Adac nyárigumi teszt 2011

Kategória:: Gumiteszt Publikálás dátuma: 141 hozzászólás

Itt az Adac 2011-es nyárigumi tesztje! Két méretben 33 nyári gumi; csúcsok és csalódások, vizes úton több mint 22 m különbség győztes és sereghajtó fékútja között... Következzenek a részletek, képekkel és összefoglaló táblázatokkal! 

175/65 R14 T

A kisebb méretben 18 nyárigumi képviseltette magát, többségében jó, vagy megfelelő eredménnyel.

• 5 tagú élboly: Continental ContiPremiumContact 2,  Uniroyal RainExpert, Michelin Energy Saver, Hankook Optimo K715, Semperit Comfort-Life 2.

• 8 megfelelő: Apollo Amazer 3G Maxx, Pirelli Cinturato P1, Firestone Multihawk, Kumho Solus KH17, Barum Brillantis 2, Fulda EcoControl, Goodyear Dura Grip, Dunlop SP Street Response.

• 3 elégséges: Sava Perfecta,  Kleber Dynaxer HP 3, Debica Passio 2.

• 1 elégtelen: Dayton D110

A kategória győztese a Continental: száraz és vizes úton egyaránt kiemelkedőt nyújtott.

Az Uniroyal RainExpert - tavalyi és tavalyelőtti szerepléséhez hasonlóan - 2011-ben immár harmadszor végzett a legjobbak között. (Uniroyal: Conti másodmárkája.) Mivel esetében a prémium teljesítmény mellé közepes árfekvés társul, idén is sokan tudnak majd igazán jó abroncshoz jutni.

JÓ HÍR: Alaposan bekészítettünk nektek ebből a gumiból, és május 1-ig (ill. a készlet erejéig) tartjuk is a tavalyi árainkat! (Nem, nem vesztegettük meg az Adacot), csak számítottunk erre az eredményre.) Keresd a szükséges méretet a webshopban, ha véletlenül nincs ott, telefonálj, vagy küldj üzenetet!

Igazi meglepetés, hogy idén először tudott egy olcsó távol-keleti importgumi viszonylag előkelő helyen, a megfelelő kategória tetején végezni. Az Indiában gyártott Apollo Amazer száraz úton a legjobbak közé küzdötte fel magát, és vizes úton sincs oka szégyenkezni. Igaz ugyan, hogy kissé kopósnak bizonyult (ez volt a leminősítés oka), viszont bebizonyította, hogy az alacsony árfekvés és az elégtelen  minőség nem minden esetben jár kéz a kézben.

Vizes úton egyértelmű hiányosságokat mutattak, ezért nem tudták az elégséges fölött végezni a Sava, a Kleber, és a Debica modelljei. A legnagyobb csalódást a Dayton vizes teljesítménye okozta, ami ezáltal az egyedüli elégtelen érdemjegy begyűjtésével a sor végére csúszott le.

Szárazon végzett tesztek: Rómától alig 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya. Esőszünetre nemigen volt szükség. (Képek: Adac.de)

.

Vizes tesztek: Continental tesztpálya, Hannover mellett.

.

Kormánymozdulatokra való reagálás, eltérések a kormányzási szögek között, kormánykorrekció szükségessége - egy tesztguminál mind-mind érdekes.

.

Ponthatárok (mindkét tesztelt méretre vonatkoznak), és a részletes eredményeket tartalmazó összefoglaló táblázat:

Az egyes osztályzatokhoz tartozó minimum értékek. (Kiváló osztályzat: még soha nem ítélték oda folyamatos fejlesztésekkel számolva a jövő számára tartogatják.)

.

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is vonatkoznak, mégpedig: 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14, 175/70 R14.

195/65 R15 V

Közép- és alsó középkategóriás autók tömegei koptatják ezt a méretet - Auditól Volvóig.  

A 16 tesztelt nyárigumi közül 7 termék szerzett jó, további 6 pedig megfelelő minősítést, a választék tehát széles.

A legmagasabb szinten teljesítők hetes csoportja: Vredestein Sportrac 3V, Bridgestone Ecopia EP 150, Nokian V, Maloya Lugano, Continental ContiPremiumContact 2, Dunlop Sp Sport Fastresponse, Semperit Speed-Life.

A 6 megfelelő versenyző: Michelin Energy Saver, Firestone TZ300, Pirelli Cinturato P1, Hankook KinERGY Eco K425, Goodyear EfficientGrip, Falken ZIEX ZE912. Gyenge vizes eredményeik miatt a Sava Intensa HP-nek és a Point S Summerstar 2-nek mindössze egy - a piaci esélyeiket jelentősen rontó - elégségesre futotta.

A sereghajtó Chengsan CSR66 meg is bukott - a tesztelő szerint vizes úton talán csak a Kínai Nagy Fal tudná megállítani.

Hol kezdődnek a határai, és vajon mekkorák a biztonsági tartalékok?

.

Fékmérések: speciális, sínnél vezetett járművel. Az azonos nyomon történő fékezések miatt magasabb a mérési pontosság. Aszfalton és betonon, 3 napon át a végére a tesztvezetőnek kb. 2000-szer kell a fékpedálra taposnia.

.

Részletes eredmények:

Értékelés: 1,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)

.

A fenti eredmények kisebb megszorításokkal a szomszédos méretekre is érvényesek: 185/65 R15, 205/65 R15. .

Szólj hozzá, és persze tetszikelj/lájkolj! :)

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások lezárva

Hozzászólások

Kelt: 2013. október 14. hétfő Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Az KH27, ahogy teljes neve is mutatja (Ecowing ES01 KH27) egy eco gumi, vagyis környezetkímélőbb, üzemanyag-takarékosabb, csendesebb, mint hasonló hagyományos társai. Mivel új, tapasztalataink még nincsenek róla, kategóriájában minden bizonnyal ez is jó.
Kelt: 2013. október 14. hétfő Szerző: Zsolt Vélemény linkje
Szia !

Kumho nyári abrancsot szeretnék vásárolni 195/60 R15-öst méretet. A KH17-esről jókat olvastam a maga kategóriájában, viszont a KH27-et is kapni hasonló árban erről viszont szinte semmit nem tudok. Mi a különbség köztük, melyiket ajánlaná?
Köszönettel
Zsolt
Kelt: 2013. augusztus 24. szombat Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Az Adac tesztekben tényleg nem szerepel, és sajnos, tapasztalataink sincsenek ezzel a gumival kapcsolatban. Az Autobild tesztelte 2010-ben, 195/65 R15 méretben megfelelő eredménnyel, ami közepesnek mondható. Erősségeiként emelik ki a száraz és vizes úton való jó kezelhetőséget, gyengeségeiként említik a kevésbé jó oldalvetést hóban kanyarodáskor, a száraz úton való hosszabb fékutat és a nagyobb gördülési zajt.
(http://www.autobild.de/artikel/winterreifen-test-2010-195-65-r-15-t-h-1267579.html)
Kelt: 2013. augusztus 22. csütörtök Szerző: robiba Vélemény linkje
Helló szia, érdekelne, hogy a 185/65R15 T S942 Snowprox XL TOYO téli gumiról tudtok-e valamit?? Az ADAC tesztekben nem látom sehol, ár-érték arányban szerintem jó, de 1 eredményt megnéznék. Köszönöm.
Kelt: 2013. május 21. kedd Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
2005-ös Swiftre, ami 165/70 R14 mérettel jött ki gyárilag, miért ne lenne jó a 175/65 R14 méret? Teljesen szabályos váltómérete a gyárinak, sokan használják így ezt az autót... A megkérdezettek mivel indokolják neked azt, hogy nem javasolják ezt a méretet?

Amit korábban írtam, részletesebben:

A nyári gumiknak a különböző vásárlói igények kielégítése miatt három fő típusa van: sportgumik, komfort gumik, ecogumik. A sportgumik kiemelkedően tapadnak, de ennek ára a viszonylag gyors kopás. Az eco gumiknál elsősorban a gazdaságosság, tartósság (vagyis nagyobb futásteljesítmény), kevesebb károsanyag-kibocsátás az elsődleges cél, ezért ezeknek alacsonyabb a gördülési ellenállásuk. (A gördülési ellenállás a kerekek úton való gördülésekor folyamatosan fennálló ellenálló hatás. Legyőzéséhez vonóerő kell, a vonóerőhöz üzemanyag. Kisebb görd. ellenállás esetén kevesebb üzemanyag kell, ezzel együtt viszont csökken a tapadás.) A komfortgumik a kettő között állnak, megbízhatóan tapadnak, komfortosak, nem zajosak, átlagos futásteljesítménnyel.

A PremiumContact 5-öt tehát a megbízhatóbb tapadás miatt javasoltam elsősorban, ami nem azt jelenti, hogy a másik abroncs ne lenne jó, csak annyit, hogy én a jó tapadást fontosabb szempontnak tartom az üzemanyag-takarékosságnál.

Bizonytalanságra nincs ok, én a helyedben megvenném a 175/65 R14 PremiumContact 5-öt, felszereltetném, és kész. Ahogy írtam, ez egy teljesen rendben lévő megoldás.
Kelt: 2013. május 21. kedd Szerző: Beatrix Vélemény linkje
Köszönöm a választ, de én személyszerint ragaszkodnék a Continental abroncsokhoz, azonban az általad javasolt PremiumContact 5 sajnos a szabványméretben nem kapható és július végéig az importőr egészen bizonyosan nem is fog beszállítani belőle.
Kizárólagosan a 175 65R14 méretet árusítják, amit viszont sem a gumisom, sem a szakszervíz nem javasol, így végképp tanácsatalan vagyok.
Teljesen laikus nőként mit értsek azon, hogy hoszabb a futásteljesítmény és alacsonyabb a gördülési ellenállása?
Kelt: 2013. május 16. csütörtök Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
Mindkét méret jó az autóra, és mindkét abroncs jó választás. A különbség köztük az, hogy az EcoContact 5 egy ecogumi, vagyis kifejezetten a hosszabb futásteljesítmény, alacsony gördülési ellenállás az erőssége, a PremiumContact 5 pedig komfortgumi, itt a tapadás hangsúlyosabb. (Ahogy írtam, mindkettő jó, de én inkább az utóbbit választanám.)

Nekünk viszont már egyikből sincs. Amiből még van és ajánlanám is: Uniroyal RainExpert. Nagyon jó ár-érték arányú választás, biztosan beválna, ha gondolod, a webshopban megtalálod mindkét méretben. (Ebben a tesztben is szerepel.)
Kelt: 2013. május 16. csütörtök Szerző: Beatrix Vélemény linkje
Szia!
2005. évjáratú Suzuki Swiftre keresek nyári abroncsot és nem tudok dönteni az alábbi kettő közül.

Continental ContiPremiumContact 5 175 65R14
Continental EcoContact 5 165 70R14

Árban is van különbség közöttük (kb. 3000,- Ft-al drágább a 165 70 R14 ContiEco) és a ContiPremiumContact 5 nem kapható az eredeti méretben.
Kérdés, hogy melyik lenne a jobb választás, akár esztétikai, akár műszaki szempontból? Melyik lenne a legjobb választás?

Köszönettel.
Kelt: 2013. május 10. péntek Szerző: gumibiznisz Vélemény linkje
El lehet vele járni, de esőben óvatosan duhajkodni :) , határokat nem kell feszegetni.
Kelt: 2013. május 8. szerda Szerző: Szilárd Vélemény linkje
Szia!
Érdekelne a véleményed egy alsó kategóriás gumiról.
Debica Passio 165/65 R14
egy 4wd Daihatsu Sirionra ment fel.
Látom a teszten elért eredményét, de kívàncsi vagyok a véleményedre.
1 - 10 a(z) 141-ból/ből:

Hozzászólások lezárva