Adac nyárigumi teszt 2010
A tavasz csalhatatlan jeleként február végén napvilágot láttak a legújabb Adac teszt eredményei, melyeket szokásunkhoz híven gyorsan tolmácsolunk is neked. Következzenek a 2010-es nyárigumi teszt részletei képek, táblázatok, tanulságok...
Elúszott helyezések
2010-ben az Adac 2 méretben 36 nyári gumit vett nagyító alá. Mindkét gumiméret (185/65 R15 és 225/45 R17) széles körben elterjedt az alsó ill. alsó középkategóriás autók között.
Aktuális nyárigumi tesztjéhez az Adac 888 gumit vásárolt meg.
A guminyomás ellenőrzése egyetlen tesztelés előtt sem maradhatott el.
.
Száraz próbák: Rómától 1 órányira délre, Bridgestone tesztpálya.
Vizes próbák: Continental tesztpálya, Hannover mellett.
.
Összességében 10 abroncs "különösen ajánlott", 16 "ajánlott", 3 "feltételesen ajánlott", 7 pedig "nem ajánlott" minősítést kapott.
Ami a részletes eredményeket illeti, első pillantásra feltűnik, hogy meglepően sok, főként a Távol-keletről származó abroncs gyengélkedett a nedves utakon. Ez a biztonságot jelentősen veszélyeztető hiányosság volt az elsődleges oka a kérdéses abroncsok leminősített zónában való landolásának.
Az idei teszt legnagyobb tanulsága: aki - túlságosan is kímélni akarván pénztárcáját - ezek közül vásárol, a gumik mellé némi rizikót is kaphat... A vizes úton akár 70%-kal hosszabb fékút nyilvánvalóan megnöveli annak kockázatát, hogy egy kialakuló vészhelyzet ténylegesen balesetbe torkolljon.
Vizes úton több mint 20 méteres különbség a fékutak között.
A piros Audi már állt, mikor a fehér sebessége még kb. 50 km/h volt.
.
.
A "különösen ajánlott", valamint a szintén jó választást jelentő "ajánlott" abroncsok közé jutásnak természetesen ezúttal is alapvető feltétele volt a kiegyensúlyozott teljesítmény.
Mint tudjuk, az Adac a gumik különböző területeken elért részeredményeit pontosan azért nem átlagolja, mert az úgy kapott végeredményből nem derülhetne fény esetleges komoly hiányosságokra, lévén az erősségek és gyengeségek kiegyenlítenék egymást.
A kívánt kategóriába kerüléshez egy guminak minden szükséges téren el kell érnie az adott kategóriához tartozó minimális értékeket, melyeket az alábbi táblázat mutat. Amennyiben ez akár csak egyetlen egyszer nem sikerül, az abroncs erősségei ellenére sem kaphatja meg a jobb besorolást. Sőt, a kritikus terület miatt akár több kategóriát is bukhat.
Az Adac besorolásaihoz tartozó, különböző területeken minimálisan elérendő értékek.
(A kevesebb jobb.)
.
Az említett esetre a mostani mezőny talán legszemléletesebb példája az Interstate Touring IST-1, ami szárazon produkált eredményei alapján ajánlott kategóriába is kerülhetett volna, de végül vizes úton tanúsított viselkedésének köszönhetően egyenesen a "nem ajánlott" kategóriában kötött ki. Ez a gumi egyúttal arra is kitűnő példa, hogy a csúcsteljesítményre való törekvés az üzemanyag-fogyasztás és kopás terén könnyen a nedves úton tanúsított viselkedés rovására mehet. Hiába a kis gördülési ellenállás és a kiemelkedő tartósság, ha a vizes úton való katasztrofális teljesítményből csak egy "nem ajánlott"-ra futja.
Hasonlóan járt a Michelin Energy Saver is, de ez csak egy kategóriát csúszott le: szintén a vizes út miatt lett "különösen ajánlott" helyett "ajánlott"... A csúcshelyezés receptje tehát: minden téren a lehető legjobb eredmény, és egyik sem a szükséges határérték alatt!
Idén az a tényező, ami a legtöbb induló vesztét okozta, a nedves útfelület volt úgy is mondhatjuk, sok jó helyezés - szó szerint - elúszott a vizes úton.
A köridők elárulják, melyik gumival kell lassítani az azonos pályán maradáshoz.
Ha nagyobb ívet kell venni, több lesz az út, hosszabb a köridő.
.
185/65 R15 (H)
A 19 tesztalanyból 5 különösen ajánlott, 9 ajánlott, 3 feltételesen ajánlott, és 2 nem ajánlott.
A tavalyi teszthez képest - a vizes út miatt - több elismert márka is lejjebb csúszott az eredménylistán. Energy Saver a Michelintől, Carat Progresso a Fuldától, Comfort Life a Semperittől: ezúttal be kellett érjék egy "ajánlott"-tal.
Különösen ajánlott modellek - természetesen nem csak esőben: Pirelli Cinturato P6, Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fastresponse, Uniroyal Rainexpert. (Az Uniroyal Rainexpert tavalyi és idei kiemelkedő szereplésének kifejezetten örülünk, mert esetében a nagyszerű eredményhez elérhető ár is társul, ezáltal sokakat tudtunk, és tudunk ezután is megfizethető áron igazán jó gumihoz juttatni.)
2 ázsiai gyártmány, az Interstate Touring, és a Goodride SO6 gyalázatos vizes eredményei a legjobb indulattal is csak a "nem ajánlott" kategóriára bizonyultak elegendőnek. Ennek tükrében különösen merész az érthetetlen okból mindkettőjük oldalán egyaránt ékeskedő, téligumikon használatos M+S (mud&snow = sár&hó) felirat...
Következzen az összefoglaló táblázat, melyben a feltüntetett eredmények - kis eltérésekkel - érvényesek a 175/65 R15 és a 195/65 R15 méretekre is.
Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)
.
225/45 R17 (W, Y)
A 17 induló között kiosztott 5 "különösen ajánlott" és 7 "ajánlott" helyezés a jó nyári gumik bő választékát garantálja a szélesebb méretben.
Az élbolyban végzett az új Pirelli Cinturato P7, a továbbfejlesztett Dunlop SP Sport MAXX TT, a Continental ContiSportContact 3, a Bridgestone Potenza RE050 A, valamint az új Michelin Pilot Sport PS3.
Az "ajánlott" csoportból említésre méltó a Goodyear Eagle F1 Asymetric, amely a legjobb eredményt érte el vizes úton, és csak a magas üzemanyagfogyasztás miatt végzett az "ajánlott" csapatban. Kategóriájában mögötte következnek: Vredestein Ultra Cento, Hankook Ventus S1-evo, Kumho ECSTA LE Sport, Uniroyal RainSport 2, Firestone Firehawk SZ90, Maloya Futura Sport W.
"Feltételesen ajánlott" termék ebben a méretben most nincs. Van viszont, sajnos, mindjárt 5 "nem ajánlott" is: Nankang Noble Sport NS-20, Sava Intensa, Goodride Nesa200 M+S, Wanli S-1063, Sunny SN3800 M+S. Persze a Goodride és Sunny modelleken megint csak ott virít az M+S téligumi szimbólum. Ha valóban "jó utat" szeretnénk (ahogy azt a Goodride még a nevében is ígéri), ne tévesszük szem elől, hogy az előjelek sok mindent mutatnak mindkettőnél, csak jót nem...
Az alábbi összefoglaló táblázat eredményei kis megszorításokkal a 215/45 R17 és a 235/45 R17 méretekre is vonatkoztathatók.
Értékelés: 0,5 ponttól (nagyon jó) >>> 5,5 pontig (nagyon gyenge)
.
Szólj hozzá!
További cikkek a kategóriából:
Hozzászólások lezárva
Hozzászólások lezárva
Érdeklődnék van-e valakinek tapasztalata a Pirelli Citurato P6 gumival kapcsolatban ha az Romániában készült. Az is nyugodtan megvehető, ugyanaz a minőség, stb...?
Üdv:
kokofefe
Prémium kategóriában most ezeket ajánljuk: http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/continental-premiumcontact-2-e1--175-65-14--82T/ 14200,-
http://gumibiznisz.hu/webshop/szemelyauto1/michelin-energy-saver1--175-65-14--82T/ 13900,-
A Nokiannal sincs semmi baj, kategóriájának teljesen megfelelő, de a fenti árakból is látszik, hogy tényleg aránytalanul drága.
Néztem jópár netes oldalt, a Nokian H a [moderálva]-nál a legdrágább 20e+, a legolcsóbb a [moderálva]-nál 13900ft. Ha tudsz olcsóbb ajánlatot, kérlek oszd meg velem.
A Michelin Energy Saver is 14 körül van, a T82es, a H már 24.. de erre az autóra még sok is a T82, nem hogy a H82.
Köszi, megnézem ezeket a P4 P1-es Pirelli gumikat is.
[Bocs, de a cégneveket ki kellett moderálnunk, köszi a megértést. gumibiznisz ]
14 ezerért a Nokian baromi drága. Szerintem nézz szét a neten. Ennél olcsóbban is lehet már prémium gumit kapni. A tesztből kimaradt, de a Pirelli P4 Cinturato valószínűleg benne lett volna a teszt élmezőnyében.