintergrip) Leendő: 185/60 R14, vagy 195/50 R15 (Michelin Energy Saver, vagy Continental Premium Contact)

  21. gumibiznisz:

    Ezek szerint nem a 185/60 R14-et akarod váltani 195/50 R15-re… Hát, ha az eredeti méret 165/70 R14, akkor nem érdemes 15-ös gumikra váltani, túl sok lesz. Vagy maradj az eredetinél, vagy legyen a 185/60 R14, de utóbbi esetben valószínűleg kellenek majd szélesebb (6″ ) felnik is.

  22. István:

    A Bridgestone Escopia EP150 -ből nem találtam 195/60 R15 -ös méretet.
    Melyik típusa felel meg ennek a minőségnek a fenti méretben?

  23. István:

    Még azt szeretném megkérdezni, hogy fogyasztásban kb. mennyit jelent 100 km-en a Continental 1,7 -es és a Vredestein 2,4 es értéke?
    Előre is köszönöm.

  24. spiderman:

    kedves gumibiznisz:
    bridgestone ecopia ep150-ből lesz-e 205/60r15-ös méret valamikor?
    köszi!

  25. gumibiznisz:

    István, Bridgestone Ecopia EP150: nem gyártják 195/60 R15 méretben.
    Helyette Bridgestone ER300 Ecopia (22300,-):
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/bridgestone-er300-ecopia1–195-60-15–88H/

    Érdemes megnézned ezeket is:
    - Continental PremiumContact 2 (18600,-):
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–195-60-15–88H/
    - Continental EcoContact 5 (19900,-):
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-ecocontact-5–195-60-15–88H/

    A üzemanyag-fogyasztásokról pontos értékeket nem találtunk, az általad említett esetben ez durván 3-4 dl-t jelenthet 100 km-en.

  26. gumibiznisz:

    Spiderman: 205/60 R15 méretben Ecopia EP150-et jelenleg szintén nem gyártják. Amit igen, az a Bridgestone ER300 Ecopia: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/bridgestone-er300-ecopia1–205-60-15–91H/

  27. Khairo:

    Kedves Gumibiznisz!

    205/55/R16-os méretben mit ajánlana nyárigumikból, közepes árkategóriában?

    Köszönöm a választ!

    K.

  28. gumibiznisz:

    Minősége kiváló, árkategória közepes, úgyhogy jó szívvel ajánlom:
    Uniroyal RainExpert (17900,-). Itt tudod megnézni: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-55-16–91H/

  29. Khairo:

    Nagyon köszönöm a gyors választ! :)

  30. Zsolt:

    Nekem is megérett a cserére a nyárigumi. Én a Dayton D210-en gondolkodom, de sajnos nem került bele a tesztbe. Esetleg valaki tudna róla mondani valamit? 185/60 R14 -es méretről lenne szó.

  31. P. Zoli:

    Kedves Gumibiznisz!

    Várható, hogy 195/65 r15 méretben fog érkezni Bridgestone Ecopia EP 150 ?

    Ha igen, nagyságrendileg milyen árra lehet számítani?

    A tavalyi mintázatról ( ER300 Ecopia ) mi a véleménye?

    Válaszát előre is köszönöm,

    P. Z.

  32. gumibiznisz:

    Zsolt: A Dayton a Bridgestone harmadmárkája, a D210 ennek árban és teljesítményben megfelel, (tehát pl. Barummal, Matadorral azonos kategória)

    P. Zoli: Bridgestone Ecopia EP 150-ből belátható időn belül nem kapunk. Az ER300 Ecopia pedig kategóriájának megfelelő, kiegyensúlyozott teljesítményű abroncs.

  33. Ivoke:

    Yokohama, Falken esetleg Toyo gumikról nincs ilyen teszt?
    Az ADAC ezeket a márkákat nem is teszteli?

    Nekem Yokoham Parada Spec 2 van most az autón, (így vettem), és érdekelne mit írnak róla.

    Ugyan eddig bejött és a mintája is tetszik, de ha van jobb nála azért az elgondolkoztatna. Esetleg valami hasonló teszt a Falken ZE912 vagy FK 452-ről, Toyo Proxes T1-R, v. 4E vagy nem is érdemes foglalkozni velük?

  34. gumibiznisz:

    A Falken ZE912 szerepel ebben a tesztben, a nagyobb méretben. Az, hogy a többi nincs benne, nem jelenti azt, hogy akkor nem is érdemes velük foglalkozni. A tesztelt gumikat a kereskedelemben kapható abroncsok közül véletlenszerűen választják ki, és nyilván egy csomó minden kimarad, ez viszont nem minősíti őket.
    (A tavaly őszi tesztben pl. szokatlanul kevés volt a tesztalany, sok nagy márka képviselője hiányzott. Az ok az volt, hogy a teszt kezdetére a szériagyártott abroncsaik egyszerűen még nem kerültek forgalomba.)

  35. andris:

    Üdv Mindeniknek!

    Most néztem a teszteredményeket. A táblázat alján kicsit megzavart, hogy a legjobb(nagyon jó) minősítés 1,5 pont lehet. A korábbiaknál 0,5. Nem elírás véletlen? Csak mert a korábbi teszteknél a legjobb érték 0,5 volt. A jelenlegi táblázatban pedig szerepel egy 1,0-ás érték is.

    Ami nagyon érdekes a számomra, hogy a Continental PremiumContact 2 mindegyik táblázatban benne van, ráadásul az “élvonalban”. Bár nem tudom, hogy mi a különbség a Conti-PremiumContant meg a PremiumContact között, merthogy még nagyon nem értek a gumikhoz. Az biztos, hogy az olyanoknak mint én, ez a rangsorolás nagyon sokat számít. Szóval köszönet érte.

    Tegnap még a Pirelli Cinturato P6 volt az, amit szerettem volna, de elbizonytalanodtam eme Continental miatt. Kb. 500 forint van köztük guminként, ahol néztem, a lakhelyemhez közel. Gondolom a különbséget maximum zajban vehetném észre vagy még abban sem.
    A minimális árkülönbség miatt döntő szerepet játszhat a gumik gyártási éve. A webshopokban nem lehetne ezt az információt megjeleníteni vagy új gumi internetes (vagy egyéb módon történő) vásárlásakor ez “mellékes”? Csak azért kérdezem, mert ennek hiányában számomra az, hogy új gumit veszek azt jelenti, hogy 0 km-est és ha már rászánom a pénzt egy kiváló minőségű abroncsba, akkor ezt a paraméterét is figyelembe kell vegyem.
    Ne értsetek félre, nem kötekedni szeretnék, a legnagyobb jóindulattal érdeklődöm, hogy hogyan is működik ez.

    Andris

  36. gumibiznisz:

    Szia Andris,
    a képaláírásban a konkrét számoknak nincs jelentősége, csak azt szerettük volna a teszt helyes értelmezése érdekében egyértelművé tenni, hogy itt a kisebb érték számít jobbnak.

    A két PremiumContact 2 esetében természetesen ugyanarról a gumiról van szó, a 2. táblázatban azért kellett a névbe elválasztójelet tennünk, mert másképp nem fért ki rendesen :) (Szóval, az “ő” hivatalos neve Continental ContiPremiumContact 2, de biztos láttad már, hogy a különböző helyeken vannak eltérések az írásmódban, úgymint kis- és nagybetűk, Conti- előtag hiánya, egybe- és különírás: nem kell megijedni, ugyanarról a gumiról van szó, a Continental rendkívül jól sikerült abroncsáról, a PremiumContact 2-ről :) )

    A különbséget egyébként a két említett abroncs között tényleg nem vennéd észre.

    A gyártási idő megjelenítésének hiányával kapcsolatban:
    - A gumik gyártási idejére nézve semmilyen szabályozás nem létezik, már csak ezért sem kerül ez az adat nyilvántartásba.
    - A nagykerek nem tartják nyilván a gyártási időt, csak darabszámot. (Nemcsak Mo-on, külföldön sem! Általában csak azt tüntetik fel, ha 5 évesnél idősebb egy abroncs.) Mindenre kiterjedő készletnyilvántartás valószínűleg annyi pénzt és időt emésztene fel, ami gumiabroncsokról lévén szó, nem térülne meg. (a nyomott árak ugye)
    - Aggodalomra viszont semmi ok. Egyrészt a gumi nincs cukorból, egy 1-2 éves abroncs miért lenne túltárolt? Másrészt mivel senki nem tart ma túlméretezett készleteket, még ennyit sem állnak a gumik. Jelenleg pl. a leadott Uniroyal előrendeléseinkből bizonyos méreteket még le sem gyártottak. (pedig gazdáik már vannak) Amiket megkaptunk, 2011-esek voltak, legutóbbi szállítmányban pedig már 2011 márciusiak. Szóval most úgy látjuk, hogy itt már nem a túltárolás a probléma…

  37. István:

    A gyártási idő a teszt szempontjából is érdekes lehet, pl az előbb említett PremiumContact2 esetében.
    Mindhárom táblázatban szerepel, de egészen eltérő pontszámokkal.
    Valószínűleg a teszt az akkor éppen kapható legújabb gyártású gumira vonatkozik.
    Gondolom, hogy azt viszont nem lehet tudni, hogy a 2 teszt között mikortól gyártották az újabb értékeket produkáló gumikat.

  38. andris:

    Értettem :)

    Köszönöm szépen a ráfordított időt és a kielégítő válaszokat!

    üdv, Andris

  39. Szabbi:

    Szevasztok!

    A nyári garnitúra cserére érett az öreg Vectrámon. A gyári méret 195/60 R14, “szerencsémre” ez a méret egyik tesztelt méretnek sem szomszédja, így megint kicsit tanácstalan vagyok és egy kis segítségre szorulok.
    Az invesztálásra szánt összeg br. 15-20e Ft/db között lenne. Többet a kocsi értéke és a magas kockárafékezési rizikó (és az ebből következő ismételt garnitúra cseréje) miatt nem nagyon, kevesebbet meg a felhasználási kritériumok miatt nem szeretnék költeni.

    A gumik a hét 5-6 napján, napi kb. 40-45km-t futnak időjárástól függetlenül, távolsági közlekedésben, igen agresszív használatban. (Reggel munkába menet morcos vagyok, délután hazafelé a szakasz időket javítgatom. ;-) )
    Nedves burkolaton 110-140 között, szárazon 120-170 között kellene helytállniuk, kanyargós szakaszon. Fotossági sorrendben, elsődleges szempont a jó tapadás nedves aszfalton, szárazon, vízen, másodlagos a tartósság, harmadlagos a fogyasztás, a kényelem meg az úrvezetők kiváltsága.

    Tehát ha tudnátok abroncsot ajánlani a fenti kritériumokra, megköszönném.

    Üdv, Szabbi

  40. gumibiznisz:

    István: A tesztelt gumikat a kereskedelemben vásárolják az új szezonra szánt szériákból, ezeket kb. a tesztet megelőző év utolsó harmadától kezdik gyártani.

    Andris: Szívesen :)

    Szabbi: Neked valamilyen prémium (pl. Continental PremiumContact 2) gumi kellene, de legalábbis középkategóriás.

    Az lehet csak probléma, hogy a 195/60 R14 egy ritka méret, nem valami jó belőle az ellátottság. Nálunk pl. jelenleg nincs raktáron ez a méret, és sajnos, semmi olyat nem tudunk belátható időn belül ígérni, ami a szempontjaidnak megfelelne.

  41. Szabbi:

    Köszönöm!

  42. Khairo:

    Kedves gumibiznisz!
    Anno ajánlottad az alábbi gumit
    Minősége kiváló, árkategória közepes, úgyhogy jó szívvel ajánlom:
    Uniroyal RainExpert (17900,-). Itt tudod megnézni: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-55-16–91H/

    Kérdésem, hogy miért lehet az, hogy az adac tesztjében a 195/55/R15-ös méretben nncs ez a gumi tesztelve? Nem fért bele? Ok, hogy kisebb méretben jól szuperál, csak ez fura..

    Nagyon köszönöm,Üdv,K.

  43. gumibiznisz:

    Khairo: Semmilyen különösebb oka nincs annak, és nem is nevezhető furcsának, hogy a RainExpertet a nagyobbik méretben éppen nem tesztelték. A tesztelt gumikat a kereskedelemben kapható abroncsok közül véletlenszerűen válogatják össze, és természetes, hogy egy néhány tíz abroncsból álló válogatás messze nem fedheti le a teljes piaci kínálatot, szükségszerűen rengeteg minden kimarad.

    Ettől függetlenül a fenti abroncsot továbbra is nyugodtan tudom ajánlani, 205/55 R16 méretben is, tapasztalatból :)

  44. dsanyi:

    TC! Tanácsot kérnék.

    Nem igazán tudok választani a 195/65/R15 méretben az alábbiak közül:

    Uniroyal Rainexpert ADAC 2011 kisebb méretben jó

    Fulda EcoControl ADAC 2011 kisebb méretben megfelelő

    Semperit Speed-life ADAC 2011 ebben a méretben jó

    Dunlop SP Sport1 Nem találtam tesztet, de prémium kategória, igaz drágább is.

  45. gumibiznisz:

    Az SP Sport 01 nemcsak kategóriájában tér el a többitől, hanem abban is, hogy inkább sportos, mint komfortos, és nem is egy mai fejlesztés. (Később nehezebb lehet pótolni, mert már kifutó.)

    Az egyes gumikat a főbb tulajdonságaik általában a tesztelt mérettől eltérő méretekben is jellemzik. Tapasztalataink, visszajelzéseink alapján a többi általad felsorolt abroncs közül egyértelműen a RainExperttel járnál a legjobban: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–195-65-15–91H/

  46. Tavaszi Péter:

    Sziasztok

    195/55 R15 85H méretű nyárigumik közül melyiket ( 3-4 típus ) ajánlanátok leginkább ?

    Köszi, Peti

  47. gumibiznisz:

    Ennél a méretnél az is közrejátszik a döntésben, hogy mi elérhető belőle. Így
    elsősorban a Continental PremiumContact 2-őt ajánljuk (prémium kategória):
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–195-55-15–85H/

    Középkategóriából Uniroyalt ajánlanánk a jó ár-érték arány miatt, de ez jelenleg nincs, esetleg Fulda vagy Hankook (Ezeket is megtalálod a webshopban, a méretre keresve.)

    Árban a fentiek alatt helyezkednek el az alsó kategória képviselői (itt pl. Matador MP 44), de hogy melyik csoportból válassz, ahhoz az autózási szokásaidat is érdemes figyelembe venni.

  48. Ákos:

    Sziasztok,

    érdekelne, milyen gumit tudnátok 155/70R13 méretben ajánlani.

    Köszönettel:

    Ákos

  49. gumibiznisz:

    155/70 R13-ból jelenleg a webshopban található abroncsok mindegyikét tudjuk szállítani. (Az Uniroyal kivételével, ami ebben a méretben az utolsó darabig elfogyott már, nem tudni, mikor kapunk belőle újra.)

    Alsó kategóriában a Matadort, középben a Kumhot vagy a Firestone-t, felsőben pedig a Continentalt javasoljuk – a rászánt kerettől függően. (A gumik nevére kattintva a képeiket is meg tudod nézni.)

  50. Ákos:

    Szervusztok,

    pedig pont az Uniroyal RainExpert gondoltam. Firestone mennyivel van alatta? érdemes az Uniroyalra várni, vagy teljesen korrekt a Firestone is?

    Kösz előre is!

  51. gumibiznisz:

    Sajnos, teljesen bizonytalan, hogy kapunk-e még az Uniroyalból, nem érdemes várni rá. A Firestone is (és a Kumho is) teljesen korrekt, és azért is érdemes még most élni a lehetőséggel, mert a raktárkészletek nagyon fogyóban vannak, lehet, hogy bizonyos abroncsokból hiány lép majd fel, ráadásul áprilistól áremelések is lesznek.

  52. Sab:

    Sziasztok!

    A teszteredményeknek megfelelően szoktam gumit választani és ez eddig nagyon is megfelelő volt számomra. Téligumiba tavaly Dunlop SP WinterSportot vettem a vizes teljesítményei miatt és nagyon bejött. Az idei nyárigumi választásban viszont kicsit hezitálok. Az ár tekintetében annyira nem kell foglalkoznom szerencsére céges autóként, de a havi kb 6-7000 megtett km miatt szeretnék egy biztonságos gumit választani. Általában először a vizes teljesítményt szoktam számításba venni, a kritikusabb helyzetek miatt. Sima átlagos diesel G Astra, 195/60/R15 méretben, semmi extra. A Vredestein Sportac 3V és a Nokian V között hezitálok de természetesen megfelelő érvekkel más típusra meggyőzhető vagyok.

    Köszi

  53. gumibiznisz:

    A kinézett gumik megfelelő választást jelentenek. A Nokian V mellett szól, hogy mintázatánál fogva komfortosabb, kevésbé hajlamos rendellenes kopásra, mint a Vredestein. (amivel együtt utóbbi a későbbiekben zajossá válhat)

    A Nokiant itt találod:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/nokian-v–195-60-15–88V/

    És még egy, amivel szintén nem járnál rosszul:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–195-60-15–88H/

  54. Jalso:

    Sziasztok!

    A segítségetekre lenne szükségem. Jelenleg 205/45 R16-os (gyári) nyári gumijaim vannak egy Seat Ibizán, amiket le kellene cserélni. 195/45 R16-os Semperit Speed Life-on ill. Continental Conti-Premium Contact 2-n töprengek, de nem tudom, hogy melyik lenne a jobb választás. Leginkább városban közlekedek, előfordul országút és autópálya is, és hosszabb távra terveznék a választott gumival. Mennyiben érződik a Semperit gyengébb eredménye (tapadás, fogyasztás) a Continental-hoz képest a megadott használati körülmények figyelembe vételével? Indokolt lenne a nagyobb kiadás a Continental-ra?

    Köszi!

  55. gumibiznisz:

    A két abroncs nem azonos kategória. Igaz, hogy árban a Semperit kedvezőbb, de ha hosszabb távra tervezel, akkor szerintünk ebben az esetben a Continentallal mindenképp jobban jársz (itt és itt). Ha mégis olcsóbbat szeretnél, akkor ezt ajánljuk. (Árakat a linkekre kattintva találsz.)

  56. Alexandra:

    Sziasztok!

    A segítségetekre lenne szükségem. 205/55 R16-os méretben szeretnék nyári gumi szettet a bmw 320 D touring -ra. De nem tudom, hogy melyik lenne a legjobb választás. Leginkább városban közlekedek Magyarországon, előfordul országút és autópálya is, és hosszabb távra terveznék a választott gumival. Sokat járok külföldre Magyarország-Spanyolország, és kint is használom az autót tengerpart mellett! Családi használatra szeretném. Milyen gumit ajánlotok, (tapadás, fogyasztás) a megadott használati körülmények figyelembe vételével?

    Köszi!

  57. gumibiznisz:

    A rászánt kerettől függően ezt ajánljuk, most ráadásul különösen kedvezően:

    Középkategória:
    - Uniroyal RainExpert (91H): 17900,-

    Prémium kategória:
    - Continental PremiumContact 2 (91H): 20900,-

    Itt meg is találod őket:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-55-16–91H/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–205-55-16–91H/

  58. Alexandra:

    köszi! mindenképp prémium kategóriát szeretnék! a H és W között mi a különbség ? köszi

  59. gumibiznisz:

    Ezek sebességindexek. H: max. 210 km/h W: max. 270 km/h
    Bővebben itt: http://gumibiznisz.hu/sebessegindex-tablazat/

  60. keny:

    A hétvégén rakattam fel az új Continental PremiumContact gumikat a kocsira. Csak ajánlani tudom mindenkinek, klasszisokkal jobb, mint a korábbi Semperitek. Simán, nagyon komfortosan fut, iszonyat halk, tapadása abszolút rendben, és talán még a fogyasztás is picit jobb lett. Egyedül vizes úton nem volt még alkalmam kipróbálni. szóval a lényeg: nagyon ajánlom!

  61. E46:

    240Le, 450Nm, 25x km/h, 1800 kg, állandó összkerék, 225/45 R17 (minimum 91 W).
    Miket javasol a kínálatából?
    Köszönöm.

  62. gumibiznisz:

    Az adott méretben a webshopban feltüntetett abroncsok mind elérhetők.
    Most a jó ár-érték arány miatt a következőket emelném ki közülük (a nevükre kattintva meg is tudod nézni őket):

    - Kumho ECSTA HM KH31 (91W): 24400,-
    - Uniroyal Rainsport 2 (91W): 29400,-
    - Bridgestone Potenza RE050 (91W): 33100,-
    - Michelin Primacy HP (91Y): 34900,-

  63. Tibi74:

    Kissé tanácstalan vagyok, erre a tesztre vártam, de sajnos amit én keresek azt nem tesztelték. 185/60 R14 . Tanácsot kérnék a kocsi évente 50-60 ezer km-t fut.
    Köszönöm.

  64. keny:

    @Tibi74! Én pont ebben a méretben, 185/60 r14-ben vettem Continental PremiumContact 2 gumit, és ahogy a korábbi hozzászólásomban leírtam, tökéletesen meg vagyok vele elégedve! Csak ajánlani tudom!

  65. Alexandra:

    sziasztok, én 205/55 R16-ra vettem conti sport contact 2.t… fantasztikus! hihetetlen tapadás, esőben is a kanyarokban… hihetetlen, ahol eddig bejelzett a dsp ott most semmi, bmw -m van! csak ajánlani tudom, ezentúl csak ilyet semmi mást!

  66. gumibiznisz:

    Tibi74, ilyen futásteljesítmény mellett mindenképp prémium márkát ajánlok, konkrétan a Continental PremiumContact 2-t, amit itt találsz: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–185-60-14–82H/ (Ára a készlet erejéig 14100,-)

    Az Alexandra által említett SportContact 2-vel kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy ez a Continental sportos terméke, ami valóban kiemelkedő vezetési élményt nyújt, hiszen erre találták ki. A nagyobb gördülési ellenállás miatt nagyon jól tapad, cserébe viszont gyorsabban kopik. Tibi74-nek kb. 6 hónapig tartana, de ez csak elmélet, mivel a neki kellő méretben nem is gyártják, mert ezt az abroncsot kifejezetten sportos, nagy teljesítményű járművekre fejlesztették.

  67. Tibi74:

    Köszönöm szépen a választ ezt fogom vásárolni a shopban.

  68. Tommy:

    Sziasztok! Mi a véleményetek a Maloya Lugano gumiról?195/50 R15 méretben szeretném. Ettől a márkától van téli gumim 175/70 r13 és az tökéletesen bevált.
    De félek kicsit nerhogy hamarabb elkopjon mint én azt szeretném.

  69. gumibiznisz:

    Tapasztalataink egyelőre még nincsenek ezzel a gumival kapcsolatban. Csak a teszteredmények alapján: nagyon kiegyensúlyozott teljesítményű, minden bizonsági szempontnak jól megfelelő abroncs, kifejezetten kopásálló, kicsit kevésbé üzemanyagtakarékos, ill. némileg zajos.

    Az Adacnál, ahogy látod, jól szerepelt, itt pedig találsz más méretben, más teszteredményeket is, amik végeredményben hasonlókat mutatnak: http://www.testberichte.de/p/maloya-tests/lugano-195-65-r15-v-testbericht.html

  70. Andi:

    Sziasztok!

    Tudnátok ajánlani Honda civic 1.6i LS hez gumit ami szárazon és vizes úton egyaránt, és külömböző útviszonyokon nagyon jól teljesít
    gyári méret 185/60/14

  71. Andi:

    Comfort-Life 2 XL, Continental PremiumContact 2 E, Continental PremiumContact 2 ezeket nézegettem de nem zárkozom el másiktól sem

  72. gumibiznisz:

    Andi, a rászánt kerettől függően a következőkből érdemes választanod, az alábbi sorrendben. (A Continental prémium termék, a másik kettő megbízható középkategória, ahogy a Semperit is. (Semperit Comfort Life 2 >> ) Az Uniroyal és a Semperit egyébként a Continental márkái, de ha választani kell, inkább az Uniroyalt javaslom.) Képek a gumik nevére kattintva.

    - Continental PremiumContact 2 (14100,-)

    - Uniroyal RainExpert (12600,-)

    - Kumho Solus KH17 (11100,-)

  73. Andi:

    Sziasztok!
    Continental PremiumContact 2 (14100,-) van raktáron v mikorra váható ha megrendelem?

  74. gumibiznisz:

    Természetesen van. Ha most megrendeled, holnapután délelőtt nálad is van.

  75. fantom:

    Nekem az a meglepő, hogy a Continental Premium Contact 2 az üzemanyagfogyasztás kategóriában milyen jól szerepelt. Lényegében ugyanazt tudja, mint a Michelin Energy Saver, amit erre fejlesztettek ki, pedig a Continentalnak nagyobb a gördülési ellenállása…

    A Continental kopása kicsit aggaszt. Nekem eddig Continental Sport Contact 2 gumijaim voltak, de most le kell őket cserélnem, mert elkoptak. Kb. 45.000 km-t futottak.

    Vajon a Continental Premium Contact 2 az többet bír? Jó lenne, ha bírna kb. 55.000-et.

  76. gumibiznisz:

    Ahogy egy korábbi hozzászólásban írtam, a SportContact a Continental sportos abroncsa, sportos, nagy teljesítményű járművekre. Ezért úgy fejlesztették, hogy nagyon jól tapadjon, de pont ezért (nagyobb gördülési ellenállás) természetesen jobban is kopik. (Amúgy még örülhetsz is neki, hogy egy sportabroncs 45 ezret elment, sokszor 20-25000 km alatt elkopnak!)

    Minden gyártónak van sportos abroncsa, ez a mértékű kopás tehát nem általában a Continental márkát jellemzi (ahogy gyakran tévesen szokták gondolni, akik korábban csak a SportContactot használták tőlük) hanem jellegéből adódóan kifejezetten ezt az abroncsukat.

    A PremiumContact 2 a gyártó komfortgumija, nem fog a SportContacthoz hasonlóan kopni, és persze minden téren nagyon jól teljesít.

  77. Edina:

    Sziasztok!

    Ford Ka-ra szeretnék új gumikat venni. Ahogy itt olvasom az Uniroyal jó választás lehetne, bár ilyen méretben nem tesztelték. Valóban jó választás lenne, vagy inkább mást rendeljek? Egyébként az Uniroyal nem hajlamos a kagylósodásra? A mértet 155/70/R15

  78. gumibiznisz:

    Az Uniroyal Rainexpert tényleg jó választás, nyugodtan megrendelheted. Nem hajlamos kagylósodásra. Az egyenletesebb kopás és hosszabb élettartam érdekében természetesen az első és hátsó gumikat rendszeres időközönként (8-10000 km-enként, vagyis ált. szezononként) fel kell cserélni. A tengelyek közti csere minden guminál ajánlott, de erre a szervizekben kérés nélkül is odafigyelnek szezonális gumicseréknél.

    A méretre, gondolom, 155/70 R13-at akartál írni, amit itt találsz, ráadásul most nagyon kedvező áron:

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert–155-70-13–75T/ (8500,-)

  79. Sam:

    Sziasztok!

    Renault Mégane I. Classic 1.4-re szeretnék új nyárigumikat venni 175/65 R14 T 82. Az előző gazdája nem ápolta rendszeresen és megrepedezett az abroncs oldala (gondolom a folyamatos napon parkolástól). Most Michlein Energetic van rajta amivel vettük, azt hiszem 2002-03-as lehet. Keveset használták a profilja megfelelő lenne, de aki cserélte a téliről nyárira mondta, hogy ezt ha anyagi keretek engedik lecserélhetnénk a repedezés végett.
    A teszt alapján A Continental Premium Contact 2-őt néztem ki. Fontos a komfort és a biztonság és ne legyen nagy menetzaj. Rendszeresen használjuk autópályán és városban is. A teszt szerint a kopása gyengébb a többinél. Ez mennyit differenciát jelent? Úgy gondolom, hogy nem kophat annyira gyorsan, hogy minket ne szolgáljon ki még pár évig és ne lehessen eladni velük. Után a úgyis lecseréljük az autót. A másik alternatíva a Michlein Energy Saver. Melyik a jobb választás a két gumi közül?

  80. gumibiznisz:

    Szia Sam! Mindkét abroncs prémium kategóriás termék, alapjában mindkettő jó választást jelent. Akinek a kiemelkedő élettartam az elsődleges, annak az Energy Saver javasolható. Akinek a a vizes úton is kiemelkedő tapadás, annak a PremiumContact 2, igaz, cserébe valamivel jobban kopik, de ez normális, elfogadható mértékű. Ráadásul, a most kapható PremiumContact 2 E csökkentett gördülési ellenállású, úgyhogy biztosan nem fog idő előtt elkopni. Mindent egybevetve (árakat is), én biztosan a Continental mellett maradnék a végén.

    Amúgy mindkettőt nagyon kedvezően tudjuk kínálni, a készlet erejéig. Itt találod őket:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-2-e1–175-65-14–82T/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/michelin-energy-saver1–175-65-14–82T/

  81. Miki:

    Szia!
    Chevrolet Captivára 2.0 D 4WD keresek nyári gumikat. A gyári méret 235/60 R17 102
    Az eredeti Kumho még jó, de sajnos erősen felhangosodott (pont 90-nél) Évente 30-35000 Km-t megyek. Mit ajánlanátok, hogy jó is legyen , végre újra csend legyen, és mindezt azért megfizethető áron?

  82. Sam:

    Köszönöm a választ! Én is Continental felé hajlok (nem hiszem, hogy olyan hatalmas lehet a kopás különbsége). Ezek szerint az “E” jelzés a végén valamiféle “okosítást” jelent?
    Eddig nem is foglalkoztam az alsó táblázattal mert, az ugye méretben nem megfelelő nekem. De most átfutottam és feltűnt, hogy nem éppen előkelő helyen végzett a Continental és a Michelin ugyanazzal a gumival, és elméletileg csak a méret változott. Ez miért van?
    Amúgy szerintem úgy lenne korrekt a teszt, ha mindkét méretben ugyanazokat a márkákat/típusokat tesztelik. Mert ugyan nem mindegyikből van ez a két méret, de pl. a Bridgestone Ecopia Ep150 létezik 175/65 R14 T-be is. Illő lett volna betenni a tesztbe ha már nagyobb méretnél ilyen jól szerepelt.

  83. gumibiznisz:

    Miki, a zajosság a gumik rendellenes kopása miatt alakulhatott ki. Nem tudom, voltak-e cserélgetve az első és hátsó gumik 10-15000 km-enként, de ez mindenképp javasolt, hogy ne alakuljon ki a leírt probléma. (Ami bármelyik gumival megtörténhet, ha elmulasztjuk a cserélgetést.)

    A választásnál az is kérdés, hogy mi az, ami elérhető. Mi jelenleg a következőket tudjuk beszerezni (235/60 R17, 102H): Kumho Solus KH15 (35200,-), Falken ZE912 (36200,-), Continental PremiumContact2 (56100,-),

  84. gumibiznisz:

    Sam: Hát végül is, nevezhetjük “okosításnak”.
    A különbségek az eredmények között valóban adódhatnak az eltérő méretekből.
    De arról azért nincs szó, hogy olyan nagyon mást produkált volna a két abroncs a nagyobb méretben. A Conti ott is a legjobb csoportban végzett. A Michelin pedig egyedül a vizes út miatt csúszott ki onnan, de hát tudtuk is, hogy ez így van. (Valamit valamiért: a kiugróan jó kopásállósága valamennyire a vizes tapadás rovására megy.)

  85. Sam:

    Az “okosítás” alatt azt értettem, hogy az “E” jelzéssel ellátott Conti különbözik az szimpla Continental ContiPremiumContact 2-től? A tesztben is sima szerepel. Vagy csak ezt a jelölést is el szokták hagyni? Ahogy korábban írtad már, hogy sokszor kis és nagybetű, Conti szó elhagyásával írják a gumi nevét. Mert árban nem látok semmiféle különbözetet az E-vel jelölt és a sima között. Van ahol így van ahol simán látom.

  86. gumibiznisz:

    Szezon elején még a simából kaptunk, azok rég elfogytak. Egy ideje viszont már csakis E jelzésűek érkeznek, ezek elérhetők. Ez teljesen ugyanaz a minta, a keverékben lehet minimális módosítás. Az “E” optimalizált gördülési ellenállást jelent, ami általában hosszabb élettartamban, kisebb üzemanyag fogyasztásban nyilvánul meg. Jó választás, nyugodtan megveheted.

  87. presh:

    Sziasztok!
    205/60 R16-ra mit tudnátok ajánlani nekem? Én a Bridgestone Ecopiát néztem ki, de az úgy látom nincs ebben a méretben.
    Előre is köszönöm!

  88. presh:

    A fenti kérdésemhez fűzném még hozzá, hogy Renault Scenic-en használnám, vidéken lakunk, rossz minőségű aszfalton, és homokos-agyagos földúton. Városban viszonylag ritkán.

  89. gumibiznisz:

    Ecopiaból nekünk jelenleg tényleg nincsen, csak sima ER300:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/bridgestone-er3001–205-60-16–92H/

    Bár a rossz utakat egy gumi sem szereti, kevésbé finom mintázata miatt a leírtak alapján jó választás lenne az Uniroyal RainExpert: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–205-60-16–92H/

  90. presh:

    Köszönöm a gyors választ, meg is rendeltem az Uniroyal-t :-)

  91. Gibu:

    Sziasztok.

    Segítséget szeretném kérni. 175/65 R14-es gumi van az autómon. Elég elhasználtak már és cserélni szeretném. A Uniroyalt gondoltam venni,de olvastam, h elfogyott. PIRELLI P3000E volt az autón és nagyon megvoltam vele elégedve. Köszi a segítséget

  92. gumibiznisz:

    Szia! Az Uniroyal ebben a méretben tényleg elfogyott, és belátható időn belül, sajnos, nem is foguk kapni belőle. Amit helyette ajánlunk, és árban is hasonló:

    - Semperit Comfort Life 2 >> (A tesztben szintén a legjobbak között szerepelt, ugyanúgy a Continental másodmárkája, mint az Uniroyal, ára 11200 Ft.)

    - Kumho Solus KH17 >> (A fenti tesztben a középmezőnyben végzett, ára 10700 Ft.)

    Ha esetleg valamilyen prémium márkában gondolkodsz, akkor pedig ezek: Continental PremiumContact 2E (13500,-), Bridgestone EP150 Ecopia (14100,-)

  93. Gáspár János:

    Üdv!

    Gumi vásárlás előtt állok és érdeklődék, hogy mik a tapasztalatok a Falken ZE 912 gumiról…?? Vagy esteleg mit lenne még jó választás 195/50 r15-ös méretben!!(Renault Clio II)

    Köszönettel Gáspár János

  94. gumibiznisz:

    A Falken kicsit gyorsabban kopik, de összességében nagyon jó ár-érték arányú abroncs, megfelelő választás. Most ráadásul az ára is kedvező irányba változott. Itt találod: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/falken-ze-912-mfs–195-50-15–82H/

    Rajta kívül jó választást jelentenek a következők is:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/kumho-ecsta-spt-ku31–195-50-15–82H/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–195-50-15–82V/

  95. HM:

    Szervusztok!

    195/50 R15 méretben Uniroyal RainExpert, Dunlop SP Sport 01, vagy Dunlop SP Sport Fast Response?

    Continental Premium Contact 2-t szerettem volna, de a helyi gumiszerviz munkatársa szerint nagyon gyorsan kopik.
    9eKm-t autózok évente. Melyik lenne az ideális választás?

    Segítségeteket előre is köszönöm.

    Üdv,
    HM

  96. gumibiznisz:

    Szia! A PremiumContact 2 semmivel sem kopik gyorsabban a Dunlopoknál. Az említettek közül az SP Sport 01 a legkopósabb, a másik 3 közül nyugodtan választhatsz.

    A PremiumContact 2 teljesítmény szempontjából a legjobb választás, az Uniroyal szintén nagyon megbízható, ár-érték arány tekintetében pedig egyértelműen kiemelkedő.

    Rendelési lehetőség telefonon vagy az alábbi linkeken, jelenleg ezeken az árakon:

    - Continental PremiumContact 2 (82V): 15400,-
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-21–195-50-15–82V/

    - Uniroyal RainExpert (82V) : 13500,-
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/uniroyal-rainexpert1–195-50-15–82V/

    Igény esetén Dunlopot is tudunk szerezni: SP Sport 01 (82V) 14000 Ft, SP Sport Fastresponse (82H, peremvédős kivitel) 17200 Ft.

  97. Máté:

    Szia!

    Mitsubishi Galant kombimra 195/60 R15 méretben tavaly vettem egy garnitúra Pirelli P6 Conturato-t, ezeket szeretném lecserélni, mert sem a menetzajjal, sem az úttartással nem vagyok kibékülve. Sokkal többet vártam az elolvasott tesztek alapján a P6-osoktól. Lehet az autó mérete / súlya sok nekik, bár terhelhetőségben bőven határon belül vannak.

    Olvasva az ajánlásaidat a többiek kérdéseire a Conti PremiumContact 2 88H felé hajlok ebben a méretben. Érdekes lehetne még 205/55 R15 88V is, de ahogy néztem komoly ugrás van az árában (21e / 34e).

    Ajánlod az én autómhoz is, jó választás lenne?

    Kösz a válaszod előre is!
    Máté

  98. gumibiznisz:

    Igen, a 205/55 R15 sajnos, tényleg nem egy olcsó méret, és általában a választék sem valami nagy belőle. Érdemes a 195/60 R15-nél maradni, amiből a PremiumContact 2 a te autódra is nagyon jó választást jelent.

  99. NOGRADI:

    sziasztok
    kb 4éve vettem 2 használt(németektől behozott ,2000-n gyártott) HANKOOK OPTIMO K406-s 185/60r14-s gumit,amit hátsónak használtam.Nállam kb 55000km-t futott és mostmár eléggé viseltes állapotba került ezért megcseréltem az elől levő YOKOHAMA A.drive 175/65R14-s (20000km-t futott)gumikkal,hogy nyaralás előtt lecseréljem uj MICHELIN ENERGY SAVER 175/65R14 -re. Ekkor lepődtem meg ,hogy a kitudja hány km-t futott 10éves gumi elől mind nedves mind száraz úton sokkal jobban tapad mint a YOKOHAMA akár újkorában.Nem tudom a MICHELINEK is fognak majd hasonló kellemes meglepetést okozni?

  100. gumibiznisz:

    Remélhetőleg igen: az új gumi az új gumi! (Annyit meg kell azért jegyezni, hogy vizes tapadásban léteznek jobbak is az Energy Savernél, de egészében véve kategóriájának megfelelően jó teljesítményű abroncs, és kifejezetten kopásálló. )

  101. Sanyi:

    Tiszteletem!

    Nyári gumi vásárlásához szeretnék segítséget kérni. Lancia Ypsilonhoz kellene, 195/55/R15 -ös méretben. Elsődleges szempont a kényelmes/halk futás, az autó relative keveset fut (évi 9-11e Km). A keret olyan 18-23e Ft lenne.

    Illetve egy másik kérdésem az lenne, hogy esetleg megérné-e áttérni egy kisebb váltóméretre (185/65/R14)? Mennyire változna meg az autó viselkedése, fogyasztása? Gondolom az alacsonyabb gumiárat jelentősen növelné a lemezfelni ára.

    Segítséget előre is köszönöm.

  102. Pifu:

    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni, 225/50/17-es méretben melyik nyári gumit ajánlanátok
    Peugeot 607-re?
    Halk komfortos futás, jó száraz és vizes körülmények közötti teljesítmény.

    Keresgéltem már sokat de a tesztek mind 195-ös méretben vannak.

    Előre is köszönöm

  103. gumibiznisz:

    Elnézést a kicsit megkésett válaszokért, szabadság miatt alakult így.

    Pifu:
    225/50 R17 méretben jelenleg a következőket tudjuk ajánlani neked:
    - Nokian Z G2, 98Y (45700,-)
    - Michelin Primacy HP, 94V (47900,-)
    - Bridgestone ER300 Ecopia, 94W (51700,-)

    Sanyi:
    Neked is ment ma már válasz, csak mivel emailben is feltetted kérdésedet, ezért arra reagálva.

  104. Grizzly:

    Hello!

    Nissan Sunny 1,6SLX (N14) autóm van.
    Milyen nyárigumit ajánlanál rá? 175/65 R14 vagy 180/65 R14
    Continental PremiumContact2 és Uniroyal Rainexpert, ami tetszik.

    Kaptam egy ajánlatot Vredestein Hi-Trac 185/65 R14 gumiról, de nem találom ADAC tesztben illetve csak egy 2009-es tesztben lett megemlítve és nem írtak túl jókat róla. Valóban ilyen “rossz” gumi?

    Köszönöm a választ! Jó az oldal! ;)

  105. gumibiznisz:

    Szia Grizzly!
    Köszi a dicséretet, örülünk, hogy tetszik az oldal :)

    Az Uniroyalból mostanra már teljesen kifogytunk, idén már nem lesz belőle. Amiből van, és nyugodt szívvel tudjuk javasolni:
    - 175/65 R14, 82T Continental PremiumContact 2 E: 13900,-
    - 175/65 R14, 82T Bridgestone EP150 Ecopia: 13400,- (Ez is nagyon jó választás, ebben a tesztben, a nagyobbik méretben a legjobbak között van.)

    Itt találod őket:
    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-2-e1–175-65-14–82T/

    http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/bridgestone-ep150-ecopia1–175-65-14–82T/

    Az említett Vredesteint valóban 2009-ben tesztelték. Bár vizes úton ill. kopásállóság tekintetében jól szerepelt, száraz úton már gyengébben, és hát nem is a leghalkabb. Szóval ebben az esetben a fent említett Conti vagy Bridgestone jobb választást jelentene, mert kiegyensúlyozottabb a teljesítményük.

  106. Bravo:

    Üdvözlet mindenkinek!
    Mivel nem értek hozzá kérdeznék. 2007es Fiat Bravohoz (1,9 Mjet) melyik az ideálisabb téligumi méret? 195/65r15 v. 205/55r16.
    Valahol azt hallottam, igazából nem számít, de mivel dízel jobb lenne a 16-os. Van ennek valami köze hozzá?
    Köszönet a válaszért.

  107. FCB:

    Hello!

    Peugeot 307 CC-re gondolkodom nyári gumiban. 205/50 r17. Csak 2 db, mert 2 Good Year Excellence van elől, az hátramegy és előre kéne. Ezek az opciók, nem tudok dönteni, segítséget kérnék.

    1, Conti Premium Contact 2
    2, Conti Sport Contact 2
    3, Conti Sport Contact 5
    4, Hankook Ventus V12 Evo

    Igazából számítana minden paraméter, ide értve a kopást, fogyasztást is! Előre is köszönöm a segítséget.

  108. gumibiznisz:

    Ha minden paraméter számít, akkor elsősorban PremiumContact 2: kiegyensúlyozott, komfortos, kopása normál. Fentebb, az áprilisi hozzászólások között már beszéltünk a Continental sportos abroncsairól, amiket úgy fejlesztettek, hogy kiemelkedően tapadjanak, viszont emiatt jobban is kopnak.)

  109. Specialized7:

    sziasztok!
    A táblázatot nézve nem nagyon értem,hogy pl a semperit comfort life2 miért végzett előrébb,mint számos másik abroncs.pl a barum brillantis2.1-2 pontban a barum még jobb is nála.tehát mitől szerepel előkelőbb helyen?

  110. gumibiznisz:

    Ez az Adac értékelési rendszere miatt van.

    - A részeredményeket nem átlagolják, mivel akkor az erősségek kiegyenlíthetnék a gyengeségeket.

    - Az egyes tulajdonságokat súlyozzák. (Ez a táblázat tetején fel is van tüntetve; a vizes úton való teljesítmény esik latba a legnagyobb súllyal.)

    - Adott kategóriába kerüléshez adott ponthatárokat kell elérni. (kicsi táblázat) Ha egy gumi akár csak egyetlen területen nem éri el az adott besoroláshoz szükséges minimum szintet, már lejjebb is csúszott. (Itt pl. vizes útnál 2,5 pont volt a határérték, tehát a Barum 2,6-tal éppen lemaradt.)

  111. Kreidli:

    Hello!

    (Bocs nem olvastam végig a hozzászólásokat,lehet ,hogy volt már róla szó ,amit kérdezek.)
    Tehát ,ha netán az ember oda jut,hogy online rendel gumit,akkor arra is figyelni kell ,hogy mikori évjáratot rendeljen? Vagy az online gumiboltok mindig a legfrissebb gumit forgalmazzák?
    Én spec a teszt alapján vredestein sportrac 3-t rendelnék,de mennyire lehetek biztos benne ,hogy azt az évjáratot kapom ami itt tesztgyőztes lett?

  112. gumibiznisz:

    Online kínálatot nézegetve az évjáratot nem fogod megtudni, mivel sehol nincs feltüntetve. Ennek az az oka, hogy a gumiabroncsokat a gyártási idő alapján sehol nem tartják nyilván. (Az abroncsok árába nem fér bele olyan rendszerek fejlesztése és működtetése, ami ezt az adatot is kezelné.)

    Rá lehet esetleg kérdezni a kereskedőnél a gyártási időre, de nem feltétlenül fogja tudni megmondani, csak ha az abroncsok nála van raktáron. Viszont a gumikereskedelem mára az árverseny miatt oda jutott, hogy szinte senki nem saját készleteket árul. Vagyis a gumik sokszor nem annál vannak, aki online árulja őket, hanem egy nagykereskedőnél, ahonnan igény esetén hozatja csak meg. Így érdeklődésre nem tudja megnézni a gyártási időt.

    Ezen kívül a következőket tudjuk még elmondani:

    - A gyakori méretekben egyáltalán nem jellemző, hogy régebbiek lennének a gumik, általában friss gyártásúak. Az utóbbi évben tapasztalható gumihiány még inkább tett róla, hogy ne legyenek elfekvő készletek. (Azért kizárva nincs, hogy belefutsz.)

    - Vannak méretek, amikből hiába is akarnánk ideit, mert nem gyártanak belőlük minden évben.

    Általánosságban tehát: ha online rendelsz, nagy valószínűséggel idei (de max. 1-2 éves) abroncsokat fogsz kapni. Mindenesetre, ha gondolod, írd meg a szükséges méretet az email címünkre (info {kukac} gumibiznisz.hu), hátha tudunk neked segíteni.

  113. Specialized7:

    Jelenleg a nyári gumiknál feltüntetett árak érvényesek?
    Amennyiben nem,kérhetem,hogy frissítsétek őket?
    Köszönöm.

  114. gumibiznisz:

    Az árak nem érvényesek, de nyári gumiból amúgy sincs még semmink. Eddig még egy partnerünktől sem kaptuk meg az új árlistákat, ezek híján az előrendeléseinket sem adtuk le, és frissíteni sem tudunk. Amint a megfelelő információk birtokába jutunk (valamikor február folyamán), azonnal megtesszük. Mire indul a szezon, minden meglesz.

  115. lakly:

    Tanácsot szeretnék kérni gumiválasztásban.
    185/60 R15 méretről lenne szó.
    A jelöltjeim:
    -Dunlop Sport01 (amint itt írtad eléggé kopik, ebben az összeállításban is igaz?)
    -Pirelli P6Cinturato (erre itt írta valaki, hogy nem volt vele elégedett)
    -Hankook K415

  116. gumibiznisz:

    A választás ebben az esetben attól függ, hogy te milyen szempontokat részesítesz előnyben. A Dunlop és a Pirelli mindkettő prémium márka, csak az SP Sport01 egy sportos abroncs, ahol a tapadáson van a legnagyobb hangsúly, (ezért kopik valamivel jobban), a P6 Cinturato viszont csökkentett gördülési ellenállásával az “eco” vonalat képviseli. A Hankook kategóriájában más, mert középkategóriás, ennek megfelelő teljesítménnyel és árral, de nem rossz döntés.
    A választással kapcsolatban érdemes elolvasni ezt: http://gumibiznisz.hu/hogyan-valasszak-autogumit/

    Egyébként február vége felé az új Adac teszt is kijön, és felkerül ide a blogra, az is segíthet a döntésben. Ha feliratkozol itt: http://gumibiznisz.hu/tulelotanfolyam/ , azonnal értesítést kapsz róla, amint megjelenik.

  117. bakter65:

    Nekem a Ford Focus II 5 ajtóson Dunlop SP Fastresponse nagyon jó szolgálatot tesz 195/65/15-ös méretben.
    Az egyik ismerősöm dícséri a Pirelli P6 Cintaratót Opel Astra H kombin.

  118. Chris:

    195/50 r15-ös nyári gumik érdekelnének. Jót akarok jó áron, vagyis kompromisszumukkal jó ár-érték arányú gumik érdekelnének. Az ADAC tesztjén szoktak lenni a legjobbaknak minősítettek között, nem prémium márkák, elérhető áron. A 2011-es és 2012-es teszt eredményeket is végignéztem. 2011-esek közül Semperit Speed-Life 2, Nokian V, Vredestein Sportrac 3V, Uniroyal Rainexypert, Semperit Comfort-Life 2, Hankook Optimo K715 jöhet szóba. Viszont ezek közül soka nem is szerepelt, vagy jóval hátrább a 2012-es rangsorban. Mi ennek az oka? Azok közül is sok a mai napig is kapható. A 2012-esek közül a Semperit Speed-Life 2 szintén szerepel, és jó helyen, bár más eredménnyel, mint 2011-es tesztben. Talán változtak a követelmények, vagy a konkurensekhez képest állípítják meg az eredményeket? De ez jó választásnak tűnik nekem. A másik 2012-es tesztben a Barum Brillantis 2. A kérdésem az lenne, hogy melyiket lenne érdemes megvennem, és egyáltalán érdekdődnék a fent nevezett gyártmányok áráról 195/50 r15-ös méretben. Válaszát előre is köszönöm!

  119. gumibiznisz:

    Szia Chris! Az Adac tesztjein nem mindig ugyanazok a gumik szerepelnek, a piacon kapható választék nagy, minden nem fér bele a tesztbe, ill. kimaradhat valami azért is is, mert már kifutott, vagy a tesztelt méretben nem gyártották.
    Az eltérő szereplések oka több minden lehet: más méret, más autón, változtatás a gumikeveréken…

    Amiket felsoroltál, azok közül nyugodtan választhatsz, csak a Semperit Comfort Life 2, a Hankook K715, és a Barum Brillantis 2 nem készül a neked kellő, 195/50 R15 méretben.

    Ha nem nagyon sürgős, emailben megírjuk majd neked, hogy a többi abroncs közül jelenleg mi elérhető, és mennyiért. (Azért nem tudunk erről most tájékoztatást adni, mert nekünk raktáron mostanra semmi nem maradt, a legjobb szállítónk raktárkészletét pedig nem tudjuk megnézni, mert a weboldaluk technikai probléma miatt nem üzemel, ha helyreállítják, utána nézünk, mi lenne a legjobb ár-érték arányú választás.

  120. Illés Attila:

    Sziasztok,

    meg tudná mondani valaki, hogy mi a különbség a continental premium contact 2 és 5 valamint az eco contact között? 195/60R15 méretben kellene, létezik is mindegyik, árban sincs nagy különbség.

  121. gumibiznisz:

    Az EcoContactnál a fő hangsúly az üzemanyag takarékosságon és tartósságon van, a PremiumContactnál a kiemelkedő tapadáson és komfortosságon. Attól függően érdemes tehát választani, hogy mi az, ami neked elsősorban fontos egy abroncsnál.

    A PremiumContact 5 és EcoContact 5 új fejlesztések, a gyártó oldalán (www.conti-online.com) találsz róluk részletes információt. Emiatt viszont visszajelzések, gyakorlati tapasztalatok még nem igazán állnak rendelkezésre velük kapcsolatban. A CPC 2 ill. EcoContact 3 már évek óta
    jól beváltak, kategóriájuktól elvárhatóan teljesítenek.

  122. Nagy Zoltán:

    Jó napot kívánok!
    Segítséget szeretnék kérni az ügyében, hogy 1.4 pdtdi polomra(2008) 195/50 R 15 vagy 185/55 R15 méretben milyen nyári gumit tudnának jó szívvel ajánlani nekem. Évente 10-12000km menne a nyári gumiba.
    40-50000km körül szeretném, hogy kibírják normális kisvárosi vidéki használat során.
    SEMPERIT speedlife
    GOODYEAR exc.
    HANKOOK K115
    BARUM bravuris
    CONTINENTAl PremCont.2

    Köszönöm!

  123. gumibiznisz:

    A felsorolt abroncsok közül mindegyik megfelelő a saját kategóriájában.
    Prémium kategóriában elsősorban a Continentalt ajánljuk. (A Goodyear
    is jó, de az Excellence már kifutó minta.) Nyugodtan megveheted az említett Hankookot vagy a Semperitet, illetve nagyon jó ár-érték arányú választás még az Uniroyal RainExpert is.

    A vásárlással egyébként legjobb megvárni a márciust, akkorra érkeznek meg az új, előrendelt készletek. Addig is érdemes feliratkozni az email-tanfolyamra és blogértesítőre ( http://gumibiznisz.hu/tulelotanfolyam/ ), úgy időben értesülhetsz a legújabb Adac teszt megjelenéséről, amit a döntés előtt még át tudsz olvasgatni.

  124. Nagy Zoltán:

    Nagyon köszönöm a gyors információkat. Várhatóan márciusra nem fog emelkedni az ár..mert igazából 4 garnitúrát szeretnék vásárolni..és ott már nem kicsi az összeg, és ha 2-3000Ft-al ha drágul 16 abroncsnál már…
    Szóval a 40-50000km normális használat mellett tartható…? Abroncsaik nem idősebbek 2011es gyártásnál ugye..?

  125. Nagy Zoltán:

    195/50 R15 205/55 16 méretekben lennének

  126. gumibiznisz:

    Az árak általában tavasszal a legjobbak, amíg tartanak az előrendelt készletek. (kb. márciusra érkeznek) Ezekre kapjuk a legtöbb kedvezményt, amit tovább tudunk adni a vevőknek. Elvileg tehát az áraknak márciusra kedvezőbbeknek kell lenniük, persze a forint gyengülése itt is bezavarhat… Ha esetleg így is lesz, 2-3000 Ft drágulásra semmiképp nem kell számítani.

    A 40-50000 km tartható. Nálunk készleten most nincsenek még nyári abroncsok, tavaly mind elfogyott, és ahogy írtam, az új készleteink márciusra érkeznek. De igény esetén beszállítónk raktárából 1 nap alatt be tudjuk szerezni, amiből még van nekik. Ezek a gumik semmiképp nem idősebbek 2011-es gyártásnál, inkább 2012-esek. (Ha mégis most szeretnél rendelni valamit, mielőtt meghozatnánk, úgyis érdeklődnénk a gyártási idő uán, és tájékoztatnánk téged róla.)

    Amikből jelenleg lehetne szerezni:

    205/55 R16-ban: Hankook K115 és K425, Uniroyal RainExpert, Continental PremiumContact 2, utóbbiból peremvédős (FR), ill. E jelzésű(csökkentett görd. ellenállású) is.

    195/50 R15-ből: Hankook K110 és K425, Uniroyal RainExpert.

    A felsoroltak fent vannak a webshopban, a most aktuális árakon.

  127. Nagy Zoltán:

    Köszönöm az infókat..Értem akkor márciustól, még olcsobbak is lehetnek.. Hmm.. meggondolandó. Igazábol Párom és én is 10-15 körül megyünk a nyárival is és a télivel is évente…szóval lehet mindenképp olyan kellene, ami nem kopik el 30 alatt, és hát azért biztonságos.

    No meg ugye a guminyomás…
    Pl: 306ra 2,4 et ir. 175/70 13 és 185/60 14 re is. akkor 195/50 15 re is ezt kellene?

  128. Lennert Béla:

    Üdvözlöm!
    Nyári gumi vásárlás előtt állok 185/65 R15-ös méretben. Kinéztem néhány árban megfelelő gumit, de nem tudom melyik lenne a jó választás. Fontos szempont, hogy ne kopjon gyorsan és rendellenesen, de azért a tapadása is megfelelő legyen. Az oldaltartása is fontos szempont számomra.
    -Dunlop Ps StreetRespons
    -Dunlop Sp Sport01
    -Hankook K425
    -Hankook K415
    -Uniroyal Rain Expert
    - Bf Goodrich G-Grip

    Melyiket ajánlaná és miért? Esetleg más lehetőség?
    Válaszát előre is köszönöm.

  129. gumibiznisz:

    A felsoroltak egyike sem rossz választás, a sportgumi (Sp Sport 01) persze jobban kopik, a többi átlagosan, ezekből nyugodtan veheted, amelyik tetszik. Szerintem például nagyon jó döntés lenne a K425 vagy a RainExpert, utóbbi nagyon jó jó vizes úton, előbbi kicsit kevésbé kopik…

    Érdemes megnézned az Adac legújabb nyárigumi tesztjét is, abban is biztosan találsz a szempontjaidnak megfelelő abroncsokat: http://gumibiznisz.hu/20130224/adac-nyarigumi-teszt-2013/

    (Rendellenes kopást okozhat: helytelen guminyomás, hibás kiegyensúlyozás, rossz lengéscsillapító, futóműprobléma, rossz fékek. Ezekre oda kell figyelni.)

  130. Tóth Gábor:

    Tisztelt Gumibiznisz !

    Suzuki Swiftre 155/70/R 13 méretben melyik nyári gumi lenne a legjobb választás kopás alapján ? ( melyik a legtartósabb ? )

    Fulda Ecocontrol HP,
    Hankook K 425 Kinergy vagy
    Kumho Solus KH 17 ?

    Köszönettel :
    Tóth Gábor

  131. gumibiznisz:

    Mind jó választás, de talán a Fulda, aztán a Hankook K425. (Fulda Ecocontrol HP 155/70 R13 méretben nincsen, csak sima Ecocontrol.)
    Az említett szempontból érdemes még ezt is megfontolni: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/hankook-k715–155-70-13–75T/

    Az említett abroncsokat egyébként a fent az első táblázatban megtalálod, igaz más méretben, de azért nagyjából így kapsz támpontokat.

  132. Szilárd:

    Szia!
    Érdekelne a véleményed egy alsó kategóriás gumiról.
    Debica Passio 165/65 R14
    egy 4wd Daihatsu Sirionra ment fel.
    Látom a teszten elért eredményét, de kívàncsi vagyok a véleményedre.

  133. gumibiznisz:

    El lehet vele járni, de esőben óvatosan duhajkodni :) , határokat nem kell feszegetni.

  134. Beatrix:

    Szia!
    2005. évjáratú Suzuki Swiftre keresek nyári abroncsot és nem tudok dönteni az alábbi kettő közül.

    Continental ContiPremiumContact 5 175 65R14
    Continental EcoContact 5 165 70R14

    Árban is van különbség közöttük (kb. 3000,- Ft-al drágább a 165 70 R14 ContiEco) és a ContiPremiumContact 5 nem kapható az eredeti méretben.
    Kérdés, hogy melyik lenne a jobb választás, akár esztétikai, akár műszaki szempontból? Melyik lenne a legjobb választás?

    Köszönettel.

  135. gumibiznisz:

    Mindkét méret jó az autóra, és mindkét abroncs jó választás. A különbség köztük az, hogy az EcoContact 5 egy “ecogumi”, vagyis kifejezetten a hosszabb futásteljesítmény, alacsony gördülési ellenállás az erőssége, a PremiumContact 5 pedig komfortgumi, itt a tapadás hangsúlyosabb. (Ahogy írtam, mindkettő jó, de én inkább az utóbbit választanám.)

    Nekünk viszont már egyikből sincs. Amiből még van és ajánlanám is: Uniroyal RainExpert. Nagyon jó ár-érték arányú választás, biztosan beválna, ha gondolod, a webshopban megtalálod mindkét méretben. (Ebben a tesztben is szerepel.)

  136. Beatrix:

    Köszönöm a választ, de én személyszerint ragaszkodnék a Continental abroncsokhoz, azonban az általad javasolt PremiumContact 5 sajnos a szabványméretben nem kapható és július végéig az importőr egészen bizonyosan nem is fog beszállítani belőle.
    Kizárólagosan a 175 65R14 méretet árusítják, amit viszont sem a gumisom, sem a szakszervíz nem javasol, így végképp tanácsatalan vagyok.
    Teljesen laikus nőként mit értsek azon, hogy hoszabb a futásteljesítmény és alacsonyabb a gördülési ellenállása?

  137. gumibiznisz:

    2005-ös Swiftre, ami 165/70 R14 mérettel jött ki gyárilag, miért ne lenne jó a 175/65 R14 méret? Teljesen szabályos váltómérete a gyárinak, sokan használják így ezt az autót… A megkérdezettek mivel indokolják neked azt, hogy nem javasolják ezt a méretet?

    Amit korábban írtam, részletesebben:

    A nyári gumiknak a különböző vásárlói igények kielégítése miatt három fő típusa van: sportgumik, komfort gumik, ecogumik. A sportgumik kiemelkedően tapadnak, de ennek ára a viszonylag gyors kopás. Az eco gumiknál elsősorban a gazdaságosság, tartósság (vagyis nagyobb futásteljesítmény), kevesebb károsanyag-kibocsátás az elsődleges cél, ezért ezeknek alacsonyabb a gördülési ellenállásuk. (A gördülési ellenállás a kerekek úton való gördülésekor folyamatosan fennálló ellenálló hatás. Legyőzéséhez vonóerő kell, a vonóerőhöz üzemanyag. Kisebb görd. ellenállás esetén kevesebb üzemanyag kell, ezzel együtt viszont csökken a tapadás.) A komfortgumik a kettő között állnak, megbízhatóan tapadnak, komfortosak, nem zajosak, átlagos futásteljesítménnyel.

    A PremiumContact 5-öt tehát a megbízhatóbb tapadás miatt javasoltam elsősorban, ami nem azt jelenti, hogy a másik abroncs ne lenne jó, csak annyit, hogy én a jó tapadást fontosabb szempontnak tartom az üzemanyag-takarékosságnál.

    Bizonytalanságra nincs ok, én a helyedben megvenném a 175/65 R14 PremiumContact 5-öt, felszereltetném, és kész. Ahogy írtam, ez egy teljesen rendben lévő megoldás.

  138. robiba:

    Helló szia, érdekelne, hogy a 185/65R15 T S942 Snowprox XL TOYO téli gumiról tudtok-e valamit?? Az ADAC tesztekben nem látom sehol, ár-érték arányban szerintem jó, de 1 eredményt megnéznék. Köszönöm.

  139. gumibiznisz:

    Az Adac tesztekben tényleg nem szerepel, és sajnos, tapasztalataink sincsenek ezzel a gumival kapcsolatban. Az Autobild tesztelte 2010-ben, 195/65 R15 méretben “megfelelő” eredménnyel, ami közepesnek mondható. Erősségeiként emelik ki a száraz és vizes úton való jó kezelhetőséget, gyengeségeiként említik a kevésbé jó oldalvetést hóban kanyarodáskor, a száraz úton való hosszabb fékutat és a nagyobb gördülési zajt.
    (http://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2010-195-65-r-15-t-h-1267579.html)

  140. Zsolt:

    Szia !

    Kumho nyári abrancsot szeretnék vásárolni 195/60 R15-öst méretet. A KH17-esről jókat olvastam a maga kategóriájában, viszont a KH27-et is kapni hasonló árban erről viszont szinte semmit nem tudok. Mi a különbség köztük, melyiket ajánlaná?
    Köszönettel
    Zsolt

  141. gumibiznisz:

    Az KH27, ahogy teljes neve is mutatja (Ecowing ES01 KH27) egy “eco” gumi, vagyis környezetkímélőbb, üzemanyag-takarékosabb, csendesebb, mint hasonló hagyományos társai. Mivel új, tapasztalataink még nincsenek róla, kategóriájában minden bizonnyal ez is jó.

Itt lehet hozzászólni !